Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen kun ihmisillä on varaa ostaa nykyää hieno auto

Vierailija
06.05.2026 |

Olen huomannut että joka 2-3  on uusi auto ja melkee kaikilla suht hieno auto, oon vähän katkera ja kateellinen, mulla on itellä romu ja paljon velkaa ymmärrän etten saa hienoa autoa, mutta jotenkin tässä pisteessä ja hävettää ajaa tommosella kun ei oo enää nuorikaan, olis pitäny ostaa se hieno auto ennen ku velkaantui mutta näillä mennään.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahoituksella työssä käyvällä on varaa ostaa uusia tai uudehkoja autoja.

Meillä on ostettu ihan omalla rahalla 5 edellistä autoa ilman mitään rahoituksia ja kaikki on olleet tehdasuusia omilla mieltymyksillä varustettja. Ei tarvi paljoa laittaa rahaa kun n 3-4v välein vaihtaa

Vierailija
42/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin kerran Italiassa pyykkiä odotellessamme pesulasta viereisellä terassilla lähipöytään sattumoisin istahtaneen suomalaisnaisewn kanssa. Hän oli rahoitusyhtiössä töissä ja jotenkin puhe kääntyi autoihin. "Mitä hienompi auto, sitä varmemmin rahoitusyhtiön omistama" hän totesi eli joko työsuhdeauto tai yksityisliisari.

Ja pakko myöntää, kun luovuin työsuhdeautosta -ei tosin mistään huippukalliista, ei uutta autoa ole meidän autopaikalla nähty. Ollaan ostettu n. kolme vuotta vanhoja (eli varmaan ollut leasingauto) ja vaihdettu n. neljän vuoden päästä taas käytettyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahoituksella työssä käyvällä on varaa ostaa uusia tai uudehkoja autoja.

Meillä on ostettu ihan omalla rahalla 5 edellistä autoa ilman mitään rahoituksia ja kaikki on olleet tehdasuusia omilla mieltymyksillä varustettja. Ei tarvi paljoa laittaa rahaa kun n 3-4v välein vaihtaa

No juuri näin. Ja jos rahatilanne heikkenee niin ei ainakaan ole mitään hervottomia kuukausimaksuja maksettavana. Me aloitetaan seuraavaan autoon säästäminen samalla kun ajetaan uusi kotiin.

Vierailija
44/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, että sulla, aloittaja, on kaikki romuna ja velkaa vaan. Kielenkäyttösi on surkeaa ja paljastaa, ettet hallitse omaa äidinkieltäsi etkä näin ollen elämääsi. 

Vierailija
45/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen aloittajalle Miessakit ry:n Konkkaronkka -hankkeen tuloksena syntynyttä itseopiskelumateriaalia, josta voi olla apua oman tilanteen hyväksymiseen ja arjen hyvinvointiin.

https://www.hyvakysymys.fi/kurssi/ylivelkaantunut-yrittajamies/

Ja hieman samankaltainen tilanne itselläkin. Vanhalla romulla ajeleen ja ihmettelen miten monella on varaa niin kalliisiin autoihin Suomen tulotasoilla. Mutta totuus voi olla sitten monenlainen. Jos on parisuhteessa niin toinen puolisko voi maksaa kaikki muut elämän kulut tai sitten jos sinkku niin syö kaurapuuroa ja näkkileipää...tai jättää auton huollot tekemättä jne. 

Ei nii kiinnosta opiskella tai lukea ei mun juttu

Hakeudun sitten johonkin vertaistukiryhmään, jossa voit keskustella samassa tilanteessa olevien muiden miesten kanssa. Ymmärrän kyllä miksi asiasta keskusteleminen naisvoittoisella palstalla houkuttaa, mutta se ei pitemmän päälle auta sinua eikä tuo sinulle puolisoa.

Vierailija
46/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parilla tonnilla saa jo hyvän auton. Enempää siitä ei järkevä maksakaan.

No kellään ei ole semmosta autoa mulla on mutta se narvo jo 800 hävettää ja naiset nauraa minulle

Allulle nauraa kaikki.

Vierailija
47/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sullakin varaa jos säästät käsirahaa varten ja luottotiedot on kondiksessa. Esim Tesla Model 3 on nyt 0% korolla tai sit joku japsi tyyliin Toyota Corolla. Niis on yleensä huokeita rahoituksia.

etkö tajua mulla on 50 tonnia velkaa melkee

Kertoo taas Allun tyhmyydestä, että luulee kaikkien tuntevan sen rahatilanteen...

Vierailija
48/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää romukasalla liikkua mut en voi ostaa autoa ku on jo jättivelat alla

Jää kotiin, kiittää työkaverit, lääkärit ja kaikki naiset.

Vierailija
49/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, Alluko se täällä taas ulisee päivittäistä valitusvirttään siitä kuinka hän ei ymmärrä yhtään mitään yhtään mistään...

Vierailija
50/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan uuden auton juoda ja kouria naisten pyllyjä

Näin puhuu aikuinen mies, eiku idiootti

Vierailija
51/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut koskaan työntekoa ? - Kokeile, niin tulet hämmästymään mitä kaikkea voit hankkia.

Vierailija
52/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei tälle voi mitää niin mä ajan millä mä ajan, ihmettelen ku toisilla on niin helppoa bemari alla 30 tuhatta

Mitä ihmeteltävää siinä? Kaikki eivät ole korviaan myöten veloissa niin kuin sinä. Jotkut osaavat hoitaa raha-asiansa. Ja sitäkö sinä ihmettelet.

Minäkin voisin ostaa sen Bemarin vaikka heti, käteisellä, mutta kun en tarvitse autoa. En ole koskaan kiinnostunut miehestä sen perusteella millainen auto hänellä on tai ei ole.

Vierailija
53/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sullakin varaa jos säästät käsirahaa varten ja luottotiedot on kondiksessa. Esim Tesla Model 3 on nyt 0% korolla tai sit joku japsi tyyliin Toyota Corolla. Niis on yleensä huokeita rahoituksia.

No sitten et haaveile autosta etkä minkään muunkaan ostamisesta ennen kuin olet maksanut velat pois. 

haaveilenpas, emmä tommosella romulla kehtaa ajaa ihmiset kattoo onko toi pohjalla vai joku juoppo

Ottanut velkaa hu*riin ja ryyppäämiseenn, kyllä sä pohjalla oot.

Vierailija
54/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen aloittajalle Miessakit ry:n Konkkaronkka -hankkeen tuloksena syntynyttä itseopiskelumateriaalia, josta voi olla apua oman tilanteen hyväksymiseen ja arjen hyvinvointiin.

https://www.hyvakysymys.fi/kurssi/ylivelkaantunut-yrittajamies/

Ja hieman samankaltainen tilanne itselläkin. Vanhalla romulla ajeleen ja ihmettelen miten monella on varaa niin kalliisiin autoihin Suomen tulotasoilla. Mutta totuus voi olla sitten monenlainen. Jos on parisuhteessa niin toinen puolisko voi maksaa kaikki muut elämän kulut tai sitten jos sinkku niin syö kaurapuuroa ja näkkileipää...tai jättää auton huollot tekemättä jne. 

Ei nii kiinnosta opiskella tai lukea ei mun juttu

Allu vaam odottaa, että joku tulee kotiin tarjoamaan rahaa ja pyllyä.

Vierailija
55/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä naisten silmissä hyvältä ajaa romulla

Mieluummin ajan hyvällä autolla ja vedän käteen, kuin panen ja ajan romulla.

Vierailija
56/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostat velaksi tarkoittaa se että ostat jotain mihin sinulla ei ole varaa.

57/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mun nissan micra makso 2500e Eikä hävetä yhtään ajaa sillä. Katseita se kerää kyllä sekä miehiltä että naisilta. Naisille vilkuttelen, miehille en.

Vierailija
58/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten et haaveile autosta etkä minkään muunkaan ostamisesta ennen kuin olet maksanut velat pois. 

haaveilenpas, emmä tommosella romulla kehtaa ajaa ihmiset kattoo onko toi pohjalla vai joku juoppo

Anton Ekman, olet pohjalla ja juoppo.

Vierailija
59/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele, että sulla, aloittaja, on kaikki romuna ja velkaa vaan. Kielenkäyttösi on surkeaa ja paljastaa, ettet hallitse omaa äidinkieltäsi etkä näin ollen elämääsi. 

Allun äo on 70, siitä johtunee.

Vierailija
60/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Allu avaa uuden itsesääliketjun, kun täälläkään ei ymmärretä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä