Ketju, jossa esitämme olevamme boomereita
Kyllä hyvä työntekijä aina töitä saa. Menee vaan ja kysyy.
Kommentit (498)
Vierailija kirjoitti:
Löysin Seppälästä Marc Bolan -paidan. Siellä oli myös niitä midi- ja maxi-takkeja. Talveksi ostan kelsiturkin.
T. Rex on kyllä hyvä, mutta purkkabändi Sweet sai sukat pyörimään jaloissa. Voi kun voisi ostaa niiden kasetin. Ei kuulemma käy ennenkuin pulsaattorikone on kokonaan maksettu. Mokomakin kalkkikset! Täytyy sitten vaan odottaa, jos Radio Luxemburg sattuisi soittamaan niiden kappaleita.
Lapsenlapsille rakensin leikkimökin asbestista. Nyt muka laitonta. Kyllä on maailma mennyt hulluksi!
Helsinki on mennyt ihan mahdottomaksi. Neegereitä ja lacupekkoja joka kulmilla ja homostelijatkasn eivät tajua enää pysyä kaapissa. Nuoriso kulkee verkkarit puolipersiissä häistä hautajaisiin ja luulevat olevansa erityisen freesejä ja fiksuja menneisiin sukupolviin verrattuna, kun osaavat snapin kyhäilyn ja insta ankkahuulet vaikka unissaan kuten
myös vapen kiskomisen ja energiajuomien jatkuvan kittaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on mennyt ihan mahdottomaksi. Neegereitä ja lacupekkoja joka kulmilla ja homostelijatkasn eivät tajua enää pysyä kaapissa. Nuoriso kulkee verkkarit puolipersiissä häistä hautajaisiin ja luulevat olevansa erityisen freesejä ja fiksuja menneisiin sukupolviin verrattuna, kun osaavat snapin kyhäilyn ja insta ankkahuulet vaikka unissaan kuten
myös vapen kiskomisen ja energiajuomien jatkuvan kittaamisen.
Kyllä oli ihanampaa ajaa huumeissa ja kaljoissa 60-luvulla ilman nopeusrajoituksia ja turvavöitä. Se se oli sitä oikeata elämää!
En tiedä, kehtaako tuota Miihkali-elokuvaa mennä edes katsomaan? Ei ole kuitenkaan Markku Aron voittanutta!
Kyllä nämä taivaanaikuiset Anttilan kengät vielä välttävät yhden jos toisenkin kesän. Turhuutta ostaa uutta tilalle.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kehtaako tuota Miihkali-elokuvaa mennä edes katsomaan? Ei ole kuitenkaan Markku Aron voittanutta!
Minä en ainakaan enää kanna pennosiani millekään lippuluukulle, elleivät esitä Tartsan-filmejä! Muistutti nuoruuteni kesäheilaa Erkkiä.
Miksi kaikki ikäiseni huru-ukot alkavat muistuttaa sitä Bonantsa-sarjan ukkoa? Kysynpähän vaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki ikäiseni huru-ukot alkavat muistuttaa sitä Bonantsa-sarjan ukkoa? Kysynpähän vaan
Mulla on Pikku-Joen juliste seinällä. Oikeasti haluaisin High Chapparallin Manoliton julisteen. Hän on niin hauska ja iloinen. Saahan sitä haaveilla.
Kalevin kanssa käyty pari kertaa naapurikylän tanssisuulissa. On aika ujo jörrikkä, eikä paljon puhu, mutta on sillä hieno Ford Cortina, ja sahalla käy töissä. Vanhemmillaan on maatila ja jopa säkkipuimuri, ja lehmiäkin kuusi. Olisi ihana päästä sinne miniäksi. Kalevin vanhemmat ovat jo viisikymppisiä, niin varmaan päästäisiin häiden jälkeen pian tilaa yhdessä hoitamaan.
Olisin varmasti pidetty miniä, kun on emäntäkoulukin käytynä. Tulevat lapsetkin saisi kasvaa kolmen sukupolven kodissa, kun talo on niin iso että saisimme alakerrasta pari huonetta, ja kesäisin vintiltä kesähuoneen. Yhteinen keittiö vähän huolettaa, mutta eiköhän siitä selvitä, kun tuleva anoppikin on sinne aikoinaan miniänä tullut. Uskon että meistä tulee vielä parhaat ystävät.
Kyllä ennen odotin, että telkkarista tuli se Kuukauden Western-elokuva.
Nykyään elokuvia tulee ihan joka päivä, en enää pysy kärryillä niistä.
Huh, onneksi se kauhea MTV lopetettiin! Muistan, kun lapsi sieltä katsoi 80-luvulla niitä kaameita pitkähiuksisia meikattuja miehiä. Ossi Ospournekin siellä näkyi aivan kuin itse pirun riivaamana. Meillä ei onneksi ollut lepakoita vintillä, niin ei lapsi päässyt niihin käsiksi.
Nyt huomasin, että lapsenlapsi on yhtä hullu kuin isänsä aikoinaan. Katsoo jotain korealaisia meikattuja miehiä juutuupista.
Vierailija kirjoitti:
Tanhu on ihanaa. Hauska se letkajenkka.
Kaikki tanhun harrastajat, jotka tiedän, ovat kolmi-nelikymppisiä retroilijoita. t. nainen 69 v
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suvun 1964 syntynyt väki pitää minua 1945 syntynyttä ihan eri sukupolvena kuin itseään.
En ymmärrä miten jotkut tässä keskustelussa samaistavat 1945 ja 1964 syntyneet jotenkin samaksi porukaksi.
Nuorena olin suvun lapsenvahti, monen -64 syntyneen pyllyn olen pessyt.
Nuorilla ei oikein ole ajan käsitystä, historian käsitystä. Ihan vakavissaan yksi 32-vuotias mies väitti, että vielä 60-luvulla Suomessa naisten olisi pitänyt pitää huivia! Siis sellaista leuan alta solmittavaa. Vanhat mummot pitivät niitä, nuoret naiset piti minihameita ja saapikkaita ja harrasti esiaviollista seksiä, kun oli keksitty e-pilleri.
Myöskään tyttöjen opiskelua ei estetty 60-luvulla, jos aiemminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Huh, onneksi se kauhea MTV lopetettiin! Muistan, kun lapsi sieltä katsoi 80-luvulla niitä kaameita pitkähiuksisia meikattuja miehiä. Ossi Ospournekin siellä näkyi aivan kuin itse pirun riivaamana. Meillä ei onneksi ollut lepakoita vintillä, niin ei lapsi päässyt niihin käsiksi.
Nyt huomasin, että lapsenlapsi on yhtä hullu kuin isänsä aikoinaan. Katsoo jotain korealaisia meikattuja miehiä juutuupista.
Huh, onneksi se kauhea MTV lopetettiin! Muistan, kun lapsi sieltä katsoi 80-luvulla niitä kaameita pitkähiuksisia meikattuja miehiä. Ossi Ospournekin siellä näkyi aivan kuin itse pirun riivaamana.
a) boomerille MTV tarkoittaa Mainos-televisiota, yhtä kolmesta kanavasta! :)
b) Myöskään Osbournen nimeä ei boomeri tunne, puhumattakaan että tietäisi lepakko-tapahtuman hänen uraltaan. Ei boomeria kiinnosta nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoriso käyttää vaan huumeita. Miksi se pää pitää saada sekaisin. Miedän nuoruudessa oli vaan alkoholi ja kyllä sillä pitää pärjätä eikä mitään kannabis touhuja. Ei kaikille huumeille paitsi alkoholille.
Voi kuule, Meidän Erkki kun sodasta tuli niin oli kyllä pahat vieroitusoireet pervitiinistä. Oltiin siinä lasten kanssa ihmeissään.
Ne aikajanat. Boomerit ei olleet syntyneet kun Erkki tuli sodasta eikä heidän erkkinsä ollut sodassa.
Mutta vastaa väitteeseen ettei ennen ollut huumeita.
Keksi väite millä boomeri petustelee sen. Älä hänen äitinsä suulla.
Pervitiinipulverin myynti lopetettiin kai 50 -luvun alkupuolella. Oliks se hota?
Ei ollut Hota. Amfetamiinia sisältäviä lääkkeitä oli kyllä, mutta eivät sisältäneet metamfetamiinia, joka oli Pervitinin vaikuttava aine.
Hotassakin oli 50-luvulla pieniä määriä amfetamiinia.
"En ymmärrä mikä sinulla kestää.." Kaikki pitäisi tapahtua heti. Toisen elämässä, ei hänen omassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos roturasismi on ankarasti kielletty niin miksi ikärasismi on täällä niin hätkähdyttävän yleinen sisältö? Lohduttaako iän pilkkaaminen tietämätöntä märkäkorvaa vai mikä selittää tuollaista?
Varsinkin kun monet noista kommenteista eivät edes osu boomereihin vaan heidän vanhempiinsa ja jopa isovanhempiinsa. Ihmiset ei tunnu erottavan vuoskikymmeniä toisistaan, vaan päät on täynnä stereotypioita.
Onpas hauska huomata, että kiusaamiskulttuuri ei ollutkaan boomereiden juttu. Näköjään nuoretkin osaavat pilkata ja haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Tosikot käyvät täällä joka välissä kertomassa kuinka epätarkkoja viestit ovat. Otsikon mukaisesti: "kuvitellaan"
Tekstit ovat mielikuvituksen tuotetta.
Mutta niiden teennäinen vitsikkyys perustuu siihen, että ne muka kuvaavat todellisuutta. Mitä järkeä tässä ketjussa muuten olisi? Koeta nyt olla rehellinen itsellesi. :)
Sanonko minne voit panna segmenttisi. Olen 81-vuotiaana aivan kalkkis verrattuna 60-luvulla syntyneisiin sisarusteni lapsiin. Heille olen vanha täti historian hämäristä.
Jo markkinointisi kannalta, olen kulutukseni kuluttanut, heillä on nyt eläkkeelle jäämisen aikoihin rahaa ja halua lasten lähdettyä kuluttaa.
Mutta he EIVÄT ole boomereita.