Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhka vai mahdollisuus - avaamme suhteen kesän ajaksi

Vierailija
02.05.2026 |

Ollaan nelikymppinen pariskunta. Valitettavan tuttu tarina: nuorena naimisiin ja pari lasta, ok-talo ja mökki. Elämä periaatteessa mallillaan, mutta kipinä on sammunut. Teimme rohkean ratkaisun ja päätimme avata avioliiton kesäksi. Selvät säännöt eli ketään ei tuoda kotiin, ehkäisyä käytetään ja teinien ei tarvitse tietää asiasta. Ehkä tämä on epätoivoinen viimeinen mahdollisuus tai lopun alkua. Syksyllä katsotaan missä mennään.

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kovin tuomiopäivän makuisia kommentteja.

Jos pitkä parisuhde on muilta osin hyvä, vakaa ja arvostava, niin sillä on suuri merkitys siihen, miten parisuhde voi kuitenkin voittaa naisen (ja miehenkin) mielessä yksittäiset hekumatuokiot.

Tarkoitushan tuollaisessa tilanteessa on uudelleenkäynnistää seksuaalinen elämä ulkopuolisen elvytyksen avulla. Toivottavasti sieltä oikeasti löytyykin juuri noita aivan fantastisia orgioita, jotka palauttaa innon ja elämänilon. Eikä sillä saa olla liikaa painoa, jos toinen on saanut vaikka kolmet kyydit ja toinen vain kerran. Mitäpä väliä sillä lopulta on?

Ja kuten ap taisi mainita, niin vaihtoehto on jatkaa nykyisellään, joka ainakin johtaisi eroon.

Siis tässä teidän tilanteessa ei ole kuin voitettavaa. Voitte hyvinkin onnistua tässä!

Vierailija
62/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä täytyy muistaa, että mustasukkaisen maailma näyttää aivan erilaiselta. Jos on mustasukkaisuutta niin ei avoin suhde voi toimia ja he eivät voi ymmärtää päivastoin ajattelevan maailmaa, sanovat täällä rivissä että tuho tulee.

Meillä oli avoimen kokeilu ja suurin osa asioista oli positiivisia. Vaimolla hiven mustasukkaisuutta, mulla ei yhtään. Esim siinä oma itsetunto nousi, kun kuulin ettei vaimo saanut yhtään orgasmia kenenkään kanssa, mä tein hänelle aikoinaan orgasmin ensimmäisenä yhteisenä yönä, vaikka olin silloin kokematon. Pientäkään vähää ei ollut merkkejä, että vaimo haluaisi pysyvästi jonkun muun matkaan, miksi vaihtaa huonompaan.

Juttelen usein vanhan kaverin kanssa mustasukkaisuudesta. Hän on luonteeltaan niin mustavalkoinen, että poikki menisi heillä heti jos joku vieras katoaisi jompaan kumpaan. Hän on myös hirveän kateellinen kuultuaan mitä minä ja vaimo on touhuttu.

Miksi ihmeessä se olisi sulle kateellinen, kun ajattelee asiasta täysin eri tavalla?

Minä ja kaverini ollaan päädytty nuorina pitkiin suhteisiin, niistä ollaan edelleen. Mieti, jos kaverini elää vähä seksisessä parisuhteessa, jossa ei ole tehty kovin mielikuvituksellisia asioita ja hän sitten ilmaisee runkkaavansa paljon fantasioiden parissa. Kerron sitten tehneeni ja nähneeni asioita jotka saa impotentinkin kuumaksi. Hän itse tietää, että pahin rajoite heillä on ollut asennoituminen. Kuvaillessani kaverille yksityiskohtia, hän sanoi että kyllä alkaa teltta nousta, kuunnellessa, illalla hän varmaan runkkasi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopio toisaalta:

"...Yleisemmin se on vaan yhden tapa etsiä uutta vielä kun on vanhassa suhteessa ja sitten jättää kun se uusi pysyvä löytyy"

Vierailija
64/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on vahva ja kommunikaatio avointa,.niin voi tuo onnistuakin

Vierailija
65/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kokeiltiin joskus avointa suhdetta. Soitin nuoruuden rakkaudelle joka oli huonossa suhteessa ja hänen kanssa pantiin se kolmekuukautta hänen puolisonsa selän takana. Vaimolla oli muutama mies panemassa häntä.  Ei se sittenkään ollut ihan mitä toivottiin ja solmittiin avoinsuhde  takaisin solmuun. 

Vierailija
66/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena ihastun ihan jokaiseen mieheen, jonka kanssa menen sänkyyn 😂. Näin tulee käymään vaimollesikin, vaikka sinulle ehkä vain saaminen on ihan vain sitä. 

Minä taas naisena ihastun todella harvoin, edes seksisuhteissa. Useammin ne miehet ihastuvat ja haluavat jotain vakavampaa.

Vierailija
67/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakakaa se omaisuus nyt, kun olette vielä puheväleissä! Ja ennen mitään ratkaisua kysykää lapsilta mitä ne ajattelee, jos eroaisitte? Saattaa mieli muuttua. Itsekästä tehdä lapsia ja sitten päättää, että vituttaa olla yhdessä ja sotkea kaikkien elämä!

Ei nyt mitään omaisuutta aleta jakamaan kun ei ole edes erottu. Ja lapset pidetään tämän kuvion ulkopuolella. Tämä on meidän aikuisten asia. Yhteinen kesälomareissukin tehdään etelään kun se on jo tammikuussa varattu. -ap

Peli on menetetty sillä kohtaa, kun toinen saa vierasta! Sen jälkeen on turha rypistellä.

Vierailija
68/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä täytyy muistaa, että mustasukkaisen maailma näyttää aivan erilaiselta. Jos on mustasukkaisuutta niin ei avoin suhde voi toimia ja he eivät voi ymmärtää päivastoin ajattelevan maailmaa, sanovat täällä rivissä että tuho tulee.

Meillä oli avoimen kokeilu ja suurin osa asioista oli positiivisia. Vaimolla hiven mustasukkaisuutta, mulla ei yhtään. Esim siinä oma itsetunto nousi, kun kuulin ettei vaimo saanut yhtään orgasmia kenenkään kanssa, mä tein hänelle aikoinaan orgasmin ensimmäisenä yhteisenä yönä, vaikka olin silloin kokematon. Pientäkään vähää ei ollut merkkejä, että vaimo haluaisi pysyvästi jonkun muun matkaan, miksi vaihtaa huonompaan.

Juttelen usein vanhan kaverin kanssa mustasukkaisuudesta. Hän on luonteeltaan niin mustavalkoinen, että poikki menisi heillä heti jos joku vieras katoaisi jompaan kumpaan. Hän on myös hirveän kateellinen kuultuaan mitä minä ja vaimo on touhuttu.

Miksi ihmeessä se olisi sulle kateellinen, kun ajattelee asiasta täysin eri tavalla?

Mustasukkaisuus on tunne, jota ei "voi valita". Olen itsekin törmännyt mieheen, jonka suuri fantasia oli kimppaseksi (minä ja toinen mies), mutta mustasukkaisuus ei antanut periksi.

Vierailija
69/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei avoimesta suhteesta voi sopia käsittelemättä, mitä tehdään jos tulee syvä ihastus. Jos ylipäätään onko osa vapaata suhdetta yhden ja saman ihmisen treffailu.

Ottakaa pian nämä asiat puheeksi.

Vierailija
70/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen määräajaksi avaaminen on ehkä hyvä ajatus. Meillä avattiin "pysyvästi" ja alkuun seksiä oli kotonakin usein ja se oli kiihkeää. Sitä parin vuoden päästä alkoi taas vaimolla kotona halut vähenemään mutta silti olisi siellä vieraissa pitänyt edelleen päästä käymään..

Vierailija
71/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ajatellut , ettet ehkä ole kuullut kaikkia asioita vaimosi seksistä muiden kanssa.

Sinulle on ehkä kerrottu ettei tullut edes orgasmia, vaikka olisi ollut yhtä ilotulitusta, ettei tule paha mieli.

Varmaan ymmärrät että kyllä muutkin miehet osaa naisia pitää hyvänä, et ole ainoa.

Vaimon mielestä yksi kielteisin puoli oli, ettei hän saanut orkkua, vaikka kiihottui kovasti, hän valittu sitä monta kertaa. Vaimo ei ole koskaan saanut panemalla orkkua, ei kenenkään kanssa eli sormet tai kielihoito tarvitaan. Esim se mies joka pani vaimoa neljästi yhdessä yössä oli yrittänyt sormilla ja tärinä dildolla puoli tuntia onnistumatta. Itse olin osassa mukana tai ainakin samassa talossa, olen siis nähnyt useasti vaimoni harrastamassa seksiä toisen kanssa.

Vaimo sanoi, että vieraalla oli juuri sopivan kokoinen kalu peppu seksiin ja kehui monia muita  kokemuksiaan, miksi ihmeessä hän tästä orkkua asiasta olisi valehdellut. Sun maailma on vainoharhainen, ehkä olet valinnut vääriä ihmisiä ympärillesi

Vierailija
72/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt paljon kommentteja, jotka eivät ole minun kirjoittamiani. Parissa kommentissa neuvottiin, että pitää sopia pelisäännöt tilanteeseen, jossa alkaa tulla tunteita kolmatta osapuolta kohtaan. Hyvä neuvo, näin teemme. Ja on pariterapiaakin harkittu, mutta sen aika on ehkä syksyllä. -ap

Vierailija
73/142 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Sopikaa asioista etukäteen, niin tilanteiden tullessa eteen, on niitä helpompi käsitellä.

Vierailija
74/142 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarkoitus on parantaa parisuhteen kipinää, niin avoin keskinäinen kommunikaatio (tunteista yms.) on tärkeää. Jos kokeilu johtaa siihen, että kumpikin kotona vain omalla kännykällään viestittelee uusien tuttavuuksien kanssa, niin siitä on tuskin apua.

Voiko kumpikin osapuoli keskeyttää kokeilun, jos se tuntuu epämukavalta? Esimerkiksi, jos vaimosi ehdottaa useamman vrk:n lomamatkaa tuttavuutensa kanssa.

Lapset todennäköisesti aistii, että jotakin on menossa. Kuinka toimitte, jos ja kun he alkavat kysellä?

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, kuinka kokeilunne toimii, kun kesä etenee.

Vierailija
75/142 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi akalla tussua kihelmöidä kovasti, kun tuollaiseen lähee. Äijä on ilmeisti ollut surkea lerppamuna, joka ei ole pystynyt mihinkään. 

Vierailija
76/142 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni epäilee, että vaimolla olisi jo joku muu mies odottamassa ja meille tulee ero varmasti. Unohtuu se, että minä nostin kipinän puuttumisen esiin ensin. Ja ottaahan vaimokin riskin. Entä jos se olenkin minä, joka tapaa kesän mittaan niin upean naisen ettei entiseen ole paluuta? Tosin se ei ole minun suunnitelmissa vaan yhteisen roihun löytyminen vaimon kanssa uudelleen. -ap

Millä logiikalla kuvittelet yhteisen roihun löytyvän, kun alatte panna muita?

Naiselle seksi on intiimiä. Hän avaa itsensä jollekin toiselle, ei sinulle.

"Avaa itsensä... " 1800-luku lähetti kirjekyyhkyn ja pyysi palaamaan takaisin.

T. Nainen

Vierailija
77/142 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte hyvästit parisuhteelle ja otatte vastaan lisää ongelmia. Varma keino erota.

Jos se kipinä on hiipunut, niin miten ihmeessä se kipinä syttyisi jonkun ulkopuolisen toimesta.

Menkää kuntoilemaan, ajakaa karvat, käykää erotiikkaliikkeessä tai mitä tahansa laatuaikaa yhdessä. Toimii paremmin eikä tuo uusia ongelmia parisuhteeseen.

Vierailija
78/142 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tarkoitus on parantaa parisuhteen kipinää, niin avoin keskinäinen kommunikaatio (tunteista yms.) on tärkeää. Jos kokeilu johtaa siihen, että kumpikin kotona vain omalla kännykällään viestittelee uusien tuttavuuksien kanssa, niin siitä on tuskin apua.

Voiko kumpikin osapuoli keskeyttää kokeilun, jos se tuntuu epämukavalta? Esimerkiksi, jos vaimosi ehdottaa useamman vrk:n lomamatkaa tuttavuutensa kanssa.

Lapset todennäköisesti aistii, että jotakin on menossa. Kuinka toimitte, jos ja kun he alkavat kysellä?

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, kuinka kokeilunne toimii, kun kesä etenee.

Nyt kun suhteen avaamisen säännöistä ym. on sovittu, niin ollaan puhuttu enemmän ja syvällisemmin kuin varmaan vuosiin. Tarkoitus ei ole touhuilla kesälläkään toisen selän takana vaan esim. kertoa reilusti, jos aikoo viettää yön poissa kotoa. Ehkä jaamme kokemuksiamme myöhemmin, en osaa sanoa vielä. Osan kesälomasta vietämme yhdessä (mm. etelänmatka), osan eri aikaan. Se puhutaan erikseen, jos toinen haluaa lähteä useammaksi päiväksi reissuun jonkun muun kanssa. En kyllä usko, että asiat etenevät niin nopeasti. Eiköhän tämä ole enemmän kevyttä "tuulettelua" kummallekin. -ap

Vierailija
79/142 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteissa on erilaisia kausia. Aina ei voi olla "kipinää" ja mikä ajan kanssa väkisin muuttuu muutenkin enemmän kumppanuusmuotoon. Tässä 2000-luvun hedonistisessa maailmassa ei vaan sitä ymmärretä.

En suosittele avointa suhdetta. Mieluummin sitten vaikka haet muutaman kerran jännitystä vieraissa käymisestä itsetuntoa kohottavan onnistumisen ja huonon omantunnon ristiriitaisuuden kera. Oma käsi noin muutenkin toimii tarvittaessa.

On kokemusta ja näkemystä kaikenlaisesta. Ei ole olemassa mitään avointa parisuhdetta. Älä kuvittele sellaista olevan - tainnuta kiimasi muilla tavoin.

Vierailija
80/142 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, 79 jatkaa vielä.

Ps. Laitatko vielä kuitenkin varmuudeksi vaimosi puhelinnumeron tähän jo nyt. Minä ja 50 muuta lukijaa osataan sitten ottaa yhteys. Sinun numerostasi ei ole kukaan kiinnostunut eli siitä ei tarvitse vaivautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän