Irtisanoudun Kelasta
Olen jo kaksi kertaa saanut hylkäävän päätöksen, eikä ns.soskustakaan ollut apua. Nyt sitten päätin että pitäkööt tunkkinsa. Joudun elämään alle toimeentulotuen. En saa lääkkeitäni ilmaiseksi, enkä terveydenhuoltomaksuja. Aiemmin sain. Kela nimittäin on ruvennut säälimättömän nuivaksi. Mutta se vapaus kun en toimita enää yhtäkään helvetin tiliotetta, enkä ole enää kyttäyksen alaisena. Syön vaikka hernerokkaa ja makkaraa kaiket päivät. Olo on kuin vankilasta päässeeltä.
Kommentit (41)
Listaa tähän menot ja tulot niin neuvomme lisää
Vierailija kirjoitti:
Listaa tähän menot ja tulot niin neuvomme lisää
Miksi turhaan. Ap:han tulee toimeen ilman Kela- ja sossurahoja.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinulle, jos onnistuu.
Vapaus on tärkeintä.
Nimenomaan! Kela on orjuuttaja ja loukkaa ihmisoikeuksia mennen tullen. Koko ajan joudut varomaan mitä teet. Ettei vaan Kela-kytät saa tietää henkilökohtaisia asioitasi. Vihaan koko laitosta, vihaan!! Painukoot helvettiin. Köyhä, mutta nyt tyytyväisempi. Ap.
En ymmärrä miten ihmiset eivät saa töitä. Olen itse käynyt hyödyttömän ammatillisen koulutuksen ja olen ollut työttömänä ainoastaan kun itse lähdin yhdestä työpaikasta ja olin sairauslomalla. Palkka nyt 3000€/kk enkä työskentele viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten ihmiset eivät saa töitä. Olen itse käynyt hyödyttömän ammatillisen koulutuksen ja olen ollut työttömänä ainoastaan kun itse lähdin yhdestä työpaikasta ja olin sairauslomalla. Palkka nyt 3000€/kk enkä työskentele viikonloppuisin.
Kauanko olet ollut tuossa nykyisessä työssäsi?
Oi, kuulostaa vapauttavalta. Voisin itsekin kokeilla.
Minä hain myös harkinnanvaraista toimeentulotukea, kun erosin reilu kymmenen vuotta sitten. En saanut ja silloin päätin, että pitäköön Kela tunkkinsa.
Hyvin olen pärjännyt ilman, vaikka joskus tekee tiukkaa.
Vankila jatkuu täällä. Mutta 90-luvulla oli ehkä vielä pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain myös harkinnanvaraista toimeentulotukea, kun erosin reilu kymmenen vuotta sitten. En saanut ja silloin päätin, että pitäköön Kela tunkkinsa.
Harkinnan varainen ei ole ollut ikinä Kelan myönnettävä etuus.
Ajatelkaapas jos ihmiset eivät ilmoittautuisi työttömiksi työnhakijoiksi eikä kela saisi tietää heistä mitään. Eläisivät säästöillään ja pimeillä tuloillaan. Ei kela pääsisi kyykyttämään jonkun hikisen köyhyysrajakorvauksen kanssa.
Kela kyllä orjuuttaa, jos oikeasti hakee apua.
Minä työssä käyvä en selvinnyt noin 4 vuotta sitten jättimäisistä sähkölaskuista. Kävin läpi kaikki mahdolliset tahot, jotka olisivat voineet auttaa (lainata rahaa). Sukulaiset, tuttavat, työnantaja, srk diakoni jne.
Ainoa neuvo, jonka sain oli kela.
Eipä auttanut. Meni viikkotolkulla toimittaa tarvittavat todistukset, samaan aikaan sähköt katkaistu. Kela käsitteli asiaa myös useamman viikon: vastaus emme voi auttaa.
Täällä hyysätään laiskoja ihmisiä mutta oikeasti avuntarpeessa olevat jäävät byrokratian jalkoihin!
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapas jos ihmiset eivät ilmoittautuisi työttömiksi työnhakijoiksi eikä kela saisi tietää heistä mitään. Eläisivät säästöillään ja pimeillä tuloillaan. Ei kela pääsisi kyykyttämään jonkun hikisen köyhyysrajakorvauksen kanssa.
Kyllähän sellaisia ihmisiä on jonkin verrankin jotka elävät pääomatuloilla, säästöillä ja/tai puolison rahoilla eivätkä hae mitään erityisiä tukia Kelasta. Se on ihan ok. Pimeitä töitä en kyllä kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sellaisia ihmisiä on jonkin verrankin jotka elävät pääomatuloilla, säästöillä ja/tai puolison rahoilla eivätkä hae mitään erityisiä tukia Kelasta. Se on ihan ok. Pimeitä töitä en kyllä kannata.
Pimeät tulot selvitetään verottajan ja poliisin kanssa, ei Kelan.
Selvä! Kiva kun tulit kertomaan! 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkinnan varainen ei ole ollut ikinä Kelan myönnettävä etuus.
Taidat olla Kelassa töissä.
Mikäs taho toimeentulotukea on jakanutkaan?
T. Eri
Myöntääkö Kela tukea työntekijöilleen?
Vierailija kirjoitti:
Kela kyllä orjuuttaa, jos oikeasti hakee apua.
Minä työssä käyvä en selvinnyt noin 4 vuotta sitten jättimäisistä sähkölaskuista. Kävin läpi kaikki mahdolliset tahot, jotka olisivat voineet auttaa (lainata rahaa). Sukulaiset, tuttavat, työnantaja, srk diakoni jne.
Ainoa neuvo, jonka sain oli kela.
Eipä auttanut. Meni viikkotolkulla toimittaa tarvittavat todistukset, samaan aikaan sähköt katkaistu. Kela käsitteli asiaa myös useamman viikon: vastaus emme voi auttaa.
Täällä hyysätään laiskoja ihmisiä mutta oikeasti avuntarpeessa olevat jäävät byrokratian jalkoihin!
Meille tuli tuolloin yht' äkkiä 400e sähkölasku. Muutettiin siltä istumalta vuokralle asuntoon, jossa maalämpö. Sulla on omaisuutta liikaa, niin et saanut apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus on tärkeintä.
Nimenomaan! Kela on orjuuttaja ja loukkaa ihmisoikeuksia mennen tullen. Koko ajan joudut varomaan mitä teet. Ettei vaan Kela-kytät saa tietää henkilökohtaisia asioitasi. Vihaan koko laitosta, vihaan!! Painukoot helvettiin. Köyhä, mutta nyt tyytyväisempi. Ap.
Älähän nyt noidu.
Pitäähän sitä olla tarkkana siitä, kuka toisten pöydässä syö.
Nauti nyt riippumattomuudestasi, kun kerran pystyt.
Vapaus on tärkeintä.