Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted - millainen käytös ärsyttää? Peukutusketju

Vierailija
05.05.2026 |

Millainen käytös myyjiltä tai ostajilta saa sinut ärsyyntymään Vintedissä tai vastaavilla käytetyn tavaran myyntialustoilla.  Ja en siis niinkään hae selkeitä sääntörikkomuksia ym. vaan käytöstä, joka on sallittua, mutta ärsyttävää. Yksi asia per viesti ja peukku ylös: sapettaa minuakin - peukku alas: mitäs tuosta, ihan normaalia käytöstä.

 

Minä aloitan: suostun usein tarjouksiin, mutta jostain syystä juuri maksimitinkaus (-40%) saa minut ärsyyntymään, jos tuote on vastikää  julkaistu. 

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palapelistä väitetään kunnoksi erinomainen vaikka siitä puuttuisi pala tai jopa useampi. Eihän se silloin ole mikään erinomainen, kun osa tuotteesta puuttuu kokonaan!

Kuntoluokitukset kertoo kyllä todella vähän itse tuotteesta. Jollekin myyjälle vaate, josta yksi nappi on irtoamaisillaan on välttävässä kunnossa, toiselle siinä voi olla lisäksi tahra ja reikä ja kunto on erinomainen.

Vierailija
22/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palapelistä väitetään kunnoksi erinomainen vaikka siitä puuttuisi pala tai jopa useampi. Eihän se silloin ole mikään erinomainen, kun osa tuotteesta puuttuu kokonaan!

Jospa ne jäljellä olevat osat oli myyjän mielestä erinomaisia? 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 2 euron tuote, josta tarjottiim 1,23e. Hylkäsin tarjouksen. Seuraava tarjous samalta ostajalta oli 1,65e. Hylkäsin tämänkin. Vielä kolmannen kerran tarjosi, nyt 1,79e. En periaatteesta kahden euron tuotteesta anna alennusta joten hylkäsin tämänkin. Joitain voi ärsyttää minun toiminta, minua ärsyttää tuollaiset tarjoajat.

Vierailija
24/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös myyjiä, jotka eivät lähetä tuotteita. Ostin tuotteen, joka oli ladattu Vintediin kaksi tuntia aiemmin, ei siis mikään kuukausia vanha myyjältä unohtunut ilmoitus. Ei lähetetty, en saanut mitään selitystä, rahat tuli takaisin ja myyjä sai automaattisen huonon palautteen. Vilkaisin palautteita ja hänellä oli monia muitakin vastaavia yhden tähden automaattisia palautteita lähettämättömistä tuotteista. Mutta myyjällä oli kuitenkin keskiarvona viisi tähteä, koska hänellä oli niin paljon onnistuneita kauppoja.

En tiedä ärsyttikö tuo erityisesti, mutta hämmensi. Mikä pointti tuossakin oli? Myyjä otti kuvat, latasi tuotteen, ja muutti heti mielensä? Ja kuitenkin käy jatkuvasti kauppaa Vintedissä, muttei välitä negatiivisista palautteista.

Mt-ongelmia.

Panikoi, pelkotiloja, sosiaalinen fobia, ptsd jne.

Joskus onnistuu, joskus ei.

Joudun itse välillä pyytämään apua että saan paketin postiin kun en vaan pääse ovesta ulos.

"No miksi sitten olet vintedissä jos et kykene tuohonkaan?"

No sen takia että saisin sitä altistusta, vähän rahaa ja jotain puuhaa, silti en aina pysty.

Kiitos kun toit tämän näkökulman. Ostajana harmittaa pakettien turha odottelu, varsinkin jos on tilannut johonkin tiettyyn tilaisuuteen, kuten lapsen syntymäpäiväksi. Mutta tosiaan se tilanne siellä toisessa päässä saattaa olla vaikeampi.

Vierailija
25/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, että tuote lähetetään lääke-, kalja-, tai muropakkauksessa. Tai millon missäkin. 

Vierailija
26/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös myyjiä, jotka eivät lähetä tuotteita. Ostin tuotteen, joka oli ladattu Vintediin kaksi tuntia aiemmin, ei siis mikään kuukausia vanha myyjältä unohtunut ilmoitus. Ei lähetetty, en saanut mitään selitystä, rahat tuli takaisin ja myyjä sai automaattisen huonon palautteen. Vilkaisin palautteita ja hänellä oli monia muitakin vastaavia yhden tähden automaattisia palautteita lähettämättömistä tuotteista. Mutta myyjällä oli kuitenkin keskiarvona viisi tähteä, koska hänellä oli niin paljon onnistuneita kauppoja.

En tiedä ärsyttikö tuo erityisesti, mutta hämmensi. Mikä pointti tuossakin oli? Myyjä otti kuvat, latasi tuotteen, ja muutti heti mielensä? Ja kuitenkin käy jatkuvasti kauppaa Vintedissä, muttei välitä negatiivisista palautteista.

Mt-ongelmia.

Panikoi, pelkotiloja, sosiaalinen fobia, ptsd jne.

Joskus onnistuu, joskus ei.

Joudun itse välillä pyytämään apua että saan paketin postiin kun en vaan pääse ovesta ulos.

"No miksi sitten olet vintedissä jos et kykene tuohonkaan?"

No sen takia että saisin sitä altistusta, vähän rahaa ja jotain puuhaa, silti en aina pysty.

Minusta on ihan ok kertoa, jos toimitukset saattaa joskus venähtää loppumetreille saakka. Silloin ostaja voi tehdä itse valinnan, että onko se ok vai ei. Itsellä esimerkiksi on matkaa postiin 11km ja en sinne joka päivä suhaa sen vuoksi. Siksi kerron siitä profiilissa/myyntitiedoissq.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, että tuote lähetetään lääke-, kalja-, tai muropakkauksessa. Tai millon missäkin. 

Itse en käytä tuollaisia pakkauksia ikinä, mutta usein ostamani tuotteet on esim juuri muropaketeissa. Kalja- ja lääkelaatikoilta olen välttynyt, mutta miksi tavallisemmat pakkaukset ärsyttää? Onko vaara, että tavara menee rikki, onko se vain epäesteettistä vai mikä siinä on vikana? Ihan vilpittömästi siis haluaisin tietää.

Vierailija
28/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös myyjiä, jotka eivät lähetä tuotteita. Ostin tuotteen, joka oli ladattu Vintediin kaksi tuntia aiemmin, ei siis mikään kuukausia vanha myyjältä unohtunut ilmoitus. Ei lähetetty, en saanut mitään selitystä, rahat tuli takaisin ja myyjä sai automaattisen huonon palautteen. Vilkaisin palautteita ja hänellä oli monia muitakin vastaavia yhden tähden automaattisia palautteita lähettämättömistä tuotteista. Mutta myyjällä oli kuitenkin keskiarvona viisi tähteä, koska hänellä oli niin paljon onnistuneita kauppoja.

En tiedä ärsyttikö tuo erityisesti, mutta hämmensi. Mikä pointti tuossakin oli? Myyjä otti kuvat, latasi tuotteen, ja muutti heti mielensä? Ja kuitenkin käy jatkuvasti kauppaa Vintedissä, muttei välitä negatiivisista palautteista.

Mulla oli joskus face-kaupat kesken, kun tulin pahoinpidellyksi exän toimesta ja jouduin ambulanssilla sairaalaan. 

Tosin ilmoitin ostajalle sit kun aloin olemaan tajuissaan ihan rehellisen syyn ja kysyin haluaako perua vai malttaako odottaa kun en yhtään tiennyt miten pitkään olen sairaalassa. On varmaan ihmetellyt, onko tää ihan tosissaan kun niin paljon niitä tapauksia "lapsi joutui sairaalaan" jne. Malttoi odottaa. 

 

Oishan se hyvä ilmoittaa mutta siis joskus siellä on ihan painavia syitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan myyjälle 4, pahimmilleen 3 tähteä ja kehutaan perään: "siis aivan ihana mekko ja nopeeta toimintaa kiitos!!! <3<3<3<3" Itselle ei onneksi ole vielä käynyt näin, mutta serkulleni on ja hän myy oikeasti hyväkuntoista vaatetta, koruja ja astioita.

Vierailija
30/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja noutaa tuotteen mutta viivyttää kaikki kunnossa kuittausta ja myyjä saa rahat vasta viime hetkellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaan myyjälle 4, pahimmilleen 3 tähteä ja kehutaan perään: "siis aivan ihana mekko ja nopeeta toimintaa kiitos!!! <3<3<3<3" Itselle ei onneksi ole vielä käynyt näin, mutta serkulleni on ja hän myy oikeasti hyväkuntoista vaatetta, koruja ja astioita.

Näitä näkee aina välillä. Luulen, että useimmiten on kyseessä vahinko, eli on vain painettu väärin. Myyjälle tietysti harmillista, kun vetää arvostelut alas

Vierailija
32/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa  ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuotteet pitäisi pakata, jos kierrätyslaatikko on huono valinta?

Itse ajattelen, että kierrätyslaatikko on järkevä valinta. Kierrätys on hyvä. Mutta nyt sekin ärsyttää.

Vierailija
34/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palapelistä väitetään kunnoksi erinomainen vaikka siitä puuttuisi pala tai jopa useampi. Eihän se silloin ole mikään erinomainen, kun osa tuotteesta puuttuu kokonaan!

Jospa ne jäljellä olevat osat oli myyjän mielestä erinomaisia? 🤔

Se ei muuta sitä, että se itse tuote on puutteellinen eli käytännössä viallinen. Eihän sitä palapeliä saa koskaan koottua valmiiksi, jos paloja puuttuu eli vaikuttaa suoraan laatuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa  ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.

Jos en ole ollut myyjän kanssa missään tekemisissä, en siis laita viestiä tai kysy mitään eikä hänkään laita viestiä, ja maksan suoraan sen pyydetyn hinnan, niin en yleensä jätä mitään palautetta. En koe sellaiseen tarvetta tai syytä. 

Jos jollain on jotain negatiivista kokemusta, niin ajattelen, että kyllä sellaisesta varmaan laittaisi palautteen/vähemmän kuin 5 tähteä. Esim itse laitoin kerran 4 tähteä, kun villapaidassa oli voimakas huuhteluaineen tuoksu, josta ei ollut mainintaa. Eli sinänsä ajattelen, että automaattiset palautteet tarkoittaa, että kaikki on mennyt niin kuin pitääkin. 

Vierailija
36/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, itsellä ksikki sujunut, tosin miinusta että vinted sovellus temppuilee välillä

Vierailija
37/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa  ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.

Missä tällainen sääntö on että automaattinen palaute olisi negatiivinen? Keksit täysin omasta päästäni tuon. Eihän kukaan edes käyttää toisten yksittäisiä palautteita varsinkaan jos niitä alkaa olla useampi sata. Ihan outo mielipide tällä kirjoittajalla, täysin omasi 

Vierailija
38/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa  ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.

Missä tällainen sääntö on että automaattinen palaute olisi negatiivinen? Keksit täysin omasta päästäni tuon. Eihän kukaan edes käyttää toisten yksittäisiä palautteita varsinkaan jos niitä alkaa olla useampi sata. Ihan outo mielipide tällä kirjoittajalla, täysin omasi 

Ei se tietenkään ole sääntö, mutta monet eivät uskalla laittaa huonoa arvostelua sillä pelkäävät kostoksi itselleen negatiivista palautetta, jolloin on muodostunut outo systeemi, jossa suuri määrä automaattipalautteita on monen mielestä huono merkki 🤷‍

Vierailija
39/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa  ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.

Missä tällainen sääntö on että automaattinen palaute olisi negatiivinen? Keksit täysin omasta päästäni tuon. Eihän kukaan edes käyttää toisten yksittäisiä palautteita varsinkaan jos niitä alkaa olla useampi sata. Ihan outo mielipide tällä kirjoittajalla, täysin omasi 

Ei se tietenkään ole sääntö, mutta monet eivät uskalla laittaa huonoa arvostelua sillä pelkäävät kostoksi itselleen negatiivista palautetta, jolloin on muodostunut outo systeemi, jossa suuri määrä automaattipalautteita on monen mielestä huono merkki 🤷‍

Höpö löpö. Et edelleenkään kerro keneillä muilla mielestäsi tällainen sääntö on kuin sinulla itselläsi. Kauppoja täällä takana useampi sata niin ehkä on enemmän kokemusta kuin sellaisella joka itkee yhden pelin palautteen perään.

Vierailija
40/78 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajat, jotka ei jätä mitään palautetta. Ikävä kyllä vintedin automaattipalaute tulkitaan usein negatiiviseksi. Esim itse lähetin juuri vielä muoveissaan olevan pelin (saatiin tuplana lahjaksi) kuplamuoviin käärittynä siistissä paketissa  ostopäivänä. Ostaja ei jättänyt mitään palautetta, vaikka pelin on täytynyt olla täysin moitteeton.

Missä tällainen sääntö on että automaattinen palaute olisi negatiivinen? Keksit täysin omasta päästäni tuon. Eihän kukaan edes käyttää toisten yksittäisiä palautteita varsinkaan jos niitä alkaa olla useampi sata. Ihan outo mielipide tällä kirjoittajalla, täysin omasi 

Ei se tietenkään ole sääntö, mutta monet eivät uskalla laittaa huonoa arvostelua sillä pelkäävät kostoksi itselleen negatiivista palautetta, jolloin on muodostunut outo systeemi, jossa suuri määrä automaattipalautteita on monen mielestä huono merkki 🤷‍

Höpö löpö. Et edelleenkään kerro keneillä muilla mielestäsi tällainen sääntö on kuin sinulla itselläsi. Kauppoja täällä takana useampi sata niin ehkä on enemmän kokemusta kuin sellaisella joka itkee yhden pelin palautteen perään.

Höpölöpö itsellesi. Kaikki eivät tietenkään ole sitä mieltä tai tulkitse niin, mutta voit vaikka googlata ja lukea keskusteluita. 

Satoja kauppoja on meistä varmasti monella, joten ihan turha yrittää painaa toisia alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi