Muutto Turkuun, mihin sinne?
Keski- ikäisenä muutto Turkuun suunnitelmissa. Mikä kaupunginosa on rauhallinen ja missä on kaikki palvelut pyöräilymatkan päässä? Minkälainen vuokrataso kaksioissa? Saako 500€ mitään mistään?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
500 e on halpa jopa yksiöstä. Kaksiota et sillä hintaa saa.
No ei pidä paikkaansa. Kaksiosta, n. 50 m2 on 550 e aivan maksimi. Ei se turku ole mikään vit un Pariisi tai Lontoo kuitenkaan eikä edes lähellä mitään kupp aista Milanoakaan. Joku järki nyt noissa arvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt naurata kaksiota jollain viissatasella.
Mulla 42 neliötä 621 e, ja se on suht edullinen hinta melko hyvällä paikalla.
Pysy sinä köyhä vaan siellä missä oletkin.
Vaikka aloitus onkin provo, niin tässäpä tulikin oikein hyvä esimerkki turkulaisuudesta. Ivallinen ja omahyväinen porukka.
Niinhän sinä luulet. Olen syntyjäni savolainen, mutta kai sitten turkulaistunut näinä 28 vuotena.
Mulla muuten on rahhoo evväänä, köyhä.
Hyvin on turkulaistuminen näköjään onnistunut. Se, että haluaa alhaisen vuokran, ei kerro köyhyydestä vielä mitään. Täällä ollaan niin olevinaan parempaa porukkaa. Mä olen asunut useissa eri Suomen kaupungeissa ja vieraillut monissa, missään ei ole näin omahyväisiä ihmisiä. Ja koomisinta on, kun fiksuimmat myöntävät tämän asian. Täältä löytyy muutama heitäkin.
500 eurolla et päätä minne muutat Turussa.
Ruskea Talo, Suomen Dar Es Salaam.
Turkuseen ja eikun viinaa kurkkuseen! T. Turun ihme Orpo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 e on halpa jopa yksiöstä. Kaksiota et sillä hintaa saa.
No ei pidä paikkaansa. Kaksiosta, n. 50 m2 on 550 e aivan maksimi. Ei se turku ole mikään vit un Pariisi tai Lontoo kuitenkaan eikä edes lähellä mitään kupp aista Milanoakaan. Joku järki nyt noissa arvioissa.
Olet aivan delusional.
Jos on tarkoitus perhettä perustella, kakaroita ei kannata Turussa kasvattaa. Ei nyt tosin missään muussakaan isommassa kaupungissa.
Enemmänkin suosittelisin Turun ympäristökuntia. Raisio, Kaarina, Lieto. Etenkin Lieto on kasvanut aika vauhdilla ja yrittäjäystävällisyydessä maan kärkeä. Raisiossa on iso kauppakeskusalue, josta löytyy kaäytännössä kaikki.
Kohtahan sinne tulee se Petteri Orpon 8 miljardin pikajuna. Pääsee äkkiä pois jos ei viihdykään.
Vierailija kirjoitti:
Raunistulaan.
Raunistula on kyllä hyvä paikka nykyisin. Jos joiltain vanhoilta pieruilta jotka ovat aikaansa Turussa viettäneet vuosikymmeniä sitten niin varmasti väittävät sitä rauhattomaksi seuduksi, mutta se on vanhentunutta tietoa. Siellä ei ole kriminaalit pesineet aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarkoitus perhettä perustella, kakaroita ei kannata Turussa kasvattaa. Ei nyt tosin missään muussakaan isommassa kaupungissa.
Enemmänkin suosittelisin Turun ympäristökuntia. Raisio, Kaarina, Lieto. Etenkin Lieto on kasvanut aika vauhdilla ja yrittäjäystävällisyydessä maan kärkeä. Raisiossa on iso kauppakeskusalue, josta löytyy kaäytännössä kaikki.
Meinasit että keski-ikäinen ap on muuttamassa Turkuun perhettä perustamaan? :D
Vuokraoven haun mukaan Turusta löytyy 1 kaksio alle 500 €/kk, korvessa 12 kilometriä keskustasta, hulppeat 36 neliötä. Kaarinasta, Liedosta, Raisiosta tai Naantalista ei yhtäään. Vuokrat ovat nouseet tosi paljon, ennen Turku oli edullinen vuokrasujalle.
Vierailija kirjoitti:
Lieto ihan maaseutua.
Lieto on paras paikka asua mutta jos Turkuun haluaa niin ei se nyt ihan Turun jokirannan tunnelmaa vastaa vaan hyvin paljon pienempi maalaiskunta vaikka kaupunki nykyään virallisesti ollaan. Olen itse
asunut portsassa ja ihan Turun ydinkeskustassa ennen kuin muutin tänne ”maalle” Lietoon. Portsalle ja keskustalle iso suositus, lähiöihin en menisi, siellä voi olla aika rauhatonta ja puuttuu se keskustan tunnelma. Tosin hintataso on korkeampi, minulla on jo useampi vuosi aikaa keskustassa asumisesta ja silloin maksoin kaksiosta 800-900e. Oli kyllä isot kaksiot molemmissa paikoissa. Ja eiköhän meissä turkulaisissa ole samalla tavalla kaikenlaisia ja luonteisia ihmisiä kuin muissakin kaupungeissa. :D
Itäharju. Kupittaan urheilupuisto pyörämatkan päässä. Samoin juna-asema. Lidl, k-market ja Prisma lähellä. Bussit kulkee. Uusia asuntoja vuokralle tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Neljä vuotta murjottajien Turkua riitti mulle.
Mikäs täällä on murjottaa!
En ole ikinä asunut, enkä tule ikinä asumaan muualla kuin ydinkeskustassa.
Tuskin saat yksiötäkään 500 eurolla, ehkä jonkun 20 neliöisen.
Kastu. Kohtuuhintainen ja keskusta lähellä.
Niinhän sinä luulet. Olen syntyjäni savolainen, mutta kai sitten turkulaistunut näinä 28 vuotena.
Mulla muuten on rahhoo evväänä, köyhä.