Oletteko tavanneet yhtäkään liikalihavaa mieslääkäriä
Naisia kyllä olen, mutta nyt kun mietin, niin en yhtäkään miestä
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Oli yksi kauan sitten.
Tosin en käy lääkärissä juuri koskaan.
Minut ultrannut lääkäri oli hyvin pyöreä mieslääkäri, iso pyöreä maha, ja hän oli vähän närkästynyt, kun minut oli lähetetty ultrattavaksi rasvamaksaepäilyn takia, vaikka en ole lihava. Maksa-arvot olleet pitkään koholla ja ovat edelleen, johtuu lääkityksestä. Tuossa vaiheessa arvot olleet koholla lievästi jo kymmenkunta vuotta, mutta kukaan lääkäri ole asiaan kiinnittänyt mitään huomiota, joten olin kyllä itse tyytyväinen, kun asia tutkittiin. Rasvamaksahan voi olla hoikallakin.
Olen ja oli muuten hirvein lääkäri ikinä! Arvosteli mm.työtä missä olin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä pari tupakoivaakin lääkäriä
Menin kerran astman pahenemisvaiheen takia lääkärille ja voi luoja, luulin tukehtuvani, kun pahalle haiseva ketjupolttajalääkäri tuli viereen kuuntelemaan keuhkot.
Vierailija kirjoitti:
Minut ultrannut lääkäri oli hyvin pyöreä mieslääkäri, iso pyöreä maha, ja hän oli vähän närkästynyt, kun minut oli lähetetty ultrattavaksi rasvamaksaepäilyn takia, vaikka en ole lihava. Maksa-arvot olleet pitkään koholla ja ovat edelleen, johtuu lääkityksestä. Tuossa vaiheessa arvot olleet koholla lievästi jo kymmenkunta vuotta, mutta kukaan lääkäri ole asiaan kiinnittänyt mitään huomiota, joten olin kyllä itse tyytyväinen, kun asia tutkittiin. Rasvamaksahan voi olla hoikallakin.
Maksa-arvojen nousu voi johtua myös alkoholin käytöstä eli taidat olla juoppo tai sitten vedä tuoremehua litran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin kerran astman pahenemisvaiheen takia lääkärille ja voi luoja, luulin tukehtuvani, kun pahalle haiseva ketjupolttajalääkäri tuli viereen kuuntelemaan keuhkot.
Lääkärinä on sama tunne ollut monta kertaa kun pitää potilaan keuhkoja kuunnella. Monta kertaa olen joutunut menemään oksentamaan kun potilas haisee kuin raato tai kuin joku olisi paskantanut suuhun. Haistan tupakoitsija pitkän matkan päästä tuulen ansiosta ja kierrän sellaisen aina ainakin kymmenen metrin päästä. Täällä Sörnäisissä poltetaan todella paljon oltiin selvänä tai peukkupäissä.
olen sairaalalla töissä ja lihavia mieslääkäreitä kyllä näkyy käytävillä mutta nyt kun mietin niin en ole nähnyt yhtään ylipainoista naislääkäriä ikinä.
Todellakin tunnen. Mies ei meinaa päästä istumaan, kun on niin iso maha. Kuulemma kova ottamaan alkoholia ja itse kertoi, että sikareita on mukavaa polttaa aina rentoutuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Aapeee. Montako olen ja en ole vastausta tuntemattomilta haluat ???? Minä vin joutessani niitä kirjoittaa sulle. 🤭🤭🤭🤭
Ap:n tarkoitushan oli oikeasti ihmetellä sitä, miksi mieslääkärit ovat usein hoikkia tai normaalipainoisia. Syy on tietenkin se, että aktiivinen ja suorittava nuorimies on aikanaan päässyt lääkikseen, ei niinkään lääkiksessä saatu terveysvalistus.
Tuo kysymys on siis vaan 'vauvakieltä', ei oikea aloituksen aihe. Samaan tapaan siis kuin 'Ärsyttää tuo naapuri joka laittaa muovia sekajätteisiin' on vauvakielellä "Miksi sinkkunaiset eivät koskaan kierrätä muovia?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinä on sama tunne ollut monta kertaa kun pitää potilaan keuhkoja kuunnella. Monta kertaa olen joutunut menemään oksentamaan kun potilas haisee kuin raato tai kuin joku olisi paskantanut suuhun. Haistan tupakoitsija pitkän matkan päästä tuulen ansiosta ja kierrän sellaisen aina ainakin kymmenen metrin päästä. Täällä Sörnäisissä poltetaan todella paljon oltiin selvänä tai peukkupäissä.
Joo varmasti olet lääkäri.
Voi kyllä olen. Ei se, että tietää kaikki liikalihavuuden riskit ja tietää miten pitäisi syödä, estä sitä ettei toimi omien oppiensa mukaan. Lääkärin ammattikin on tosi stressaava ja monet tekee epäsäännöllistä työaikaa niin se altistaa lihomiselle. Yllättävän moni lääkäri myös tupakoi.
Kyllä olen. Erikoislääkäri, joka ei osannut lukea edes labra-arvoja. Luuli Hb1Ac mmol/l lukeman tarkoittavan B-Gluk ja ihmetteli miten voin olla näin tajuissani (arvo oli 32) kun verensokeri on niin korkea. Pidin hänelle luennon mitä tarkoittaa sokereiden palaminen proteiineihin (maillardin reaktio), miten mitataan glukoosimolekyylejä ja pyysin häntä katsomaan aiheesta viekä Terveysportista. Tajusi sentään pyytää anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä olen. Ei se, että tietää kaikki liikalihavuuden riskit ja tietää miten pitäisi syödä, estä sitä ettei toimi omien oppiensa mukaan. Lääkärin ammattikin on tosi stressaava ja monet tekee epäsäännöllistä työaikaa niin se altistaa lihomiselle. Yllättävän moni lääkäri myös tupakoi.
Oikeaan osut. Lääkärit ja sairaanhoitajat tekevät myös eniten itsareita, vaikka on kaikki mahdollinen lääkitys käytössä. Usein ovat myös narkkareita, saavat kirjoiteltua reseptejä ristiin rastiin eikä kollegat koskaan käräytä esim. PKV-lääkereseptejä hupikäyttään kirjoittavaa lekuria.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Tyyppi oli hellyttävän huolissaan mun painostani (olen siis mallia "pitkä ja luontaisesti laiha", sukuvika..) ja tavallaan ymmärrän, että osteoporoosiriski naisella jne, mutta kun tätä selittää sellainen 150-kiloinen minua nuorempi mies, jolla hiki puskee tuolilla istuessa, niin kyllä siitä painokeskustelusta vähän menee pohja.
se on sen tehtävä kertoa sinulle terveyteesi vaikuttavista asioista.
eikä siitä selityksestä kai pohja lähde, kun edessäsi on hyvä esimerkki läskistä, joka ei kykene edes tuolilla istumaan hikoilematta.
Kai vallalla on sellainen ajatus, että lääkärit ovat supersuorittajia ja superihmisiä. Toki hommaan vaaditaan tietynlaista kunnianhimoa, mutta ihan tavallisia ihmisiä he ovat suurin osa. Välillä on tullut vastaan näitä supersuorittaja lääkäreitä enkä ole tykännyt olla heidän potilaanaan, kun on puuttunut tietty realismi ja inhimillisyys. Paras lääkäri kaikin tavoin, jonka olen tavannut, oli leveää savon murretta puhuva kuusikymppinen naislääkäri. Oli jotenkin niin rempseä ja inhimillinen, että oli helppo kertoa hänelle kaikki vaivat. Asiaosaaminenkin oli aivan priimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa-arvojen nousu voi johtua myös alkoholin käytöstä eli taidat olla juoppo tai sitten vedä tuoremehua litran päivässä.
En juo alkoholia lainkaan enkä todellakaan tuoremehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua, mutta minun tapauksessani johtui lääkityksestä. Olen joutunut käyttämään kolmekymppisestä asti ja kaikki käyttämäni lääkkeet voivat johtaa maksa-arvojen nousuun. Joidenkin maksa reagoi herkemmin. Nuorena jouduin lopettamaan e-pillerit maksa-arvojen nousun takia (en käyttänyt alkoholia tuolloin lainkaan), olivat siis monta sataa, nyt vain lievästi koholla. Ei ole rasvamaksaa mulla edelleenkään, vatsakipujen takia tutkittiin pari vuotta sitten. Arvot siis olleet lievästi koholla ainakin 20 vuotta. Vatsakaan ei tahdo enää kestää lääkityksiä, mutta minkäs teet.
Tiedän yli 200 Kg painavan mieslääkärin.
Niitä on jänteviä ja plösöjä.