Oletteko käyttäneet ehkäisyä vielä 47 vuotiaana?
Eli hormonikierukka pitäis vaihtaa tai poistaa. Miten ootte tehny tässä iässä? Vaikuttaa et jotain toimintaa vielä on eli mielestäni on kuukautiset ja ovis, toki hormonikierukka ne pitkälti pitää poissa mut voisko ylipäätään enää raskaaksi tulla? Oletteko uusineet tässä iässä vielä kierukkaa? Muutama satkukin siihen menee eli ei ihan halpaa. Oisko siitä muuta hyötyä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 47v ja kuparikierukka uusittiin neljä vuotta sitten. Gynekologi sanoi, että tätä voin pitää 10 vuotta, ja aion pitää. Sitten pois ja tuskin 53v enää tarvii ehkäisyä.
Menisköhän tällä hormonikierukalla sama homma eli jospa sen vähän ehkäsis mille tarve ehkä?
Mitä jos käyttäisitte kumia kuitenkin? Ei tule tautejakaan.
Vierailija kirjoitti:
Paras ehkäisy on pidättäytyminen seksistä. Ei tuon ikäiset naiset sitä muutenkaan tarvitse mihinkään.
Muistapa tämä lause kun olet 47v. Itse nautin seksistä niin mieheni kuin muiden kumppanien kanssa joista nuorimmat parikymppisiä. Ihan tässä ollaan vielä ”nuoria” ja täysissä voimissa. Nyt seksielämä parasata, avointa ja rikasta toisin kuin alle nelikymppisenä. Parikymppisenä ankeinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käyttänyt hormonikierukkaa. Kumin kanssa pärjätty.
Anaalilla menty
Mikä ehkäisy on anaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. parikymppiset tsirpuset ovat lisääntymiskykyisiä T:M47
No sepä kun itelläkin välillä parikymppisiä miehiä et jos sellaisen tykitys ois niin vahvaa et tulis viel raskaaks. En usko et mun 47v miehestä enää olis raskaaksi laittajaksi. Miehillä kun lisääntymiskyky heikkenee jo nuorena.
Siksipä nautinkin nyt täysillä. Ei pelkoa raskauksista vaikka vastassa on parikymppiset lisääntymiskykyiset huippuyksilöt T:M47
Vierailija kirjoitti:
Miksi 46-vuotias mummo tarvitsisi ehkäisyä? Aviomieskin on niin vanha ettei mulkku enää seiso. 🤣🤣🤣
🤣 Asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sepä kun itelläkin välillä parikymppisiä miehiä et jos sellaisen tykitys ois niin vahvaa et tulis viel raskaaks. En usko et mun 47v miehestä enää olis raskaaksi laittajaksi. Miehillä kun lisääntymiskyky heikkenee jo nuorena.
Siksipä nautinkin nyt täysillä. Ei pelkoa raskauksista vaikka vastassa on parikymppiset lisääntymiskykyiset huippuyksilöt T:M47
Oletko pedofiili kun vain nuorista tykkäät? Mietin kun olien parikymppisten tyttöjen kanssa menen baariin niin kyllä mulla 47v on selkeästi eniten vientiä, myös nuorten miesten osalta mutta myös vanhojen kuten ikäistesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anaalilla menty
Mikä ehkäisy on anaali
Perusanaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko pedofiili kun vain nuorista tykkäät? Mietin kun olien parikymppisten tyttöjen kanssa menen baariin niin kyllä mulla 47v on selkeästi eniten vientiä, myös nuorten miesten osalta mutta myös vanhojen kuten ikäistesi.
Sinulla on outo käsitys pedofiliasta.
Väkisin tulee mieleen jos viiskymppinen kiinnostunut vain nuorista. Parikymppiset ihan lapsia/lapsellisia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anaalilla menty
Mikä ehkäisy on anaali
Perusanaali
Takaisin koulun penkille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anaalilla menty
Mikä ehkäisy on anaali
Perusanaali
Takaisin koulun penkille
Eri. Tämä sana oli jossain big brother jaksossa...
No totta helvetissä käytin ja käytän edelleen nyy 50 vuotiaana kun en lapsia ole koskaan halunnut eikä menkatkaan ole vielä loppuneet. Miksi ottaisin riskin raskaudesta? Mutsi teki abortin 54 vuotiaana kun ehkäisy petti ja siskonsa sai iltatähden samasta syystä 49 vuotiaana, enpä itse halua samaa.
No tuota, kyllä mä ainakin aion ehkäistä ennen kuin olen oikeasti varma että kierto on päättynyt. Kaveri saanut 46v luomuna lapsen, ja muutenkin: kuka luottaa siihen että en varmaankaan ehkä tule enää raskaaksi, etenkin kun tietää mitä riskiraskauksia on 45+ raskaudet?
Juuri tuon ikäisenä oli aika joko luopua kokonaan tai vaihtaa uusi kierukka. Gyne teki lähetteen labraan ja tulos oli että menopaussi ollut eikä uutta kierukkaa tarvita. Kannattaa jutella lääkärin kanssa koska hän voi asian selvittää. Aihevapaan mammat eivät voi.
Olen 51 vuotias ja ehkäisy on käytössä vähintään niin kauan että menopaussi tulee varmasti vastaan. Mitään riskiä raskautumisesta en ota. Vastahan tuossa taannoin viisikymppinen ystävätäreni luuli saavuttaneensa menopaussin kun menkat katosi, olikin raskaana. No sitten piti abortti käydä läpi, juu ei kiitos.
Anoppini sai tuossa iässä nuorimman lapsen. Taatusti ihan luomusti ja oman miehensä kanssa. Hyvin toimi vielä vehkeet kummallakin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon ikäisenä oli aika joko luopua kokonaan tai vaihtaa uusi kierukka. Gyne teki lähetteen labraan ja tulos oli että menopaussi ollut eikä uutta kierukkaa tarvita. Kannattaa jutella lääkärin kanssa koska hän voi asian selvittää. Aihevapaan mammat eivät voi.
kauan se kierukka on sulla ollut? Onko aina ollut noin, että vähän tulee verta paperiin kerran kuussa?
Mulla on vasta toka hormonikierulla menossa ja kuopus on 17 vuotta. Kestävät kauemmin kun luvatun ajan (mitä se nyt sitten olikaan), tämän on gyneni sanonut.
Jos teho tuntuu samalta kun ennenkin, eli noi vuodot ei oo uusi juttu niin mieluummin ehkä keskustelin lääkärin kanssa voiko kierukassa olla vielä tehoa jäljellä. Ja toinen vaihtoehto olisi olla ilman ehkäisyä, niin pitäisin vanhan kierukan jos ei sitten jotain muuta syytä miksi se pitäisi ottaa pois.
No eihän se raskaaksi tulo ole iästä kiinni, vaan siitä tuleeko ovulaatio vai ei. Jos munarakkuloita vielä kehittyy niin olet hedelmällinen. Hormonikierukka auttaa myös vaihdevuosivaivoissa erittäen keltarauhashormonia. Sitten kun estrogeeniä erittävien munarakkuloiden tuotanto loppuu tulee kuumat aallot yms. Sitten tarvitset kierukan rinnalle jonkun estrogeenivalmisteen.