Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin miehelleni 28 vuotta, kolme lasta ja oman urani. Nyt hän osti tyttäreni ikäiselle naiselle auton meidän rahoilla

Vierailija
04.05.2026 |

Olen 52-vuotias nainen ja ollut naimisissa mieheni, 55, kanssa 28 vuotta. Meillä on kolme aikuista lasta, 26-, 24- ja 21-vuotiaat. Jäin pois opettajan työstä, kun esikoisemme syntyi, jotta mieheni pystyi panostamaan uraansa. Hän oli jatkuvasti työmatkoilla, teki pitkää päivää ja minä hoidin käytännössä kaiken.

Ruoat, siivoukset, lasten harrastukset, lääkärikäynnit, vanhempiemme auttamisen, joulut, syntymäpäivät, laskut, kodin pyörittämisen, kaiken suunnittelun ja muistamisen. Pidin kodin kunnossa, kasvatin lapsemme, olin hänen tukenaan kahden irtisanomisen ja yhden vakavan terveyshuolen aikana. Katsoin jopa vuosia sormien läpi hänen "pitkiä työpäiviään".

Kuukausi sitten hän istutti minut keittiön pöydän ääreen ja sanoi haluavansa avioeron. Hän on kuulemma rakastunut 28-vuotiaaseen thainaiseen, joka on samaa ikäluokkaa kuin omat lapsemme. Hänen mukaansa en ole enää se iloinen ja heittäytyvä nainen, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän sanoi myös, että nyt kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa, hän saa viimein elää omaa elämäänsä.

Sitten selvisi, että hän on vienyt tätä naista "työmatkoille" meidän yhteisellä luottokortillamme. Hän oli jopa ostanut naiselle auton ja selittänyt sen jonkinlaisena työstä annettuna ylimääräisenä palkkiona.

Nyt hän haluaa myydä talon, jonka me rakensimme yhdessä ja jota minä olen käytännössä pitänyt pystyssä vuosikymmeniä, jotta voisi muuttaa Thaimaaseen. Hänen mielestään omaisuus pitää vain jakaa puoliksi, koska "hänhän ne rahat ansaitsi". Poikamme laittoi minulle viestin, että minun pitäisi antaa isän olla onnellinen, koska isä on kuulemma ollut vuosia onneton. Hän kirjoitti, että olin aina niin keskittynyt lapsiin. Tyttäremme ei suostu edes puhumaan minulle, koska hänen mielestään olen katkera ja mustasukkainen.

Olen 52. Minulla ei ole ammattia, johon voisin noin vain palata. Minulla on stressistä johtuvia terveysongelmia, mutta lääkärissä ne kuitataan lähinnä vaihdevuosioireiksi. Ja nyt minun pitäisi aloittaa alusta, ehkä puolella siitä, mitä meillä on, samaan aikaan kun hän rakentaa uutta elämää naisen kanssa, joka voisi iältään olla meidän lapsemme.

Ylireagoinko minä, kun olen aivan raivoissani enkä suostu leikkimään mitään sovinnollista eroa tämän jälkeen? Annat koko elämäsi miehelle ja perheelle, ja lopulta jäät itse tyhjän päälle.

Jos olet pitkässä liitossa, avaa oma pankkitili ja pidä tärkeät paperit tallessa jo tänään. Kunpa joku olisi sanonut tämän minulle ajoissa.

Kommentit (333)

Vierailija
321/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku o l kaa omaan p askaanne

Vierailija
322/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kiltti ja kunnollinen mies ei vieläkään kelpaa palstamammoille...

Tässä ap:n esimerkissä on syy siihen. Tämmöisiä te kiltyimiehet olette.

On tehty tutkimuskin siitä, että kuinka moni mies jättäisi vaimonsa, jos saisi nuoremman ja ksuniimman: 70% olisi valmis jättämään. 

Että tässä taas näkee sen, miksi parisuhde on naisille aina riski, aina, ja miehille hyötysuhde. 

70% niistä valitsemistanne miehistä on valmis jättämään naisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palstan kotirouvia varoittanut tästä useaan otteeseen kommentilla. Mitenkäs sitten, kun mies vaihtaa sinut nuorempaan, kauniimpaan ja hauskempaan?

Se on ikävä viettää eläkepäivät vuokrayksiössä takuueläkkeellä ja varmaan katkeruutta lisää, miten onnellinen se ex-mies on nuorikkonsa kanssa.

Vierailija
324/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen palstan kotirouvia varoittanut tästä useaan otteeseen kommentilla. Mitenkäs sitten, kun mies vaihtaa sinut nuorempaan, kauniimpaan ja hauskempaan?

Se on ikävä viettää eläkepäivät vuokrayksiössä takuueläkkeellä ja varmaan katkeruutta lisää, miten onnellinen se ex-mies on nuorikkonsa kanssa.

Mutta hei! Se kotirouvahan on valinnut sen parhaan! Eikö?

Vierailija
325/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

v e r i n e n k y r p ä

Vierailija
326/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i H i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luvvH i e k ka pi l lue k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH i e k ka pi l luH 

Vierailija
327/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ha rj an va rs ip er se es ee n

Vierailija
328/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt klassisen virheen. Aina pitää olla oma työ ja omat rahat. Tasa-arvo kotiasioden hoidossa. Ei ikinä kannata luottaa kehenkään 100% ja jäädä toisen ihmisen varaan.

Mieshän matkusteli työkseen, miten hoitaa kotitöiden tasauksen?

Eihän mies ole edes sotkemassa kun se matkustaa

Kai naaras saa omat jälkensä siivottua?

Vierailija
329/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa että MIES voimaantui ja ottaa elämän omiin käsiinsä.

Rohkeaa

Vierailija
330/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oujee puppa 

Vierailija
331/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oujee puppa 

Näinhän se menee

Vierailija
332/333 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko trolli vai ei, mutta mä kirjoittaisin palstalla Thaimaaseen, vaikka olen muutoin äidinkielellisesti hyvä ja tarkka kirjoittaja. 

Ei täällä palstalla tarvitse täydellistä suomea kirjoittaa.

Vierailija
333/333 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko trolli vai ei, mutta mä kirjoittaisin palstalla Thaimaaseen, vaikka olen muutoin äidinkielellisesti hyvä ja tarkka kirjoittaja. 

Ei täällä palstalla tarvitse täydellistä suomea kirjoittaa.

Lähes jokainen aloitus täällä on trollausta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä