Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoudun Kelasta

Vierailija
04.05.2026 |

Olen jo kaksi kertaa saanut hylkäävän päätöksen, eikä ns.soskustakaan ollut apua. Nyt sitten päätin että pitäkööt tunkkinsa. Joudun elämään alle toimeentulotuen. En saa lääkkeitäni ilmaiseksi, enkä terveydenhuoltomaksuja. Aiemmin sain. Kela nimittäin on ruvennut säälimättömän nuivaksi. Mutta se vapaus kun en toimita enää yhtäkään helvetin tiliotetta, enkä ole enää kyttäyksen alaisena. Syön vaikka hernerokkaa ja makkaraa kaiket päivät. Olo on kuin vankilasta päässeeltä. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueet myöntävät harkinnanvaraisen toimeentulotuen. 

Vierailija
22/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapas jos ihmiset eivät ilmoittautuisi työttömiksi työnhakijoiksi eikä kela saisi tietää heistä mitään. Eläisivät säästöillään ja pimeillä tuloillaan. Ei kela pääsisi kyykyttämään jonkun hikisen köyhyysrajakorvauksen kanssa. 

Heitähän on.

Av.lläkin oli keskustelua aiheesta jonkun lehtiartikkelin pohjalta.  Kiinnostava ketju. Ihmiset kertoivat, miten elävät ilman tukia ja ilman viranomaisten valvontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu meidän hallituksesta. 

Jos lopettaisivat miljardien tunkemisen sotaan, joka ei kuulu meille, rahaa jäisi Suomeenkin. Onneksi seuraava vasemmistohallitus ei tule antamaan penniäkään sinne.. tai sitten typeryys jatkuu. 

Vierailija
24/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten ihmiset eivät saa töitä. Olen itse käynyt hyödyttömän ammatillisen koulutuksen ja olen ollut työttömänä ainoastaan kun itse lähdin yhdestä työpaikasta ja olin sairauslomalla. Palkka nyt 3000€/kk enkä työskentele viikonloppuisin.

Sinä et ole kaikki työttömät.

Vierailija
25/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei edes ollut vielä muutama vuosi sitten.

Vierailija
26/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sossusta? Niiden vastuulla oli ennen hyvinvointialueita harkinnanvarainen toimeentulotuki. 

Vierailija
27/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankila jatkuu täällä. Mutta 90-luvulla oli ehkä vielä pahempaa.

Kerro.

Vierailija
28/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä päästäsi olet? Makkaraa???

Syö porkkanaa, perunoita, sipulia, pakasteherneitä ja kananmunia- tulet ehkä hieman viisammaksi!

Vierailija
29/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sossusta? Niiden vastuulla oli ennen hyvinvointialueita harkinnanvarainen toimeentulotuki. 

"Sossu" ei ole minkään viranomaisen nimitys.

Vierailija
30/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä päästäsi olet? Makkaraa???

Syö porkkanaa, perunoita, sipulia, pakasteherneitä ja kananmunia- tulet ehkä hieman viisammaksi!

Kuten sinä?

😃

Vierailija
31/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapas jos ihmiset eivät ilmoittautuisi työttömiksi työnhakijoiksi eikä kela saisi tietää heistä mitään. Eläisivät säästöillään ja pimeillä tuloillaan. Ei kela pääsisi kyykyttämään jonkun hikisen köyhyysrajakorvauksen kanssa. 

Heitähän on.

Av.lläkin oli keskustelua aiheesta jonkun lehtiartikkelin pohjalta.  Kiinnostava ketju. Ihmiset kertoivat, miten elävät ilman tukia ja ilman viranomaisten valvontaa.

Löytyisipä se, en muista yhtään otsikkoa.

Vierailija
32/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi reppanaa kun et ymmärrä. 

Vierailija
33/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ennemmin olla suljetulta osastolta karannut.

Vierailija
34/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tuloilla aiot elää? 

Vierailija
35/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi reppanaa kun et ymmärrä. 

Ai päätit siirtää keskustelun itsellesi sopivalle  tasolle?

Et siis tiedä, minä on "sossun" virallinen nimi.  Se, mikä taho jakaa tukia,on vuosien saatossa muuttunut poliittisilla päätöksillä.  Se ei ole keskustelussa olennaista.

Vierailija
36/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite haen vaan työmarkkinatukea ja asumistukea. Ei tartte toimitella tiliotteita. Mun mielestä se menee kyttäyksen puolelle, että tiliotteita urkitaan. Ymmärrän kyllä miksi ne katotaan, mutta että jos joku hikinen 50e tulee tililleni isältäni ja sen takia menettää toimeentulotuen niin huh huh. Lisäksi enenn jouduin aina selitellä jotain verkkokauppa palautuksia myös.

Vierailija
37/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tulee lisääntymään. Sille on nimikin keksitty. Syrjäytyminen. Itsekin aion vaan hävitä tilastoista kun ansiosidonnainen päättyy.

Vierailija
38/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten ihmiset eivät saa töitä. Olen itse käynyt hyödyttömän ammatillisen koulutuksen ja olen ollut työttömänä ainoastaan kun itse lähdin yhdestä työpaikasta ja olin sairauslomalla. Palkka nyt 3000€/kk enkä työskentele viikonloppuisin.

Eivät saa, kun sinä veit sen työpaikan. 

Vierailija
39/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite haen vaan työmarkkinatukea ja asumistukea. Ei tartte toimitella tiliotteita. Mun mielestä se menee kyttäyksen puolelle, että tiliotteita urkitaan. Ymmärrän kyllä miksi ne katotaan, mutta että jos joku hikinen 50e tulee tililleni isältäni ja sen takia menettää toimeentulotuen niin huh huh. Lisäksi enenn jouduin aina selitellä jotain verkkokauppa palautuksia myös.

Työmarkinatukea ei vaan enää ole.

Vierailija
40/41 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tulee lisääntymään. Sille on nimikin keksitty. Syrjäytyminen. Itsekin aion vaan hävitä tilastoista kun ansiosidonnainen päättyy.

Miten se, ettei ole kelan tilastoissa tekee kenestäkään syrjäytynyttä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän