Luetellaan yllättäviä asioita, joita köyhillä ei ole mahdollisuutta tehdä
- Remontointi!
Ei ole rahaa hankkia remontointitarvikkeita, mutta eipä ole kyllä paikkaakaan, jota remontoida, koska joutuu asumaan muiden omistamissa asunnoissa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti monikaan asia ei ole rahasta kiinni, vaan neuvokkuudesta.
Et ehkä lennä Roomaan ykkösluokassa, mutta polkupyörälläkin pääset perille.Et vaan älyä sitä, että pyöräily Roomaan vaatii polkupyörän (ja siihen liittyvät tarvikkeet ja varaosat), yöpymisvarusteet, teltat, pyörälaukut, ruoanlaittovälineet sekä henkilöllisyystodistuksen. Ei ole mitään ilmaista hupia.
Lisäksi pitää kustantaa lauttalippu lahden ylitse, että ylipäätään pääsee manterreen puolelle polkemaan. Polkupyörästä mennee lisämaksu. Vaihtoehtoisesti voi kiertää Tornion kautta, mutta matka pitenee julmetusti, jos asuu vähänkään eteläisemmässä Suomessa. Eikä sillan ylitys Tanskaan ole silloinkaan ilmainen.
Ensimmäinen kommentoija sanoi, että köyhä ei "ehkä" lennä ykkösluokassa. Oikeasti köyhä ei kyllä lennä turistiluokassakaan. Kaikki matkustaminen muualle kuin lähiympäristöön eväiden kanssa on poissuljettua -ellei joku sponsoroi.
Mene Tallinnan kautta
Liput maksaa parhaimmillaan pari euroa, vai eikö Viro kelpaa köyhälle?
Vierailija kirjoitti:
Rahallahan saa mitä vaan, fiksumpi osaa tehdä itse.
Tapetointikaan ei vaikeaa ole, mutta siinä täytyy raataa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapetointi on helppoa. Jopa minä DI-nainen osaan. Tärkeintä on aloittaa tapetointi ikkunasta eteenpäin.
Tietenkin osaan tapetoida. Olen duunariperheestä kotoisin.
Huonompi tapetoija tarvii paksun tapetin.
Vierailija kirjoitti:
Käydä ostoksilla Citymarketissa ja nauttia laajasta valikoimasta sekä laadukkaista tuotteista. Sen sijasta köyhä joutuu käymään tunkkaisessa ja epäviihtyisässä Lidlin myymälässä joka kuhisee muita köyhiä ja tuotevalikoima on kuin entisessä Neuvostoliitossa.
En käy ikinä citymarketissa vaikka olisi varaa.
En kanna rahojani k-kauppiaille.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä voi katsoa peiliin ja miettiä miksi on köyhä. Miksi et opislellut ja perustanut yritystä sekä alkanut vuolemaan kultaa. Köyhät ovat aloitekyvyttömiä Kelaelättejä joista ei ole kenellekään mitään hyötyä tai iloa.
Kolme eri alan ammattia lukion jälkeen. Kaikissa aina luokkani tai vuosikurssini parhaimmistoa. Töitä 20 vuotta, esimiehenä ja työntekijänä. Aina ahkeraksi haukuttu jopa hulluksi työtä tekemään, aina sata lasissa paahtanut. Menipä terveys, kiitos paskojen geenien. Peiliin katsominen ei paljon auta kun työkyvyttömälle ei töitä löydy. Yrityksen perustaminen ollut mielessä monta vuotta, tietokonehommia, mutta kun ei minkäänlaista tukea saa mistään niin nälkä tulee aika nopeasti. Että tämmöinen patalaiskuri täällä.
Olin nuorena vaikeasti masentunut ja työtön, mutta en ymmärtänyt vielä hakeutua psykiatrille ja eläkkeelle. Asuin pienessä asunnossani ilman telkkaria ja puhelinta, sänkyä ei ollut, vaan vain patja lattialla. En tehnyt paljon muuta kuin istuin katsomassa seinää.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella. Tyhmiä kun on.
Itse olen älykkäämpi kuin 95% väestöstä ja köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapetointi on helppoa. Jopa minä DI-nainen osaan. Tärkeintä on aloittaa tapetointi ikkunasta eteenpäin.
Täytyy olla todella käsi, että maksaa tapetoinnista tai maalauksesta. Siis sä etsit alustan tapetin liisteröinnille, leikkaat pituuden kohdalleen ja laitat seinään kuvioiden mukaan. Mikä kohta on vaikea? Ja sit pitää ne kuprut siivota, mutta ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla todella käsi, että maksaa tapetoinnista tai maalauksesta. Siis sä etsit alustan tapetin liisteröinnille, leikkaat pituuden kohdalleen ja laitat seinään kuvioiden mukaan. Mikä kohta on vaikea? Ja sit pitää ne kuprut siivota, mutta ei ole vaikeaa.
Onko joku väittänyt sen olevan vaikeaa? Ilmaista tai edes halpaa se ei ole vaikka tekisi kaiken itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ostaa mitään kaunista, omaa silmää miellyttävää vaan on tyydyttävä tarjous huonekaluihin kierrätyskeskuksista; vaatteita saattaa olla vain 1 kpl talvitakki jota sitten joutuu käyttämään kaikkialla niin että ihmiset jo huomauttelevat että miksi kulkee aina samassa. Ei varaa mihinkään yllättävään isompaan kuluun -> osamaksu -> korko- ja tilinhoitokulut vievät ison summan lyhennyksistä. Sukujuhlat kuten häät olisivat kauhistus rahanmenon kannalta vaikka niiden oletetaan olevan iloinen tapahtuma.
Olen entinen köyhä ja kokenut kaikki nämä em. tilanteet. Kyllä se raha vaan tuo mielenrauhaa, sitä että nukkuu yönsä hyvin kun ei tarvitse stressata mistä repii rahat milloin mihinkin vaikka lasten talvivaatteisiin.
Kirjoituksestasi näkee heti, että olet nainen.
Ajatuskin, että joku huomauttaisi siitä, että käytän edellisen talvitakkini loppuun asti ennen kuin ostan uuden, on täysin vieras.
- M58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä voi katsoa peiliin ja miettiä miksi on köyhä. Miksi et opislellut ja perustanut yritystä sekä alkanut vuolemaan kultaa. Köyhät ovat aloitekyvyttömiä Kelaelättejä joista ei ole kenellekään mitään hyötyä tai iloa.
Kolme eri alan ammattia lukion jälkeen. Kaikissa aina luokkani tai vuosikurssini parhaimmistoa. Töitä 20 vuotta, esimiehenä ja työntekijänä. Aina ahkeraksi haukuttu jopa hulluksi työtä tekemään, aina sata lasissa paahtanut. Menipä terveys, kiitos paskojen geenien. Peiliin katsominen ei paljon auta kun työkyvyttömälle ei töitä löydy. Yrityksen perustaminen ollut mielessä monta vuotta, tietokonehommia, mutta kun ei minkäänlaista tukea saa mistään niin nälkä tulee aika nopeasti. Että tämmöinen patalaiskuri täällä.
Et siis saanut mitään säästöön 20 työvuotesi aikana?
Jos raha ei pysy käsissä, niin voi sitä syytä olla itsessäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin väitin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kukaan saa 20 vuodessa mitään massiivisia säästöjä kerrytettyä varsinkaan uran alkupuolella, jolloin perustetaan perhettä, ostetaan asuntoja ja autoja jne.
Suunnilleen halpahalli. On niin helwetin hianoa sanoa se englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti monikaan asia ei ole rahasta kiinni, vaan neuvokkuudesta.
Et ehkä lennä Roomaan ykkösluokassa, mutta polkupyörälläkin pääset perille.Et vaan älyä sitä, että pyöräily Roomaan vaatii polkupyörän (ja siihen liittyvät tarvikkeet ja varaosat), yöpymisvarusteet, teltat, pyörälaukut, ruoanlaittovälineet sekä henkilöllisyystodistuksen. Ei ole mitään ilmaista hupia.
Lisäksi pitää kustantaa lauttalippu lahden ylitse, että ylipäätään pääsee manterreen puolelle polkemaan. Polkupyörästä mennee lisämaksu. Vaihtoehtoisesti voi kiertää Tornion kautta, mutta matka pitenee julmetusti, jos asuu vähänkään eteläisemmässä Suomessa. Eikä sillan ylitys Tanskaan ole silloinkaan ilmainen.
Ensimmäinen kommentoija sanoi, että köyhä ei "ehkä" lennä ykkösluokassa. Oikeasti köyhä ei kyllä lennä turistiluokassakaan. Kaikki matkustaminen muualle kuin lähiympäristöön eväiden kanssa on poissuljettua -ellei joku sponsoroi.
Mene Tallinnan kautta
Liput maksaa parhaimmillaan pari euroa, vai eikö Viro kelpaa köyhälle?
Nopeasti etsimällä halvin laivalippu Helsingistä Tallinnaan tässä kuussa näytti olevan 9 €. Normihintaiset liput ovat alkaen 29 euroa. En jaksanut etsiä, mutta olen aika vakuuttunut, että polkupyörästä joutuu maksamaan lisähintaa.
Eli se niistä kahden euron lipuista. Edelleenkään ei puhuta suurista rahoista, mutta muutama kymppikin on tekemätön paikka köyhälle, joka joutuu laskemaan tarkkaan rahansa, jotta ne riittävät edes punaliputettuihin tuotteisiin.
Kyllä me ollaan tehty remontteja kymmenien tuhansien edestä vaikka ollaan köyhiä.
Omasta elämästäni tiedän, ettei ole mitään asiaa alennusmyynteihin, ei Black weekin tarjouksiin, markkinoille, messuille, ei hiihtokeskuksiin, mökki- tai hotelliviikonloppuihin, ei kylpylään, ei silmä-, hammas-, tai mihinkään muuhun lääkäriin, ei ravintoloihin tai kahviloihin, ei häihin eikä hautajaisiin, ei aina syntymäpäivillekään. Ei silmälasiostoksille, hampaiden valkaisuun tai ylipäätään suuhygienistille, ei juna-, laiva-, eikä lentomatkoille. Ei kampaajalle, ei hierojalle, puhumattakaan kauneushoitolasta. Joskus on varaa käydä Cittarin euron päivillä, kun pitää huolen, ettei mikään maksa yli kolmea euroa. Kirppikselläkin on tullut joskus käytyä niin, ettei osta mitään, koska rahaa on ollut vain neljä euroa ja seuraavaan "rahapäivään" toista viikkoa.
Sen se on opettanut, että rahattakin voi olla, pitkiäkin aikoja, kunhan kotona on makaronia, perunoita, kananmunia ja sipulia.
Voi kuinka toivon, että joskus helpottaisi.