Yli 40v, kannattaako edes yrittää opetella ajamaan autolla?
Niin, kannattaako edes yrittää? Tunnetko ketään, joka olisi onnistunut?
Kommentit (93)
Aika moni on onnistunut, mutta sinun nutipään ei kannata edes yrittää.
Kyllä kannattaa ja automaattivaihteisella autolla ajaminen on sujuvaa. Muista ysäriltä kun joku mummo ajoi kortin iäkkäänä ja meno oli melko nykivää ja kengurubensaa tankissa kun vaihteita vaihtoi.
Miksi ei muka onnistuisi? Ei 40v ole mikään seniili.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on onnistunut, mutta sinun nutipään ei kannata edes yrittää.
Tiedätkö muuten mitä nutipää tarkoittaa?
Ap, turhaan kyselet enempää, tässä tiivistelmä;
Voi olla että opit, voi olla että et. Jos et ole ajanut edes pyörällä aiemmin, niin vaikeaa tulee olemaan.
Ilmoittauduin nyt viimein!
Ensin on joku teoriatunti Teamsissa ja sitten voi varata ensimmäisiä ajotunteja. Tämä on jännittävää. 😄 Toivottakaa onnea!
Kannattaa ehdottomasti! Itse ajoin kortin kun olin 38 vuotias. Inssi ja kirjallinen testi kerralla läpi.
Oi sitä vapauden tunnetta kun lähdin eka kertaa ajamaan yksin Fiat 127:lla
Yksi syrjäkylillä asuva sukulaisrouva ajoi kortin päälle kuusikymppisenä, vähän pakon edessä kun mies kuoli. Aika monta kertaa joutui sen ajokokeen ajamaan, kunnes lopulta pääsi läpi.
Itse ajoin kortin nuorena ja silloin sain vähän ajokokemustakin. Mutta sitten oli joku 15 vuoden pätkä kun en ajanut juuri ollenkaan, kun ei meillä ollut autoa. Perheen eka auto ostettiin kun olin 40v ja kyllä se ajaminen pitkän tauon jälkeen oli todella huteraa, mutta harjoittelemalla tuli varmuutta ja sitten se alkoi sujua taas.
Ehdottomasti se ajokortti kannattaa hankkia, mutta sitten kannattaisi myös miettiä miten hankkii sitä ajokokemusta. Ei autokoulussa todellakaan opi ajamaan. Ajokortti on vain lupa jatkaa sitä ajoharjoittelua omin päin ilman opettajaa. Jotta ne autokoulun opit ei menisi ihan hukkaan, niin ajokortin saamisen jälkeen olisi kyllä hyvä ajella säännöllisesti, että siihen ajamiseen tulee varmuutta.
Kaverini hankki, kun hänestä tuli isä. Sitä ennen oli vannoutunut julkisen liikenteen käyttäjä ja puolustaja. Olihan ne ensimmäiset kerrat hänen kyydissään pelottavia ja naurettaviakin, kun auto sammui jokaisissa liikennevaloissa, mutta nykyään ajaa ihan hyvin.
Kiitos kommentistasi. :)
Autokoulun sivuilla luki, että sen voi suorittaa parissa kuukaudessa. Hassua ajatella että heinäkuun alussa osaisin jo ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syrjäkylillä asuva sukulaisrouva ajoi kortin päälle kuusikymppisenä, vähän pakon edessä kun mies kuoli. Aika monta kertaa joutui sen ajokokeen ajamaan, kunnes lopulta pääsi läpi.
Itse ajoin kortin nuorena ja silloin sain vähän ajokokemustakin. Mutta sitten oli joku 15 vuoden pätkä kun en ajanut juuri ollenkaan, kun ei meillä ollut autoa. Perheen eka auto ostettiin kun olin 40v ja kyllä se ajaminen pitkän tauon jälkeen oli todella huteraa, mutta harjoittelemalla tuli varmuutta ja sitten se alkoi sujua taas.
Ehdottomasti se ajokortti kannattaa hankkia, mutta sitten kannattaisi myös miettiä miten hankkii sitä ajokokemusta. Ei autokoulussa todellakaan opi ajamaan. Ajokortti on vain lupa jatkaa sitä ajoharjoittelua omin päin ilman opettajaa. Jotta ne autokoulun opit ei menisi ihan hukkaan, niin ajokortin saamisen jälkeen olisi kyllä hyvä ajella säännöllisesti, että siihen ajamiseen tulee varmuutta.
Ei kannata, et tule ikinä oppimaan.
Ei, jätä se homma nuoremmille. Mitä noin vanha edes tekee autolla?
Tietenkin kannattaa, ei ikä ole mikään este. Tosi moni ajokortiton nainen ajaa kortin eron jälkeen. Siihen asti auto on ollut miehen ja mies on ajanut. Todennäköisesti jopa ollut ajokortin suorittamista vastaan.