Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen kun ihmisillä on varaa ostaa nykyää hieno auto

Vierailija
06.05.2026 |

Olen huomannut että joka 2-3  on uusi auto ja melkee kaikilla suht hieno auto, oon vähän katkera ja kateellinen, mulla on itellä romu ja paljon velkaa ymmärrän etten saa hienoa autoa, mutta jotenkin tässä pisteessä ja hävettää ajaa tommosella kun ei oo enää nuorikaan, olis pitäny ostaa se hieno auto ennen ku velkaantui mutta näillä mennään.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sullakin varaa jos säästät käsirahaa varten ja luottotiedot on kondiksessa. Esim Tesla Model 3 on nyt 0% korolla tai sit joku japsi tyyliin Toyota Corolla. Niis on yleensä huokeita rahoituksia.

etkö tajua mulla on 50 tonnia velkaa melkee

No sitten et haaveile autosta etkä minkään muunkaan ostamisesta ennen kuin olet maksanut velat pois. 

Vierailija
22/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sullakin varaa jos säästät käsirahaa varten ja luottotiedot on kondiksessa. Esim Tesla Model 3 on nyt 0% korolla tai sit joku japsi tyyliin Toyota Corolla. Niis on yleensä huokeita rahoituksia.

No se on aika ikävää. Toivotaan et velat hoituu joku päivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäkää koko ajan vähän rahastoihin tai osakkeisiin. Säästöt nelinkertaistuu 10 vuodessa ja jos koko ajan säästää vähän voi uuden auton ostaa ilman lainaa. 

Käytettyjä Tesloja saa jo 13 000-30 000eurolla.

Ihmisillä on kyllä loputtomasti rahaa olueen, viinaan,  lottoon, tatuointeihin, hiusväreihin, rakennekynsiin ja Temu-krääsään sekä pikavippien lyhennyksiin ja jopa etelänmatkoihin, mutta rahastoihin säästämiseen ei sitten olekaan penniäkään. 

Vierailija
24/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan uuden auton juoda ja kouria naisten pyllyjä

Vierailija
25/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahoituksella työssä käyvällä on varaa ostaa uusia tai uudehkoja autoja.

Ei mulla ainaskaan

Sä laitat rahas johonkin mieluisampaan. 

Vierailija
26/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten et haaveile autosta etkä minkään muunkaan ostamisesta ennen kuin olet maksanut velat pois. 

haaveilenpas, emmä tommosella romulla kehtaa ajaa ihmiset kattoo onko toi pohjalla vai joku juoppo

Vierailija
27/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä naisten silmissä hyvältä ajaa romulla

Laita auton perään tarra: "Romu, mutta maksettu".

Vierailija
28/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedän yhden joka osti sen hintaisen auton rahoituksella jota sillä ei olisi oikeasti varaa edes kunnolla korjata ja ylläpitää, aikaisemmatkin talousasiat sen verran päin veetä! mutta kun kaikki vaan sen takia että Minä Haluan! sitä päivää odotellessa kun autoon tulee isompi remontti!

Vierailija
29/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahoitus ei muuta asiaa mitenkään. Sillä kun otat sen, niin sit ei oo rahaa elämään. Ja jos sulla on varaa ottaa 600€/kk rahoitus, niin sittenhän sulla olis rahaa säästääkin se sama autoa varten ja ostaa se vuosien päästä kerralla.

Toi on jotain ihmeellistä ’vasemmistomatikkaa’ sanoa että rahoituksella voi ostaa auton, johon ei ole varaa. Et sä voi. Et sä voi kun sitten sulla ei ole rahaa lyhennysten jälkeen normaaliin elämään. Ja jos on, niin sitten sulla on varaa ostaa se autokin. 

Vierailija
30/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain mennä kunnolla palkattuun työhön niin on varaa kunnolliseen autoonkin. Niin helppoa se on.

Muutenki ärsyttää kun köyhyydestänsä valittaavat mutta eivät kumminkaa viitti tehdä asialle mitää. Hallitustamma vaan syyttäävät ja sossusta taikka kelasta rahaa kinuvat. Vasemistolaiskat !

Vierailija
31/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahoitus ei muuta asiaa mitenkään. Sillä kun otat sen, niin sit ei oo rahaa elämään. Ja jos sulla on varaa ottaa 600€/kk rahoitus, niin sittenhän sulla olis rahaa säästääkin se sama autoa varten ja ostaa se vuosien päästä kerralla.

Toi on jotain ihmeellistä ’vasemmistomatikkaa’ sanoa että rahoituksella voi ostaa auton, johon ei ole varaa. Et sä voi. Et sä voi kun sitten sulla ei ole rahaa lyhennysten jälkeen normaaliin elämään. Ja jos on, niin sitten sulla on varaa ostaa se autokin. 

juuri näin!! ja eräs tuttu osti jollain hiton 250e/kk lyhennyksellä sen hintaisen auton jota ei ole varaa sitten korjata kunnolla, ja auto ei todellakaan ole enää uusi kun se on 12 vuotta vanha ja ajettu yli 200tkm! 

-eri

Vierailija
32/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen aloittajalle Miessakit ry:n Konkkaronkka -hankkeen tuloksena syntynyttä itseopiskelumateriaalia, josta voi olla apua oman tilanteen hyväksymiseen ja arjen hyvinvointiin.

https://www.hyvakysymys.fi/kurssi/ylivelkaantunut-yrittajamies/

Ja hieman samankaltainen tilanne itselläkin. Vanhalla romulla ajeleen ja ihmettelen miten monella on varaa niin kalliisiin autoihin Suomen tulotasoilla. Mutta totuus voi olla sitten monenlainen. Jos on parisuhteessa niin toinen puolisko voi maksaa kaikki muut elämän kulut tai sitten jos sinkku niin syö kaurapuuroa ja näkkileipää...tai jättää auton huollot tekemättä jne. 

Vierailija
33/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu perkele taas.

Mun naapuri kysyi äsken, oonko hankkinut uuden auton. En ole, vaan pesetin ja vahautin sen 20 vuotta vanhan joka mulla on ollut 8 vuotta.

Vierailija
34/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu, sä paskot kaiken mitä käsiisi saat, eli paskoisit sen hienon autonkin jos sulla sellainen olis. Laita kuntoon tuo nykyinen, imuroi ja pese. Kuitenkin vit tu sisältäkin kuin jätesäiliö. MIesten autot on aina helvetin paskaisia.

Vierailija
35/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen aloittajalle Miessakit ry:n Konkkaronkka -hankkeen tuloksena syntynyttä itseopiskelumateriaalia, josta voi olla apua oman tilanteen hyväksymiseen ja arjen hyvinvointiin.

https://www.hyvakysymys.fi/kurssi/ylivelkaantunut-yrittajamies/

Ja hieman samankaltainen tilanne itselläkin. Vanhalla romulla ajeleen ja ihmettelen miten monella on varaa niin kalliisiin autoihin Suomen tulotasoilla. Mutta totuus voi olla sitten monenlainen. Jos on parisuhteessa niin toinen puolisko voi maksaa kaikki muut elämän kulut tai sitten jos sinkku niin syö kaurapuuroa ja näkkileipää...tai jättää auton huollot tekemättä jne. 

Ei nii kiinnosta opiskella tai lukea ei mun juttu

Vierailija
36/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole varaa autoon koska juot kaiken. Jos et joisi, pystyisit lyhentämään lainojasi. Tämä aihe on nyt ollut työstössä viimeisen viikon, lopeta jo. Et tarvitse neuvoja etkä kieltoja, koska teet kuitenkin juuri niin typerästi kuin aina.

Vierailija
37/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainaskaan

No vaikuttaa siihen sekin että onko uusi auto hinnaltaa 20 000 vai 80 000 euroa.

Vierailija
38/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jokunen tekee töitäkin suomessa.

Vierailija
39/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuavaperheellä on hieno uusi auto ihan vaan statuksen takia.

Ovat olleet pari kertaa vaarassa saada häädön koska vuokria maksamatta mutta aina joku pelastaa.

Hienoja merkkivaatteita pitää olla statuksen takia.

Pulloja vievät kauppaan että lapset saa ruokaa.

Silti on varaa ostaa joka päivä energiajuomia ja nuuskaa.

Vierailija
40/67 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvio uusista autoista

60% firmojen autoja, velaksi

30% velalla ostettuja yks.

10% käteisellä ostettuja yks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän