Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kumppanin musamaulla väliä?

Vierailija
03.05.2026 |

Miksi on / miksi ei?

Kommentit (391)

Vierailija
181/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi todella kauheaa elämää jos joutuisi käymään konserteissa ja festareilla. Täyttä kidutusta. 

Miksi joutuisi, jos ei halua? Nuo vapaaehtoisia ajanviettotapoja.

Vierailija
182/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itsekin musiikkia, joten joo olisihan se aika kiusallinen tilanne jos kumppanini ei pitäisi tästä.

No haittaako jos kumppani ei ole muuusikko?

Ei tarvitse olla muusikko, mutta täytyy muuten olla intohimoinen musiikin suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappi, raskas rock ja Ray Conniff ovat mulle punalippu. Musiikkimaku kertoo jotain ihmisestä.
Edelweiss - YouTube

Vierailija
184/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei saa kuunnella mitään hävytöntä ulinaa, 100 % rock, heavy, eikä sitten mitään sellaista musaa, joiden esittäjät on jo ajat sitten kuolleet, esim joku Olavi virta yms. Kukaan normaalijärkinen ihminen ei kuuntele sellaisia mölyä ja ulinaa. Normaalia musaa. Ja on hävytöntä, että sitä sitten huudattaa, kun ajetaan autolla ympäri kyliä/kaupunkeja. Me muut emme halua kuulla sitä mölyä ! Se ei saa kuulua ulos asti, eikä saa olla yksikään ikkuna auki, jos on möly päällä. 

Vierailija
185/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikin kuuntelu ja musiikista puhuminen kuulostaa niin teinitouhulta. 

Tämä ketju todistaa hyvin, että musiikin vihaajat ja musiikista ymmärtämättömät eivät pysty ymmärtämään niitä, joille musiikki on intohimo. Tämä heidän asenteensa selittää myös hyvin, miksi musiikkifani ei halua deittailla tällaista henkilöä.

Vierailija
186/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko näin että se musiikkimaku voi olla erilainenkin ja tuoda uutta myös minulle, mutta listahittien tai radio novan tms kuuntelijan kanssa en varmaan sopisi muutenkaan yhteen. 

Vierailija
187/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet näin?

Vierailija
188/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet näin?

No sitähän se on. Teinien huoneet täynnä jotain bändien julisteita. Sama ajatusmaailma seuraa joillekin sitten mukana aikuisuuteen. 

Vierailija
189/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet näin?

No sitähän se on. Teinien huoneet täynnä jotain bändien julisteita. Sama ajatusmaailma seuraa joillekin sitten mukana aikuisuuteen. 

Millä tavalla julisteiden laittaminen seinälle on sama asia kuin esimerkiksi keskusteleminen barokin musiikista ja sen vaikutuksesta moderniin klassiseen musiikkiin, tai keskustelu siitä, miten reggaen musiikillinen muoto tukee sen viestejä vapaudesta, oikeudenmukaisuudesta ja yhteiskunnallisesta muutoksesta?

Vierailija
190/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On  tutkimuksia, jotka viittaavat siihen, että ihmiset, joilla on korkeampi älykkyys, saattavat olla kiinnostuneempia taiteellisista ja kulttuurisista asioista, kuten musiikista, kirjallisuudesta ja muista luovista ilmiöistä. Tämä voi johtua siitä, että älykkäillä ihmisillä on taipumus arvostaa monimutkaisempia, syvällisempiä kokemuksia, jotka voivat sisältää taiteen ja kulttuurin eri muotoja. Lisäksi tutkimukset ovat osoittaneet, että musiikki voi stimuloida aivojen eri alueita, jotka liittyvät tunteisiin, muistamiseen, ja luovuuteen, mikä puolestaan voi edistää kognitiivista kehitystä ja älyllistä stimulaatiota. Musiikin kuuntelu voi myös parantaa keskittymiskykyä ja muistia, erityisesti tietyissä ympäristöissä, kuten oppimisessa tai luovassa työssä.

Musiikin kuuntelu aktivoi useita aivojen alueita, erityisesti ne, jotka liittyvät tunteisiin ja muistamiseen, sekä luovuutta edistävät osat. Tämä voi auttaa esimerkiksi tunteiden käsittelyssä, stressin lievittämisessä ja kognitiivisten kykyjen kehittämisessä. Kaikki eivät kuitenkaan koe musiikkia samalla tavalla, koska aivojen alueet, jotka aktivoituvat musiikin kuuntelun aikana, eivät ole kaikilla ihmisillä yhtä herkkiä tai voimakkaasti reagoivia. Tämä tarkoittaa, että vaikka musiikki voi tarjota kognitiivista ja emotionaalista stimulaatiota monille, se ei välttämättä tee niin kaikille. Erityisesti neurodivergenssit ihmiset, kuten autismikirjon henkilöt, voivat kokea musiikin stimulaation liiallisena. Heidän aivonsa voivat reagoida musiikkiin voimakkaammin tai eri tavalla kuin neurotyypillisillä ihmisillä, mikä voi tehdä musiikin kuuntelemisesta epämiellyttävää tai jopa stressaavaa.

Vierailija
191/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella muullakin musiikin seuraaminen jo jäi pois kun CD levyt sitten lähti kaupoista mihin oltu totuttu.

Miksi ihmeessä? Eihän tuo Spotifyn käyttö nyt erityisen vaikeaa ole...

Kyllä se on meille vanhoille ihmisille. Lopetin musiikin kuuntelemisen nelikymppisenä ja kun sain lapset. Vaikka nuorena kuuntelin jatkuvasti musiikkia.

Vierailija
192/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään tyhmempää kuin valita kumppani musamaun perusteella.

Olisitko valmis asumaan kanssani ja kuuntelemaan mun suosikkimusiikkia lähes koko sen ajan mitä ollaan kotona (ei, en käytä kuulokkeita) Olisitko myös valmis kuuntelemaan kuinka intohimoisesti minä puhun ja analysoin lempimusiikkiani? Entä se, että mun musiikin intohimo ulottuu myös siihen, että tuun maksamaan joka vuosi useita tonneja festareista ja konserteista, joissa on bändejä ja artisteja, joista sinä et ole tippaakaan kiinnostunut ja myös matkustamaan ulkomaille esim Burning Man -festareille? 

No sä nyt et ole nähtävästi muutenkaan tarkotettu mihinkään parisuhteeseen ton ihme hörhöilyn takia.

Toivon ettei kukaan miesraukka joudu olemaan kanssasi.

Vierailija
193/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väliä. Itse en pidä erityisesti heavymetallista (olen mies)

Vierailija
194/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä jonkin verran väliä, ei musamakujen tarvitse olla täysin samanlaisia, mutta kunhan se ei ole ihan sitä omaa inhokkikamaa, ja että hänkään ei halveksu minun musamakuani. Tuli jo tarpeeksi monta vuotta vietettyä tyypin kanssa joka laittaa kappale toisensa jälkeen omia lemppareitaan ja minä kiltisti kuuntelen ja yritän löytää siitä jotain mistä itsekin pidän, mutta kun minä laitan yhden oman lempparini niin häneltä tulee silmienpyörittelyä ja tyyppi lähtee röökille.

Se on kuitenkin tärkeintä että ylipäänsä on kiinnostunut musiikista, että se on yksi tärkeimmistä harrastuksista ja intohimoista. En missään nimessä voisi olla sellaisen kanssa joka inhoaa kaikkea musiikkia, tai sellaisen jonka vastaus on "emmä tiiä, mitä nyt radiosta tulee" kun kysyy millaista musaa kuuntelet.

Vierailija
195/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella muullakin musiikin seuraaminen jo jäi pois kun CD levyt sitten lähti kaupoista mihin oltu totuttu.

Miksi ihmeessä? Eihän tuo Spotifyn käyttö nyt erityisen vaikeaa ole...

Kyllä se on meille vanhoille ihmisille. Lopetin musiikin kuuntelemisen nelikymppisenä ja kun sain lapset. Vaikka nuorena kuuntelin jatkuvasti musiikkia.

Spotifyn käyttö on jopa helpompaa kuin CD:n käyttö. Hakukenttään kirjoitat haluamasi artistin nimen ja painat play haluamasi biisin kohdalla.

Vierailija
196/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju todistaa hyvin, että musiikin vihaajat ja musiikista ymmärtämättömät eivät pysty ymmärtämään niitä, joille musiikki on intohimo. Tämä heidän asenteensa selittää myös hyvin, miksi musiikkifani ei halua deittailla tällaista henkilöä.

Enemmän minulle tulee mieleen, että nuo ovat ihmisiä joilla itsellään ei ole intohimoja, eikä heillä ole kokemusta sellaisesta parisuhteesta, jossa jaetaan yhteisiä intohimoja. Jos ihmisellä on jokin intohimo, oli se sitten urheilu, puutarhanhoito, kalastus, mökkeily tms. ja sitten vielä tämän intohimon saa jakaa rakkaan ihmisen kanssa, varmasti ymmärtää tämän musiikkiasian, vaikka musiikki ei hänen intohimonsa olisikaan.

Vierailija
197/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet näin?

Millä tavalla julisteiden laittaminen seinälle on sama asia kuin esimerkiksi keskusteleminen barokin musiikista ja sen vaikutuksesta moderniin klassiseen musiikkiin, tai keskustelu siitä, miten reggaen musiikillinen muoto tukee sen viestejä vapaudesta, oikeudenmukaisuudesta ja yhteiskunnallisesta muutoksesta?

Taidat olla juhlien ilopilleri noilla jutuilla. Musiikkimaailman Sheldon. 

Vierailija
198/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään tyhmempää kuin valita kumppani musamaun perusteella.

Olisitko valmis asumaan kanssani ja kuuntelemaan mun suosikkimusiikkia lähes koko sen ajan mitä ollaan kotona (ei, en käytä kuulokkeita) Olisitko myös valmis kuuntelemaan kuinka intohimoisesti minä puhun ja analysoin lempimusiikkiani? Entä se, että mun musiikin intohimo ulottuu myös siihen, että tuun maksamaan joka vuosi useita tonneja festareista ja konserteista, joissa on bändejä ja artisteja, joista sinä et ole tippaakaan kiinnostunut ja myös matkustamaan ulkomaille esim Burning Man -festareille? 

No sä nyt et ole nähtävästi muutenkaan tarkotettu mihinkään parisuhteeseen ton ihme hörhöilyn takia.

Toivon ettei kukaan miesraukka joudu olemaan kanssasi.

No eiköhän mies, jolla on sama musamaku ja joka itsekin suhtautuu musiikkiin intohimolla, halua nimenomaan matkustella konsertteihin ja festareille 🙃  Esim. ei tuo Burning Man ei ole mikään naisten juttu, vaan siellä on ihan yhtälailla miehiä, toki ehkä hieman avarakatseisempia kuin sinä.

Vierailija
199/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, jos jotain jennivartiaista tai sannia tai kaijakoota tms. uudempaa suomihumppaa kuuntelee niin ei ainakaan saman katon alla voi kanssani asua.

Toisaalta ei ole vaaraa, jos olisin sinkku niin en usko, että sellaisen musiikin kuuntelijoiden kanssa olisi yhtään mitään yhteistä muutoinkaan. 

Hirveästi en itse musiikista perusta, oon kuitenkin sitä mieltä, että paras musiikki tehtiin viime vuosituhannen puolella ja se ei ole suomalaista

- mummo

Vierailija
200/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (M68) olen ikäni pitänyt Status Quosta ja vaimoni FinnHitseistä. Meillä soi molemmat ilman vastaansanomista. Tosiaan eivät "kuuntelumusiikkina" vaan enemmänkin "taustamusiikkina". Jos haluan itse enemmän kuuntelua käytän kuulokkeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme