Ostaisitko esim. farkut tai rennot olohousut 700 eurolla, villapaidan 2800 eurolla tai talvitakin 28500 eurolla?
Ensin huvituin epäuskossa, sitten järkytyin siitä mitä rikkaat laittavat johonkin kankaanpalasiin.
Kommentit (48)
Jos kerrran rahulia on niin miksi ei.
Jos saa pääomatuloja vaikka satoja tonneja tai miljoonia vuodessa, ei se joku Loro Pianan viiden tonnin vicuña neule tunnu yhtään missään. Sama kuin tavis ostaisi H&M:stä jonkun 20e polyesterneuleen.
En, mutta jollekin miljardöörille nuo on pikkupennosia.
Noita brändejä ei ole tarkoitettu sinulle tai minulle. Hintojen on tarkoituskin ajaa sinut pois sivulta ja pöyristelemään asiaa. Ostaja laittaa niitä 5 ostoskoriin, maksaa jollain mustalla Amexilla eikä mieti sitä sen kummemmin kuin sinä sitä että ostat Prismasta pari t-paitaa.
Stefano Riccillä on vielä sitten miehille niitä satojen tonnien takkeja mutta mielestäni ne ovat enemmänkin uusrikkaille pröystäilijöille, tyyliin venäläisille kavaltajille ja huumekauppiaille sopivia vaatteita.
En. Joskus nuo luksusjutut tuntuvat ihan supertyhmältä. Itse olen melko hyväosainen, eli pystyisin halutessani ostamaan myös luksusjuttuja. Mutta tuntuisi lähinnä nololta kulkea jonkun tunnistettavan jutun kanssa. Kaikki näkisivät, että on yksinkertainen ja pinnallinen.
Toisaalta, kyllähän sitä ostaa halvempaa merkkitavaraa silti. Mutta joku kotimainen merkkivaate tukee Suomen taloutta. Kotimaiseen kuluttaminen on hyväksi, jos siihen on mahdollisuus.
Vaikka minulla olisi miljoonatulot en käyttäisi euroakaan näihin muotirätteihin joiden totaalisen absurdi hintalappu on itsetarkoitus eikä seurausta erittäin korkealaatuisista materiaaleista ja käsityöstä.
Farkut 70, villapaitaa en osta, talvitakki korkeintaan 150.
En. Sinänsä ymmärrän sen arvon mikä on jossain täydellisessä italialaisessa leikkauksessa parhaista mahdollisista materiaaleista ja eettisesti tuotettuna, mutta se on silti vain housupari enkä ikinä maksaisi siitä yli n. 100-200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta jollekin miljardöörille nuo on pikkupennosia.
Silti rahat voisi käyttää johonkin hyödylliseen. Kustantaa kehitysmaan lapsille koulukirjoja ja vihkoja tai oman maan vähävaraisille jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka minulla olisi miljoonatulot en käyttäisi euroakaan näihin muotirätteihin joiden totaalisen absurdi hintalappu on itsetarkoitus eikä seurausta erittäin korkealaatuisista materiaaleista ja käsityöstä.
Valitettavasti nuo merkit jotka keskittyneet siihen erittäin korkeaan materiaalien ja käsityön laatuun kuten Zegna ja Brunello Cucinelli ovat muuttuneet siinä koronan jälkeen parhaiten tienaavan 5% vaatteista parhaiten tienaavan 0,1% vaatteiksi. Katteet ovat nousseet järisyttäviksi. Ihan joku perus kashmirneulekin voi olla pari tonnia ja t-paita lähemmäs tonnin.
en, en ole tyhmä. ostan laatua mutten merkkiä.
Arvostan sitä että kaikki Hermesin vaatteet tuotetaan Ranskassa ja jokaista vaatepartta tekee yksittäinen mestari esim. kuukauden ajan. Mutta vaikka olisi rahaa en silti maksaisi vaikka hansikasparista 1600 euroa. Muutoin kuin korkeintaan sijoituksena taideteokseen. En minä sellaisia uskaltaisi pukea ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käyttäisit. Et vaan osaa kuvitella sellaista elämää tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
En. Joskus nuo luksusjutut tuntuvat ihan supertyhmältä. Itse olen melko hyväosainen, eli pystyisin halutessani ostamaan myös luksusjuttuja. Mutta tuntuisi lähinnä nololta kulkea jonkun tunnistettavan jutun kanssa. Kaikki näkisivät, että on yksinkertainen ja pinnallinen.
Toisaalta, kyllähän sitä ostaa halvempaa merkkitavaraa silti. Mutta joku kotimainen merkkivaate tukee Suomen taloutta. Kotimaiseen kuluttaminen on hyväksi, jos siihen on mahdollisuus.
Ei noissa hyperkalliissa vaatteissa ole logoja eikä niitä kukaan voi tunnistaa, korkeintaan voi nähdä materiaaleista että eroaa voimakkaasti jostain Gantista tai Ralph Laurenista ym. ostaribrändeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nuo merkit jotka keskittyneet siihen erittäin korkeaan materiaalien ja käsityön laatuun kuten Zegna ja Brunello Cucinelli ovat muuttuneet siinä koronan jälkeen parhaiten tienaavan 5% vaatteista parhaiten tienaavan 0,1% vaatteiksi. Katteet ovat nousseet järisyttäviksi. Ihan joku perus kashmirneulekin voi olla pari tonnia ja t-paita lähemmäs tonnin.
Myös mid tier brändien (esim. Canali) hinnat ovat nousseet julmasti.
Vierailija kirjoitti:
Stefano Riccillä on vielä sitten miehille niitä satojen tonnien takkeja mutta mielestäni ne ovat enemmänkin uusrikkaille pröystäilijöille, tyyliin venäläisille kavaltajille ja huumekauppiaille sopivia vaatteita.
https://www.stefanoricci.com/en-it/nubuck-crocodile-leather-biker-jacke…
Mitä vattua :D Mielummin ostaisin tuolla hinnalla vaikka jonkun auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.stefanoricci.com/en-it/nubuck-crocodile-leather-biker-jacke…
Mitä vattua :D Mielummin ostaisin tuolla hinnalla vaikka jonkun auton.
Jos olisit niissä piireissä joille noita myydään, et saisi tuolla hinnalla mitään sosiaalisesti hyväksyttävää autoa. Lisäksi sinulla olisi jo talli täynnä autoja.
Koko vaatekaappini arvo tuskin on 700 euroa.
49v mies