Annoin miehelleni 28 vuotta, kolme lasta ja oman urani. Nyt hän osti tyttäreni ikäiselle naiselle auton meidän rahoilla
Olen 52-vuotias nainen ja ollut naimisissa mieheni, 55, kanssa 28 vuotta. Meillä on kolme aikuista lasta, 26-, 24- ja 21-vuotiaat. Jäin pois opettajan työstä, kun esikoisemme syntyi, jotta mieheni pystyi panostamaan uraansa. Hän oli jatkuvasti työmatkoilla, teki pitkää päivää ja minä hoidin käytännössä kaiken.
Ruoat, siivoukset, lasten harrastukset, lääkärikäynnit, vanhempiemme auttamisen, joulut, syntymäpäivät, laskut, kodin pyörittämisen, kaiken suunnittelun ja muistamisen. Pidin kodin kunnossa, kasvatin lapsemme, olin hänen tukenaan kahden irtisanomisen ja yhden vakavan terveyshuolen aikana. Katsoin jopa vuosia sormien läpi hänen "pitkiä työpäiviään".
Kuukausi sitten hän istutti minut keittiön pöydän ääreen ja sanoi haluavansa avioeron. Hän on kuulemma rakastunut 28-vuotiaaseen thainaiseen, joka on samaa ikäluokkaa kuin omat lapsemme. Hänen mukaansa en ole enää se iloinen ja heittäytyvä nainen, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän sanoi myös, että nyt kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa, hän saa viimein elää omaa elämäänsä.
Sitten selvisi, että hän on vienyt tätä naista "työmatkoille" meidän yhteisellä luottokortillamme. Hän oli jopa ostanut naiselle auton ja selittänyt sen jonkinlaisena työstä annettuna ylimääräisenä palkkiona.
Nyt hän haluaa myydä talon, jonka me rakensimme yhdessä ja jota minä olen käytännössä pitänyt pystyssä vuosikymmeniä, jotta voisi muuttaa Thaimaaseen. Hänen mielestään omaisuus pitää vain jakaa puoliksi, koska "hänhän ne rahat ansaitsi". Poikamme laittoi minulle viestin, että minun pitäisi antaa isän olla onnellinen, koska isä on kuulemma ollut vuosia onneton. Hän kirjoitti, että olin aina niin keskittynyt lapsiin. Tyttäremme ei suostu edes puhumaan minulle, koska hänen mielestään olen katkera ja mustasukkainen.
Olen 52. Minulla ei ole ammattia, johon voisin noin vain palata. Minulla on stressistä johtuvia terveysongelmia, mutta lääkärissä ne kuitataan lähinnä vaihdevuosioireiksi. Ja nyt minun pitäisi aloittaa alusta, ehkä puolella siitä, mitä meillä on, samaan aikaan kun hän rakentaa uutta elämää naisen kanssa, joka voisi iältään olla meidän lapsemme.
Ylireagoinko minä, kun olen aivan raivoissani enkä suostu leikkimään mitään sovinnollista eroa tämän jälkeen? Annat koko elämäsi miehelle ja perheelle, ja lopulta jäät itse tyhjän päälle.
Jos olet pitkässä liitossa, avaa oma pankkitili ja pidä tärkeät paperit tallessa jo tänään. Kunpa joku olisi sanonut tämän minulle ajoissa.
Kommentit (334)
Olet saanut lapset alle 30-vuotiaana. Eivätkö omat vanhempasi varoittaneet sinua useaan kertaan, että nyt pitäisi jo palata töihin? 28 vuotta sitten hommattu, päivittämätön ja harjoittamaton ammattitaito on täysin arvoton, ihan sama mitä se on.
Voi oll provo. Mutta omakohtaisesti kokenut kuinka tärkeä on.oma työ ja tulot.
> Annoin miehelleni 28 vuotta
Lopetin lukemisen tässä kohtaa. Et ole antanut mitään. Olet vaan elänyt elämäsi omin ehdoin. Lopeta uhriutuminen.
Sinun pitää kyllä olla aikamoinen pirttihirmu että lapsesikin menevät isänsä puolelle. Yleensä lapset ovat aina petetyn puolella. Toisaalta en yhtään ihmettele jos loisit vieläkin kotona ja elät miehesi siivellä vaikka vanhin lapsesi on jo 21-vuotias. Valitettavasti en usko että miehesi on tässä kuviossa se pahis, vaan kannattaisi vaan katsoa sinne peiliin miksi mies lähti. Oletko narsisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyödyt raivomisesta? omaisuus vaan jakoon ja sillä siisti. Toi peli on hävitty jo aikoja sitten joten nyt on lähinnä kyse omaisuuden jaosta.
Per seen jaosta siinä on ollut alusta asti kyse.
Siitä ehkä alussa. Nyt miestä kiinnostaa thai perse
Vierailija kirjoitti:
Ja taas on katsottu YouTubea ja apinoitu sieltä aloitus. Ap on sama joka sepitti pari päivää sitten sen "tyttäreni biologinen isä valmistujaisissa blaablaa."
Lol, en näköjään ollut ainoa, jonka mielestä molemmissa aloituksissa oli sama tunnelma! :D
Vierailija kirjoitti:
Miehen tutulla on siis marjabisness ja sitä kautta hän oli tutustunut tähän naiseen. Hän oli hoitanut naiselle työpaikan yrityksestään jotta hän saisi työluvan Suomeen. En tunne kuvioita tarkemmin.
Ap
Ihanaa että miehesi on löytänyt toisesta kulttuurista rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se taikun mukaan lähti niin anna mennä. Kertoo paljon miehestä.
Me olemme olleet thaipuolisoni kanssa naimisissa jo 14 vuotta. Ehkä ei kannattaisi leimata ketään ilman parempaa tietoa. Molemmat käymme myös töissä.
Sitä ei lasketa työksi, että se sun muija räplää itseään samalla kun katselee kun per ser aiskaan sua. Vaikka eihän se ole mikään r aikasu, kun sulla on kokoajan se onneton nysäs pystyssä. Mitä syvemmälle ja mitä kuivempaan, sitä enemmän sä nautit.
"Muija"?
Eiku muia.
Avauksen tekijä vaikuttaa trollilta, sen verran epäuskottavalta stoorin tietyt kohdat vaikuttavat. Onko tarkoitus vain herättää raivoa, erityisesti miehiä kohtaan?
Aloitus on todella huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Olet saanut lapset alle 30-vuotiaana. Eivätkö omat vanhempasi varoittaneet sinua useaan kertaan, että nyt pitäisi jo palata töihin? 28 vuotta sitten hommattu, päivittämätön ja harjoittamaton ammattitaito on täysin arvoton, ihan sama mitä se on.
Uskon kyllä, että siivoojan homma on aika ajaton, vaikka muuten olen samaa mieltä.
Toki riippuu siitä, mihin menet siivoamaan. Rappusiivoaminen ei ole juuri mitään erityistä. Saunoja, vessoja, moppausta, imurointia, pyyhkimistä vain.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaaseessa ap:n mies on vielä nuorukainen.
Jokainen tonni mitä mies tienaa kuussa vähentää ikää 10v.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen jos saat puolet. Ethän sinä voi enempää vaatia.
Jos teillä on yhteinen luottokortti niin luulenpa että se työssäkäyvä uraohjus on se jonka nimillä kortti on eikä ilman tuloja oleva kotirouva.
Olisi kannattanut pala työelämään viimeistään kun kuopus aloitti esikoulun.
Ymmärrän että ajattelet että miehesi olisi sinulle jotain velkaa. Mutta saathan sinä sentään puolet omaisuudesta jonka joku muu kerrytti.
Olipa taas miehen kommentti. Tiedätkö ett nyt voi vaatia kompensaatiota lastenhoidosta ja kodin hoidosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen jos saat puolet. Ethän sinä voi enempää vaatia.
Jos teillä on yhteinen luottokortti niin luulenpa että se työssäkäyvä uraohjus on se jonka nimillä kortti on eikä ilman tuloja oleva kotirouva.
Olisi kannattanut pala työelämään viimeistään kun kuopus aloitti esikoulun.
Ymmärrän että ajattelet että miehesi olisi sinulle jotain velkaa. Mutta saathan sinä sentään puolet omaisuudesta jonka joku muu kerrytti.Olipa taas miehen kommentti. Tiedätkö ett nyt voi vaatia kompensaatiota lastenhoidosta ja kodin hoidosta?
Tiedätkö sinä, ettei sun ole pakko syödä kaikkea sitä minkä mä pa skoin sun suuhusi? Tai ainakaan pyytää lisää. Se on jo outoa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti thaimaalainen marjanpoimija tietää mitä tekee. Hih.,
Ihan takuulla se ukko on jo siirtänyt perheen yhteiset rahat jo thaimaaseen yhteistä taloa ja bisneksiä varten. Siinä sitten jää suomiakka puille paljaille 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti thaimaalainen marjanpoimija tietää mitä tekee. Hih.,
Ihan takuulla se ukko on jo siirtänyt perheen yhteiset rahat jo thaimaaseen yhteistä taloa ja bisneksiä varten. Siinä sitten jää suomiakka puille paljaille 🤣🤣🤣
Sekä ukko, ei se mitenkään pärjää thainaisen viekkaudelle.
Oppiesimerkki siitä, miksi naisen on syytä hommata myös oma elämä ja ura.
On varmaan ap:lle tullut mieleen, että olisi kannattanut tehdä enemmän kegel-harjoituksia?
Jos on trolli niin kauheaa koska ihmiset oikeasti kamppailee tuollaisten asioiden kanssa, elämä ei ole mitään leikkiä.
Näissä tilanteissa pitää hankkia asianajaja ja laittaa ero heti vireille. Pettäjällä on vielä pasmat vähän sekaisin ja häpeäkin, joten käytettävä sitä hyväksi. Häpeä ei kauaa kestä. Selvitettävä myös, onko pettäjä jemmannut rahojaan, hyvin mahdollista.