Vankilat täyttyvät. Ulkomaalaiset täyttävät vankilat.
YLE on uutisoinut asian aika ovelasti. Uutisessa kerrottiin totuus mutta se pitää osata laskea. Osaatko laskea totuuden?
Sitaatti:
”Vankimäärä Suomessa kasvoi viime vuonna 5,6 prosenttia verrattuna edellisvuoteen. Vankeja oli viime vuonna vankiloissa keskimäärin noin 3 550 eli lähes 190 vankia enemmän kuin vuonna 2024.
Rikosseuraamuslaitoksen mukaan ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä vankiloissa nousi viime vuonna uuteen ennätykseen, kun määrä kasvoi edellisestä vuodesta 22 prosenttia. Ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä oli noin 840 vankia.”
https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20224225
Kommentit (72)
Onneksi rikolliset suomijuopot liittyvät seuraan. 😍
Ei kestä enää kauankaan kun Suomi on tässäkin asiassa EU:n ykköspallilla
Vierailija kirjoitti:
Se oli se tämän hallituksen tekemä lakimuutos joka kiristi parisuhdeväkivalta ja -raiskauslakia. Aavikkokeisareita alkoi ropista vankiloihin entistä nopeemmin.
Eikö tämän hallituksen pitänyt karkoittaa kaikki rikolliset?
Vierailija kirjoitti:
Se oli se tämän hallituksen tekemä lakimuutos joka kiristi parisuhdeväkivalta ja -raiskauslakia. Aavikkokeisareita alkoi ropista vankiloihin entistä nopeemmin.
Tätä epäilinkin: lakia piti kiristää, sanotaanko yleisten syiden johdosta...
EU:n korkein työttömyys! Euroopan vanhin autoakanta! Eniten vankeja! Jee! Hyvä Suomi!
Vankila on loistohotelli niille. Eivät ole eläissään asuneet niin hyvin ja saaneet palveluja. Ei mikään kartettava juttu ollenkaan. Saako ne päivärahaakin?
Perssuolinkaisella seisoo taas kärki märkänä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli se tämän hallituksen tekemä lakimuutos joka kiristi parisuhdeväkivalta ja -raiskauslakia. Aavikkokeisareita alkoi ropista vankiloihin entistä nopeemmin.
Eikö tämän hallituksen pitänyt karkoittaa kaikki rikolliset?
Kiitos muistutuksesta, niin saisivatkin tehdä.
Mutta tärkeintä että ainakaan eivät ole vapaalla jalalla.
Vierailija kirjoitti:
Perssuolinkaisella seisoo taas kärki märkänä...
Kohta se menee lähentelemään äitiään ja esittelee tälle erektiotaan.
Vihapuhe on kaikista vakavin rikosnimike. Ei ole mitään verrattuna esim. vihatekoihin.
Siksikö persut haluaa vankilaan, saavat kunnolla mustaa kullia?
Vierailija kirjoitti:
Siksikö persut haluaa vankilaan, saavat kunnolla mustaa kullia?
Epäilemättä näin.
Vierailija kirjoitti:
EU:n korkein työttömyys! Euroopan vanhin autoakanta! Eniten vankeja! Jee! Hyvä Suomi!
Kiitos hallitus ja sen mädättäjäministerit.
Lähetetään Ahvenanmaalle ja istutetaan hait sinne mereen.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli uutisissa, että aletaan rakentamaan moduulivankiloita.
Miksei vaan sullota samoihin selleihin?
Mitäs tekivät rikoksen.
Eikä mitään eristysosastoja. Kymmenen aina samaan yksikköön ja kun jäljellä on enää pari, niistä muodostetaan uusi osasto, vaikka ensin tietysti on sanottu, että pari viimeistä saa lokoisammat olot, mikäli porukka vähenee. No saahan ne uudet kaverit.
Tänään oli uutisissa, että aletaan rakentamaan moduulivankiloita.
Miksei vaan sullota samoihin selleihin?
Mitäs tekivät rikoksen.