Annoin miehelleni 28 vuotta, kolme lasta ja oman urani. Nyt hän osti tyttäreni ikäiselle naiselle auton meidän rahoilla
Olen 52-vuotias nainen ja ollut naimisissa mieheni, 55, kanssa 28 vuotta. Meillä on kolme aikuista lasta, 26-, 24- ja 21-vuotiaat. Jäin pois opettajan työstä, kun esikoisemme syntyi, jotta mieheni pystyi panostamaan uraansa. Hän oli jatkuvasti työmatkoilla, teki pitkää päivää ja minä hoidin käytännössä kaiken.
Ruoat, siivoukset, lasten harrastukset, lääkärikäynnit, vanhempiemme auttamisen, joulut, syntymäpäivät, laskut, kodin pyörittämisen, kaiken suunnittelun ja muistamisen. Pidin kodin kunnossa, kasvatin lapsemme, olin hänen tukenaan kahden irtisanomisen ja yhden vakavan terveyshuolen aikana. Katsoin jopa vuosia sormien läpi hänen "pitkiä työpäiviään".
Kuukausi sitten hän istutti minut keittiön pöydän ääreen ja sanoi haluavansa avioeron. Hän on kuulemma rakastunut 28-vuotiaaseen thainaiseen, joka on samaa ikäluokkaa kuin omat lapsemme. Hänen mukaansa en ole enää se iloinen ja heittäytyvä nainen, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän sanoi myös, että nyt kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa, hän saa viimein elää omaa elämäänsä.
Sitten selvisi, että hän on vienyt tätä naista "työmatkoille" meidän yhteisellä luottokortillamme. Hän oli jopa ostanut naiselle auton ja selittänyt sen jonkinlaisena työstä annettuna ylimääräisenä palkkiona.
Nyt hän haluaa myydä talon, jonka me rakensimme yhdessä ja jota minä olen käytännössä pitänyt pystyssä vuosikymmeniä, jotta voisi muuttaa Thaimaaseen. Hänen mielestään omaisuus pitää vain jakaa puoliksi, koska "hänhän ne rahat ansaitsi". Poikamme laittoi minulle viestin, että minun pitäisi antaa isän olla onnellinen, koska isä on kuulemma ollut vuosia onneton. Hän kirjoitti, että olin aina niin keskittynyt lapsiin. Tyttäremme ei suostu edes puhumaan minulle, koska hänen mielestään olen katkera ja mustasukkainen.
Olen 52. Minulla ei ole ammattia, johon voisin noin vain palata. Minulla on stressistä johtuvia terveysongelmia, mutta lääkärissä ne kuitataan lähinnä vaihdevuosioireiksi. Ja nyt minun pitäisi aloittaa alusta, ehkä puolella siitä, mitä meillä on, samaan aikaan kun hän rakentaa uutta elämää naisen kanssa, joka voisi iältään olla meidän lapsemme.
Ylireagoinko minä, kun olen aivan raivoissani enkä suostu leikkimään mitään sovinnollista eroa tämän jälkeen? Annat koko elämäsi miehelle ja perheelle, ja lopulta jäät itse tyhjän päälle.
Jos olet pitkässä liitossa, avaa oma pankkitili ja pidä tärkeät paperit tallessa jo tänään. Kunpa joku olisi sanonut tämän minulle ajoissa.
Kommentit (333)
AP tuskin antoi 28 vuotta vaan antaminen loppui jossain vaiheessa ja nyt ovat seuraukset nähtävillä.
Laitoit sakset kiinni, miehelle pitää antaa segsiä tai se hakee sitä muualta
"Annoin miehelleni", "hoidin käytännössä kaiken"
Ihme uhriutumista. Yhdessä olitte ja yhdessä olette asiat hoitaneet. Ei se töissä käynti ja rahan tienaaminenkaan mitään lomaa ole. Ikävä loppu tietty mutta minkäs teet.
No, mies on huono sijoitus. Oli tämä aloitus sitten provo tai ei, niin tämä on kyllä ihan todellisuutta monelle naiselle. Mies häipyy keski-iän kriisissä vieraisiin.
Sijoittakaa itseenne naiset. Jos pistätte elämänne toisen varaan (varsinkaan miehen), niin siitä ei todennäköisesti seuraa muuta kuin valtavaa mielipahaa. Äitini katseli vuosikymmenen väkivaltaista juoppoa, koska oli siitä taloudellisesti riippuvainen (kotiäiti, ei kunnon koulutusta tai työkokemusta). Siinä meni koko perhe rikki. Lapset ovat katkeria sekä isälle väkivaltaisuudesta ja äidille siitä, että katseli vain vierestä, kun isä löi.
MItä tuohon voisi sanoa? Avioliitto on miehiä palveleva instituutio, jonka juuret juontavat tarpeeseen saada köyhillekin miehille kotipiika ja seksityöntekijä.
Vierailija kirjoitti:
28 vuotta ja et oman suorittamisesi, pätemisen ja tärkeytesi keskellä huomannut, että miehesi on onneton?
No onko se naisen tehtävä pitää huolta toisen mielenterveydestä? Ei ole. Suu auki, jos ei ole tyytyväinen ja jos ei saa mitään sanottua, niin itseään voi sitten syyttää. Ei vastuu ole vain toisella, vaan molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tutulla on siis marjabisness ja sitä kautta hän oli tutustunut tähän naiseen. Hän oli hoitanut naiselle työpaikan yrityksestään jotta hän saisi työluvan Suomeen. En tunne kuvioita tarkemmin.
Ap
Taitaa tämä nainen käyttää hyväkseen miestäsi. No toivottavasti miehesi saa nenilleen
Sehän nyt on itsestään selvää. Nuo nuoret aasialaiset naiset etsii länkkäreistä vain elättäjää. Pelkkä rahapinkan koko kiinnostaa.
Oli provo tai ei, niin näitähän tapahtuu. Äitien pitäisi opettaa tämä tyttärilleen, että naisen ei pidä uhrata omaa elämää ja tulevaisuutta, jotta mies saisi rakennettua itselleen tulevaisuuden. Ei ole sellaista ihmistä, johon voi luottaa 100%:sti.
Vierailija kirjoitti:
28 vuotta ja et oman suorittamisesi, pätemisen ja tärkeytesi keskellä huomannut, että miehesi on onneton?
Ei jumaliste...avuton lapsiko se mies on? Eikö se saa itse sitä suutaan auki?
Vierailija kirjoitti:
Oli provo tai ei, niin näitähän tapahtuu. Äitien pitäisi opettaa tämä tyttärilleen, että naisen ei pidä uhrata omaa elämää ja tulevaisuutta, jotta mies saisi rakennettua itselleen tulevaisuuden. Ei ole sellaista ihmistä, johon voi luottaa 100%:sti.
Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella. Sun pe SSSuSuSun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.n pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.n pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.un pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.un pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.ä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kiltti ja kunnollinen mies ei vieläkään kelpaa palstamammoille...
Tässä ap:n esimerkissä on syy siihen. Tämmöisiä te kiltyimiehet olette.
On tehty tutkimuskin siitä, että kuinka moni mies jättäisi vaimonsa, jos saisi nuoremman ja ksuniimman: 70% olisi valmis jättämään.
Että tässä taas näkee sen, miksi parisuhde on naisille aina riski, aina, ja miehille hyötysuhde.
Nyhdä, ap, ukoltasi kaikki omaisuus, mitä vaan pystyt. Ukkodi on tällä hetkellä niin kovassa pillukiimassa, että se tekee mitää vaan, että pääsee sen vo sun sa kanssa purkamaan kiimaa. Palkkaat nyt kovan luokan juristin!
Keskity nyt tähän, ja sitten mietit muuta.
Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.vvvHais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.vHais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.vHais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.vHais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.Hais takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.takaa kuiv at äm mät pitkä v it tu.
Vierailija kirjoitti:
Nyhdä, ap, ukoltasi kaikki omaisuus, mitä vaan pystyt. Ukkodi on tällä hetkellä niin kovassa pillukiimassa, että se tekee mitää vaan, että pääsee sen vo sun sa kanssa purkamaan kiimaa. Palkkaat nyt kovan luokan juristin!
Keskity nyt tähän, ja sitten mietit muuta.
Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a TukTukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.vTukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.vTukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.vTukehdu omaan p a s k a a si.vTukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.vTukehdu omaan p a s k a a si.vTukehdu omaan p a s k a a si.vTukehdu omaan p a s k a a si.ukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.ehdu omaan p a s k a a si.s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.Tukehdu omaan p a s k a a si.
Sellaista se elämä on. Useimmiten kärsijä on kuitenkin mies. Länsimaissa avioeron hakija on n. 70 prosentissa nainen. Tästä ei juuri puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Missä ap on suorittanut yhtään mitään? Tehnyt kotitöitä ja osallistunut omien lastensa elämään, ihan niin kuin jok ikinen vanhempi.
Sanotaanko, että istuisin mielelläni tuosta hyvöstä 6-vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli makasit sohvalla vuosia ja loisit rahoilla, jotka mies tienasi raskaista ja pitkistä töistä.
nyt uliset, kun mies ostaa auton tienaamillaan rahoilla jollekin mukavammalle naiselle.
Ei maannut sohvalla eikä lukenut pankkitilejä, Hoiti perheen ja huushollin.
En tiedä miten te naiset sen teette, mutta sen jälkeen kun lapset osaavat pukea, syödä ja käydä vessassa itse niin kodinhoitoon on vaikea saada kulumaan enemmän kuin 3-4 tuntia aikaa päivässä. Sisältäen kaupassa käynnit, ruoan laiton, pyykinpesun ja siivoukset yms. En oikein ymmärrä miten nuo kouluikäisten kotiäidit saavat aikansa kulumaan.
Viettäähän useimmat ihmiset lomaakin, ja yleensä saavat sen kulumaan ihan vaivatta....
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se elämä on. Useimmiten kärsijä on kuitenkin mies. Länsimaissa avioeron hakija on n. 70 prosentissa nainen. Tästä ei juuri puhuta.
Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella. Sun pe SSSuSuSun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.n pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.n pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.un pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.un pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.ä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.Sun pe rä reikä pitäisi puhkoa harjanvarrella.
Luulisi että tämä aloittaja itsekin on aasialainen alunperin, kun on niin sopuisa, säyseä, uhriutuva marttyyri, miehen "työmatkoilta" silmät sulkeva. Näitä piirteitä miehesi etsii nykyisestäkin mutta kohtaakin ikävät puolet. Hanki juristi, varaa popparit ja nauti.