Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kumppanin musamaulla väliä?

Vierailija
03.05.2026 |

Miksi on / miksi ei?

Kommentit (391)

Vierailija
201/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, jos jotain jennivartiaista tai sannia tai kaijakoota tms. uudempaa suomihumppaa kuuntelee niin ei ainakaan saman katon alla voi kanssani asua.

Toisaalta ei ole vaaraa, jos olisin sinkku niin en usko, että sellaisen musiikin kuuntelijoiden kanssa olisi yhtään mitään yhteistä muutoinkaan. 

Hirveästi en itse musiikista perusta, oon kuitenkin sitä mieltä, että paras musiikki tehtiin viime vuosituhannen puolella ja se ei ole suomalaista

- mummo

Mä olen samaa mieltä tuosta, että jos toinen kuuntelee täysin erilaista musiikkia kuin sinä niin todennäköisesti se yhteensopivuus myös muilla elämän osa-alueilla voi olla melko heikko.

Vierailija
202/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla sama musiikkimaku, vaan monipuolinen kiinnostus erilaiseen musiikkiin. Itse kuuntelen musiikkia laaja-alaisesti, paljon ja olen innokas löytämään uusia artisteja ja genrejä, joten toki halusin vastaavanlaisen ihmisen rinnalleni.

Onneksi kumppani on samanlainen ja tämä meidät yhteen toikin. Aloimme keskustelemaan musiikista ja ensin meistä tuli keikkakaverit. Kävimme yhdessä erilaisissa musiikkitapahtumissa ja linkkailimme toisillemme biisejä ja artisteja, joita pidimme kiinnostavina. 

Olemme edelleen hyvin kaikkiruokaisia musiikin suhteen. Euroviisut ovat meille iso juttu, joten vappu meni viisutunnelmissa, aamulla taas kun ajeltiin linturetkelle, kuuntelimme Mayhemin uusinta. Keikkoja ja festareita on tulossa Extreme metallin tapahtumista Tower of Powerin kautta ysärin eurodance-festareihin ja vähintään parissa oopperassakin tulee käytyä vuosittain. Oikeastaan ainoa mikä meiltä jää kuuntelematta, on rap ja sellaiset tasapaksut radiotoistoon perustuvat mainstream-artistit.

Tulee stressi jo lukiessa. Miten kukaan jaksaa tuollaista elämää?

Mikä tuossa elämässä nyt on niin erityisen rasittavaa? Itse en kuuntele metallia enkä Euroviisuja, mutta ymmärrän hyvin miksi niistä tykkäävät ovat innostuneita näistä. Itse käyn kanssa musiikkitapahtumissa, tosin genret ovat vaan eri kuin edellisellä kirjoittajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuolla ole ollut merkitystä. 35 vuoden kokemuksella

Vierailija
204/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään tyhmempää kuin valita kumppani musamaun perusteella.

Olisitko valmis asumaan kanssani ja kuuntelemaan mun suosikkimusiikkia lähes koko sen ajan mitä ollaan kotona (ei, en käytä kuulokkeita) Olisitko myös valmis kuuntelemaan kuinka intohimoisesti minä puhun ja analysoin lempimusiikkiani? Entä se, että mun musiikin intohimo ulottuu myös siihen, että tuun maksamaan joka vuosi useita tonneja festareista ja konserteista, joissa on bändejä ja artisteja, joista sinä et ole tippaakaan kiinnostunut ja myös matkustamaan ulkomaille esim Burning Man -festareille? 

No sä nyt et ole nähtävästi muutenkaan tarkotettu mihinkään parisuhteeseen ton ihme hörhöilyn takia.

Toivon ettei kukaan miesraukka joudu olemaan kanssasi.

No eiköhän mies, jolla on sama musamaku ja joka itsekin suhtautuu musiikkiin intohimolla, halua nimenomaan matkustella konsertteihin ja festareille 🙃  Esim. ei tuo Burning Man ei ole mikään naisten juttu, vaan siellä on ihan yhtälailla miehiä, toki ehkä hieman avarakatseisempia kuin sinä.

OOKOO, mä en ole kyllä mies, mutta jos nyt väännetään rautaisesta langasta niin tarkoitin että toi sun friikkiys ja älämölö on niin pahassa jamassa et todella toivon ettei kukaan nuorista miehistä alistu sun kanssa suhteeseen.

Terhiforever
205/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin väliä. Jos pitää musiikista, on hienoa, jos musiikinmaku toisen kanssa natsaa. On kokemusta kolmesta suhteesta eri miehien kanssa: ensimmäisen ja toisen kanssa natsasi ja kolmas ilmaisi asian: musiikki on vain meteliä korville. 

Vierailija
206/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään tyhmempää kuin valita kumppani musamaun perusteella.

Olisitko valmis asumaan kanssani ja kuuntelemaan mun suosikkimusiikkia lähes koko sen ajan mitä ollaan kotona (ei, en käytä kuulokkeita) Olisitko myös valmis kuuntelemaan kuinka intohimoisesti minä puhun ja analysoin lempimusiikkiani? Entä se, että mun musiikin intohimo ulottuu myös siihen, että tuun maksamaan joka vuosi useita tonneja festareista ja konserteista, joissa on bändejä ja artisteja, joista sinä et ole tippaakaan kiinnostunut ja myös matkustamaan ulkomaille esim Burning Man -festareille? 

No sä nyt et ole nähtävästi muutenkaan tarkotettu mihinkään parisuhteeseen ton ihme hörhöilyn takia.

Toivon ettei kukaan miesraukka joudu olemaan kanssasi.

No eiköhän mies, jolla on sama musamaku ja joka itsekin suhtautuu musiikkiin intohimolla, halua nimenomaan matkustella konsertteihin ja festareille 🙃  Esim. ei tuo Burning Man ei ole mikään naisten juttu, vaan siellä on ihan yhtälailla miehiä, toki ehkä hieman avarakatseisempia kuin sinä.

OOKOO, mä en ole kyllä mies, mutta jos nyt väännetään rautaisesta langasta niin tarkoitin että toi sun friikkiys ja älämölö on niin pahassa jamassa et todella toivon ettei kukaan nuorista miehistä alistu sun kanssa suhteeseen.

Olen keski-ikäinen friikki, joten en ole ihan niiden 18-vuotiaiden nuorten miesten perässä. Pääasiassa etsin omaikäistä friikkiä, joka matchaa mun friikkeyden kanssa 😊. Totiset ja vihaiset tädit ja sedät jätän suosiolla pois lähipiiristäni ja keskityn positiivisiin ihmisiin, jotka rakastavat musiikkia ja iloisia tapahtumia.

Vierailija
207/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, jos jotain jennivartiaista tai sannia tai kaijakoota tms. uudempaa suomihumppaa kuuntelee niin ei ainakaan saman katon alla voi kanssani asua.

Toisaalta ei ole vaaraa, jos olisin sinkku niin en usko, että sellaisen musiikin kuuntelijoiden kanssa olisi yhtään mitään yhteistä muutoinkaan. 

Hirveästi en itse musiikista perusta, oon kuitenkin sitä mieltä, että paras musiikki tehtiin viime vuosituhannen puolella ja se ei ole suomalaista

- mummo

Mä olen samaa mieltä tuosta, että jos toinen kuuntelee täysin erilaista musiikkia kuin sinä niin todennäköisesti se yhteensopivuus myös muilla elämän osa-alueilla voi olla melko heikko.

Enpä ole kyllä mäkään nähnyt sellaista paria, jossa toinen kuuntelee gangstaräppiä ja toinen kuuntelee "Maan korvessa kulkevi lapsosen tie". 

Vierailija
208/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikin kuuntelu ja musiikista puhuminen kuulostaa niin teinitouhulta. 

Miksi ajattelet näin?

No sitähän se on. Teinien huoneet täynnä jotain bändien julisteita. Sama ajatusmaailma seuraa joillekin sitten mukana aikuisuuteen. 

No eipä ne aikuiset pahemmin taida huoneitaan julisteilla koristella, mutta mitä sitten vaikka sama ajatusmaailmaa seuraa aikuisuuteen jos se tekee olon onnelliseksi? Ihmisen musiikkimaku myös muuttuu ajan myötä. Teininä kuuntelin pääasiassa popmusiikkia nykyään aikuisempana kuuntelen esim. tech house ja dubstep -musiikkia.

Vierailija
209/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja nämä musiikin vihaajat 😂 Ennen tätä ketjua en tiennyt, että musiikkiin voi suhtautua näin vihamielisesti. Ymmärrän, että jos ei pidetä jostain tietystä genrestä, mutta se että vihataan kaikkea musiikkia kuulostaa jo varsin kummalta.

Vierailija
210/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassuja nämä musiikin vihaajat 😂 Ennen tätä ketjua en tiennyt, että musiikkiin voi suhtautua näin vihamielisesti. Ymmärrän, että jos ei pidetä jostain tietystä genrestä, mutta se että vihataan kaikkea musiikkia kuulostaa jo varsin kummalta.

Sen mitä olen myös tästä ketjusta huomannut, on se, että monet heistä, jotka eivät kuuntele musiikkia, tekevät todella kiukkuisia ja ilkeitä kommentteja. Ehkäpä musiikinkuuntelemattomuus korreloi pahantuulisuuden kanssa... jos he kuuntelisivat enemmän musiikkia, kenties he olisivat vähemmän stressaantuneita ja onnellisempia.

Vierailija
211/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääköhän monikaan kommnetoijista, että muusikko on maailman vanhin ammatti?

Vierailija
212/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääköhän monikaan kommnetoijista, että muusikko on maailman vanhin ammatti?

Eiks se vanhin ole prostituoitu?

Vierailija
213/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä jos kuuntelee hyvää musaa.

Vierailija
214/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos on 11-vuotias

Vierailija
215/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan ei-musikaalisille ihmiselle ja sellaisille, jotka kuuntelee lähinnä jotain listahittejä ei ole väliä. Kukaan, joka aidosti harrastaa musiikkia ei ota kumppanikseen sellaista, joka suhtautuu musiikkimakuusi yhdentekevänä.

Mieheni soittaa muutamassa hevibändissä mm. sähkökitaraa. Häntä ei näytä minun musiikkimakuni haittaavan, eikä minua hänen. Itse kuuuntelen hyviä bändejä musiikkisuuntauksesta riippumatta.  En kuitenkaan hevistä pidä edelleenkään, vaikka mieheni kanssa olen jo 15v ollut naimisissa ja hänestä pidän hyvinkin paljon. Keikoille lähden mukaan silti. Saatat siis olla väärässä.

Vierailija
216/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- mummo

Enpä ole kyllä mäkään nähnyt sellaista paria, jossa toinen kuuntelee gangstaräppiä ja toinen kuuntelee "Maan korvessa kulkevi lapsosen tie". 

Sepä se, yleensä pariudutaan oman kopion kanssa. Huono puoli tuossa on se että jää paljon asioita oppimatta.

Vierailija
217/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos on 11-vuotias

Kyllä sillä on paljonkin väliä musiikinharrastajalle, joka käy tiuhaan tahtiin konserteissa ja haluaa tehdä näitä juttuja yhdessä kumppanin kanssa. Sama musiikkimaku lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta ja yhteisiä elämyksiä, jotka voivat syventää suhdetta. Sama musiikkimaku auttaa myös ymmärtämään toista paremmin, koska musiikki voi olla hyvinkin henkilökohtainen ja tunteita herättävä kokemus ja musamaku voi kertoa paljonkin henkilön maailmankatsomuksesta ja elämäntyylistä. Kumppani, joka käy hardcore teknoreiveissä joka viikko, on hyvin erilainen kuin kumppani, joka käy kirkossa laulamassa virsiä. Silloin kyse on niin erilaisista elämäntyyleistä, että nuo elämäntyylit on kyllä todella vaikea sovittaa yhteen.

Vierailija
218/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- mummo

Sepä se, yleensä pariudutaan oman kopion kanssa. Huono puoli tuossa on se että jää paljon asioita oppimatta.

Mielestäni taas on huono, jos on aivan liian erilainen. Esimerkiksi minulla ja miehelläni on hyvin pitkälti samanlainen musiikkimaku, mutta olen silti löytänyt hänen kauttaan paljon uusia artisteja ja musiikkityylejä, joista tykkään. Kuuntelen enimmäkseen hip hoppia, mutta hänen kauttaan olen oppinut kuuntelemaan esimerkiksi reggaeta.

Nämä uudet jutut ovat kuitenkin tarpeeksi lähellä omaa makuani, joten ne tuntuvat luontevalta laajennukselta. Jos mies taas kuuntelisi vaikkapa iskelmämusiikkia, se olisi jo aivan liian suuri harppaus omasta musiikkimaustani, enkä pystyisi tuntemaan syvää yhteyttä ihmiseen, jonka mielenmaisema ja musiikillinen korva ovat näin kaukana omastani. 

Vierailija
219/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei kuuntele räppiä.

Vierailija
220/391 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku musiikkiharrastuksen vihaaja olisi täysi turn-off.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme