Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kaikki "ylimääräinen" raha menee sairaudenhoitokuluihin

Vierailija
03.05.2026 |

Ja nyt vielä maksuja nostetaan!

Miten joku voi väittää, että nämä korotukset osuisivat tasapuolisesti kaikkiin??

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko sairastaa ja aina voi mennä töihin.

Tämä. Neliraajahalvaantuneetkin pystyvät tekemään jotain työtä ja jos pystyy kirjoittelemaan palstalle niin on täysin työkykyinen.

Vierailija
22/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kannattanut hankkia terveysvakuutus. 150 €/vuosi on pieni hinta siitä että kun sairastuu kroonisesti, vakuutus maksaa kaikki hoito- ja lääkekulut. Kokemusta on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Ihan sama käynkö töissä vai en, kun loppujen lopuksi käyttöön ei jää toimeentulotuen perusosaa enempää. Töissä käydessäkin pitää usein olla toimeentulotukiluukulla, koska raha ei vaan riitä. Jotkut kehuvat, että saat ainakin paremman eläkkeen, kun olet töissä. Kun kysyn, mitä iloa siitä tulee olemaan, kun terveys tästä tuskin paranee vanhetessa, kulut vaan lisääntyvät ja eläke ei tule silloinkaan riittämään, ollaan hiljaa. Onhan meillä maksukatot ja kyllä toimeentulotukiasiakkaille maksetaan lääkkeet ovat myös mielenkiintoisia toteamuksia, kun kulut eivät todellakaan lopu maksukattojen täyttymiseen ja mulla on tälläkin hetkellä menossa valituksia lääkkeistä, joita ei hyväksytty toimeentulotuessa.

Terveiden ja väliaikaisesti sairaiden on helppo huudella, mutta kun sairastaa vuosia ja vuosikymmeniä, alkaa pikkuhiljaa tajuta, mitä nämä asiat tarkoittavat todellisuudessa.

Vierailija
24/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten sairastelet, v!tun tautipesäke?

Jospa osuu itsellesikin joskus. Sitten tiedät.

En toivo mutta ymmärrystä nyt !!

Vierailija
25/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kannattanut hankkia terveysvakuutus. 150 €/vuosi on pieni hinta siitä että kun sairastuu kroonisesti, vakuutus maksaa kaikki hoito- ja lääkekulut. Kokemusta on. 

Aikoinaan selvittelin, ja hinta olisi ollut jotain aivan muuta kuin tuo jo kuukaudessa.

Vierailija
26/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kesämökki tarttee uuden katon, tuutko auttaan? Eikö se olis tasavertaisuutta.

Vierailija
27/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten sairastelet, v!tun tautipesäke?

Jospa osuu itsellesikin joskus. Sitten tiedät.

En toivo mutta ymmärrystä nyt !!

Avohoito on ilmaista, joten ei hän tajua, että kaikki muu maksaa.

Vierailija
28/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan selvittelin, ja hinta olisi ollut jotain aivan muuta kuin tuo jo kuukaudessa.

Terveysvakuutus tai sairauskuluvakuutus pitää ottaa heti vauvana ja pitää se myös voimassa niin hinta pysyy maltillisena. Moni lopettaa sen hyödyttömänä, kun lapset on selvinneet päiväkoti-iän infektiotautien vaiheesta. Mun vanhemmat otti sellaisen mulle v 1994 kun synnyin, ja luoja että olen onnekas kun sen ottivat. Mulla on autoimmuunityyppinen sairaus ja vakuutus korvaa lääke-, hoito- ja kuntoutuskuluja.

Vierailija
29/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten lääkekatto ei realisoidu sun kohdalla?

Eikö lääkkeistä saa Kela-korvaukset  jo apteekissa. Itse joutuu maksamaan vain minimisumman lääkkeen hinnasta, yleensä muutaman euron. 

Vierailija
30/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on maksukatto sairaanhoitokuluissa. Ei mikään oikastaan ole ilmaista, joku toinen sitten vähintään maksaa veroissaan.

On, mutta maksukattokin on jo yli 800 euroa ja siihen ei lasketa mukaan ensihoidon laskuja eikä matkakuluja. Vai meinasitko, että tuo 800 euroa on ihan pikkuraha joka löytyy tuosta vaan kaikilta?

Ap

Asiakasmaksujen maksukatto on 815 euroa ja lääkkeiden 636,12 euroa tänä vuonna.

Nuo voi pamahtaa helposti maksettavaksi lyhyessä ajassa ja kovin monella ei ole tuollaisia rahoja sukan varressa varsinkaan, jos joutuu olemaan töistä pois ja on makseltava muu elämä.

Vierailija
31/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa sairastamasta jatkuvasti!

Vierailija
32/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveysvakuutus tai sairauskuluvakuutus pitää ottaa heti vauvana ja pitää se myös voimassa niin hinta pysyy maltillisena. Moni lopettaa sen hyödyttömänä, kun lapset on selvinneet päiväkoti-iän infektiotautien vaiheesta. Mun vanhemmat otti sellaisen mulle v 1994 kun synnyin, ja luoja että olen onnekas kun sen ottivat. Mulla on autoimmuunityyppinen sairaus ja vakuutus korvaa lääke-, hoito- ja kuntoutuskuluja.

Tiedän äidin, joka yritti saada vakuutusta lapselleen, mutta hankalaksi meni, kun oli tiiviissä seurannassa useiden keskenmenojen takia.

Vierailija
33/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoisesti voit maksaa koko lystin itse... Ei taida satku riittää mihinkään.

Vierailija
34/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on maksukatto sairaanhoitokuluissa. Ei mikään oikastaan ole ilmaista, joku toinen sitten vähintään maksaa veroissaan.

On, mutta maksukattokin on jo yli 800 euroa ja siihen ei lasketa mukaan ensihoidon laskuja eikä matkakuluja. Vai meinasitko, että tuo 800 euroa on ihan pikkuraha joka löytyy tuosta vaan kaikilta?

Ap

Nuo voi pamahtaa helposti maksettavaksi lyhyessä ajassa ja kovin monella ei ole tuollaisia rahoja sukan varressa varsinkaan, jos joutuu olemaan töistä pois ja on makseltava muu elämä.

Mulla nämä kulut tulee ripotellen, joten se tarkoittaa sitä, etten ole minään kuukautena oikeutettu toimeentulotukeen vaan jään jotain 2 euroa plussalle. Mun tapauksessa yksi iso lasku kerrallaan olisi itse asiassa ollut parempi. Olen nyt 6 kk aikana maksanut jo yli 800 eurolla erilaisia maksuja, mutta harmillisesti vuosi ehti vaihtua välissä ja maksukatto nollaantua. Ei olisi kannattanut sairastua vuoden lopussa.

Ap

Vierailija
35/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hoidata hampaita enkä käy lääkärissä vaikka pitäisi..ei vaan ole rahaa. Tai on jos otan avioeron ja miehen tulot/oma talo ei vaikuta tuloihin. Olen monesti tuota kyllä miettinyt et eroan pariksi vuodeksi ja saan toimeentulotuesta sitten kuitattua kaikki terveysjutut..ei ole helppoa eikä yksinkertaista elämä. Ja mies ei ole rikas, jos olisi maksaisi kyllä lääkärini. Harmittaa lastenkin puolesta, että joutuu myymään kodin alta, että äiti pääsis lääkäriin. 

Vierailija
36/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en hoidata hampaita enkä käy lääkärissä vaikka pitäisi..ei vaan ole rahaa. Tai on jos otan avioeron ja miehen tulot/oma talo ei vaikuta tuloihin. Olen monesti tuota kyllä miettinyt et eroan pariksi vuodeksi ja saan toimeentulotuesta sitten kuitattua kaikki terveysjutut..ei ole helppoa eikä yksinkertaista elämä. Ja mies ei ole rikas, jos olisi maksaisi kyllä lääkärini. Harmittaa lastenkin puolesta, että joutuu myymään kodin alta, että äiti pääsis lääkäriin. 

Jos olette oikeasti noin köyhiä niin saatte kyllä toimeentulotukea. Palkkatulot ja omistusasunto eivät sitä estä.

Vierailija
37/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla nämä kulut tulee ripotellen, joten se tarkoittaa sitä, etten ole minään kuukautena oikeutettu toimeentulotukeen vaan jään jotain 2 euroa plussalle. Mun tapauksessa yksi iso lasku kerrallaan olisi itse asiassa ollut parempi. Olen nyt 6 kk aikana maksanut jo yli 800 eurolla erilaisia maksuja, mutta harmillisesti vuosi ehti vaihtua välissä ja maksukatto nollaantua. Ei olisi kannattanut sairastua vuoden lopussa.

Ap

Mun pitää tässä lähiaikoina selvittää, onko lääkkeiden maksukatto täynnä vai ei. Hommasta tekee hauskan se, että osan lääkkeistä olen hakenut maksusitoumuksella, joten en tiedä, paljonko Kela on maksanut lääkkeitä, kun taas itse hakemistani tiedän summat kuittien perusteella. 

Vierailija
38/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mun pitää tässä lähiaikoina selvittää, onko lääkkeiden maksukatto täynnä vai ei. Hommasta tekee hauskan se, että osan lääkkeistä olen hakenut maksusitoumuksella, joten en tiedä, paljonko Kela on maksanut lääkkeitä, kun taas itse hakemistani tiedän summat kuittien perusteella. 

Senhän näkee omakelasta ihan suoraan huolimatta siitä kuka lääkkeen on maksanut. Eikä tuota tarvitse itse edes seurata vaan apteekki saa Kelasta tiedon vuosiomavastuun täyttymisestä heti lääkeoston yhteydessä.

Vierailija
39/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Siinä saa olla kieli keskellä suuta rahankäytössä, jos laskelma on vain pari euroa plussalla ja on terveysmenoja. Helposti käy niin, että raha ei riitäkään menoihin tai muuhun elämään, jos ei pidä mielessä, että laskelma voi jäädä juuri ja juuri plussalle. Varsinkaan kun hyvinvointialueiden laskutus on hyvin arvaamatonta. Aiemmin pystyi varautumaan suunnilleen niin, että lasku on maksettavana käyntiä seuraavassa kuussa, mutta nyt voi tulla milloin tahansa.

Vierailija
40/99 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloiset ei edes käytä julkisen terveydenhuollon palveluita, joten heitä nämä korotukset ei kosketa millään tavalla.

Ei niin mutta yksityisellä ne kulut ovat joka tapauksessa suuremmat ja niistä hyvätuloiset maksavat jos niitä tarvitsevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän