Hoitajat vaan nauravat kaatuville vanhuksille ja kuvaavat heitä hoitolaitoksissa!
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö näillä vanhuksilla ole hoitotahto tehtynä, mukana hoitotestamentti jonka pitäisi heitä suojata? Mitä hyötyä näistä on, jos eivät auta ihmistä juuri silloin kun hän on heikoimmillaan. Toki nämä maksavat, jos ne teetetään juristilla?
Mikä tässä mättää?
Edunvalvontasopimus, suojaako se vai onko pelkkää rahastusta?
Hoitotahto on eri asia kuin edunvalvontavaltuutus. Nykyisin hoitotahdon voi tehdä ihan itsekin Omakannan kautta eikä tarvitse juristia siihen. Potilaan tekemä hoitotahto on juridisesti sitova, mutta lääkäreiden näkemyksen mukaan hoitotahdot on yleensä tehty niin ympäripyöreästi, että niihin jää aivan liikaa tulkinnanvaraa. Jo jos jää tulkinnanvaraa, lääkärin tulee toimia siten kuin hoitotahtoa ei olisikaan. Selvittelin tätä asiaa äitini kuoleman jälkeen samalla, kun laadin muutkin tarvittavat asiakirjat oman vanhuuteni varalle.
Sitä paskankatkua ja aamutoimirumbaa ei ole yhtään ikävä. Mieluummin olen työttömänä, kuin hoivakodissa töissä. Onneksi on sairaalat ja terveyskeskukset vaihtoehtona työpaikaksi...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai hirveästi eroa esin. persuista mitenkään. Persu kusee vaan päälle jos näkee jonkun hädänalla.
Persufetissiin kannattaa hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
Saahan meilläkin olla jotain hauskaa niitä horiskoja hoivatessa. Eikä aina jaksa huvittua niitten hourimisistakaan. Ja on meillä ajankuluksi kisa siitäkin, että kuka niistä kupsahtaa seuraavaksi.
Provoilusta huolimatta, luulen, että tässä alkaa olla realismin makua hoitohenkilökunnan asenteen suhteen. Ison osan, ei kaikkien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan meilläkin olla jotain hauskaa niitä horiskoja hoivatessa. Eikä aina jaksa huvittua niitten hourimisistakaan. Ja on meillä ajankuluksi kisa siitäkin, että kuka niistä kupsahtaa seuraavaksi.
Provoilusta huolimatta, luulen, että tässä alkaa olla realismin makua hoitohenkilökunnan asenteen suhteen. Ison osan, ei kaikkien.
Tottahan tuo on mutta minkäs teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko aika nostaa oikeus kanne asiasta.
Kunninaloukkaus ja heitteillejättö vähintään jos olisi oma äitini kyseessä!
Onko vietetty aikaa kahvihuoneessa taukojen ulkopuolella kun kaatuminen tapahtui? Tutkittava missä kukin hoitaja oli ja mikä oli tapaturman tapahtuma-aika ja syy. Aukottomasti.
Tällainen asenne on pysäytettävä.
Panda on muuten eläin.
Valitetaan jos asukasta rajoitetaan haaravöillä tai vuoteenlaidoilla. Valitetaan jos asukkaan annetaan liikkua ja hän kaatuu. Osastolla usein 15 asukasta ja 2 hoitajaa, monien asukkaiden hoitamiseen tarvitaan 2 hoitajaa, jolloin loput tolskaa mitä tolskaa. Välillä on syötävä, käytävä vessassa myös hoitajien. Laki velvoittaa kirjaamaan jokaikisen risauksen jonka takia siellä toimistossa joutuu nykyään istumaan kauan.
Mielummin jättää kirjaukset tekemättä ja käyttää senkin ajan hoivatyöhön. Kirjaukset on hoitajille tekosyy,.että pääsee istumaan ja juomaan kahvia.
Kirjaukset täytyy tehdä (lakisääteistä) olitpa sinä sitten siitä mieltä tahansa. Jokainen hoitaja kirjaa kaikista hoitamistaan asiakkaistaan /potilaistaan mitä toimenpiteitä asiakkaalle on tehty, miten liikkunut , miten jaksellut. Kirjaukset tehdään työn lomassa, niihin ei ole varattu erillistä toimistoaikaa, joten usein hoitajat kirjailevat niitä myös taukohuoneessa.
Facebookiinko niitä kirjauksia tehdään?
Ihanko ovelle asti näit, että facebookin kirjasi, vai kuvittelitko vain, että kaikki ovat somessa, kun kännykkää räpläävät. Kännykällä voi tehdä juurikin näitä potilaskirjauksia. On laitoksen oma ohjelma, mihin näitä asiakastietoja kirjataan, eikä sen nimi ole facebook. Useinkin hoitajilla on nämä kännykät työn puolesta ja on todellakin luvallista käyttää niitä.
Ei kuule, kun sanoi ihan itse :D Ja se oli todellakin facebook eikä sinne todellakaan kirjattu asiakastietoja. Jos haluatte pitää yllä tiettyä mielikuvaa, älkää sitten vapaa-ajalla möläytelkö mitä oikeasti teette.
Vierailija kirjoitti:
Sitä paskankatkua ja aamutoimirumbaa ei ole yhtään ikävä. Mieluummin olen työttömänä, kuin hoivakodissa töissä. Onneksi on sairaalat ja terveyskeskukset vaihtoehtona työpaikaksi...
Oletkohan ylipäänsä kouluttautunut oikealle alalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En valitettavasti. Onneksi nykynuoret on viisaampia eivätkä edes hakeudu alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Sairaalassa siivous pelaa ja paskankatkua ei ole. Työvoimaa on riittävästi ilman, että tuntuu kuin joutuisi hoitamaan kaikki itse. Potilaat osaavat keskustella kanssani ja nostaa lantiotaan vaipan vaihdossa. Suurin osa pystyy itse menemään vessaan missä housuvaippojen vaihto on satakertaa helpompaa.
Hoivakodissa piti itse myös tarjoilla ruoka lautaselle. Täällä tulevat valmiiksi tarjottimille potilaan nimellä.
Kirjaamiseen on 6 tietokonetta + 3 läppäriä. Hoivakodissa oli vain 4 konetta ja nekin eri kerroksissa. Olen kuullut, että nykyään kirjataan puhelimella. Kuulostaa karmealta.
Mikä lie on syynä kun hoivakodeissa ei ole yhtä hyvät siivouspalvelut, ruokapalvelut ja työvoima... Raha, voitto ja suurempi voitto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Sairaalassa siivous pelaa ja paskankatkua ei ole. Työvoimaa on riittävästi ilman, että tuntuu kuin joutuisi hoitamaan kaikki itse. Potilaat osaavat keskustella kanssani ja nostaa lantiotaan vaipan vaihdossa. Suurin osa pystyy itse menemään vessaan missä housuvaippojen vaihto on satakertaa helpompaa.
Hoivakodissa piti itse myös tarjoilla ruoka lautaselle. Täällä tulevat valmiiksi tarjottimille potilaan nimellä.
Kirjaamiseen on 6 tietokonetta + 3 läppäriä. Hoivakodissa oli vain 4 konetta ja nekin eri kerroksissa. Olen kuullut, että nykyään kirjataan puhelimella. Kuulostaa karmealta.
Mikä lie on syynä kun hoivakodeissa ei ole yhtä hyvät siivouspalvelut, ruokapalvelut ja työvoima... Raha, voitto ja suurempi voitto
Ahne attendo kokkare haluaa ne mummojen perseen pesusta kertyvät kymmenykset mahdollisimman suurina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, meidät laitoshuoltajat (keittiö/siivous/pyykki) todettiin aikanaan kalliiksi ja otettiin ohjenuoraksi moniammatillisuus. Sen varjolla privaatti pisti meikäläiset pois, ja jakoi meidän työt hoitohenkilökunnalle ja mahdollisesti ulkoistetulle siivousfirmalle. Jossain vaiheessahan pyörä keksittiin uudelleen hoiva-avustajan nimellä, ja entistä pienemmällä palkalla, koska heillä on vain osatutkinto. Erikoissairaanhoidossa on vältytty aika paljolta sekoilulta. T sairaalahuoltaja, 23 v oikealla alalla
Siellä hoivakodissa on muitakin asukkaita, joilla on ihan yhtäläinen oikeus hoitajien aikaan kuin kelloa jatkuvasti soittavalla. Jos hoitajat oikeasti alkaisivat ravata 50 kertaa päivässä jonkun luona, se aika olisi pois niiltä jotka eivät osaa pyytää mitään.
Jokainen hälytys tarkistetaan toki, mutta ei heti. 20min on ihan normaali odotusaika, esim. silloin jos hoitaja on juuri silloin jonkun toisen luona. Sen toisen hoitoa ei kiirehditä, vaan turvaranneketta painanut joutuu valitettavasti odottamaan.
Ja joskus voi joutua odottamaan pidempäänkin. Jos vuorossa on kaksi hoitajaa ja molemmat ovat tekemässä lavettisuihkua yhdessä, niin odottelua voi hyvinkin tulla yli puoli tuntia.