Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vankilat täyttyvät. Ulkomaalaiset täyttävät vankilat.

Vierailija
06.05.2026 |

YLE on uutisoinut asian aika ovelasti. Uutisessa kerrottiin totuus mutta se pitää osata laskea. Osaatko laskea totuuden?

 

Sitaatti:

”Vankimäärä Suomessa kasvoi viime vuonna 5,6 prosenttia verrattuna edellisvuoteen. Vankeja oli viime vuonna vankiloissa keskimäärin noin 3 550 eli lähes 190 vankia enemmän kuin vuonna 2024.

Rikosseuraamuslaitoksen mukaan ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä vankiloissa nousi viime vuonna uuteen ennätykseen, kun määrä kasvoi edellisestä vuodesta 22 prosenttia. Ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä oli noin 840 vankia.”


https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20224225

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaan tyyli, 20 vankia samaan selliin. Ruuaksi vettä ja leipää. 

Ei vankilaan ole tarkoitus mennä lomailemaan. Se on rangaistuslaitos. Hei. Haloo!

Se on joskus sanoinkuvaamattoman vaikea käsittää, miten ihmeessä joku voi olla  noin tyhmä kuin sinä.

Tosiasiassa sinä haluat vain kostoa huonojen olojen kautta ja nautit siitä, kun joitain toisia nöyryytetään. Olet siis malliesimerkki sekopäästä. Täällä reaalimaailmassa tuo Thaimaan systeemi on yhteiskunnalle kaikin puolin aivan järjettömän kallis ja huono. Ensimmäinen ilmeinen ongelma on se, että tuollainen systeemi on sisäisesti rikollisten täydessä hallussa ja malli on täysin hallintakelvoton. Jokainen joka sinne heitetään joutuu ihan suoraan toimimaan rikollisten pillin mukaan siellä, vaikkei rikos olisikaan ollut alun alkaen järjestäytyneen rikollisuuden piiristä. Rikoksen uusinta-asteet ovat Thaimaassa katossa. Vartioinnin kulut ovat tuollaisessa järjestelmässä järjettömät, koska se vaatii hillittömän määrän henkilökuntaa vankien ollessa vaarallisen suurissa ryhmissä. Tuollaisessa laittomuuksien estäminen vankilan sisällä, kuten aineiden rajoittaminen on käytännössä mahdotonta. Ja tuo malli aiheuttaa yhteiskuntaan rajua väkivaltaa, sillä ne oikeat rikolliset usein taistelevat viimeiseen asti sivullisista piittaamatta ennemmin kuin lähtevät vankilaan. 

Vierailija
62/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä enää kauankaan kun Suomi on tässäkin asiassa EU:n ykköspallilla

Eikö tämän pitänyt olla vihreiden mielestä rikkaus ja voimavara? 

Persulithan niitä tänne on hakenut. 

Sinä siis haluat niitä tänne lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mones ullari että olen jo pudonnut laskuista. Muistaakseni se oli 46.578 mutta voi olla että muistin väärin, ehkä 46.579?

Vierailija
64/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä enää kauankaan kun Suomi on tässäkin asiassa EU:n ykköspallilla

Eikö tämän pitänyt olla vihreiden mielestä rikkaus ja voimavara? 

Persulithan niitä tänne on hakenut. 

Sinä siis haluat niitä tänne lisää?

Juuri persut ainoana vastusti. Muut jyräsi yli ja saimme jackpotin.

Vierailija
65/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ulkkarin pitäisi suorittaa vankeusrangaistus Suomessa.

2 vartijaa, rauhottavaa pistoksena ja viedään kotimaahansa.

Eihän tollasista ikinä tule Suomessa veronmaksajia

Vierailija
66/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilat ovat liian mukavia Suomessa. Se on kallista ja tehotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilapalvelut voitaisiin ostaa Thaikuista thaikkujen säännöillä. Tai Etelä-Amerikasta. Kummasti rikollisuus vähenisi Suomesta.

Vierailija
68/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankiperusteinen maahantulo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU:n korkein työttömyys! Euroopan vanhin autoakanta! Eniten vankeja! Jee! Hyvä Suomi!

noh ainakin rikolliset on onnellisia. ehkä niille on soitettu ja kysytty. heillä on katto pään päällä ja ruokaa ja saa opiskella ilman rangaistusta toisinkuin muut kunnon kansalaiset . 

Vierailija
70/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi rikolliset suomijuopot liittyvät seuraan. 😍

Ulkom. on persujen toiveista ja runkkufantasioista pääosin huolimatta omaisuus- ja huumerikoksista tuomittuja.

Kotimaan jampat sensijaan tekevät seksuaali- ja väkivaltarikoksia.

Ja vankijakauma kotimaisia 75% muualta tulleita 25%

Tiedossa on tapaus, jossa 2 muukalaista kidutusmurhasi lapsiin kohdistuvista vangitun kantiksen matkasellissä mm. kiehuvalla vedellä polttamalla  ja esineellä raiskaamalla.  Sitä teillä on odotettavissa, p e d o n a t s i t.   

Muualta tulleet eivät hyväksy teidän moraalittomuuttanne, joka kohdistuu pienempiinne. 

Etkö näe mitään moraalitonta siinä mitä kaverisi tekivät?🤪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi vankilat täyttävät köyhät eläkeläiset joilla ei ole varaa terveydenhoitoon koskei köyhä sitä muuten saa. Mutta vankilassa köyhälläkin on terveydenhoito joten sinne kannattaa järjestyä. Elät taatusti pidempään kunhan pääset linnaan.

Vierailija
72/72 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU:n korkein työttömyys! Euroopan vanhin autoakanta! Eniten vankeja! Jee! Hyvä Suomi!

Ja eniten kelaelättejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän