Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketju, jossa esitämme olevamme boomereita

Vierailija
03.05.2026 |

Kyllä hyvä työntekijä aina töitä saa. Menee vaan ja kysyy.

Kommentit (498)

Vierailija
461/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90- luvulla kävin mikrotukilökurssin aikuiskoulutuskeskuksessa kun jäin työttömäksi. Sitten olin puoli vuotta työllistämistuella mikrotukihenkilönä. 200 henkilöä irtisanottiin päivässä ilman ennakkovaroitusta kun jäin työttömäksi. 

Vierailija
462/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä paperossista mitään haittaa ole, ollaan nykyisin niin hysteeristä kaikesta. Puuhaavat jotain parveketupakointikieltoa meidän taloon. Kyllä sitä ihmisen pitää saada tupakkia poltella.

Puhujana 80-vuotias mies? En tunne naista, joka antaisi kotonaan polttaa tupakkaa, itse jos polttaa, menevät ulos tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito buumeri tässä: on kokenut työttömyyden, kuuntelee purkkaheviä ja bluesia ja on ammatiltaan tietotekniikan insinööri aikuiskoulutuksen kävin tähän. 

Ette te osaa. Teidän jutut on enimmäkseen isäni, olisi 95 jos eläisi,  ikäisten juttuja tässä ketjussa. 

Vierailija
464/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on aikaa jolloin nuori kieltäytyy uskomasta että eräänä päivänä hän on nuorempien sukupolvien mielestä samanlainen pölkkypää kuin isovanhempansakin.

Vierailija
465/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja sanoi että minusta olisi hyvä hiihtäjä tullut, olisi tullut.

Vierailija
466/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruus on aikaa jolloin nuori kieltäytyy uskomasta että eräänä päivänä hän on nuorempien sukupolvien mielestä samanlainen pölkkypää kuin isovanhempansakin.

Nimenomaan. Samanlaista "isäntappoa" se on sukupolvesta toiseen. Kunhan ei ihan katkeruuteen asti mene, se on tervettä.

Vierailija
467/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään someen ei mennä eikä kirjoitetaan mitään eikä missään nimessä julkaista mitään kuvia. 

Vierailija
468/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneksi se kauhea MTV lopetettiin! Muistan, kun lapsi sieltä katsoi 80-luvulla niitä kaameita pitkähiuksisia meikattuja miehiä. Ossi Ospournekin siellä näkyi aivan kuin itse pirun riivaamana. Meillä ei onneksi ollut lepakoita vintillä, niin ei lapsi päässyt niihin käsiksi.

Nyt huomasin, että lapsenlapsi on yhtä hullu kuin isänsä aikoinaan. Katsoo jotain korealaisia meikattuja miehiä juutuupista.

Huh, onneksi se kauhea MTV lopetettiin! Muistan, kun lapsi sieltä katsoi 80-luvulla niitä kaameita pitkähiuksisia meikattuja miehiä. Ossi Ospournekin siellä näkyi aivan kuin itse pirun riivaamana.

a) boomerille MTV tarkoittaa Mainos-televisiota, yhtä kolmesta kanavasta! :)

b) Myöskään Osbournen nimeä ei boomeri tunne, puhumattakaan että tietäisi lepakko-tapahtuman hänen uraltaan. Ei boomeria kiinnosta nääs. 

Ehkä joku korvessa asunut maalaismummo ei tiedä MTV:tä, mutta kaupungissa asuvat ovat ihan varmasti altistuneet sille, kun lapsensa ovat sitä halunneet katsoa. Kyllä boomerit tajuavat esimerkiksi Hanoi Rocksinkin, niin miksi ihmeessä eivät tunnistaisi jotain vielä vanhempia hevimuusikkoja? Ei se tarkoita, että olisivat näiden musiikista itse välittäneet, vaan ovat nähneet esim. julisteita ja levyjä lastensa huoneissa jne.

Vierailija
469/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aito buumeri tässä: on kokenut työttömyyden, kuuntelee purkkaheviä ja bluesia ja on ammatiltaan tietotekniikan insinööri aikuiskoulutuksen kävin tähän. 

Ette te osaa. Teidän jutut on enimmäkseen isäni, olisi 95 jos eläisi,  ikäisten juttuja tässä ketjussa. 

Totta. Kuvitellaan, että meikäläisen ikäinen seitsemänkymppinen olisi nuoruudessaan puhunut jostakin paperossista... haloo! Tai että suurin osa meidän ikäluokastamme olisi käynyt vain muutaman vuoden kansakoulua. Minäkin olen väitellyt tohtoriksi, eikä sitäkään kukaan 90-luvulla minään ihmeenä pitänyt.

Vierailija
470/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomereiden isät hiihtivät kouluun kesät, talvet. Ja koulun jälkeen kävivät sotimassa venäjää vastaan ja luppoajan painivat karhujen kanssa, söivät pettuleipää, uittivat tukkeja ja rakensivat talonsa ilman rautanauloja. Ihan omin käsin tietysti. Että kyllä boomeritkin ovat kuulleet näitä juttuja.

Vierailija
471/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Marttyyrina olen. Itse aloin sähläämään, toinen suuttui, nyt mökötän."

Vierailija
472/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään someen ei mennä eikä kirjoitetaan mitään eikä missään nimessä julkaista mitään kuvia. 

Minen ole ikuna käyttännä, enkä käytä. Ohimenevää hömppää koko tikitiki. Nytki ostimma jo joulukortit alesta, jotta Pekalle ja Seikulle perheineen voipi sitten taas tervehykset toivottaa pyhien ratoksi.

Vierailija
473/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Samanlaista "isäntappoa" se on sukupolvesta toiseen. Kunhan ei ihan katkeruuteen asti mene, se on tervettä.

Lättähattuja Kaksoisvirran maassa

Nuoriso ei ollut muinaisessa Mesopotamiassa sen hyvätapaisempaa kuin myöhemminkään. Lättähattuja vaelteli tarunomaisen Baabelin kaduilla, ja nuoria vetelehti julkisilla paikoilla.

Kaksoisvirran maan nuoret myös vihasivat kouluja ja saattoivat vanhempansa huolesta sairaiksi, professori Armas Salonen kertoo esitelmässään vuonna 1963.
https://yle.fi/a/20-82897

Vierailija
474/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mietin. Täällä kuvitellaan että boomeri kauhistelisi Ozzya. Hohhoijaa. Buumeri tanssi Ozzyn tahtiin ja seinällä oli Led Zeppelinin juliste, John Mayalia kuunneltiin laajalti. Bluesia siis, onko milleniaali sellaisesta genrestä kuullutkaan? 

Mutta varmaan buumeritkin jakaantuu kahteen sukupolveen ainakin. Olen syntynyt v. 1956 ja rock-kulttuuriin kasvanut. Edeltävä 40-lukulainen sukupolvi diggasi vielä tangomusiikkia ja humppaa jne.

Vierailija
475/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin tänään valokuvia kukkasista läppäkotelopuhelimellani

Otin tänään kuvan läppäpuhelimellani kaltaisestasi mielenvikaisesta nuoresta josta on Suomelle vain haittaa.

P.s. Älä vaan "kuormitu" liikaa.

Vierailija
476/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Vierailija
477/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt vatvon 3 päivää salaa tätä asiaa. Ja saan käsittää väärin jos haluan. Ja sitten laitan viestin."

Vierailija
478/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneksi se kauhea MTV lopetettiin! Muistan, kun lapsi sieltä katsoi 80-luvulla niitä kaameita pitkähiuksisia meikattuja miehiä. Ossi Ospournekin siellä näkyi aivan kuin itse pirun riivaamana. Meillä ei onneksi ollut lepakoita vintillä, niin ei lapsi päässyt niihin käsiksi.

Nyt huomasin, että lapsenlapsi on yhtä hullu kuin isänsä aikoinaan. Katsoo jotain korealaisia meikattuja miehiä juutuupista.

Huh, onneksi se kauhea MTV lopetettiin! Muistan, kun lapsi sieltä katsoi 80-luvulla niitä kaameita pitkähiuksisia meikattuja miehiä. Ossi Ospournekin siellä näkyi aivan kuin itse pirun riivaamana.

b) Myöskään Osbournen nimeä ei boomeri tunne, puhumattakaan että tietäisi lepakko-tapahtuman hänen uraltaan. Ei boomeria kiinnosta nääs. 

Ehkä joku korvessa asunut maalaismummo ei tiedä MTV:tä, mutta kaupungissa asuvat ovat ihan varmasti altistuneet sille, kun lapsensa ovat sitä halunneet katsoa. Kyllä boomerit tajuavat esimerkiksi Hanoi Rocksinkin, niin miksi ihmeessä eivät tunnistaisi jotain vielä vanhempia hevimuusikkoja? Ei se tarkoita, että olisivat näiden musiikista itse välittäneet, vaan ovat nähneet esim. julisteita ja levyjä lastensa huoneissa jne.

Mutta tämä teidän aikajana! Olen kai sitten buumeri, s. 1956,  ja 80-luvulla olin kolmenkympin molemmin puolin. 

Tunsin kyllä MTV:n :) vaikkakin Jimi Hendrixin ja Janis Joplinin fanina halveksin sellaista poppia, jota MTV soitti.  

En pitänyt Osbournea pirun riivaamana vaan aika seksikkäänä muusikkona. :) Nuo kirjoittamasi repliikit olisi voinut lausua isoäitini, s. 1898, ei edes äitini, joka syntyi 1925. Ja ehkä uskovaisella taustalla.

Tunnetko oikeasti ketään buumeria ja jos, niin mikä on hänen syntymävuotensa?

Vierailija
479/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kehtaako tuota Miihkali-elokuvaa mennä edes katsomaan? Ei ole kuitenkaan Markku Aron voittanutta!

Kuka on Miihkali? Joku venäläinen?

Vierailija
480/498 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä teidän aikajana! Olen kai sitten buumeri, s. 1956,  ja 80-luvulla olin kolmenkympin molemmin puolin. 

Tunsin kyllä MTV:n :) vaikkakin Jimi Hendrixin ja Janis Joplinin fanina halveksin sellaista poppia, jota MTV soitti.  

En pitänyt Osbournea pirun riivaamana vaan aika seksikkäänä muusikkona. :) Nuo kirjoittamasi repliikit olisi voinut lausua isoäitini, s. 1898, ei edes äitini, joka syntyi 1925. Ja ehkä uskovaisella taustalla.

Tunnetko oikeasti ketään buumeria ja jos, niin mikä on hänen syntymävuotensa?

Olen kotoisin Suomen raamattuvyöhykkeeltä ja heti tulee sieltä mieleen useampi 40-luvun lopulla syntynyt boomerimummo, jolle Ozzy olisi saatanallinen kauhistus. Suunnilleen joku Dannykin ollut rienausta. Oman mummoni mielestä Lordi oli silti jostain syystä mahtava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi