Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin miehelleni 28 vuotta, kolme lasta ja oman urani. Nyt hän osti tyttäreni ikäiselle naiselle auton meidän rahoilla

Vierailija
04.05.2026 |

Olen 52-vuotias nainen ja ollut naimisissa mieheni, 55, kanssa 28 vuotta. Meillä on kolme aikuista lasta, 26-, 24- ja 21-vuotiaat. Jäin pois opettajan työstä, kun esikoisemme syntyi, jotta mieheni pystyi panostamaan uraansa. Hän oli jatkuvasti työmatkoilla, teki pitkää päivää ja minä hoidin käytännössä kaiken.

Ruoat, siivoukset, lasten harrastukset, lääkärikäynnit, vanhempiemme auttamisen, joulut, syntymäpäivät, laskut, kodin pyörittämisen, kaiken suunnittelun ja muistamisen. Pidin kodin kunnossa, kasvatin lapsemme, olin hänen tukenaan kahden irtisanomisen ja yhden vakavan terveyshuolen aikana. Katsoin jopa vuosia sormien läpi hänen "pitkiä työpäiviään".

Kuukausi sitten hän istutti minut keittiön pöydän ääreen ja sanoi haluavansa avioeron. Hän on kuulemma rakastunut 28-vuotiaaseen thainaiseen, joka on samaa ikäluokkaa kuin omat lapsemme. Hänen mukaansa en ole enää se iloinen ja heittäytyvä nainen, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän sanoi myös, että nyt kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa, hän saa viimein elää omaa elämäänsä.

Sitten selvisi, että hän on vienyt tätä naista "työmatkoille" meidän yhteisellä luottokortillamme. Hän oli jopa ostanut naiselle auton ja selittänyt sen jonkinlaisena työstä annettuna ylimääräisenä palkkiona.

Nyt hän haluaa myydä talon, jonka me rakensimme yhdessä ja jota minä olen käytännössä pitänyt pystyssä vuosikymmeniä, jotta voisi muuttaa Thaimaaseen. Hänen mielestään omaisuus pitää vain jakaa puoliksi, koska "hänhän ne rahat ansaitsi". Poikamme laittoi minulle viestin, että minun pitäisi antaa isän olla onnellinen, koska isä on kuulemma ollut vuosia onneton. Hän kirjoitti, että olin aina niin keskittynyt lapsiin. Tyttäremme ei suostu edes puhumaan minulle, koska hänen mielestään olen katkera ja mustasukkainen.

Olen 52. Minulla ei ole ammattia, johon voisin noin vain palata. Minulla on stressistä johtuvia terveysongelmia, mutta lääkärissä ne kuitataan lähinnä vaihdevuosioireiksi. Ja nyt minun pitäisi aloittaa alusta, ehkä puolella siitä, mitä meillä on, samaan aikaan kun hän rakentaa uutta elämää naisen kanssa, joka voisi iältään olla meidän lapsemme.

Ylireagoinko minä, kun olen aivan raivoissani enkä suostu leikkimään mitään sovinnollista eroa tämän jälkeen? Annat koko elämäsi miehelle ja perheelle, ja lopulta jäät itse tyhjän päälle.

Jos olet pitkässä liitossa, avaa oma pankkitili ja pidä tärkeät paperit tallessa jo tänään. Kunpa joku olisi sanonut tämän minulle ajoissa.

Kommentit (334)

Vierailija
161/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä mies.

Vierailija
162/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku laittanut linkin siihen reddit ketjuun tai YouTube videoon, vai oliko se vaan pelkkää paskapuhetta?

On varmasti. Tarina on täyttä satuilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen nimi?

Vierailija
164/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen nimi?

Et sä sen nimee tarvitse. Tunnistat siitä kun joka askeleella kuulostaa siltä kuin ilmapallo tyhjenis housuissa. Niin löysäks sen per ärei kä on n us sittu.

Vierailija
165/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen nimi?

Steve

Vierailija
166/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen nimi?

Et sä sen nimee tarvitse. Tunnistat siitä kun joka askeleella kuulostaa siltä kuin ilmapallo tyhjenis housuissa. Niin löysäks sen per ärei kä on n us sittu.

Tekis mieli vähän "jutella". On niin käsittämättömän törkeä "mies".

Vierailija
167/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko laittaa linkin miehen faceen vai voisiko siitä tulla minulle ongelmia? Sapettaa niin tämä juttuja, ja lisäksi se että minua luullaan trolliksi.

Ap

Vierailija
168/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen nimi?

Steve

Ei muute ole, vaan Kauko Lämpö.

Vierailija
169/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että mies on löytänyt nuoremman morsion.

Vierailija
170/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinun oli mahdollista mennä täysi-ikäisenä naimisiin ilman omaa pankkitiliä?

Vierailija
171/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli makasit sohvalla vuosia ja loisit rahoilla, jotka mies tienasi raskaista ja pitkistä töistä.

nyt uliset, kun mies ostaa auton tienaamillaan rahoilla jollekin mukavammalle naiselle.

Vierailija
172/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että mies on löytänyt nuoremman morsion.

Joo, sen nimi on puolestaan Sui Hin ja ap:n nimi on Anu Saukko.

Vierailija
173/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa keksitty juttu tai ei, mutta mikä saaketti siinä on, että nuo viisikymppiset ukot alkaa haikailla parikymppisten perään? Meillä tässä taannoin isossa riidassa mies sanoi kaipaavansa kaksikymppistä minua (olin 25v kun tavattiin). Olin niin järkyttynyt! Herra itse ei ole tainnut viimeiseen kymmeneen vuoteen vilkaista peiliin, kun pallomaha on alkanut roikkua housun kauluksen päällä ja verenpainelääkitys pitää hengissä. Minä olen pitänyt omat elämäntavat kunnossa ja olen edelleen hoikka, vaikka en toki enää parikymppisen vartaloinen. 25 vuotta raskasta työtä ja päävastuu kodista ja lapsista, ja voi olla, etten ole enää yhtä kevein mielinkään... 

Vierailija
174/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli makasit sohvalla vuosia ja loisit rahoilla, jotka mies tienasi raskaista ja pitkistä töistä.

nyt uliset, kun mies ostaa auton tienaamillaan rahoilla jollekin mukavammalle naiselle.

Mä ulisen vaan silloin kun mies työntelee harjanvartta mun kui vaan ka kkoseen. Ulisen ja nautin, vaikka veri ja p ska lentää, samalla kun mun pi llu valuu limaa.

Ap

Vierailija
175/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa keksitty juttu tai ei, mutta mikä saaketti siinä on, että nuo viisikymppiset ukot alkaa haikailla parikymppisten perään? Meillä tässä taannoin isossa riidassa mies sanoi kaipaavansa kaksikymppistä minua (olin 25v kun tavattiin). Olin niin järkyttynyt! Herra itse ei ole tainnut viimeiseen kymmeneen vuoteen vilkaista peiliin, kun pallomaha on alkanut roikkua housun kauluksen päällä ja verenpainelääkitys pitää hengissä. Minä olen pitänyt omat elämäntavat kunnossa ja olen edelleen hoikka, vaikka en toki enää parikymppisen vartaloinen. 25 vuotta raskasta työtä ja päävastuu kodista ja lapsista, ja voi olla, etten ole enää yhtä kevein mielinkään... 

Sen ison riidan jälkeen mies nyr kkin ai sua kak koseen ja sen jälkeen sä oot osannut olla kiltisti.

Vierailija
176/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Tuotahan naiset ovat tehneet vuosisatoja, ukava kuulla että yksi mieskin.

Vierailija
177/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksiköhän mies kyllästyi elättämään 30v sohvalla maannutta laiskaa akkaa?

Vierailija
178/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää miehelle. Katkeralle AP:lle pelkkää pahaa.

Vierailija
179/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä. Tuotahan naiset ovat tehneet vuosisatoja, ukava kuulla että yksi mieskin.

Ai hankkineet thaimaasesta nuoren miehen?

Vierailija
180/334 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen mv-aloitus tällä kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi