Luetellaan yllättäviä asioita, joita köyhillä ei ole mahdollisuutta tehdä
- Remontointi!
Ei ole rahaa hankkia remontointitarvikkeita, mutta eipä ole kyllä paikkaakaan, jota remontoida, koska joutuu asumaan muiden omistamissa asunnoissa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Jos on normaalipainoinen, löytää ainakin pk-seudulta kirppiksiltä todella hyvälaatuisia vaatteita mitä rikkaat espoolaiset myy pieneen hintaan. Samoin esim. Torin, Ikean ja itsetekemisen kautta voi sisustaa hiljalleen oikeasti kauniin vuokrakodin.
Se mikä on kallista ja lähes mahdotonta on esim gynekologikäynnit ja yksityinen hammashoito, esim. proteesit ym. Uudet silmälasit. Erityisterveydenhoito ja lääkkeet ylipäätään.
Terve, työ- ja toimintakykyinen köyhä voi tehdä paljonkin mutta sairaana olet todella heikoilla. Se surettaa.
Minäkin maksoin satoja euroja parista gynekäynnistä Terveystalossa. Tuloni on 595 euroa kuussa. En koskaan laita rahaa turhaan, enkä koskaan osta huonoa ja halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti monikaan asia ei ole rahasta kiinni, vaan neuvokkuudesta.
Et ehkä lennä Roomaan ykkösluokassa, mutta polkupyörälläkin pääset perille.Et vaan älyä sitä, että pyöräily Roomaan vaatii polkupyörän (ja siihen liittyvät tarvikkeet ja varaosat), yöpymisvarusteet, teltat, pyörälaukut, ruoanlaittovälineet sekä henkilöllisyystodistuksen. Ei ole mitään ilmaista hupia.
Ja aikaa, mikä on kalliimpaa kuin mikään rahalla hankittu.
Toki pitää kunnioittaa mitä jokainen haluaa,mutta henkinen köyhyys materiaalista köyhyyttä huolestuttavampaa.Ei kaikki tekeminen maksa.Voi löytää edullisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noviisit ei osaa remontoida halvalla. Sun pitää tsekata vahinkovarastot, annetaan ilmaiseksi palstat ja opettelet tekemään itse.
Niin. Enää puuttuu vaan se remppakohde. Saako niitäkin vahinkovarastoilta, ilmaiseksi tai itse tehtynä?
Ap
Siis valitat ettei ole varaa remonttitarvikkeisiin vaikka ei ole mitään tarvetta tehdä remonttia? Pelkästä remontoinnin iloistako niitä haluat?
Olisi tarvetta, koska kotini pinnat on ankeat ja kulahtaneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun ensimmäinen ammatti oli varmasti työllistävä ja siitä sai hyvää palkkaa. Sitten alettiin ylikouluttaa alalle ja samalla työt vähenivät. Äitiysloma väärään aikaan oli lopullinen kuolinisku. Ei muuta kuin uusi ammatti. Maailma muuttuu ja tekoäly ja globalisaatio vie työtä kaikilta aloilta.
Taidat olla jyvällä. Saatamme elää kohta työn jälkeistä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noviisit ei osaa remontoida halvalla. Sun pitää tsekata vahinkovarastot, annetaan ilmaiseksi palstat ja opettelet tekemään itse.
Niin. Enää puuttuu vaan se remppakohde. Saako niitäkin vahinkovarastoilta, ilmaiseksi tai itse tehtynä?
Ap
Mitä ihanaa siinä remontoinnissa muka on? Jos on tarpeeksi rikas, niin ei tarvitse miettiä remontteja ollenkaan, ainoastaan köyhä remontoi
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin kirpaisee katsoa kaikkia huvila ja huussi -ohjelmia, joissa on hienoja mökkejä ja taloja, ja omistajilma on vielä varaa laittaa hulluna rahaa niiden remppaamiseen. Tasan ei mene nallekarkit.
Ap
Perintömökkejähän noista suurin osa taitaa olla, eli koko suku osallistuu remppaan tai jonkun perinnön turvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä ihanaa siinä remontoinnissa muka on? Jos on tarpeeksi rikas, niin ei tarvitse miettiä remontteja ollenkaan, ainoastaan köyhä remontoi
Sitä ihanaa, että saa kotiinsa omaa silmää miellyttävät pinnat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ystävät. Kovin moni ei kauaa viihdy sellaisen ystävänä, joka ei ikinä voi lähteä edes kahvilaan, koska ei ole rahaa.
Miksi me ei ystävien kanssa ikinä käydä kahviloissa? Toistemme luon kahvia aina juodaan. En tiennytkään sen olevan merkki köyhyydestä
Luuli ihan vaan tyhmänä sen olevan oma valinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitä ihanaa, että saa kotiinsa omaa silmää miellyttävät pinnat.
Ap
Do dii. Laitetaanko tapettia, vaiko maalataan?
Osaatko kumpaakaan? Kyllä maksaa, jos et osaa itse tehdä tai sulla ei ole osaavaa kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävät. Kovin moni ei kauaa viihdy sellaisen ystävänä, joka ei ikinä voi lähteä edes kahvilaan, koska ei ole rahaa.
Miksi me ei ystävien kanssa ikinä käydä kahviloissa? Toistemme luon kahvia aina juodaan. En tiennytkään sen olevan merkki köyhyydestä
Luuli ihan vaan tyhmänä sen olevan oma valinta
Kyllä ystävien kanssa usein tehdään myös asioita jotka maksavat. Lähdetään viikonloppureissuun, käydään museossa tai viinilasillisella, maauimalassa tai lounaalla tai vaikka golfkentällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis valitat ettei ole varaa remonttitarvikkeisiin vaikka ei ole mitään tarvetta tehdä remonttia? Pelkästä remontoinnin iloistako niitä haluat?
No kun se on kattellu huvilaa ja huussia ja luulee sen olevan jotain hienoa
Köyhä voi katsoa peiliin ja miettiä miksi on köyhä. Miksi et opislellut ja perustanut yritystä sekä alkanut vuolemaan kultaa. Köyhät ovat aloitekyvyttömiä Kelaelättejä joista ei ole kenellekään mitään hyötyä tai iloa.
Mä olen innokas marjastaja ja ajatellut monesti, että ei mulla olisi kovin hyvin varaa siihen, jos olisin köyhä. Lähellä olevat marjapaikat tyhjenee nopeasti ja sinne missä käyn, pitää olla auto ja myös kumikengät. Enkä muutenkaan menisi noihin tienvarsipaikkoihin keräämään.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä voi katsoa peiliin ja miettiä miksi on köyhä. Miksi et opislellut ja perustanut yritystä sekä alkanut vuolemaan kultaa. Köyhät ovat aloitekyvyttömiä Kelaelättejä joista ei ole kenellekään mitään hyötyä tai iloa.
Sarkasmiahan tämä on olevinaan, muttta jokainen älyllisesti normaali tietää, että köyhien joukossa on korkeakoulutettuja ja entisiä yrittäjiä. Konkursseja tulee koko ajan.
Olen ollut töissä yhden nykyään suurituloisen yrityksessä yrityksen alkuvaiheessa. Yritys lähti siitä, että aloittivat kotinsa autotallissa ja vanhemmat tekivät heille töitä ilmaiseksi. Lisäksi työntekijöille maksettiin jatkuvasti palkkoja myöhässä alkuaikoina ja jos siitä sanoi, leimattiin hankalaksi.
Tästä yllätyin aidosti kun kuulin ystävältäni, että hänellä ei ole varaa ostaa sisäfilettä, xo-konjakkia tai tehdä maailmanympärimatkoja, kun ihmettelin miksi hän ajelee vuosikymmeniä vanhalla kotterolla vaikka uusi auto olisi huomattavasti mukavampi.
Miksi ihmiset olette köyhiä? Eikö olisi mukavampaa olla rikas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti monikaan asia ei ole rahasta kiinni, vaan neuvokkuudesta.
Et ehkä lennä Roomaan ykkösluokassa, mutta polkupyörälläkin pääset perille.Et vaan älyä sitä, että pyöräily Roomaan vaatii polkupyörän (ja siihen liittyvät tarvikkeet ja varaosat), yöpymisvarusteet, teltat, pyörälaukut, ruoanlaittovälineet sekä henkilöllisyystodistuksen. Ei ole mitään ilmaista hupia.
Lisäksi pitää kustantaa lauttalippu lahden ylitse, että ylipäätään pääsee manterreen puolelle polkemaan. Polkupyörästä mennee lisämaksu. Vaihtoehtoisesti voi kiertää Tornion kautta, mutta matka pitenee julmetusti, jos asuu vähänkään eteläisemmässä Suomessa. Eikä sillan ylitys Tanskaan ole silloinkaan ilmainen.
Ensimmäinen kommentoija sanoi, että köyhä ei "ehkä" lennä ykkösluokassa. Oikeasti köyhä ei kyllä lennä turistiluokassakaan. Kaikki matkustaminen muualle kuin lähiympäristöön eväiden kanssa on poissuljettua -ellei joku sponsoroi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kun se on kattellu huvilaa ja huussia ja luulee sen olevan jotain hienoa
Vähän sama kuin se hapankaali joka on nyt kaikista kaupoista loppu, koska sitä tik tokissa syötiin
Kyllä ihmisistä on tullut aivottomia
Vierailija kirjoitti:
Tästä yllätyin aidosti kun kuulin ystävältäni, että hänellä ei ole varaa ostaa sisäfilettä, xo-konjakkia tai tehdä maailmanympärimatkoja, kun ihmettelin miksi hän ajelee vuosikymmeniä vanhalla kotterolla vaikka uusi auto olisi huomattavasti mukavampi.
Miksi ihmiset olette köyhiä? Eikö olisi mukavampaa olla rikas?
Kai hoksaat, ettei pienituloinen tarkoita köyhää?
Mun ensimmäinen ammatti oli varmasti työllistävä ja siitä sai hyvää palkkaa. Sitten alettiin ylikouluttaa alalle ja samalla työt vähenivät. Äitiysloma väärään aikaan oli lopullinen kuolinisku. Ei muuta kuin uusi ammatti. Maailma muuttuu ja tekoäly ja globalisaatio vie työtä kaikilta aloilta.