Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisi kuvitella että klo 7.30 lähtevässä junassa olisi kysyntää aamupalalle

Vierailija
09.04.2025 |

Mutta mitäpä minä VR:n bisneslogiikasta tietäisin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joissain junissa myytiin kärryistä aamupalaa. Jos näitä kärryjä ei enää ole, se tarkoittaa, että liikeidea ei kantanut. Mutta mitäpä minä kansan ostohaluista tietäisin.

Vierailija
2/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko matkustajat ovat valmiita maksamaan aamiaisesta ja paljonko aamiaisen kustannukset olisivat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kun torspot raahaavat omia eväitä ja mässyttävät niitä

Vierailija
4/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko matkustajat ovat valmiita maksamaan aamiaisesta ja paljonko aamiaisen kustannukset olisivat? 

Jos pienen puuroannoksen, leivän ja lasin maitoa saa kympillä niin ihan ok hinta. Sen alle noita ei kannata myydä.

Vierailija
5/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pienen puuroannoksen, leivän ja lasin maitoa saa kympillä niin ihan ok hinta. Sen alle noita ei kannata myydä.

Monelleko tuo kelpaa vai pitäisiko olla leivistä eri versioita, ehkä gluteenitonta puuroa? Maidon sijasta mehua, mutta riittääkö yksi mehua vai pitääkö olla kolmea erilaista? 

Viilennetty automaatti voisi toimia, jos päivittäin jokin firma sopivilla asemilla aina täyttäisi automaattia. Tuotteet sen mukaan, että kestävät 2-4 päivää säilytystä.

Vierailija
6/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dynaaminen hinnoittelu, leivän hinta kasvaa VR:llä sen mukaan mitä vähemmän niitä on jäljellä. Ei kannata siis tehdä paljoakaan leipiä myyntiin 

Vierailija
7/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen gluteeniton. Jostain syystä jopa ravintolavaunun viiliin on lusätty gluteenimysli. Välillä sämpylä valmistetaan tilauksesta, mikä on mielestäni superhyvin hoidettu juttu. Mutta usein mitään muuta kuin makeaa ei ole tarjolla. 

Vierailija
8/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen gluteeniton. Jostain syystä jopa ravintolavaunun viiliin on lusätty gluteenimysli. Välillä sämpylä valmistetaan tilauksesta, mikä on mielestäni superhyvin hoidettu juttu. Mutta usein mitään muuta kuin makeaa ei ole tarjolla. 

Se on GLUTEIINITON

Vierailija
9/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Helsingistä lähtee, niin voi asemalta ostaa mukaan tuoreet kahvit ja syötävät. Esim. Starbucks on auki jo klo 6.00. VR'ltä ei saa kuin vanhaa ja nihkeätä kovalla hinnalla. Ei mikään ihme ettei niitten kannata edes yrittää kilpailla.

Vierailija
10/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa voisilmällä ja näkkileipää.

Nam nam.

Vierailija
11/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on VR itse, joka ne ravintolapalvelut nykyään tuottaa. Jos Suomessa olisi vapaata kilpailua kapitalismin hengessä, niin junissa sallittaisiin muidenkin yrittäjien toiminta; voisi olla esimerkiksi pienyrittäjien kärrymyyntiä. Voisi tarjota tuoreita sämpylöitä, leivoksia, laadukasta kahvia jne. Tai jos VR olisi palveluyritys, he hoitaisivat aamiaisia matkustajille, esim lishinta lippuun esim. 3 €, työmatkalaiset saisivat aamiaisen halvemmalla jne.

Vierailija
12/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valmis maksamaan lipussasi lisähintaa aamupalasta?

Vierailija
13/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Helsingistä lähtee, niin voi asemalta ostaa mukaan tuoreet kahvit ja syötävät. Esim. Starbucks on auki jo klo 6.00. VR'ltä ei saa kuin vanhaa ja nihkeätä kovalla hinnalla. Ei mikään ihme ettei niitten kannata edes yrittää kilpailla.

Taitaa olla niin, että vain Helsingissä on enää minkäänlaista asemahallia, muualla maassa ne on jo suljettu.

Vierailija
14/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin järjettömät kustannukset, etten tekisi siitä aloitusta tänne..

Vierailija
15/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla niin, että vain Helsingissä on enää minkäänlaista asemahallia, muualla maassa ne on jo suljettu.

Niinhä se taitaa olla 🥺

Vierailija
16/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munanakas, nakkimuki, Tomaattihärkäpapupiiras ovat gluteenittomia samoin salaatteja ja lämpimiä ruokia saa gluteenittomana. Jos gluteeniton kaura sopii niin ravintolavaunusta voi tilata gluteenittoman kaurapuuron marjoilla.

Vierailija
17/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kun torspot raahaavat omia eväitä ja mässyttävät niitä

Täällä Tukholmassa maksaa halvin leipä juna asemalla melkeen 9 euroa. Siihen pääle kahvit 5 euroa, että kotona syön aamiaisen. 

Vierailija
18/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen joissain junissa myytiin kärryistä aamupalaa. Jos näitä kärryjä ei enää ole, se tarkoittaa, että liikeidea ei kantanut. Mutta mitäpä minä kansan ostohaluista tietäisin.

Ravintolavaunuissakin näkee usein ihmisiä syömässä omia eväitään. Voi olla että jatkossa kaikki syövät junassa omia eväitään eikä ravintolavaunuja tarvita. Tulee halvemmaksi syödä omia eväitä kuin junan ylikalliita tuotteita.

Vierailija
19/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kaukojunissa ravintolavaunu. Onko ap siis puhumassa lähijunista? Niihin tuskin kannattaa ruokapalveluita laittaa. Monet ostaa lähtiessä kahvin mukaan asemalta tai kotoa eväät. Nykyinen systeemi siis hyvä. 

Vierailija
20/35 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain juntti syö aamupalaa, itse en koskaan. vain ehkä mehulasin tai kahvin. lounas syödään siinä 11-12 maissa ja illalla toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä