Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esteettiset toimenpiteet vanhentavat ihan hurjasti!

Vierailija
06.05.2026 |

Kolmekymppinen näyttää 10-15 vuotta vanhemmalta, kuusikymppistä voi epäillä kasikymppiseksi jne. Ja kuitenkin näitä mainostellaan nuorentaviksi? En ymmärrä. 

Osittain ilmiö johtuu siitä, että kiristyneiden ja pullistuneiden kasvojen sekä muun kehon ristiriita on vanhempien ihmisten kohdalla niin suuri, että vaikutus on vanhentava. Kuusikymppinen luomu voi olla 10-15 vuotta nuoremman näköinen, jos on hyvät geenit. Mutta jokainen kuusikymppinen, joka on laitellut kasvojaan, näyttää vähintään 10 vuotta vanhemmalta, poikkeuksetta.

Nuorempien kohdalla kasvojen liikkumattomuus ja pönäkkyys luovat vaikutelma keski-ikäisestä ihmisestä. Ilmeikkyys tekee kasvoista kauniit, jos ne ovat kauniit. Vahamaisuus tuo mieleen kuoleman. Nuorentamisen väite tuntuu todella paradoksaalista sikäli, että botox-kasvot ovat kuin kuolleella, vahamaiset ja liikkumattomat. Jokainen kuolleita nähnyt huomaa yhdennäköisyyden kuolleen kanssa.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä pohtia tällaista? Ne teettävät toimenpiteitä, jotka sellaisia haluavat ja muut ei - mitä väliä sillä lopulta on, minkä ikäiseltä kukakin muiden silmissä näyttää? Jos itse näyttää sellaiselta, mihin on tyytyväinen, se riittänee.

Ihmettelin sitä miksi noita mainostetaan nuorentavina, kun ovat vanhentavia. 

Minulle henk. koht. on kivaa näyttää kauniilta, ei nuorelta. Ja lisäksi haluan näyttää ihan itseltäni, vain eri ikäiseltä. Joku päivä sitten täällä oli ketju ja kuva nuoresta naisesta, joka mainosti plastiikkakirurgiaan näyttämällä entisen ulkonäkönsä. Hän oli kuin eri ihminen, kaunis kyllä, kauniimpi kuin entinen, mutta eikö tunnu oudolta, kun omat kasvot ovat muuttuneet tunnistamattomiksi? En lainkaan pitäisi sellaisesta. Paitsi jos olisi tarve muuttaa identiteetti sen jälkeen, kun olen toiminut vakoojana Venäjällä tms. Sitten etsisin tuon nimenomaisen kirurgin Brasiliasta :)  Lopputuloksena tuo nainen nimittäin oli kauniimpi, vaikkakin ikäistään reilusti vanhemman näköinen. Ap

Vierailija
22/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana on kuolinnaamio. Siis se tulee mieleen kun katson kuvaa julkkisjoukosta. Sellainenhan oli tapana entisaikoina tehdä merkkihenkilöille, kun he kuolivat. Ap

Monet kasvojaan laitelleet ja leikelleet ovat kuin samaa sisarusparvea.

Tulee heti mieleen kaksi julkista kasvoa, jotka ovat kuin kaksoset. (En laita nimiä, mutta jokainen iltapäivälehtien selaaja tietää nämä.)

Sitähän puhutaan esim. Mar a Lago-kasvoista. Sellaiset geneeriset kasvot ovat mahdottoman tylsät omiin silmiin. 

En tiedä ketkä julkkikset ovat tässä mielessä kaksosia. En kyllä varmaan tietäisi, vaikka sanoisit nimet, koska en seuraa julkkiksia enkä muista kenenkään nimiä. Onneksi, koska se on ammatissa eduksi. En kyllä ole kovin hyvä muistamaan kasvojakaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, toimenpiteet vanhentavat. Mutta niin vanhentaa sekin, että on täysin luomu eli ei meikkaa, värjää hiuksia jne. Kultainen keskitie lienee tässäkin aiheessa se paras. Leikkauttaa ja värjää hiuksensa ja opettelee meikkaamaan niin se nuorentaa enemmän kuin täyteaineet ja luonnoton look.

Toimenpiteet on aivan eri asia kuin luonnoton look. Kun niitä pikkuviilauksia voi tehdä ihan luonnollisen näköisestikin, ei kaikkea tarvitse lyödä yli, kerralla ja koko ajan. Mutta toimenpiteitä ne silti on.

Vierailija
24/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorekkuus on geeneissäni.Luomuna mennään niinkuin tähänkin mennessä.Olen 53-vuotias ja minua todellakin luullaan ikäistäni 15-20 vuotta nuoremmaksi.Osittain sen vuoksi että olen pienikokoinen ja lapsenkasvoinen!

Uskon. Minulla on eräs ikäiseni tuttava, joka näyttää lähes kuusikymppisenä kolmekymppisen tyttärensä isosiskolta. Hänkin on pienikokoinen ja hyvin sileäihoinen babyface. Ei myöskään käytä meikkiä yleensä lainkaan. Meikkikin vanhentaa. Oma mies sanoo, että minäkin näytän ilman meikkiä tosi nuorelta, nuoremmalta kuin meikattuna. Mutta pidän meikkaamisesta ja meikkaan lähes joka päivä. Ap

Vierailija
25/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorekkuus on geeneissäni.Luomuna mennään niinkuin tähänkin mennessä.Olen 53-vuotias ja minua todellakin luullaan ikäistäni 15-20 vuotta nuoremmaksi.Osittain sen vuoksi että olen pienikokoinen ja lapsenkasvoinen!

Uskon. Minulla on eräs ikäiseni tuttava, joka näyttää lähes kuusikymppisenä kolmekymppisen tyttärensä isosiskolta. Hänkin on pienikokoinen ja hyvin sileäihoinen babyface. Ei myöskään käytä meikkiä yleensä lainkaan. Meikkikin vanhentaa. Oma mies sanoo, että minäkin näytän ilman meikkiä tosi nuorelta, nuoremmalta kuin meikattuna. Mutta pidän meikkaamisesta ja meikkaan lähes joka päivä. Ap

Lieneeköhän  serkkuni äitini puolelta!🤗itse laittaudun ja meikkaan aina ihmisten ilmoille mennessäni.Tykkään merkeistä ja niin tykkää mieheni kun kun olen laittanut näen sen hänen silmistään,että viehätän häntä.

Vierailija
26/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä "vanhentaa" on huono termi. Näyttää sen sijaan luonnottomalta, oudolta, tyylittömältä, vahanukkemaiselta. Kaikista käsittämättömin muoti on fillerit ja vain bimboimmathan niitä ottaakin. Joku botox voi olla huomaamaton, ei sillä että ikinä laitattaisin eläimillä testattua hermomyrkkyä naamaani ulkonäkösyistä. Sitten nämä botoxnaamat julistamassa eläinrakkauttaan kun se oma pikku Fifi on niin rakas 

Vierailija
27/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ettei it-alalla näy leikattuja naisia. Ikäni meikkaamattomana nelikymppisenä tunnen hyvin vähän ulkonäköpaineita mutta ihmettelen kanssasisarien ulkonäkökeskeisyyttä.

Vierailija
28/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistoshoidot saa nuoremmatkin näyttämään reilusti yli nelikymppisiltä. Varsinkin, jos ovat vielä vähän tukevampia. 

Vierailija
29/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua ettei it-alalla näy leikattuja naisia. Ikäni meikkaamattomana nelikymppisenä tunnen hyvin vähän ulkonäköpaineita mutta ihmettelen kanssasisarien ulkonäkökeskeisyyttä.

Minusta ei lainkaan hassua. Itsekin alalla, eikä mitään ulkonäköpaineita. Oma meikkaaminen rajoittuu ripsiväriin ja kulmien värjäämiseen. Pidän myös hiukseni luonnollisen vaaleana, vaikka väri on purkista. Siinä ympäristössä arvostetaan enemmän älyä ja ongelmanratkaisukykyä, eikä ketään kiinnosta törröttääkö huulet vai ei.

Vierailija
30/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vanhentaa botox-huulet.

Vierailija
31/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, toimenpiteet vanhentavat. Mutta niin vanhentaa sekin, että on täysin luomu eli ei meikkaa, värjää hiuksia jne. Kultainen keskitie lienee tässäkin aiheessa se paras. Leikkauttaa ja värjää hiuksensa ja opettelee meikkaamaan niin se nuorentaa enemmän kuin täyteaineet ja luonnoton look.

Toimenpiteet on aivan eri asia kuin luonnoton look. Kun niitä pikkuviilauksia voi tehdä ihan luonnollisen näköisestikin, ei kaikkea tarvitse lyödä yli, kerralla ja koko ajan. Mutta toimenpiteitä ne silti on.

Kenellä olisi pikkuviilauksia, jotka olisivat luonnollisen näköisiä? Olisiko joku esimerkki, josta tiedetään varmuudella, että hän on tehnyt toimenpiteitä (itse kertonut). 

Tämä on pelkkä arvaus, mutta luulisin, että jos tarkoitus on nuorentaa, ei sitä pysty mitenkään tekemään niin ettei sitä huomaa. Koska jos ryppyjä tulee, tulee niitä muuallekin ihoon mikä korostaa ristiriitaa. Sen sijaan jos korjataan jokin "virhe" kasvoista, toimenpide voi olla huomaamaton ja ulkonäköä parantava (ainakin henkilön itsensä mielestä, sillä minusta itsestäni esim. hieman roikkuva luomi, joka ei haittaa näköä, on kiva ja persoonallisen näköinen yksityiskohta). 

En kylläkään ole aiheen asiantuntija. Luin vain plastiikkakirurgin kirjan Ihmisen korjaaja, missä kerrottiin myös esteettisistä toimenpiteistä. Esim. nenäleikkaus on yksi vaativimpia. Yläluomileikkaus taas on helppo. Kasvojen lihaksisto ei ole mitenkään helppoa leikattavaa luonnollisen näköisesti. Ap

Vierailija
32/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kylläkin hyaluronihuulet!  Botox ryppyihin, hyaluroni pullistaa huulet.

Vierailija
33/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten vanhentaa botox-huulet.

Ne ovat todella oudon näköiset "räystäät". Suoraan sanottuna säälittää, kun näen sellaiset. Ap

Vierailija
34/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaan käyttää lip liftiin. Mutta ainakin tuon kirjan mukaan, botox on suht turvallista toisin kuin täyteaineet. Ap

Vierailija
35/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan osta tätä. Kyllä minulta lähti 10 vuotta, kun rypyt poistettiin naamasta.

Vierailija
36/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa siinä, että juuri se ristiriita esim. kiristettyjen, botoxilla silotettujen kasvojen ja muun kehon välillä vanhentaa paljon. Ja omasta mielestäni myös tekee oudon näköiseksi. Luonnollisena voi näyttää vanhalta ja olla kaunis, mutta tuo ristiriita on vain kummallisen näköistä. Sen sijaan hyvin tehtynä erilaisilla operaatioilla voi kyllä saada itsensä näyttämään oikeasti nuoremmalta, ilman kummallista lopputulosta.

Vierailija
37/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan osta tätä. Kyllä minulta lähti 10 vuotta, kun rypyt poistettiin naamasta.

Ei sun tarvitsekaan ostaa. Pääasia, että olet itse tyytyväinen. Ap

Vierailija
38/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa siinä, että juuri se ristiriita esim. kiristettyjen, botoxilla silotettujen kasvojen ja muun kehon välillä vanhentaa paljon. Ja omasta mielestäni myös tekee oudon näköiseksi. Luonnollisena voi näyttää vanhalta ja olla kaunis, mutta tuo ristiriita on vain kummallisen näköistä. Sen sijaan hyvin tehtynä erilaisilla operaatioilla voi kyllä saada itsensä näyttämään oikeasti nuoremmalta, ilman kummallista lopputulosta.

Olisiko sinulla jokin esimerkki tuosta? Sellainen henkilö, joka on itse kertonut noista operaatioista eikä kyseessä ole vain arvailu. Ap

Vierailija
39/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti tehdyt toimenpiteet vanhentavat.  

Anna kun arvaan, olet niitä, jotka epäilevät kaikkia luomuja "hyvin tehtyjen toimenpiteiden" tuotteiksi. Minuakin on epäilty (kuka teki ja missä). Mitään ei ole tehty. Ap

Juu juu, mutta sitten on lisäksi ne joille on tehty, eivätkä ne toimenpiteet ole heitä vanhentaneet.

Kotimaisista vaikuttajista esimerkkeinä Kirsikka Simberg (40v) ja Didem (38v). 

Jostain syystä jotkut luulee, että toimenpiteitä on vain ne överisti näkyvät? Eivät tajua, että on paljon näennäisesti luonnollisen tyylisiä naisia, joilla on silikonitissit, alakasvojen kohotus, mesolankoja, laserhoitoja, tekotukka, botoxia ja täyteaineita jne. 

Ei ne kaikki ole mitään Iida Vainion näköisiä tai Henny Harjusola -lookeja joista toimenpiteet näkyy ja niillä on muokattu kasvonpiirteitä, sillä moni ottaa niitä toimenpiteitä vaan säilyäkseen mahdollisimman pitkään saman näköisenä kuin kolmenkympin korvilla. 

Vierailija
40/88 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan käyttää lip liftiin. Mutta ainakin tuon kirjan mukaan, botox on suht turvallista toisin kuin täyteaineet. Ap

Tuo lip lift on operaationa aivan sairas. Ikään kuin ienhymyssä olisi jotain korjattavaa.

Kaikki tuollaiset terveiden, normaalin näköisten ihmisten esteettiset "korjaus"operaatiot on täyttä pa s k aa. Tarvittaisiin parempia esikuvia nuorille, kuin nää lip liftejä tekevät pintaliitäjät kuten Olga. Sellaisia, jotka ovat cooleja ja esillä, mutta myös eettisiä ja hyviä ihmisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi