Lihasten värinä ympäri kehoa
Esiintyykö muilla ajoittain lihasten värinää eri puolilla kehoa? Lihakset värisevät/"surisevat"/nykivät milloin mistäkin aina ihan sekunnin tai muutaman sekunnin ajan. Ilmeisesti kyse jonkinlaisista hyvälaatuisista faskikulaatioista(?). Niille altistavista tekijöistä stressiä ja jossain määrin ahdistusta varmasti minulta löytyy, väsynyt en koe olevani, kofeiinia en käytä. Ikää 33 vuotta. Syön perus monivitamiinia, jossa magnesium mukana. Olisikohan jotain mitä voisi itse kokeilla, tosi ärsyttävä vaiva.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nestetasapaino? Juotko tarpeeksi vettä? Onko verensokeri ja verenpaine normaalit? Onko lääkityksiä?
En varmasti kyllä juo tarpeeksi vettä, siihen pitääkin kiinnittää huomiota! Sokerit ja paineet on kunnossa, säännöllisiä lääkityksiä ei ole.
ajattelin juuri kirjoittaa, että jos kyse on liian alhaisesta verensokerista. voisi aiheuttaa oireet. En tosin tiedä mitä tarkoitat tuolla, että sokerit on kunnossa: oletko siis mitannut verensokeritason juuri silloin, kun lihasvärinää tulee, vai tarkoittiko labrassa otettavia sokerimäärityksiä tuolla"sokerit on kunnossa" (nehän ei kerro siitä hetkestä, kun lihasvärinää tulee).
Nyt ymmärrän mitä tarkoitat! Juurikin labrassa on paastosokereita vain katsottu.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin, jos ei mene ohi pian.
Millä perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Miksi syöt monivitamiinia? Jos muuten vaan varoiksi syöt jatkuvasti sellaisia, voit saada liikaa jotain ravintoaineita, joilla sitten voi olla fyysisiä seurauksiakin. Yhdessä työpaikassa (hoitoalalla) oli tämmöinen troppinainen joskus siivoojana, joka tankkasi koko ajan jotain ravinteita ja sitten valitteli muille vaivoja. Hoitajat koittivat sanoa, että lankkaa pumppaamasta itseäsi täyteen niitä aineita, mutta oli sen verran ikää ko. henkilölä, ettei hän uskonut. Kun kerran oli ikänsä popsinut niitä.
Tätä on neuvolasta suositeltu raskausaikoina ja imetysaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän huolestumisesi. Itselläni tuo alkoi pari vuotta sitten ja yritin joka paikasta etsiä vastausta, mutta ei sitä ole. Minusta tuntui siltä, kukaan ei voinut ymmärtää miltä se oikeasti tuntui ja olin varma, että kyse on jostain vakavasta. Ei ole, tämä tulee ja menee, tälläkin hetkellä on värinää vähän joka kohdassa.
Sokeriaineenvaihdunnan ongelmat tuntuvat ihon sisäpuolella matkustavalta muurahaisarmeijalta. Tuokin tuli tutuksi jossain vaiheessa.
"kiva" kuulla että jollain muullakin tämä riesana. Ihan tavatontahan tämä toki ei tunnu olevankaan, tosi inhottavaa vain. Herkösti myös alkaa stressaamaan nämä värinät ja nykimiset jo itsessään ja sekään ei auta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useamman vuoden elohiiret nyppineet milloin mistäkin. Voi tulla useamman päivän ajan uudestaan ja uudestaan samaan kohtaan, sitten voi olla poissa kunnes tulee jonnekin muualle. Terveyteni onkin kyllä täysin romahtanut tällä vuosikymmenellä. Alkuvuodesta aloin tätä vyyhteä purkaa, ja tähän mennessä on paljastunut paha raudanpuuteanemia, joka on nyt kyllä helpotuksekseni jo hyvää vauhtia korjautumassa, kun löysin hyvän rautalisän. Noiden nykimisten pohjalta epäilin magnesiumin puutetta ja hankinkin jo magnesiumlisän, jota en onneksi saanut aikaiseksi ottaa kuin muutaman päivän. Verikokeissa nimittäin magnesium oli himpun verran normaalia korkeampi. Mulla on ollut myös pistelyä ym. hermo-oireita siellä täällä, ja epäilin B12-vitamiinin puutetta, mutta sekin oli hyvissä lukemissa. Aivan vakuuttunut olin siitä, että D-vitamiinista olisi puutetta, kun olen vuosikaudet ollut vain sisätiloissa enkä ole saanut aikaiseksi ottaa D:tä purkista, mutta sekin oli yli sata. Enpähän enää sokkona lähde ravintolisiä napsimaan.
Kiitos kokemuksesi jakamisesta! Otan tämän rauta-asian itsekin selvitykseen, sitä kun ei ole raskauksien ja imetysten jälkeen kunnolla katsottu, vain hemoglobiinia
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sellaista muurahaisten kävelyn tuntuista värinää ja lihasnykinöitä, siis elohiiri ympäri kehoa. Elohiirestä kävin kahdestikin aikoinaan neurologille ja tutkittuaan minut totesi lääkäri kummallakin kerralla sen johtuvan stressistä. Pelkkä tieto vaivan vaarattomuudesta auttoi, mutta söin kyllä kuuriluontoisesti myös magnesiumia. Olen jokseenkin herkkä reagoimaan, lääkäri sanoi refleksejäni lähes patologisen vilkkaiksi. Aina kun joku mainitsee elohiirioireen, huomaan itsellänikin jonkun lihaksen väpättävän. Ensimmäisen kerran vaivaa oli yli 40 vuotta sitten.
Uskon myös, että stressi vaikuttaa paljonkin! Ei varsinaisesti helpota asiaa :(
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä siis ostaa magnesiumia vielä erikseen kokeiluun! Onko teilläkin ollut vastaavia oireita ja isompi magnesium olisi sitten toiminut?
Minulla tulee jurikin tuollaisia elohiiriä eri puolille kehoa jos en syö magnesiumia joka päivä. Itse käytän 250mg päivässä.
Kauheaa jäykkyyttä yläselässä tänään. Vaihdevuosijäykkyyttä muutenkin lihaksissa just nyt. Pahenee jos ei saa kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä siis ostaa magnesiumia vielä erikseen kokeiluun! Onko teilläkin ollut vastaavia oireita ja isompi magnesium olisi sitten toiminut?
Minulla tulee jurikin tuollaisia elohiiriä eri puolille kehoa jos en syö magnesiumia joka päivä. Itse käytän 250mg päivässä.
Kiitos kokemuksesi jakamisesta!
Nostelen vielä jos jollain olisi tänään oma kokemus jaettavana :)
Lääkäriin, jos ei mene ohi pian.