Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esteettiset toimenpiteet vanhentavat ihan hurjasti!

Vierailija
06.05.2026 |

Kolmekymppinen näyttää 10-15 vuotta vanhemmalta, kuusikymppistä voi epäillä kasikymppiseksi jne. Ja kuitenkin näitä mainostellaan nuorentaviksi? En ymmärrä. 

Osittain ilmiö johtuu siitä, että kiristyneiden ja pullistuneiden kasvojen sekä muun kehon ristiriita on vanhempien ihmisten kohdalla niin suuri, että vaikutus on vanhentava. Kuusikymppinen luomu voi olla 10-15 vuotta nuoremman näköinen, jos on hyvät geenit. Mutta jokainen kuusikymppinen, joka on laitellut kasvojaan, näyttää vähintään 10 vuotta vanhemmalta, poikkeuksetta.

Nuorempien kohdalla kasvojen liikkumattomuus ja pönäkkyys luovat vaikutelma keski-ikäisestä ihmisestä. Ilmeikkyys tekee kasvoista kauniit, jos ne ovat kauniit. Vahamaisuus tuo mieleen kuoleman. Nuorentamisen väite tuntuu todella paradoksaalista sikäli, että botox-kasvot ovat kuin kuolleella, vahamaiset ja liikkumattomat. Jokainen kuolleita nähnyt huomaa yhdennäköisyyden kuolleen kanssa.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis varmasti yksi Suomen tunnetuimpia hillittyjä makeovereita on Sanna Marinilla. 

Vierailija
62/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis varmasti yksi Suomen tunnetuimpia hillittyjä makeovereita on Sanna Marinilla. 

Ei kelpaa esimerkiksi, koska ei ole mitään todisteita esteettisistä toimenpiteistä. Hänestä katosi lapsenpyöreys poliittisen uran aikana. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti tehdyt toimenpiteet vanhentavat.  

Suurinosa on huonosti tehty tai epäonnistuu. Moni hollywood-julkkis pilannut ulkonäkönsä ja varmasti käyttäneet parhaita plastikkakirurgeja mitä rahalla saa. 

Niin. Minuakin on ihmetyttänyt, että missä ne luonnollisen lopputuloksen teettäneet ihmiset oikein ovat, kun heitä ei näy Hollywoodissa edes isolla rahalla itseään leikelleissä? Joten olen melko lailla päätynyt siihen tulokseen, että ne, joita tästä kehutaan, ovat luomuja. Mutta voin olla väärässä ja myönnän sen kernaasti, jos joku näyttäisi esimerkin luonnollisesta, todistetusti kauneustoimenpiteitä itselleen teettäneen ihmisen lopputuloksesta. Ap

Ihan normaaleissa töissä ollaan eikä olla mitään julkkiksia ja toimenpiteet on niin hyvin ja hienovaraisesti tehty, ettei niitä erota ellei tiedä mitä katsoo ja vertaa vanhoihin kuviin. Pääosa plastiikkakirurgien ja esteettisten hoitojen asiakkaista on ihan tavallisia työssäkäyviä. 

Tää on kyllä jännä aihe kun herättää tunteita niin hlvetisti toimenpiteitä vastustavien keskuudessa. Eikö teillä ole muuta ajateltavaa tai sisältöä päiviin? Mä en ainakaan jaksa vaivata päätäni sillä, mitä muut tekevät tai ovat tekemättä niin kauan kun se ei kosketa minua tai ole rikollista.

Niin ja itse kysymykseen - olen 35 v. ja paperit kysytään yleensä aina alkoa ostaessa, että en liene näyttävän kovin vanhalta vaikka on liuta toimenpiteitä tehty. 

Tiedän, että pääosa on taviksia, sellaisiahan näkee, mutta heistä on vaikea saada esimerkkiä siitä mitä tarkoitin, ellet suostu itsestäsi tänne kuvaa laittamaan enkä suosittele sitä. 

Olet tosi nuori. Ei sulla olisi ollut tarvetta ainakaan itseäsi nuorentaa. Tunteita nuorten kohdalla herättää etenkin se, että valitettavasti riski pilata ulkonäkö on suuri. Kannattaa lukea kirja, jonka mainitsin aiemmin ketjussa. Ap

Vierailija
64/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa esimerkiksi, koska ei ole mitään todisteita esteettisistä toimenpiteistä. Hänestä katosi lapsenpyöreys poliittisen uran aikana. Ap

Ap, mitä sairaskertomuksia sä tänne odotat? Samalla kun lapsenpyöreys katoaa niin huulet pullistuu, vai? Sinnekkö se pyöreys menee? Jos on täysin sokea, niin vaikea tänne on mitään listata. Tässä nyt nähdään se, että ette te sokeat suostu uskoa, että näille "luonnollisille" on tehty mitään, kun näyttää niin hyvältä ;)

Näiden teidän kaltaisten idioottien takia kaikki kaunistautuminen on Suomessakin edelleen niin tabu. (On muuten hauska kuunnella kun ihmiset jotka eivät tiedä minun tehneen mitään, suoltavat samaa pskaa livenä ja se ilme on paras kun kerrot, että mitä kaikkea itselle on tehty :D).  

Jostain syystä mielenvikaiset kaivautuu koloistaan kertomaan totuuksia, vaikka ymmärtävät toimenpiteistä yhtä paljon kuin sika ydinvoimasta.

Vierailija
65/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä sairaskertomuksia sä tänne odotat? Samalla kun lapsenpyöreys katoaa niin huulet pullistuu, vai? Sinnekkö se pyöreys menee? Jos on täysin sokea, niin vaikea tänne on mitään listata. Tässä nyt nähdään se, että ette te sokeat suostu uskoa, että näille "luonnollisille" on tehty mitään, kun näyttää niin hyvältä ;)

Näiden teidän kaltaisten idioottien takia kaikki kaunistautuminen on Suomessakin edelleen niin tabu. (On muuten hauska kuunnella kun ihmiset jotka eivät tiedä minun tehneen mitään, suoltavat samaa pskaa livenä ja se ilme on paras kun kerrot, että mitä kaikkea itselle on tehty :D).  

Jostain syystä mielenvikaiset kaivautuu koloistaan kertomaan totuuksia, vaikka ymmärtävät toimenpiteistä yhtä paljon kuin sika ydinvoimasta.

Mä en ole pyytänyt kuin yhtä esimerkkiä. Ei luulisi olevan vaikeaa, jos kerran luonnollinen lopputulos on niin tavanomaista. 

En ole Sanna Mariniin perehtynyt lainkaan (paitsi sen mitä häntä joutui pakosta uutisista katsomaan) ja olen ollut erittäin tyytyväinen, kun häntä ei enää usein näy mediassa, koska en suoraan sanottuna voi sietää koko naista :) Mutta laita linkki missä hän kertoo kauneustoimenpiteistään, niin katsotaan, jos hän kerran on esimerkkisi. Ap

Vierailija
66/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet tosi nuori. Ei sulla olisi ollut tarvetta ainakaan itseäsi nuorentaa. Tunteita nuorten kohdalla herättää etenkin se, että valitettavasti riski pilata ulkonäkö on suuri. Kannattaa lukea kirja, jonka mainitsin aiemmin ketjussa. Ap"

- Multa on pienennetty iso nenä, kohotettu teinistä asti roikkuneet tissit ja lisätty kokoa pari kuppikokoa (koska miksikäs ei), kasvoissa on botoxia koska elämän murheista (jota on riittänyt) ja näyttöpäätetyöstä sekä purentavirheistä johtuen valtavat huolirypyt ja kireät lihakset kaikkialla kasvoissa, hymy oli lähinnä irvistys. Hampaat on oiottu aikuisena, koska laman lapsena putosin kunnallisen oikomisjonosta (tästä syystä myös kireät lihakset kasvoissa koska purenta ollut pskana). Pientä leukaa on vähän täytetty ja samoin huulissa maltillinen 0,5 ml eli pientä täyttöä. 

Joo, vanheneminen ei varsinaisesti ole ollut se syy, miksi olen toimenpiteitä tehnyt. Ihan hirveitä riskejä ei näissä toimenpiteissä ole ollut, nenästä ja rinnoista olisi vaikeaa ollut huonompia saada ja jokainen toimenpide on tehty tietoisesti ja kaikki on parantaneet ulkonäköä ja elämänlaatua 100%. Esimerkiksi kasvojen botox paransi sivuvaikutuksena myös unenlaatua. Kiristelin kasvojani nukkuessanikin. Nenä- ja rintaleikkausta harkitsin vaivaiset 20 vuotta, että ehkä se riittää ;) Nyt vaan harmittaa, että en uskaltanut ennemmin.

Vierailija
67/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotiväelle tuntuu kaikille ilmestyvän tuon saman muotin naama kun helsinkiläistyvät. Kova itsensä korjailu kertoo aina huonosta itsetunnosta ja kyllä vaan ne pienet täytteetkin erottuvat kun ei iho liiku luonnollisesti. Luotaantyöntäviä ihmisiä. Liikkuuko päässä edes muuta kuin peilikuva? En tiedä miten suhtautuisin työpaikalla, varmasti pitäisin korjaamatonta vähän yksinkertaisempana ja rahan suhteen hölmönä.

Vierailija
68/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa S. ja K. Osbourne! Eikä mene selitykseen puolison ja isän kuolemasta! Aivan järkyttävän luonnottoman näköisiä nykyään, jopa vuosia ennen Ossin menehtymistä!

Vierailija
69/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole Sanna Marin kertonut toimenpiteistään missään julkisesti, harva muukaan. Koska suhtautuminen on tämä, ja toiseksi, se ei ole kaikille niin iso juttu. Mä käyn ottamassa botoxit ja meen seuraavana päivänä töihin, elämä jatkuu. Mikä tiedotustilaisuus siitä pitäisi pitää?

Ja sitten kun korjataan näitä omia epävarmuuksia tai mistä ei itse tykkää, niin vielä vähemmän haluaa muille sitä kertoa. Itse kyllä kerron rehellisesti, jos minun freshiä lookia kehutaan, että botoxia se vaan on.

Vierailija
70/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katsokaapa S. ja K. Osbourne! Eikä mene selitykseen puolison ja isän kuolemasta! Aivan järkyttävän luonnottoman näköisiä nykyään, jopa vuosia ennen Ossin menehtymistä!"

- Niin on. Mutta katsokaapas vaikka Sydney Sweeney! Eipä ole kovin vanhan tai pilalle menneen näköinen ja ihan mukavasti näyttää uralla etenevän ;)

"Muotiväelle tuntuu kaikille ilmestyvän tuon saman muotin naama kun helsinkiläistyvät. Kova itsensä korjailu kertoo aina huonosta itsetunnosta ja kyllä vaan ne pienet täytteetkin erottuvat kun ei iho liiku luonnollisesti. Luotaantyöntäviä ihmisiä. Liikkuuko päässä edes muuta kuin peilikuva? En tiedä miten suhtautuisin työpaikalla, varmasti pitäisin korjaamatonta vähän yksinkertaisempana ja rahan suhteen hölmönä."

- Asun itse maalla kaukana Helsingistä ja talousalalla elätän itseni hyväpalkkaisessa työssä. Eihän näihin muuten olisi varaa edes ;) Pienet täytteet ei vaikuta ihon liikkumiseen millään lailla. Vasta silloin kun täytetään vaikkapa huulet äärimmilleen. Näin puolen millin täytön kanssa liikkuvat normaalisti. Äitini juuri haukkui kaikki huulitäytteet ja leuka putosi lattiaan kun totesin, että on minullakin vaan etpä ole tainnut huomata. No ei ollut. 

Mitä sitten vaikka ihmisellä olisikin huono itsetunto? Jokainen paikkaa sitäkin tavallaan. Itse en koe omaavani huonoa itsetuntoa. En vaan ymmärrä, miten se on muilta pois ja miksi minun pitäisi elää piirteiden kanssa, joista en vaan pidä, siksi, koska muita toimenpiteet pelottaa/inhottaa/ovat kateellisia/mikä motiivi tälle muiden toimenpiteiden haukkumiselle on. Kenties se huono itsetunto, jos muiden kaunistautuminen sattuu sieluun? ;)

Vierailija
71/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet tosi nuori. Ei sulla olisi ollut tarvetta ainakaan itseäsi nuorentaa. Tunteita nuorten kohdalla herättää etenkin se, että valitettavasti riski pilata ulkonäkö on suuri. Kannattaa lukea kirja, jonka mainitsin aiemmin ketjussa. Ap"

- Multa on pienennetty iso nenä, kohotettu teinistä asti roikkuneet tissit ja lisätty kokoa pari kuppikokoa (koska miksikäs ei), kasvoissa on botoxia koska elämän murheista (jota on riittänyt) ja näyttöpäätetyöstä sekä purentavirheistä johtuen valtavat huolirypyt ja kireät lihakset kaikkialla kasvoissa, hymy oli lähinnä irvistys. Hampaat on oiottu aikuisena, koska laman lapsena putosin kunnallisen oikomisjonosta (tästä syystä myös kireät lihakset kasvoissa koska purenta ollut pskana). Pientä leukaa on vähän täytetty ja samoin huulissa maltillinen 0,5 ml eli pientä täyttöä. 

Joo, vanheneminen ei varsinaisesti ole ollut se syy, miksi olen toimenpiteitä tehnyt. Ihan hirveitä riskejä ei näissä toimenpiteissä ole ollut, nenästä ja rinnoista olisi vaikeaa ollut huonompia saada ja jokainen toimenpide on tehty tietoisesti ja kaikki on parantaneet ulkonäköä ja elämänlaatua 100%. Esimerkiksi kasvojen botox paransi sivuvaikutuksena myös unenlaatua. Kiristelin kasvojani nukkuessanikin. Nenä- ja rintaleikkausta harkitsin vaivaiset 20 vuotta, että ehkä se riittää ;) Nyt vaan harmittaa, että en uskaltanut ennemmin.

Hampaiden oikominen ei kuulu esteettiseen kirurgiaan lainkaan, purentaongelmat ovat terveyshaitta eikä myöskään bruksismin hoitoon tarkoitettu botox  kuulu esteettiseen kirurgiaan. Botox on turvallisempi kuin täyteaineet, mutta anestesiaan liittyy aina riskejä, jotka kasvavat vanhemmiten, joskus realisoituvat nuoremmillakin. Plastiikkakirurgi on arvioinut sinut leikkaukseen ja anestesiaan sopivaksi ja että et kärsi vaikeasta kehonkuvan häiriöstä BDD:sta, joten leikkauspäätös on ollut siltä osin oikea ja lopputulos erinomainen, kun olet tyytyväinen. Ap 

Vierailija
72/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei ole Sanna Marin kertonut toimenpiteistään missään julkisesti, harva muukaan. Koska suhtautuminen on tämä, ja toiseksi, se ei ole kaikille niin iso juttu. Mä käyn ottamassa botoxit ja meen seuraavana päivänä töihin, elämä jatkuu. Mikä tiedotustilaisuus siitä pitäisi pitää?

Ja sitten kun korjataan näitä omia epävarmuuksia tai mistä ei itse tykkää, niin vielä vähemmän haluaa muille sitä kertoa. Itse kyllä kerron rehellisesti, jos minun freshiä lookia kehutaan, että botoxia se vaan on.

Ei siitä tarvitse pitää tiedotustilaisuutta, koska se näkyy ilmankin. Sehän oli mun pointti. Mutta on olemassa erilaisia kauneusihanteita. Puutuin vain siihen miten näitä toimenpiteitä mainostetaan nuorentavina (eivät nuorenna) ja loput lätinäni onkin sitten erilaista kauneusihannetta ruotivaa tekstiä. Eli omaan silmään botox ja täyteaineet eivät oikein kaunista. Sen sijaan (kuten jo kirjoitin aiemmin ketjussa) jokin yksittäinen korjaus voi tehdä kasvoista enemmän kauneusihanteen mukaisen, joskin omaan silmään usein korjataan ulkonäöstä viehättävä ja persoonallinen piirre. Tietenkin on olemassa myös sellaisia piirteitä, jotka eivät ole niin viehättäviä ja ymmärrän hyvin, jos ne halutaan korjata. Ap 

Vierailija
73/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Katsokaapa S. ja K. Osbourne! Eikä mene selitykseen puolison ja isän kuolemasta! Aivan järkyttävän luonnottoman näköisiä nykyään, jopa vuosia ennen Ossin menehtymistä!"

- Niin on. Mutta katsokaapas vaikka Sydney Sweeney! Eipä ole kovin vanhan tai pilalle menneen näköinen ja ihan mukavasti näyttää uralla etenevän ;)

"Muotiväelle tuntuu kaikille ilmestyvän tuon saman muotin naama kun helsinkiläistyvät. Kova itsensä korjailu kertoo aina huonosta itsetunnosta ja kyllä vaan ne pienet täytteetkin erottuvat kun ei iho liiku luonnollisesti. Luotaantyöntäviä ihmisiä. Liikkuuko päässä edes muuta kuin peilikuva? En tiedä miten suhtautuisin työpaikalla, varmasti pitäisin korjaamatonta vähän yksinkertaisempana ja rahan suhteen hölmönä."

- Asun itse maalla kaukana Helsingistä ja talousalalla elätän itseni hyväpalkkaisessa työssä. Eihän näihin muuten olisi varaa edes ;) Pienet täytteet ei vaikuta ihon liikkumiseen millään lailla. Vasta silloin kun täytetään vaikkapa huulet äärimmilleen. Näin puolen millin täytön kanssa liikkuvat normaalisti. Äitini juuri haukkui kaikki huulitäytteet ja leuka putosi lattiaan kun totesin, että on minullakin vaan etpä ole tainnut huomata. No ei ollut. 

Mitä sitten vaikka ihmisellä olisikin huono itsetunto? Jokainen paikkaa sitäkin tavallaan. Itse en koe omaavani huonoa itsetuntoa. En vaan ymmärrä, miten se on muilta pois ja miksi minun pitäisi elää piirteiden kanssa, joista en vaan pidä, siksi, koska muita toimenpiteet pelottaa/inhottaa/ovat kateellisia/mikä motiivi tälle muiden toimenpiteiden haukkumiselle on. Kenties se huono itsetunto, jos muiden kaunistautuminen sattuu sieluun? ;)

Huono itsetunto ei kirurgialla korjaantuisikaan. Kauneustoimenpiteet voivat lisätä vaikeuksia ihmissuhteissa, eivätkä parantaa ongelmia, koska (toisin kuin ihminen itse ajattelee) ne useimmiten kuitenkin taidetaan huomata, vaikkei niistä kertoisikaan. Ja ihmisillä todella on ennakkoluuloja. Omaan suhtautumiseen kauneusleikkaus ei vaikuta mitenkään. Se on osoitus erilaisesta kulttuurista ja kauneusihanteista eikä vaikuta siihen miten arvioin kyseistä ihmistä esim. työntekijänä. Kyse on vähän samasta asiasta kuin siinä, kun tatuoinneissa eli osan mielestä ne ovat hyvännäköisiä ja toisten mielestä karmeita. Ap

Vierailija
74/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se pyöreys meni huuliin :D

Ihan selkeästi huuliin on pistetty täytettä

Vierailija
75/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se pyöreys meni huuliin :D

Ihan selkeästi huuliin on pistetty täytettä

Marin liikkuu sellaisissa piireissä, että siellä taitavat olla tavallisia tuollaiset toimenpiteet, joten en ihmettelisi, jos noin olisi. Ap

Vierailija
76/88 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up. pidetään aihe pinnalla nuorempien vuoksi

Vierailija
77/88 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, olet niitä, jotka epäilevät kaikkia luomuja "hyvin tehtyjen toimenpiteiden" tuotteiksi. Minuakin on epäilty (kuka teki ja missä). Mitään ei ole tehty. Ap

Hahhah. Niin varmaan.

Vierailija
78/88 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun läheinen on alan ammattilainen ja hänelle on tehty jos jonkinlaista. Ja hän on kyllä ikäistään huomattavasti nuoremman näköinen. Hänellä ei tosin ole ankkahuulia tai kissasilmiä...

Vierailija
79/88 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, olet niitä, jotka epäilevät kaikkia luomuja "hyvin tehtyjen toimenpiteiden" tuotteiksi. Minuakin on epäilty (kuka teki ja missä). Mitään ei ole tehty. Ap

Arvasit väärin. En spekuloi sitä mitä tai onko jollekin tehty jotain. 

Hyvä, sillä minusta se on huonoa käytöstä. Ap

...sanoo ap joka aloituksessaan arvostelee niitä joille on tehty esteettisiä toimenpiteitä. Sekö ei ole huonoa käytöstä?🤔

Vierailija
80/88 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasit väärin. En spekuloi sitä mitä tai onko jollekin tehty jotain. 

Hyvä, sillä minusta se on huonoa käytöstä. Ap

...sanoo ap joka aloituksessaan arvostelee niitä joille on tehty esteettisiä toimenpiteitä. Sekö ei ole huonoa käytöstä?🤔

On rumasti sanottu, että botox-naama näyttää kuolinnaamiolta enkä sanoisi noin kenellekään päin naamaa. Se olisi äärimmäisen törkeää. Ei kuitenkaan ole huonoa käytöstä nimetä asioita, joita pitää rumana ja tyylittöminä. Kyse on myös erilaisista makutottumuksista. En yhtään epäile, etteivätkö nämä ihmiset itse pitäisi toimenpiteitään hyvinä ja onnistuneina. Ja niin kauan kun siitä ei koidu kuluja meille muille, se ei kuulu (vaikka näkyykin). Opin muuten äskettäin, että Brasiliassa kauneusleikkauksia tehdään verovaroin. Ei kaikenlaisia, mutta monia - ja siksi se on esteettisen kirurgian alalla toinen heti Yhdysvaltain jälkeen. Ja sen kyllä huomasi jo kasarilla. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi