Uhka vai mahdollisuus - avaamme suhteen kesän ajaksi
Ollaan nelikymppinen pariskunta. Valitettavan tuttu tarina: nuorena naimisiin ja pari lasta, ok-talo ja mökki. Elämä periaatteessa mallillaan, mutta kipinä on sammunut. Teimme rohkean ratkaisun ja päätimme avata avioliiton kesäksi. Selvät säännöt eli ketään ei tuoda kotiin, ehkäisyä käytetään ja teinien ei tarvitse tietää asiasta. Ehkä tämä on epätoivoinen viimeinen mahdollisuus tai lopun alkua. Syksyllä katsotaan missä mennään.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaas mennä yhdessä vaikka Saksaan jollekin hyvälle swingersklubille. Siitä tulee yhteinen kokemus ja voi tehdä tosi hyvää kipinää teille molemmille.
Tuo edellyttää, että pystytte molemmat nauttimaan siitä, että te nussitte muita toistenne katsellessa. Onnistuuko? Jos, niin sitten tämä voi todellakin toimia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sellainen käy, jos ei ole suurta rakkautta. Itselle ei ikinä onnistuisi. Seksi on vaan seksiä, ei rakkautta. Ja jos rakastaa, ei halua muita.
Rakkautta on edelleen mutta seksiä ei juurikaan. Vaimoa ei haluta kuin muutaman kerran vuodessa. Liian nuori olen tyytymään seksittömään elämään. Nämä on monimutkaisia juttuja. -ap
Ja tämäkö oli sitten paras idea?
Mites pariterapia?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni epäilee, että vaimolla olisi jo joku muu mies odottamassa ja meille tulee ero varmasti. Unohtuu se, että minä nostin kipinän puuttumisen esiin ensin. Ja ottaahan vaimokin riskin. Entä jos se olenkin minä, joka tapaa kesän mittaan niin upean naisen ettei entiseen ole paluuta? Tosin se ei ole minun suunnitelmissa vaan yhteisen roihun löytyminen vaimon kanssa uudelleen. -ap
Millä logiikalla kuvittelet yhteisen roihun löytyvän, kun alatte panna muita?
Naiselle seksi on intiimiä. Hän avaa itsensä jollekin toiselle, ei sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ensi keväänä sitten eroatte. Voin lyödä vaikka vetoa asiasta.
olemme olleet 34 vuotta naimisissa, avoin suhde eikä mitään aikeita erota
Tässä täytyy muistaa, että mustasukkaisen maailma näyttää aivan erilaiselta. Jos on mustasukkaisuutta niin ei avoin suhde voi toimia ja he eivät voi ymmärtää päivastoin ajattelevan maailmaa, sanovat täällä rivissä että tuho tulee.
Meillä oli avoimen kokeilu ja suurin osa asioista oli positiivisia. Vaimolla hiven mustasukkaisuutta, mulla ei yhtään. Esim siinä oma itsetunto nousi, kun kuulin ettei vaimo saanut yhtään orgasmia kenenkään kanssa, mä tein hänelle aikoinaan orgasmin ensimmäisenä yhteisenä yönä, vaikka olin silloin kokematon. Pientäkään vähää ei ollut merkkejä, että vaimo haluaisi pysyvästi jonkun muun matkaan, miksi vaihtaa huonompaan.
Juttelen usein vanhan kaverin kanssa mustasukkaisuudesta. Hän on luonteeltaan niin mustavalkoinen, että poikki menisi heillä heti jos joku vieras katoaisi jompaan kumpaan. Hän on myös hirveän kateellinen kuultuaan mitä minä ja vaimo on touhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakakaa se omaisuus nyt, kun olette vielä puheväleissä! Ja ennen mitään ratkaisua kysykää lapsilta mitä ne ajattelee, jos eroaisitte? Saattaa mieli muuttua. Itsekästä tehdä lapsia ja sitten päättää, että vituttaa olla yhdessä ja sotkea kaikkien elämä!
Ei nyt mitään omaisuutta aleta jakamaan kun ei ole edes erottu. Ja lapset pidetään tämän kuvion ulkopuolella. Tämä on meidän aikuisten asia. Yhteinen kesälomareissukin tehdään etelään kun se on jo tammikuussa varattu. -ap
Vaimo ehdotus ja se tuleekin saamaan parempaa munaa. Sitten se jättää sut.
Tai sitten ei saa parempaa. On kokemusta rikkaampi sitten joka tapauksessa.
No ei teidän seksi ole ollut kummosta, js se ei vaimoa kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni epäilee, että vaimolla olisi jo joku muu mies odottamassa ja meille tulee ero varmasti. Unohtuu se, että minä nostin kipinän puuttumisen esiin ensin. Ja ottaahan vaimokin riskin. Entä jos se olenkin minä, joka tapaa kesän mittaan niin upean naisen ettei entiseen ole paluuta? Tosin se ei ole minun suunnitelmissa vaan yhteisen roihun löytyminen vaimon kanssa uudelleen. -ap
Millä logiikalla kuvittelet yhteisen roihun löytyvän, kun alatte panna muita?
Naiselle seksi on intiimiä. Hän avaa itsensä jollekin toiselle, ei sinulle.
Samaa ihmettelen.
Miten ihmeessä vaimoa alkaisi ap kiinnostamaan muiden paneskelun jälkeen, kun ei ole kiinnostanut edes ennen sitä? Sun ap olis syytä avata suusi ja keskustella asiasta. Perinpohjaisesti ennen muiden kanssa panemisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi keväänä sitten eroatte. Voin lyödä vaikka vetoa asiasta.
olemme olleet 34 vuotta naimisissa, avoin suhde eikä mitään aikeita erota
Kyllä sulla on lapsellinen ajatusmaailma. Sun nykyinen ja tuleva ex vaimosi ihastuu toiseen mieheen ja sen tarjoamaan seksiin. Ja kun nainen ihastuu, silloin sä olet ilmaa sille. Sinä et ole pystynyt tarjoamaan vaimollesi sitä, mitä se olisi halunnut. Muuten sillä kyllä olisi vako märkänä ja teillä seksiä. Oletko muuten miettinyt omaa osuuttasi tässä yhtälössä?
Vierailija kirjoitti:
Tässä täytyy muistaa, että mustasukkaisen maailma näyttää aivan erilaiselta. Jos on mustasukkaisuutta niin ei avoin suhde voi toimia ja he eivät voi ymmärtää päivastoin ajattelevan maailmaa, sanovat täällä rivissä että tuho tulee.
Meillä oli avoimen kokeilu ja suurin osa asioista oli positiivisia. Vaimolla hiven mustasukkaisuutta, mulla ei yhtään. Esim siinä oma itsetunto nousi, kun kuulin ettei vaimo saanut yhtään orgasmia kenenkään kanssa, mä tein hänelle aikoinaan orgasmin ensimmäisenä yhteisenä yönä, vaikka olin silloin kokematon. Pientäkään vähää ei ollut merkkejä, että vaimo haluaisi pysyvästi jonkun muun matkaan, miksi vaihtaa huonompaan.
Juttelen usein vanhan kaverin kanssa mustasukkaisuudesta. Hän on luonteeltaan niin mustavalkoinen, että poikki menisi heillä heti jos joku vieras katoaisi jompaan kumpaan. Hän on myös hirveän kateellinen kuultuaan mitä minä ja vaimo on touhuttu.
Miksi ihmeessä se olisi sulle kateellinen, kun ajattelee asiasta täysin eri tavalla?
Voisiko köydä näin:
Ap kaipaa seksiä ja irtopanot onnistuu helposti.
Vaimon seksuaalisuus on kateissa. Onnistumiseen kaipaa perhosia vatsanpohjaan. Eli etsitään mies, johon ensin tutustutaan ja saadaan mielenkiinto heräämään. Sitten tapaaminen ja seksiä. Sitten alkaa viestittely ja lisää tapaamisia. Kännykkä on kovasti käytössä. Ihanaa ja kevyttä, ei arkea. Syksyllä voi olla vaikea enää toisesta luopua.
Ehkä ap:kin saa lisää seksiä, mutta syksyllä voi olla edessä ero tai joutuu hyväksymään toisen miehen olemassaolon.
Miten ap olette sopineet, jos ylläolevan kaltainen tilanne tulee eteen? Voitteko puhua tilanteen etenemisestä avoimesti ja mahdollisesti keskeyttää, jos homma alkaa karata käsistä?
Ei ole vaikea arvata miten tuossa käy. Mies ei saa seksiä keltään . Ei edes vaimolta. Katkerana runkkaa koko kesän. Vaimo saa seksiä ihan niin monelta kuin haluaa. Lopulta löytää jonku jonka kans hyvää seksiä ja tunteet voimistuu. Kesän jälkeen kun pitäisi juttu lopettaa, tulee katkeraksi ja ovioeron.
Lopputuloksena todennäköisempänä on syksyllä ero kuin se, että vaimollasi liekki löytyisi sinua kohtaan muista miehistä.
Koska pullonhenki on tullut jo ulos, niin enää sitä et pulloon saa. Sun on katsottava miten tässä käy.
Valmistelisin itse kuitenkin mielessäni eron, koska se ei tule vaimollesi olemaan vaikea, sinulle kyllä
Vierailija kirjoitti:
Lopputuloksena todennäköisempänä on syksyllä ero kuin se, että vaimollasi liekki löytyisi sinua kohtaan muista miehistä.
Koska pullonhenki on tullut jo ulos, niin enää sitä et pulloon saa. Sun on katsottava miten tässä käy.
Valmistelisin itse kuitenkin mielessäni eron, koska se ei tule vaimollesi olemaan vaikea, sinulle kyllä
Ap elelee ruusunpunaiset lasit silmillään. Ei tässä mitään eroa ole tulossa ja pääsen panemaan muiden kanssa.
No mutta ero tulee, etkä pääse panemaan ketään. Et edes vaimoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhka. Ero tulee. Avoimella suhteella ei ratkaista ongelmia ja paranneta suhteen vikoja. Ja kaikissa, hyvissäkin, suhteissa on epätäydellisyyttä. Asiat selviää ja ratkeaa vain puhumalla, ei panemalla muita. Onko teillä fyysistä läheisyyttä ilman seksiä? Parisuhteeseen kuuluu myös hellyys, halaaminen, suuteleminen, kainalossa olo, silittely ja muu kosketus, joka ei ole seksuaalista. Jos tätä ei ole, suhde kuihtuu pois, oli se avoin tai ei.
Kyllä me televisiota katsotaan sohvalla niin, että vaimo on kainalossa tai nojaa minuun. Saatan hieroa ja joskus harvoin pussataankin. Aiemmin oli enemmän tuollaista. Nyt se on vähentynyt samoin kuin seksi. Ehkä minä toivon, että vaimo löytää kesän aikana halunsa uudelleen ja meilläkin olisi taas seksiä. Minulla on haluja. -ap
Vaimo löytää kyllä halunsa, mutta ne eivät kohdistu sinuun.
Näinhän siinä käy. Vaimo tajuaa, että hän on kyllä halunnut seksiä, mutta ei oman miehensä kanssa. Ehkä sitten hyvä niin?
Minä naisena ihastun ihan jokaiseen mieheen, jonka kanssa menen sänkyyn 😂. Näin tulee käymään vaimollesikin, vaikka sinulle ehkä vain saaminen on ihan vain sitä.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ajatellut , ettet ehkä ole kuullut kaikkia asioita vaimosi seksistä muiden kanssa.
Sinulle on ehkä kerrottu ettei tullut edes orgasmia, vaikka olisi ollut yhtä ilotulitusta, ettei tule paha mieli.
Varmaan ymmärrät että kyllä muutkin miehet osaa naisia pitää hyvänä, et ole ainoa.
Suhteen avaaminen on miehen puolelta alistumista.
Nainen saa takuuvarmasti munaa nykymarkkinatilanteessa. Miehen kannalta tilanne on päinvastainen.
Itseään kunnioittava mies ei tuollaiseen alistu.
Vierailija kirjoitti:
Minä naisena ihastun ihan jokaiseen mieheen, jonka kanssa menen sänkyyn 😂. Näin tulee käymään vaimollesikin, vaikka sinulle ehkä vain saaminen on ihan vain sitä.
Aika monet naiset on tällaisia.
Ap vaimo toki tulee saamaan munaa ja orgasmeja muilta miehiltä - ja varmaan heihin ihastuukin. Toki ap vaimoa me miehet käytämme vain tyydytykseen, ja siirrymme seuraavaan. Toivottavasti ap vaimo myös ymmärtää tämän
M51
Täysjäsenyys ei ole ehkä ihan markkinoiden edullisin, mutta seuranhaussa laadusta kannattaa maksaa.https://suom.site/bh5fxj
Vaimo tarvitsee ihastumisen tunnetta, niin eiköhän halut siitä ala herätä. Ihastuminen oi olla haaste parisuhteelle, mutta voi siitäkin selvitä