Yle: Kela-korttia ei juuri enää tarvitse.
Siis TÄH?!! Jos sulla on esimerkiksi poliklinikka-aika sairaalaan, miten ihmeessä ilmoittaudut, jos sulla ei ole Kela-korttia ja vastassa on ihmisen sijasta automaatti?
Kommentit (220)
Kun sain lääkäriltä reseptilääkkeet niin postissa tuli uusi kelakortti, hiukan erilainen kun eka kelakortti. Käytän sitä kun ostan ne lääkkeet.
Resepti on Omakannassa, mutta apteekissa on pientä ongelmaa sen kanssa, miten puhelin pitää skaalata, että lukija lukee siitä tiedot. Helpompi skannata Kela-kortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt joka kerta labraan mennessä ja apteekissa reseptilääkkeitä hakiessa.
en ole kertaakaan käyttänyt noissa kelakorttia.
Mitä käytät noissa paikoissa asioidessasi lasten kanssa?
Miten muka saat resepti lääkkeet apteekista ilman KELA-korttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaankaan auta huutaa kovalla äänellä että täällä ollaan?
Ei mulla kelakortti ole yhtään turha. En usko että passilla voi ilmoittautua automaatilla.Voi ja henkilökortilla ja ajokortilla
Itsellä ei ole henkilökorttia, ajokortti ei käy henkilökortista. Laboratorioon ajan varannutta aiemmin huudeltiin sukunimellä. Yksityisyyden suojan vuoksi on siirrytty automaatin käyttöön, saat numerolapun, sen ilmestyessä näytölle saat tiedon mihin huoneeseen. Näin ainakin Kalasatamassa.
Mutta ajokortilla voit ilmoittautua myös automaatissa.
Ajokortin hankkiminen tulee paljon kalliimmaksi kuin henkilökortin :D
Niin? Hommaa sitten se hrnkilökortti. Ei liity kela korttiin keskustelu, meinaan sekään ei ole henkilötodistus. Vai oliko taas sosialismia naamioitu kun ihmisten pitäisi itse maksaa se kortti toisinkuin kela korttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU,ssa voi matkustaa ilman passia ID-kortti riittää.
Niinpä, silti passi on selkein henkilötodistus. Lennot voi yllättäen viedä vaikkapa britteihin.
Tai pattayalle, vaikka piti mennä Muncheniin työmatkalle.
T. DI
Mulle Kela lähetti uuden kelakortin kun sain sytostaatteihin 100% kelakorvauksen. Jos sitä tietoa ei pystynyt lisäämään vanhaan kelakorttiini niin miten se löytyisi ajokortista? Tapahtui v -24 eli ihan tuore juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tarvinnut yhdelläkään kertaa. Mä oon joka kerta labrassa käydessä ja lääkkeitä hakiessa vilauttanut ajokorttia ja ihan on saman asian ajanut kun se täysin turha kelakortti.
Ei kaikilla ole ajokorttia tai henkilökorttia.
Kumma kun lekuroinnissa riittää tunnistautumiseen kuvaton 20v vanha kela-kortti mutta muissa jutuissa tarvii jostain syystä ajan tasaisen kuvallisen henkilökortin.
Vierailija kirjoitti:
Mikös siinä jos henkilökortti muuttuu ilmaiseksi kaikille.
Miksi pitäisi? Jokainen vastuullinen aikuinen kyllä henkilökortin tai passin saa aikaiseksi hankkia varsinkin kun se on tarpeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Näppäilemällä henkilötunnuksen käsin siihen masiinaan.
Minä ainakin olen ilmoittautunut ajokortilla. Laite lukee viivakoodin siitä samalla tavalla kuin Kela-kortistakin ja henkkarista.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu ihan ajokortilla tai henkkareillakun. Eli ei sitä kelaa tarvitse missään enää.
Vaikutatte kaikki ihan aivokääpiöiltä jos ette ole tätä ymmärtäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku, lukevatko kaikki apteekin kassakoneet, labrojen varausjärjestelmät jne. henkilökorttien ja passien viivakoodeja vain tarvitaanko ihmistyövoimaa avuksi?
Luulen, oman passini perusteella, ettei ole suoraan lukumahdollisuutta, vaan siitä joudutaan siurtämään tietoni ihmistyövoimin, toisin kuin Kelakortin viivakoodilla.
Ei passissa mitään viivakoodia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ole kertaakaan käyttänyt noissa kelakorttia.
Mitä käytät noissa paikoissa asioidessasi lasten kanssa?
Omia henkkareita jos on lapsen kelakortti unohtunut
Kun menin syöpähoitoihin niin Kelakorttia vilautin automaatilla joka kerta. Hankalaa olis ollut ilman sitä.
Yks henkilö tosin tuli leikkaukseen ilman lompakkoa, mutta sen piti mennä.sairaanhoitajan mukaan ilmoittautumaan jotenkin mutkan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle Kela lähetti uuden kelakortin kun sain sytostaatteihin 100% kelakorvauksen. Jos sitä tietoa ei pystynyt lisäämään vanhaan kelakorttiini niin miten se löytyisi ajokortista? Tapahtui v -24 eli ihan tuore juttu.
Apteekki näkee sen koneelta
Vierailija kirjoitti:
Miten muka saat resepti lääkkeet apteekista ilman KELA-korttia?
Helposti. Kvg.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin laboratoriokokeiden yhteydessä Kela-korttia kysytään AINA.
Voi hyvää päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tarvinnut yhdelläkään kertaa. Mä oon joka kerta labrassa käydessä ja lääkkeitä hakiessa vilauttanut ajokorttia ja ihan on saman asian ajanut kun se täysin turha kelakortti.
Ei kaikilla ole ajokorttia tai henkilökorttia.
Henkilökortti pitäisi olla jokaisella.
Minä olen joutunut ramppaamaan labroissa ja muissa terveydenhoidon paikoissa tiheään tahtiin viimeiset puoli vuotta ja labran käytäntönä on ensin lukea kelakortti ja sen jälkeen on vielä kyselty suullisesti tunnus näytettä ottaessa, kun kortin näyttämisen jälkeen on tulosteltu tarrat näyteputkiin.
Osastolla taas joutuu luettelemaan tunnuksen ja nimensä aina tiputuspussia vaihdettaessa.
Polien ilmottautumisessa taas skannaavat viivakoodin. Kelakortti onkin olkalaukun taskussa helposti saatavissa. Se on myöskin helppo antaa toiselle, joka hakee lääkkeet apteekista.