Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset vain lamaantuvat sosiaaliturvan leikkauksista

Vierailija
06.05.2026 |

Ja vähentävät kulutusta entisestään. Tämän seurauksena tulee vain lisää työttömiä. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt kulutusta reippaasti. En käy enää ulkona missään enkä käy konserteissakaan. En käy syömässä missään enkä osta kahvia enää. Kalastan myös kalaa ahvenia jotta saisin niistä ruokaa. Mulla on nyttenkin verkot vedessä joten toivottavasti huomenna aamulla tulee kalaa.

Vierailija
2/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ja keskiluokkakin pelkää yt-neuvotteluja eikä kuluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aio lamaantua, mutta kulutus kyllä vähenee.  Etsin vaihtoehtoisia malleja miten toteutan itseäni entistä pienemmällä rahalla. 

Vierailija
4/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on siitä hauska että jos olisi jätetty leikkaamatta niin tilanne voisi olla itse asiassa parempi.

Vierailija
5/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähentänyt kulutusta reippaasti. En käy enää ulkona missään enkä käy konserteissakaan. En käy syömässä missään enkä osta kahvia enää. Kalastan myös kalaa ahvenia jotta saisin niistä ruokaa. Mulla on nyttenkin verkot vedessä joten toivottavasti huomenna aamulla tulee kalaa.

Noita alussa mainitsemisiasi asioita en ole tehnyt vuosikymmeniin

Vierailija
6/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja keskiluokkakin pelkää yt-neuvotteluja eikä kuluta.

Irtisanomisen helpottamiset. Paikalliset sopimiset. Ansiosidonnaisen leikkaukset. Potkulait ym. Paneehan se miettimään että mitäs jos.

Vierailija
7/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat, että sosiaalitukia saavat voivat lamaantua. Muitahan se ei koske eikä liikuta. 

Olin työtön Sipilän aikana mutta en lamaantunut vaikka työmarkkinatuesta uupui pari kymppiä. Naurettava ajatuskin.

Vierailija
8/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä lamaantumaan sellaisesta jota ei ole alunperinkään saanut:tukia ja noita kuuluisia leikkauksia.... 

Vierailija
9/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on vaan sormi suussa ja toinen perseessä. Auttakaa auttakaa

Vierailija
10/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa kulutusta en harrasta.

Vierailija
11/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Laskujen jälkeen monella ei varaa hankkia edes housuja tai kenkiä. Vaikka olisi tarve. Tai patjan tai huonekalun uusiminen. Sitten ihmetellään kun ikivanhat ikkunaverhot pimennykseen.

Vierailija
12/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on siitä hauska että jos olisi jätetty leikkaamatta niin tilanne voisi olla itse asiassa parempi.

Tragikoomista pikemminkin.

Vierailija
13/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään "mystistä jarrua" ei ole, seuraukset ovat sen sijaan kokoomuksen pitkän aikavälin tavoitteiden kannalta suotuisat: se tarvitsee velkaongelman. 

Vierailija
14/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lamaantunut. Olen tehnyt tietoisen päätöksen kaikenkattavasta ostoboikotista joka jatkuu, kunnes kokoomusta ei enää oteta hallitukseen. Meille on tultava täysin vasemmalla oleva hallitus, ja vasta sitten kukkaroni nyörit löystyvät. 

Vierailija
15/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia pitää nostaa 200 euroa kk että olisi varaa kunnon vaatteita ostaa.

Vierailija
16/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukia pitää nostaa 200 euroa kk että olisi varaa kunnon vaatteita ostaa.

Höpöhöpö

Vierailija
17/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö se ole ollut Kok-Pers-krist-rkp hallituksen yksimielinen tavoite kasvattaa työttömyyttä ja lisätä eriarvoisuutta. Esimerkiksi palkan suojan poistaminen, työsopimuksien päättämisten helpottamine ja kannustaminen siihen, että ihmiset ymmärtäsivät erota ammattiliitoista jotta laittomien ja mielivaltaiten päätösten läpiveimine olisi eritysiesti suurpääoman haltijoille entistäkin helpompaa.  

Vierailija
18/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- leikkaan hiukseni itse

- en käy kahviloissa enkä ravintoloissa ollenkaan

- en käytä alkoholia yhtään

- en ole ikinä polttanutkaan

- lainaan kirjastosta kirjat

- ostan ruokakaupasta halvinta ja teen itse paljon

- olen vähentänyt meikkausta

- käyn lääkärissä vain äärimmäisessä hädässä ja silloinkin julkisella

- käytän kaikki vaatteet ja kodinkoneet sun muut vempeleet loppuun. En uusi mitään uusimisen ilosta

Vierailija
19/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat, että sosiaalitukia saavat voivat lamaantua. Muitahan se ei koske eikä liikuta. 

Olin työtön Sipilän aikana mutta en lamaantunut vaikka työmarkkinatuesta uupui pari kymppiä. Naurettava ajatuskin.

Opiskelijat ovat myös lamaantuneita. Samoin työttömät velkaisen omistusasunnon omistajat.

Vierailija
20/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno on aina varteenotettava vaihtoehto 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän