Annoin miehelleni 28 vuotta, kolme lasta ja oman urani. Nyt hän osti tyttäreni ikäiselle naiselle auton meidän rahoilla
Olen 52-vuotias nainen ja ollut naimisissa mieheni, 55, kanssa 28 vuotta. Meillä on kolme aikuista lasta, 26-, 24- ja 21-vuotiaat. Jäin pois opettajan työstä, kun esikoisemme syntyi, jotta mieheni pystyi panostamaan uraansa. Hän oli jatkuvasti työmatkoilla, teki pitkää päivää ja minä hoidin käytännössä kaiken.
Ruoat, siivoukset, lasten harrastukset, lääkärikäynnit, vanhempiemme auttamisen, joulut, syntymäpäivät, laskut, kodin pyörittämisen, kaiken suunnittelun ja muistamisen. Pidin kodin kunnossa, kasvatin lapsemme, olin hänen tukenaan kahden irtisanomisen ja yhden vakavan terveyshuolen aikana. Katsoin jopa vuosia sormien läpi hänen "pitkiä työpäiviään".
Kuukausi sitten hän istutti minut keittiön pöydän ääreen ja sanoi haluavansa avioeron. Hän on kuulemma rakastunut 28-vuotiaaseen thainaiseen, joka on samaa ikäluokkaa kuin omat lapsemme. Hänen mukaansa en ole enää se iloinen ja heittäytyvä nainen, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän sanoi myös, että nyt kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa, hän saa viimein elää omaa elämäänsä.
Sitten selvisi, että hän on vienyt tätä naista "työmatkoille" meidän yhteisellä luottokortillamme. Hän oli jopa ostanut naiselle auton ja selittänyt sen jonkinlaisena työstä annettuna ylimääräisenä palkkiona.
Nyt hän haluaa myydä talon, jonka me rakensimme yhdessä ja jota minä olen käytännössä pitänyt pystyssä vuosikymmeniä, jotta voisi muuttaa Thaimaaseen. Hänen mielestään omaisuus pitää vain jakaa puoliksi, koska "hänhän ne rahat ansaitsi". Poikamme laittoi minulle viestin, että minun pitäisi antaa isän olla onnellinen, koska isä on kuulemma ollut vuosia onneton. Hän kirjoitti, että olin aina niin keskittynyt lapsiin. Tyttäremme ei suostu edes puhumaan minulle, koska hänen mielestään olen katkera ja mustasukkainen.
Olen 52. Minulla ei ole ammattia, johon voisin noin vain palata. Minulla on stressistä johtuvia terveysongelmia, mutta lääkärissä ne kuitataan lähinnä vaihdevuosioireiksi. Ja nyt minun pitäisi aloittaa alusta, ehkä puolella siitä, mitä meillä on, samaan aikaan kun hän rakentaa uutta elämää naisen kanssa, joka voisi iältään olla meidän lapsemme.
Ylireagoinko minä, kun olen aivan raivoissani enkä suostu leikkimään mitään sovinnollista eroa tämän jälkeen? Annat koko elämäsi miehelle ja perheelle, ja lopulta jäät itse tyhjän päälle.
Jos olet pitkässä liitossa, avaa oma pankkitili ja pidä tärkeät paperit tallessa jo tänään. Kunpa joku olisi sanonut tämän minulle ajoissa.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tilanne. Olen suunnilleen saman ikäinen kuin ap, en ollut minäkään valmistautunut eroon millään tavalla. Ainut ero että minun lapset omivat nuorempia erotessamme. Jouduin vuokralle asumaan pieneen kaksioon lasteni kanssa. Olin juuri silloin työtön. Kaikki mitä erosta sain hupenivat käytännössä elämiseen. Nyt loppuelämä todennäköisesti köyhänä. Terveyskin mennyt eron myötä. Omaa tyhmyyttä että en varautunut, en vain koskaan olisi uskonut hänestä että lähtee.
Aika korkealta tipuin nyt sitten kurjuuteen.
"Miehiä ei tarvita mihinkään"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Tuotahan naiset ovat tehneet vuosisatoja, ukava kuulla että yksi mieskin.
Ai hankkineet thaimaasesta nuoren miehen?
Ottaneet eron ja ostelleet miehen rahoilla mukavuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun oli mahdollista mennä täysi-ikäisenä naimisiin ilman omaa pankkitiliä?
metafora- toki tilinro. mutta ns tilinteko sinne on se secundaari- usein kotihenkilönä kun siis oikeesti kuin professionaalisesti hoitaa - kaiken- hänelle maksetaan eläkekertymää ja ns kk rahaa tililleen
varmasti teinitilit on- eli ap tarkoittaa ettää aktiivitiliä ei ole ollut. kotihenkilön työ on toooosi ok. sekin työtä. kuin taloudenhoitaja- kaikki langat käsissä- mies ei tee silloin mitään- vaimo varaa ajan jopa parturiin, pesee ulko-ovetkin 4x vuosi. tekee hyvät ruuat, soittaa nuohoojan, muita salaojitukset jne- loputon työsarka- se on hänen työnsä silloin.
Olen suunnitellut vähän samanlaista tempausta.
Varmasti ikävää kun lompakko lähti kävelemään.
No niiiiin, tämä sepustus on sit "sovitettu" johonkin Kainuun marjapitäjään. 😆😂🤣 Kainuulainen pottunokka lähtee thaikkuihin elättämään uutta sukua. Uskoo ken tahtoo.
Jos et ole 28 vuoteen tehnyt mitään hankkiaksesi elannoksi, lista tekemistäsi asioista on suorastaan irvokas. Kai tajuat, että normaalit ihmiset tekevät nuo mainitsemasi asiat ansiotöiden LISÄKSI? On myös täysin käsittämätöntä, että kukaan jää kotiin ilman, että mies maksaisi sinulle koko ajan vapaaehtoista eläkevakuutusta; takuueläkkeitä kun ei ollut, kun kotiin jäit.
Onhan sinulla ammatti, kun kerran olet opettaja. Ilmoittaudu sijaisrekisteriin ja ala tehdä keikkaa. Tai ota sähköpostilla suoraan yhteyttä kouluihin ja tyrkytä itseäsi niihin sijaiseksi. Saat jalan oven väliin.
Ihmettelen sitä, että olet ollut kotiäitinä noin kauan. Sinä vaiheessa kun nuorin menee yläkouluun, olisi viimeistään ollut aika palata töihin, jo oman mielenterveyden vuoksi.
Mietin, että mitä se ap:n mies ap:n uralla teki?
"annoin miehelleni urani"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se taikun mukaan lähti niin anna mennä. Kertoo paljon miehestä.
Me olemme olleet thaipuolisoni kanssa naimisissa jo 14 vuotta. Ehkä ei kannattaisi leimata ketään ilman parempaa tietoa. Molemmat käymme myös töissä.
Sitä ei lasketa työksi, että se sun muija räplää itseään samalla kun katselee kun per ser aiskaan sua. Vaikka eihän se ole mikään r aikasu, kun sulla on kokoajan se onneton nysäs pystyssä. Mitä syvemmälle ja mitä kuivempaan, sitä enemmän sä nautit.
"Muija"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole 28 vuoteen tehnyt mitään hankkiaksesi elannoksi, lista tekemistäsi asioista on suorastaan irvokas. Kai tajuat, että normaalit ihmiset tekevät nuo mainitsemasi asiat ansiotöiden LISÄKSI? On myös täysin käsittämätöntä, että kukaan jää kotiin ilman, että mies maksaisi sinulle koko ajan vapaaehtoista eläkevakuutusta; takuueläkkeitä kun ei ollut, kun kotiin jäit.
Kai sä tajuat, että jokainen normaali ihminen tietää, että sä työntelet harjanvartta per seesees ja toivot, että se olis jonku suuri k yrpä ja samalla räpläät itseäsi.
Pitäisikö sun vähän purkaa seksuaalisia paineitasi vaikka tossa aihealueella "seksi" mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko ollut töistä pois 26vuotta? Jos näin, niin sitä niität mitä olet kylvänyt.
Minunkin puolisoni oli poissa työelämästä suunnilleen saman verran. Lasten muutettua muualle sai ihan ok työpaikan pörssiyhtiöstä pitkän kotonaolemisen jälkeen. On korkeakoulutettu. Kyllä sinulla AP on vielä toivoa, älä luovuta.
Älkää ikinä jääkö kotirouviksi, miehillä tulee se 50-villitys ja sitte haetaan nuorempi nainen ja erotaan vanhasta vaimosta.
Mitä hyödyt raivomisesta? omaisuus vaan jakoon ja sillä siisti. Toi peli on hävitty jo aikoja sitten joten nyt on lähinnä kyse omaisuuden jaosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko ollut töistä pois 26vuotta? Jos näin, niin sitä niität mitä olet kylvänyt.
Minunkin puolisoni oli poissa työelämästä suunnilleen saman verran. Lasten muutettua muualle sai ihan ok työpaikan pörssiyhtiöstä pitkän kotonaolemisen jälkeen. On korkeakoulutettu. Kyllä sinulla AP on vielä toivoa, älä luovuta.
Sitä ei lasketa, että pörssiyhtiön sedät vuorollaan pers erai skaa sua harjanvarrella ja katselee, kun sun likanen pi llus valuu limaa ja sä ulvot nautinnosta. Outoa on lähinnä se, että sun aikuiset lapset run kkaa noista tilaisuuksista kuvatuille videoille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyödyt raivomisesta? omaisuus vaan jakoon ja sillä siisti. Toi peli on hävitty jo aikoja sitten joten nyt on lähinnä kyse omaisuuden jaosta.
Per seen jaosta siinä on ollut alusta asti kyse.
Toivottavasti thaimaalainen marjanpoimija tietää mitä tekee. Hih.,
Vierailija kirjoitti:
Onhan sinulla ammatti, kun kerran olet opettaja. Ilmoittaudu sijaisrekisteriin ja ala tehdä keikkaa. Tai ota sähköpostilla suoraan yhteyttä kouluihin ja tyrkytä itseäsi niihin sijaiseksi. Saat jalan oven väliin.
Ihmettelen sitä, että olet ollut kotiäitinä noin kauan. Sinä vaiheessa kun nuorin menee yläkouluun, olisi viimeistään ollut aika palata töihin, jo oman mielenterveyden vuoksi.
Hän antoi uransa miehelleen, niin kai se mies on nyt sitten opettaja ja vaimo ei ole enää mitään.
Thaimaaseessa ap:n mies on vielä nuorukainen.
Ei muuta kuin persvittua levittämään Onlyfansiin kuten muutkin naiset. Siinä sulle ura.