Muutto Turkuun, mihin sinne?
Keski- ikäisenä muutto Turkuun suunnitelmissa. Mikä kaupunginosa on rauhallinen ja missä on kaikki palvelut pyöräilymatkan päässä? Minkälainen vuokrataso kaksioissa? Saako 500€ mitään mistään?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvensalo on kaunista paikkaa, kallista kyllä.
Nykyään täysin bussisumpussa nuo saaret. Jos ei halua asua päätien vieressä, joka on rakennettu slummiksi. Henkilöautosumppu se oli jo aiemmin.
Runkolinjauudistus sujui hyvin. Sanoo kaupungin virkamiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsikeskuksen suuntaan olisin ap:ta lykkäämässä. Me asuttiin Kustavintiellä 13 vuotta 1992-2005 ja Länsikeskuksen Citymarket oli meidän pieni lähikauppa. 😁 Länsikeskuksessa on paljon kauppapalveluja, mutta terveysasema, hammaslääkäri ja eläinlääkäri siitä suunnasta on jo viety pois, ne olivat tallella vielä silloin, kun me siellä asuttiin. Satakunnantien pyörätietä pitkin ajaa fillarilla keskustaan 15-20 minuutissa ja bussit saattavat vielä kulkea näin runkolinja-aikanakin, ainakin minä tässä keväällä kerran menin Länsikeskukseen torilta Naantalin bussilla nro 6.
Länsikeskuksen vuokratasosta vuonna 2026 en osaa sanoa mitään, ikävä kyllä, enkä vuokra-asuntojen saatavuudesta. Mutta tosiaan, siitä suunnasta minä lähtisin ulkopaikkakuntalaisena ensiksi katsomaan.
Onhan siinä hyvät palvelut, kun on Cittari ja nelikaistainen autotie ihan vieressä. Jos siis sellaisesta tykkää.
Länsikeskuksessa on paljon kauppapalveluja, ei pelkästään Cittari. Palveluihin luetaan kuitenkin paljon muutakin, esimerkiksi terveyden- ja sairaudenhoito, kirjastot, koulut jne, mutta ne on lähistöltä kaikki viety, pyhän keskittämisen nimissä. Mutta muuten kivaa seutua, me käydään vielä usein siinä suunnassa vaikka muualla jo asutaankin. Ja fillarilla pääsee sieltä kivasti vaikka Ruissaloon, itsekin pyöräilin Ruisrockiin kesällä 1993, kun olin vähän nuorempi kuin nykyisin. 😁
Kouluja sekä kirjastoautopysäkki on lähellä. Myös keskustaan ja pääkirjastolle on helppo lähteä.
Terveyskeskusta ei tietääkseni ole tuolla ollutkaan, ja harvalla nykyään on terkka vieressä. Vaikka olisi, niin osa terveyspalveluista on aina jossain muualla.
Mutta keskustassa on suurin osa palveluista lähellä. Se sopii keski-ikäiselle hyvin, jos ei halua harrastaa puutarhanhoitoa, ja osassa taloista toki sitäkin pystyy harrastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt naurata kaksiota jollain viissatasella.
Mulla 42 neliötä 621 e, ja se on suht edullinen hinta melko hyvällä paikalla.
Pysy sinä köyhä vaan siellä missä oletkin.
Vaikka aloitus onkin provo, niin tässäpä tulikin oikein hyvä esimerkki turkulaisuudesta. Ivallinen ja omahyväinen porukka.
No, viidellä sadalla et saa Turusta kaksiota, et edes yksiötä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raisio tai Kaarina
Noista Kaarina on huomattavasti rauhallisempi. Raisioon on pesiytynyt kaikenmaailman roadmaneja.
Mistä lähtien on ollut näin? Kokemukseni mukaan ihan toisinpäin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutat? Keski-ikäinen. Työn takiako? Millainen olet?
Muuta Runosmäkeen. Siellä on kaikki palvelut kävelymatkan päässä. Ja jos tykkäät päihteistä, kavereita löytyy.
Kun et puhu työstä, Runosmäki on just sun!
En ole työelämässä, eläkettä odottelen. Haluan uusia tuulia. Nykyinen asuinkunta on todella ummehtunut ja vastenmielinen. Olen rauhallinen hiljainen introvertti mummo,raivoraitis.
Ap
Keski-ikäinen ja sanot itseäsi mummoksi.
Etpä ole sitten paljonkaan työssä ollut, jos keski-ikäisen odottelet eläkettä. Ehkäpä sun eläke on niin pieni, ettet sillä pärjää Turun vuokra-asunnoissa, korkeat vuokrat!
Salo on varmaan edullisempi. Muuta sinne.
Ja miksi eläkkeellä olisi kiva olla Turussa. Oletko päihteiden käyttäjä. Niitä toki Turussa on kiusaksi ja häiriöksi asti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt naurata kaksiota jollain viissatasella.
Mulla 42 neliötä 621 e, ja se on suht edullinen hinta melko hyvällä paikalla.
Pysy sinä köyhä vaan siellä missä oletkin.
Pikkukaupungeista voi saada yksiön tai kaksion 500€:llä joten ajattelin että jostain laitakaupungilta tai liitoskunnasta voisi ehkä löytyä.
Ap
Kyllä niitä löytyy myös noin 500€ turustakin. Jotkut vaan maksaa niitä aiempia hintoja edelleen jos sopimus tehty vuosia sitten. Silloinhan oli tapana vedättää uusissa sopimuksissa aina niin pitkä hinta kuin vain onnistui ja niihin pumpattiin melkoisesti ilmaa. Kupla kuitenkin sittemmin puhkesi joten kannattaisi teidän ylihintojen maksajienkin herätä, siinä säästäisi satasia kuussa.
Vuokrasopimuksissa on se vuotuinen korotus... Joka vuosi nousee vuokra. Ja vuokran lisäksi tulee sähkö sekä vesi, ja jos ei taloyhtiöllä ole nettisopimusta, niin oma nettikin sitten.
TURUSTA EI SAA YKSIÖTÄKÄÄN VIIDELLÄ SADALLA PER KK.
Löysin Kähäristä yhden. Jos ei oo ahtaanpaikan kammoa. Ja toisen jossa menee hinta vähän pitkäksi. Mutta ihan uudehko kerrostalo ja siisti yms.
Alueena itse pidän sitä Kähäriä kivana. Ei oo sellaisia lähiöviboja, ja keskusta / juna-asema yms. vieressä. Busseista en ymmärrä tuon taivaallista, mutta kai sinne sellasia menee. Tai ainakin on kävelymatkan päässä ihan bussiasema... :D
Mutta en asukkaan Turussa.
Vierailija kirjoitti:
Löysin Kähäristä yhden. Jos ei oo ahtaanpaikan kammoa. Ja toisen jossa menee hinta vähän pitkäksi. Mutta ihan uudehko kerrostalo ja siisti yms.
Alueena itse pidän sitä Kähäriä kivana. Ei oo sellaisia lähiöviboja, ja keskusta / juna-asema yms. vieressä. Busseista en ymmärrä tuon taivaallista, mutta kai sinne sellasia menee. Tai ainakin on kävelymatkan päässä ihan bussiasema... :D
Mutta en asukkaan Turussa.
Ai niin. Siis kaksio oli hakusessa. Never mind... Ei sitten onnistu ainakaan kivalta paikalta.
Nykyään täysin bussisumpussa nuo saaret. Jos ei halua asua päätien vieressä, joka on rakennettu slummiksi. Henkilöautosumppu se oli jo aiemmin.