Vinted - millainen käytös ärsyttää? Peukutusketju
Millainen käytös myyjiltä tai ostajilta saa sinut ärsyyntymään Vintedissä tai vastaavilla käytetyn tavaran myyntialustoilla. Ja en siis niinkään hae selkeitä sääntörikkomuksia ym. vaan käytöstä, joka on sallittua, mutta ärsyttävää. Yksi asia per viesti ja peukku ylös: sapettaa minuakin - peukku alas: mitäs tuosta, ihan normaalia käytöstä.
Minä aloitan: suostun usein tarjouksiin, mutta jostain syystä juuri maksimitinkaus (-40%) saa minut ärsyyntymään, jos tuote on vastikää julkaistu.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Palapelistä väitetään kunnoksi erinomainen vaikka siitä puuttuisi pala tai jopa useampi. Eihän se silloin ole mikään erinomainen, kun osa tuotteesta puuttuu kokonaan!
Jospa ne jäljellä olevat osat oli myyjän mielestä erinomaisia? 🤔
Minulla oli 2 euron tuote, josta tarjottiim 1,23e. Hylkäsin tarjouksen. Seuraava tarjous samalta ostajalta oli 1,65e. Hylkäsin tämänkin. Vielä kolmannen kerran tarjosi, nyt 1,79e. En periaatteesta kahden euron tuotteesta anna alennusta joten hylkäsin tämänkin. Joitain voi ärsyttää minun toiminta, minua ärsyttää tuollaiset tarjoajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös myyjiä, jotka eivät lähetä tuotteita. Ostin tuotteen, joka oli ladattu Vintediin kaksi tuntia aiemmin, ei siis mikään kuukausia vanha myyjältä unohtunut ilmoitus. Ei lähetetty, en saanut mitään selitystä, rahat tuli takaisin ja myyjä sai automaattisen huonon palautteen. Vilkaisin palautteita ja hänellä oli monia muitakin vastaavia yhden tähden automaattisia palautteita lähettämättömistä tuotteista. Mutta myyjällä oli kuitenkin keskiarvona viisi tähteä, koska hänellä oli niin paljon onnistuneita kauppoja.
En tiedä ärsyttikö tuo erityisesti, mutta hämmensi. Mikä pointti tuossakin oli? Myyjä otti kuvat, latasi tuotteen, ja muutti heti mielensä? Ja kuitenkin käy jatkuvasti kauppaa Vintedissä, muttei välitä negatiivisista palautteista.
Mt-ongelmia.
Panikoi, pelkotiloja, sosiaalinen fobia, ptsd jne.
Joskus onnistuu, joskus ei.
Joudun itse välillä pyytämään apua että saan paketin postiin kun en vaan pääse ovesta ulos.
"No miksi sitten olet vintedissä jos et kykene tuohonkaan?"
No sen takia että saisin sitä altistusta, vähän rahaa ja jotain puuhaa, silti en aina pysty.
Kiitos kun toit tämän näkökulman. Ostajana harmittaa pakettien turha odottelu, varsinkin jos on tilannut johonkin tiettyyn tilaisuuteen, kuten lapsen syntymäpäiväksi. Mutta tosiaan se tilanne siellä toisessa päässä saattaa olla vaikeampi.
Sellainen, että tuote lähetetään lääke-, kalja-, tai muropakkauksessa. Tai millon missäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös myyjiä, jotka eivät lähetä tuotteita. Ostin tuotteen, joka oli ladattu Vintediin kaksi tuntia aiemmin, ei siis mikään kuukausia vanha myyjältä unohtunut ilmoitus. Ei lähetetty, en saanut mitään selitystä, rahat tuli takaisin ja myyjä sai automaattisen huonon palautteen. Vilkaisin palautteita ja hänellä oli monia muitakin vastaavia yhden tähden automaattisia palautteita lähettämättömistä tuotteista. Mutta myyjällä oli kuitenkin keskiarvona viisi tähteä, koska hänellä oli niin paljon onnistuneita kauppoja.
En tiedä ärsyttikö tuo erityisesti, mutta hämmensi. Mikä pointti tuossakin oli? Myyjä otti kuvat, latasi tuotteen, ja muutti heti mielensä? Ja kuitenkin käy jatkuvasti kauppaa Vintedissä, muttei välitä negatiivisista palautteista.
Mt-ongelmia.
Panikoi, pelkotiloja, sosiaalinen fobia, ptsd jne.
Joskus onnistuu, joskus ei.
Joudun itse välillä pyytämään apua että saan paketin postiin kun en vaan pääse ovesta ulos.
"No miksi sitten olet vintedissä jos et kykene tuohonkaan?"
No sen takia että saisin sitä altistusta, vähän rahaa ja jotain puuhaa, silti en aina pysty.
Minusta on ihan ok kertoa, jos toimitukset saattaa joskus venähtää loppumetreille saakka. Silloin ostaja voi tehdä itse valinnan, että onko se ok vai ei. Itsellä esimerkiksi on matkaa postiin 11km ja en sinne joka päivä suhaa sen vuoksi. Siksi kerron siitä profiilissa/myyntitiedoissq.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, että tuote lähetetään lääke-, kalja-, tai muropakkauksessa. Tai millon missäkin.
Itse en käytä tuollaisia pakkauksia ikinä, mutta usein ostamani tuotteet on esim juuri muropaketeissa. Kalja- ja lääkelaatikoilta olen välttynyt, mutta miksi tavallisemmat pakkaukset ärsyttää? Onko vaara, että tavara menee rikki, onko se vain epäesteettistä vai mikä siinä on vikana? Ihan vilpittömästi siis haluaisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös myyjiä, jotka eivät lähetä tuotteita. Ostin tuotteen, joka oli ladattu Vintediin kaksi tuntia aiemmin, ei siis mikään kuukausia vanha myyjältä unohtunut ilmoitus. Ei lähetetty, en saanut mitään selitystä, rahat tuli takaisin ja myyjä sai automaattisen huonon palautteen. Vilkaisin palautteita ja hänellä oli monia muitakin vastaavia yhden tähden automaattisia palautteita lähettämättömistä tuotteista. Mutta myyjällä oli kuitenkin keskiarvona viisi tähteä, koska hänellä oli niin paljon onnistuneita kauppoja.
En tiedä ärsyttikö tuo erityisesti, mutta hämmensi. Mikä pointti tuossakin oli? Myyjä otti kuvat, latasi tuotteen, ja muutti heti mielensä? Ja kuitenkin käy jatkuvasti kauppaa Vintedissä, muttei välitä negatiivisista palautteista.
Mulla oli joskus face-kaupat kesken, kun tulin pahoinpidellyksi exän toimesta ja jouduin ambulanssilla sairaalaan.
Tosin ilmoitin ostajalle sit kun aloin olemaan tajuissaan ihan rehellisen syyn ja kysyin haluaako perua vai malttaako odottaa kun en yhtään tiennyt miten pitkään olen sairaalassa. On varmaan ihmetellyt, onko tää ihan tosissaan kun niin paljon niitä tapauksia "lapsi joutui sairaalaan" jne. Malttoi odottaa.
Oishan se hyvä ilmoittaa mutta siis joskus siellä on ihan painavia syitä.
Annetaan myyjälle 4, pahimmilleen 3 tähteä ja kehutaan perään: "siis aivan ihana mekko ja nopeeta toimintaa kiitos!!! <3<3<3<3" Itselle ei onneksi ole vielä käynyt näin, mutta serkulleni on ja hän myy oikeasti hyväkuntoista vaatetta, koruja ja astioita.
Ostaja noutaa tuotteen mutta viivyttää kaikki kunnossa kuittausta ja myyjä saa rahat vasta viime hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan myyjälle 4, pahimmilleen 3 tähteä ja kehutaan perään: "siis aivan ihana mekko ja nopeeta toimintaa kiitos!!! <3<3<3<3" Itselle ei onneksi ole vielä käynyt näin, mutta serkulleni on ja hän myy oikeasti hyväkuntoista vaatetta, koruja ja astioita.
Näitä näkee aina välillä. Luulen, että useimmiten on kyseessä vahinko, eli on vain painettu väärin. Myyjälle tietysti harmillista, kun vetää arvostelut alas
Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.
Siis miten tuotteet pitäisi pakata, jos kierrätyslaatikko on huono valinta?
Itse ajattelen, että kierrätyslaatikko on järkevä valinta. Kierrätys on hyvä. Mutta nyt sekin ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palapelistä väitetään kunnoksi erinomainen vaikka siitä puuttuisi pala tai jopa useampi. Eihän se silloin ole mikään erinomainen, kun osa tuotteesta puuttuu kokonaan!
Jospa ne jäljellä olevat osat oli myyjän mielestä erinomaisia? 🤔
Se ei muuta sitä, että se itse tuote on puutteellinen eli käytännössä viallinen. Eihän sitä palapeliä saa koskaan koottua valmiiksi, jos paloja puuttuu eli vaikuttaa suoraan laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.
Jos en ole ollut myyjän kanssa missään tekemisissä, en siis laita viestiä tai kysy mitään eikä hänkään laita viestiä, ja maksan suoraan sen pyydetyn hinnan, niin en yleensä jätä mitään palautetta. En koe sellaiseen tarvetta tai syytä.
Jos jollain on jotain negatiivista kokemusta, niin ajattelen, että kyllä sellaisesta varmaan laittaisi palautteen/vähemmän kuin 5 tähteä. Esim itse laitoin kerran 4 tähteä, kun villapaidassa oli voimakas huuhteluaineen tuoksu, josta ei ollut mainintaa. Eli sinänsä ajattelen, että automaattiset palautteet tarkoittaa, että kaikki on mennyt niin kuin pitääkin.
Ei mikään, itsellä ksikki sujunut, tosin miinusta että vinted sovellus temppuilee välillä
Vierailija kirjoitti:
Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.
Missä tällainen sääntö on että automaattinen palaute olisi negatiivinen? Keksit täysin omasta päästäni tuon. Eihän kukaan edes käyttää toisten yksittäisiä palautteita varsinkaan jos niitä alkaa olla useampi sata. Ihan outo mielipide tällä kirjoittajalla, täysin omasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.
Missä tällainen sääntö on että automaattinen palaute olisi negatiivinen? Keksit täysin omasta päästäni tuon. Eihän kukaan edes käyttää toisten yksittäisiä palautteita varsinkaan jos niitä alkaa olla useampi sata. Ihan outo mielipide tällä kirjoittajalla, täysin omasi
Ei se tietenkään ole sääntö, mutta monet eivät uskalla laittaa huonoa arvostelua sillä pelkäävät kostoksi itselleen negatiivista palautetta, jolloin on muodostunut outo systeemi, jossa suuri määrä automaattipalautteita on monen mielestä huono merkki 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.
Missä tällainen sääntö on että automaattinen palaute olisi negatiivinen? Keksit täysin omasta päästäni tuon. Eihän kukaan edes käyttää toisten yksittäisiä palautteita varsinkaan jos niitä alkaa olla useampi sata. Ihan outo mielipide tällä kirjoittajalla, täysin omasi
Ei se tietenkään ole sääntö, mutta monet eivät uskalla laittaa huonoa arvostelua sillä pelkäävät kostoksi itselleen negatiivista palautetta, jolloin on muodostunut outo systeemi, jossa suuri määrä automaattipalautteita on monen mielestä huono merkki 🤷
Höpö löpö. Et edelleenkään kerro keneillä muilla mielestäsi tällainen sääntö on kuin sinulla itselläsi. Kauppoja täällä takana useampi sata niin ehkä on enemmän kokemusta kuin sellaisella joka itkee yhden pelin palautteen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.
Missä tällainen sääntö on että automaattinen palaute olisi negatiivinen? Keksit täysin omasta päästäni tuon. Eihän kukaan edes käyttää toisten yksittäisiä palautteita varsinkaan jos niitä alkaa olla useampi sata. Ihan outo mielipide tällä kirjoittajalla, täysin omasi
Ei se tietenkään ole sääntö, mutta monet eivät uskalla laittaa huonoa arvostelua sillä pelkäävät kostoksi itselleen negatiivista palautetta, jolloin on muodostunut outo systeemi, jossa suuri määrä automaattipalautteita on monen mielestä huono merkki 🤷
Höpö löpö. Et edelleenkään kerro keneillä muilla mielestäsi tällainen sääntö on kuin sinulla itselläsi. Kauppoja täällä takana useampi sata niin ehkä on enemmän kokemusta kuin sellaisella joka itkee yhden pelin palautteen perään.
Höpölöpö itsellesi. Kaikki eivät tietenkään ole sitä mieltä tai tulkitse niin, mutta voit vaikka googlata ja lukea keskusteluita.
Satoja kauppoja on meistä varmasti monella, joten ihan turha yrittää painaa toisia alas.
Kuntoluokitukset kertoo kyllä todella vähän itse tuotteesta. Jollekin myyjälle vaate, josta yksi nappi on irtoamaisillaan on välttävässä kunnossa, toiselle siinä voi olla lisäksi tahra ja reikä ja kunto on erinomainen.