Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa ensitreffeillä

Vierailija
02.05.2026 |

Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a

Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen. 

Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.  

Kommentit (1127)

Vierailija
681/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä niin, että se joka pyytää treffeille, maksaa. Minä en koskaan pyydä, enkä maksa.

M53

Vierailija
682/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneimpia naisia ovat sinkkuäidit, varsinkin kolmekymppiset.

Nämä kannattaa kiertää kaukaa ja vielä jos ei halua cuckendaaluksen arvonimeä.

Heh, miksi kuvittelet että 3-kymppinen äiti olisi ahneempi kuin 2-kymppinen, joka on vielä  3-kymppistä köyhempi?

Koska piti päästä mollaamaan 3-kymppisiä äitejäkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudatetaan perinteitä sitten kunnolla. Mies tarjoaa treffeillä ruoat ja juomat. Sen jälkeen nainen tarjoaa miehelle sulojaan palkkioksi. Tottakai riippumatta siitä pitääkö miehestä. Koska ruoka kelpasi niin täytyyhän tämä velka maksaa.

Niin perinteisesti avioliitossa vaimolla ei ole omaa rahaa tai edes pankkitiliä. Mies on perheen pää ja päättää raha-asioista. Vaimo saa viikkorahaa ruokaostoksia varten mieheltään.

Ai, eikö perinteet kelpaakaan?

Ai perinteitä haluat? Olla maaorja ja ilman äänioikeutta? No sopii sekin mulle

Vierailija
684/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdetään siitä, että laittaudun nätiksi ja panostan siihen aikaa, niin mies voi vastavuoroisesti mielestäni maksaa ensitreffeillä. 

Jos lähdetään siitä, että laittaudun nätiksi ja panostan siihen aikaa, niin nainen voi vastavuoroisesti mielestäni maksaa ensitreffeillä.

Mutta ethän sä laittaudukaan? SUihkukin tuntuu ylivoimaisen vaikealta.

Vierailija
685/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä niin, että se joka pyytää treffeille, maksaa. Minä en koskaan pyydä, enkä maksa.

M53

Mä pyydän naista ainoastaan kotitreffeille ja kävelytreffeille. Voin maksaa sen pannullisen sumppia ja pari pullaa kotitreffeillä.

Vierailija
686/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kerron aina treffeillä maksavani oman osuuteni, mutta hyvin harvoin tämä miehille sopii. 

Moni on sanonut näin tässä ketjussa. Eli miehet tuntuvat maksavan treffeillä. Siis ne, jotka treffeille pääsevät. Ne jotka eivät pääse, kitisevät täällä etteivät maksaisi. Ilmeisesti heidän asenteensa on muutenkin niin vastenmielinen, etteivät pääse trefffeille.

Vierailija
687/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on sina tarjonneet treffeillä, ehkä tää on joku incelien ja palstamiesten ongelma, ei ole onneksi kummatkaan tulleet vastaan IRL.

Se on näiden Tinder-miesten ongelma. Eivät tunne kyseisiä Tinderin naisia tai jaksa heihin tutustua, mutta treffeille on päästävä heti. Sitten laskeskelevat, että jos he pääsisivät treffeille joka viikko, he menettäisivät rahaa vuodessa 200 e, ja manaavat naiset huijareiksi ja hyväksikäyttäjiksi. Tosin oikeastihan he eivät pääse treffeille lainkaan.

Jep, yrittävät huijata naisilta ilmaisia seksipalveluksia ja kun eivät onnistu saavat raivarit ja syyttäävät naisia gold diggaajiksi. Vaikka itse ovat pussy diggereitä

Vierailija
688/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kumpi pyytää treffeille, ne myös maksaa. Yksinkertaista, eikö totta?

Milloin on nainen ikinä pyytänyt ketään treffeille? Vaikka nainen haluaisi miehen kanssa treffeille on hänellä päässään joku vinoutunut ajatus tyuliin "se ei pyydä mua treffeille koska en kelpaa enkä siksi voi pyytää häntä"

Te miehethän aina hoette, että jos olette kiinnostuneita, teette aloitteen. Jos ette tee, ette ole kiinnostuneita.

Vierailija
689/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä samanlainen iso juttu muissa maissa? Jotenkin kreisiä miettiä jotain kahvikupin hintaa treffeillä. Se maksaa kumpi ekana ehtii. Ja jos se kahvilakäynti rokottaa lompsaa liikaa niin kannattaa ehdottaa maksutonta tekemistä.

Ulkomailla on miesten kunnia-asia saada maksaa.

Vierailija
690/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisten treffien täytyy olla matala kynnys eli edullinen, kahvit tai enintään lounas tmv. Kulujen sekä sen takia, että pääsee pois nopeasti jos täytyy eikä ole sitoutunut tunneiksi jos kemiat ei kohtaakaan tmv. Ja molemmat maksavat omansa. 

Jos toinen jostakin syystä ehdottaa esim. illallista tai hienompaa/kalliimpaa tekemistä vaikka oopperaa tai balettia paremmilla eikä halua siitä luopua (näin ei ole vielä käynyt, muutama on ehdottanut mutta olen tehnyt vastaehdotuksen että 'mennäänkö ensin X että voidaan rennosti tutustua, muuten ehdottomasti kiinnostaa myös Y myöhemmin jos kemiat kohtaa niin kuin toivon') niin sitten oletan kutsujan maksavan. 

Vierailija
691/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudatetaan perinteitä sitten kunnolla. Mies tarjoaa treffeillä ruoat ja juomat. Sen jälkeen nainen tarjoaa miehelle sulojaan palkkioksi. Tottakai riippumatta siitä pitääkö miehestä. Koska ruoka kelpasi niin täytyyhän tämä velka maksaa.

Niin perinteisesti avioliitossa vaimolla ei ole omaa rahaa tai edes pankkitiliä. Mies on perheen pää ja päättää raha-asioista. Vaimo saa viikkorahaa ruokaostoksia varten mieheltään.

Minkä perinteen mukaan mies saa persettä ennen avioliittoa?

Millos avioliitto on keksitty? Kuinka kauan ihmiset ovat lisääntyneet ennen avioliiton keksimistä?

Ai sä kaipaa niin kauas menneisyyteen.. maaorjaksi kenties? Mutta ethän sä sitten voisi woltata kotiin ruokaa ja puhua paskaa netissä.

Vierailija
692/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa toki. Nainenkin sitten joskus.

Vierailija
693/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee kyllä pihi kuva äijästä, joka ei maksa treffejä. Sellaisen kanssa en halua missään tekemisissä. 

Mulle tulee kyllä pihtaaja kuva muijasta, joka ei anna treffeillä. Sellaisen kanssa en halua missään tekemisissä.

Mutta jakorasia ei kuitenkaan kummasti kelpaa vaimoksi.. Hieman ristiriitaista.

Vierailija
694/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valuuttavampyyrit riehuu kun joku edes kehtaa puhua siitä, että nainen maksaisi itse oman kahvinsa kahvilassa.

Olette säälittäviä

Tämä keskutelu ei koske sinua. Sähän et edes kahvilaan uskalla mennä.

Vierailija
695/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minkään, koska naiset pysyvät siveinä ennen avioliittoa.
Onhan teidän herrasmiestä vaativien leidien tapauksessa asia näin?
"Sellaisille naisille" ei kahveja tarjoilla.

Niin. Sellaisille naisille te maksatte 250 euroa puhtaana käteen.

Kyllä vain. Ja minäpä perustelen sinulle miksi.
"Sellainen nainen" on yleensä nuori, todella kaunis ja timmivartaloinen. Seksin saanti on 100% varmaa ja seksi on juuri sellaista jota mies pyytää ja juuri silloin kun mies sitä haluaa. Mieheltä ei edellytetä sitoutumista, vastuunottoa, olkapään tarjoamista eikä mitään muutakaan. Kyse on palvelun ostamisesta ja myymisestä, that's it. Asiaan vaikuttaa sekin, että panosuhteita haluavia miehiä on huomattavasti enemmän kuin vastaavia naisia, ja koska miehet ovat valmiita panemaan ketä tahansa naista muistuttavaa, kysynnän ja tarjonnan laki ei suosi pippeleiden omistajia.
Treffit ovat eri asia. Silloin etsin kumppania parisuhteeseen. En odota naisen palvelevan minua tismalleen minun toiveideni mukaan. Tämän ihmisen kanssa minun olisi tarkoitus jakaa elämäni, ilot ja murheet, helpot ja vaikeat ajat. Tähän sisältyy myös raha-asiat.
Jos heti alussa nainen odottaa saavansa syömingit ja juomingit minun piikkiini, on se huono alku. Miksi nainen ei halua omasta puolestaan osoittaa olevansa hyvä kumppani, vaan pyrkii "vanhojen hyvien tapojen" varjolla pummimaan treffit minun piikkiini? 
On hämmentävää kuinka naiset eivät ymmärrä eroa, vaan sekoittavat keskenään maksulliset naiset ja parisuhteen. Ehkä sitten on niin, että te ajattelette itsenne maksullisina naisina joiden arvo mitataan siinä paljonko mies on valmis maksamaan. Minä kuitenkin etsisin elämänkumppania joka ei ajattele näin. Konditionaali, koska onneksi olen sellaisen jo löytänyt.

Kohtelet siis paremmin tuntematonta huo*aa kuin potentiaalista vaimoa? Ok. Se selittää sinkkuutesi.

Vierailija
696/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millos avioliitto on keksitty? Kuinka kauan ihmiset ovat lisääntyneet ennen avioliiton keksimistä?

Ai sä kaipaa niin kauas menneisyyteen.. maaorjaksi kenties? Mutta ethän sä sitten voisi woltata kotiin ruokaa ja puhua paskaa netissä.

Hyi wolttaus tuo tsadin pellejen tapa saada ylihintasta pikaruokaa vielä kalliimmalla.

Vierailija
697/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo maksaa aina mun ja treffikumppanin laskun. Sitten voidaanki lähtä kolmestaan panemaan.

Vierailija
698/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat maksaa omat kahvinsa ja ruokansa. Ei ole tätä päivää, eikä istu muutenkaan hyvin suomalaiseen tasa-arvoiseen parisuhdemalliin odotukset siitä, että miehen pitäsi maksaa kaikki kulut. Naisilla on nykyisin ihan omaa rahaa. Eivätkä ole etsimässä itselleen elättäjää.

Miten yhden kahvin tarjoaminen ensitrffeillä on kaikkien naisten kulujen maksamista?

Vierailija
699/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos ei onnistu treffit ilman rahanmenoa, ei tarvitse treffailla ollenkaan.

SInäpä se panostat suhteeseen, voi mitä naiset menettävätkään!

Vierailija
700/1127 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja tietysti maksaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi