Oletteko käyttäneet ehkäisyä vielä 47 vuotiaana?
Eli hormonikierukka pitäis vaihtaa tai poistaa. Miten ootte tehny tässä iässä? Vaikuttaa et jotain toimintaa vielä on eli mielestäni on kuukautiset ja ovis, toki hormonikierukka ne pitkälti pitää poissa mut voisko ylipäätään enää raskaaksi tulla? Oletteko uusineet tässä iässä vielä kierukkaa? Muutama satkukin siihen menee eli ei ihan halpaa. Oisko siitä muuta hyötyä?
Kommentit (82)
45- vuotiaana sain terveydellisistä syistä kierukan hillitsemään vuotoja. E-pillerit olisivat olleet toinen vaihtoehto. Ehkäisyä en tarvinnut, sillä miehelle oli tehty vasektomia. Kuukautiset loppuivat 53- vuotiaana.
En tarvitsisi kierukkaa enää ehkäisysyistä, kun puolisolle on tehty vasektomia ja omat munasarjat ovat ultran mukaan nahistuneet rusinoiksi, mutta otin juuri vuosi sitten uuden hormonikierukan, koska tarvitsen sitä hormonikorvaushoidon kaveriksi. Minulle ei tuntunut sopivan keltarauhashormoni tablettimuotoisena.
n47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käyttänyt hormonikierukkaa. Kumin kanssa pärjätty.
Kysyin juurikin ehkäisystä. Eli käytät yhä 47 vuotiaana kumia?
Onko kumille ikärajaa? Järkeväähän tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mielestäni on kuukautiset"? Kai sä nyt tiedät tarkalleen että tuleeko sun alapäästäs verta vai ei?
No siis jos on hormonikierukka niin verta ei tule vaikka oisit 25v mut siis jotain pienen pientä verta paperiin jää kerran kuussa ja nytkin tunnen et ovis.
Mulla ei ole mitään tollasta hormonikierukan kanssa. En yhtään tiedä onko enää kiertoa.
En ole käyttänyt ehkäisyä 40v jälkeen enkä ole raskautunut (valitettavasti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. parikymppiset tsirpuset ovat lisääntymiskykyisiä T:M47
No sepä kun itelläkin välillä parikymppisiä miehiä et jos sellaisen tykitys ois niin vahvaa et tulis viel raskaaks. En usko et mun 47v miehestä enää olis raskaaksi laittajaksi. Miehillä kun lisääntymiskyky heikkenee jo nuorena.
"En usko et mun 47v miehestä enää olis raskaaksi laittajaksi"
Bkkk
Jos sun miehes on samaa maata kuin sinä niin että hänelläkin on parikymmpisiä kumppaneita, niin älä ihmettele neljännesvuosisadan päästä vaikka sitten ilmenisikin etttä hän on saamassa jälkeläisen 20 vuotiaan tsirpusen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä vanha euķko enää ajattele seksiä, kun vakokin on jo ummessa.
No nyt on kosteimmillaan, nuorena tarvi liukkareita mut ei enää tässä iässä
Käytin ehkäisyä niin pitkään kuin kuukautiset jatkuivat ja puoli vuotta sen jälkeen eli 53-vuotiaaksi asti. Isoisoäitini sai nuorimman lapsen 47-vuotiaana, joten en todellakaan uskaltanut jättää ehkäisyä pois vielä silloin.
Pessaari käytössä.
Yhdyntä pari kertaa vuorokaudessa.
Pittää mielen virkiänä.
Käytin. Nyt kun täytin 53 olemme lopettaneet.
Vierailija kirjoitti:
Olette lopettaneet seksin? Vai miksi monikossa? Eikös tuossa iässä olisi juurikin parasta seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette lopettaneet seksin? Vai miksi monikossa? Eikös tuossa iässä olisi juurikin parasta seksiä?
Ehkäisyn. Siitä kysyttiin ja siihen vastattiin. Tietenkin. Ja ei, ei olla seksiä lopetettu.
Olen 57 ja käytän mirenaa vaihdevuosien takia, sopii lenzettosuihkeen kanssa eikä ole mitään vuotoja ollut yli 20 vuoteen.
Kertooko ulkoinen habitus mitään onko jo munasarjat kuolleet. Näin 47v tuntuu kuin 20v kaikella tapaa ja jopa enemmän seksihaluja, kosteampi, olo kuin nuorella ja nuoren näköiseksi kehutaan ja papereitakin kysellään todella usein. Voiko olla jokin yhteys? Kierukasta huolimatta tuntuu oviksetkin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Kertooko ulkoinen habitus mitään onko jo munasarjat kuolleet. Näin 47v tuntuu kuin 20v kaikella tapaa ja jopa enemmän seksihaluja, kosteampi, olo kuin nuorella ja nuoren näköiseksi kehutaan ja papereitakin kysellään todella usein. Voiko olla jokin yhteys? Kierukasta huolimatta tuntuu oviksetkin yleensä.
Suurimmalla osalla 47-vuotiaista on säännölliset kuukautiset. Tuossa iässä voi vielä saada luomusti lapsen. Eli ei liity ulkonäköön.
47-vuotias mummo on jo umpipillu.
Huoletta voi nussia ns.paljaalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pieni mahdollisuus tulla raskaaksi. Jos tulet niin lapsi todella haluaa tulla maailmaan ja voit vain onnitella itseäsi.
Eli turha enää uusia? Seksiäkin harvoin mieheni kanssa mut hankaloittaa ehkä se et joskus jonkun muun kanssa eli ois todella ongelmallista jos kuitenkin tulis raskaaksi.
Siis mitä hemmettiä minä luin? Jos joskus jonku muun kanssa? No käske satinniasen panosi käyttää suojausta ettet vaaranna aviomiehesi terveyttä!
Mun hormonitoiminta on vielä täydessä vauhdissa. Syön qlairaa, se sopii mulle hyvin ja voin syödä niitä niin kauan kuin kuukautiset on. Sek siä on useamman kerran viikossa, joskus enemmänkin.