Uhka vai mahdollisuus - avaamme suhteen kesän ajaksi
Ollaan nelikymppinen pariskunta. Valitettavan tuttu tarina: nuorena naimisiin ja pari lasta, ok-talo ja mökki. Elämä periaatteessa mallillaan, mutta kipinä on sammunut. Teimme rohkean ratkaisun ja päätimme avata avioliiton kesäksi. Selvät säännöt eli ketään ei tuoda kotiin, ehkäisyä käytetään ja teinien ei tarvitse tietää asiasta. Ehkä tämä on epätoivoinen viimeinen mahdollisuus tai lopun alkua. Syksyllä katsotaan missä mennään.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Uhka. Ero tulee. Avoimella suhteella ei ratkaista ongelmia ja paranneta suhteen vikoja. Ja kaikissa, hyvissäkin, suhteissa on epätäydellisyyttä. Asiat selviää ja ratkeaa vain puhumalla, ei panemalla muita. Onko teillä fyysistä läheisyyttä ilman seksiä? Parisuhteeseen kuuluu myös hellyys, halaaminen, suuteleminen, kainalossa olo, silittely ja muu kosketus, joka ei ole seksuaalista. Jos tätä ei ole, suhde kuihtuu pois, oli se avoin tai ei.
Kyllä me televisiota katsotaan sohvalla niin, että vaimo on kainalossa tai nojaa minuun. Saatan hieroa ja joskus harvoin pussataankin. Aiemmin oli enemmän tuollaista. Nyt se on vähentynyt samoin kuin seksi. Ehkä minä toivon, että vaimo löytää kesän aikana halunsa uudelleen ja meilläkin olisi taas seksiä. Minulla on haluja. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhka. Ero tulee. Avoimella suhteella ei ratkaista ongelmia ja paranneta suhteen vikoja. Ja kaikissa, hyvissäkin, suhteissa on epätäydellisyyttä. Asiat selviää ja ratkeaa vain puhumalla, ei panemalla muita. Onko teillä fyysistä läheisyyttä ilman seksiä? Parisuhteeseen kuuluu myös hellyys, halaaminen, suuteleminen, kainalossa olo, silittely ja muu kosketus, joka ei ole seksuaalista. Jos tätä ei ole, suhde kuihtuu pois, oli se avoin tai ei.
Kyllä me televisiota katsotaan sohvalla niin, että vaimo on kainalossa tai nojaa minuun. Saatan hieroa ja joskus harvoin pussataankin. Aiemmin oli enemmän tuollaista. Nyt se on vähentynyt samoin kuin seksi. Ehkä minä toivon, että vaimo löytää kesän aikana halunsa uudelleen ja meilläkin olisi taas seksiä. Minulla on haluja. -ap
Vaimo löytää kyllä halunsa, mutta ne eivät kohdistu sinuun.
Minkälaiset säännöt teillä on? Voiko esimerkiksi kesän ajan tapailla samaa henkilös (vaikka työkaveria) ja kehitellä samalla seksin lisäksi sivusuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset säännöt teillä on? Voiko esimerkiksi kesän ajan tapailla samaa henkilös (vaikka työkaveria) ja kehitellä samalla seksin lisäksi sivusuhdetta?
Aloituksessa kerroin säännöt. Ei tuollainen tullut varmaan kummallekaan mieleen. Seksistä sovittiin, ei mistään sivusuhteista. -ap
Hmm, jos vaimosi ehdotti avointa suhdetta, niin ei hänen haluissaan varmaan vikaa ole. Ehken suuntautuvat toisaalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa kerroin säännöt. Ei tuollainen tullut varmaan kummallekaan mieleen. Seksistä sovittiin, ei mistään sivusuhteista. -ap
Jos harrastaa kerran seksiä, niin voi tulla halu toiseeenlin kertaan jne. Siitä helposti vaan tulee suhde
Aloitus lähinnä kuulostaa, että vaimollasi on jo joku mielessä, eikä halua siitä enempää kertoa
Jos teidän suhde ei jo kesän aikana ala parantumaan,.niin eoäilen paraneeko kokeilun jälkeenkään. Mutta olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, miten kokeilu etenee.
Aika moni epäilee, että vaimolla olisi jo joku muu mies odottamassa ja meille tulee ero varmasti. Unohtuu se, että minä nostin kipinän puuttumisen esiin ensin. Ja ottaahan vaimokin riskin. Entä jos se olenkin minä, joka tapaa kesän mittaan niin upean naisen ettei entiseen ole paluuta? Tosin se ei ole minun suunnitelmissa vaan yhteisen roihun löytyminen vaimon kanssa uudelleen. -ap
Vierailija kirjoitti:
Aika moni epäilee, että vaimolla olisi jo joku muu mies odottamassa ja meille tulee ero varmasti. Unohtuu se, että minä nostin kipinän puuttumisen esiin ensin. Ja ottaahan vaimokin riskin. Entä jos se olenkin minä, joka tapaa kesän mittaan niin upean naisen ettei entiseen ole paluuta? Tosin se ei ole minun suunnitelmissa vaan yhteisen roihun löytyminen vaimon kanssa uudelleen. -ap
Totta. Mahdollisuus on molemmin puolin. Kannattaa kuitenkin muistaa myös kesän aikana, että tarkoitus on parantaa teidän välistä kipunää, ei vain paneskella siellä täällä.
Sinällään, jos vaimolla ei ole haluja,.niin miksi ehdottaa avoimta suhdetta? Eli lupaa kuitenkin paneskella muualla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mahdollisuus on molemmin puolin. Kannattaa kuitenkin muistaa myös kesän aikana, että tarkoitus on parantaa teidän välistä kipunää, ei vain paneskella siellä täällä.
Sinällään, jos vaimolla ei ole haluja,.niin miksi ehdottaa avoimta suhdetta? Eli lupaa kuitenkin paneskella muualla
Vaimo haluaa osaltaan selvittää, eikö hänellä ole enää haluja ollenkaan vai johtuuko se suhteestamme. Jotenkin noin hän asiaa selitti kun aluksi ihmettelin suhteen avaamista. Luulen että yksikin kokemus kesän aikana voi avata silmiä ja antaa vastauksen. Jos hyvin käy, niin kesän jälkeen meillä heiluu peitto vanhaan malliin. -ap
Siinä on valtava ero, käyttekö panoreissuilla erikseen, vai teettekö jotain yhdessä. Meillä oli muutaman vuoden ajan kaveri harvakseltaan "apupoikana" panemassa vaimoa. Emme ajautuneet erilleen. Pari viikkoa oli erityisen kiihkeätä aikaa kaverin vierailun jälkeen. Nykyisin pärjäämme hyvin ihan kahdestaan.
Väinö862
Vierailija kirjoitti:
Hmm, jos vaimosi ehdotti avointa suhdetta, niin ei hänen haluissaan varmaan vikaa ole. Ehken suuntautuvat toisaalle?
Ei vaimon haluissa tosiaankaan ole vikaa, todennäköisesti on jo sivusuhde valmiksi olemassa. Nyt vaan saa käydä ihan luvan kanssa ilman kiinnijäämispelkoa.
Kokeilkaas mennä yhdessä vaikka Saksaan jollekin hyvälle swingersklubille. Siitä tulee yhteinen kokemus ja voi tehdä tosi hyvää kipinää teille molemmille.
Kokeilimme avointa suhdetta vuosia sitten. Joku sanoikin tuossa, että naisen on helpompi löytää seksiseuraa, pitää paikkansa. Naisista, jotka hakevat kevyttä seuraa on krooninen pula. Jos olisin sinkku, monikin nainen haluaisi mua deittailla, mutta pelkkään seksiin löytyy helposti lähinnä ylipainoisia holisteja.
Mä sain pari vaihdolla seksiä ja maksulliset on toki söpöjä, kun voi valita kuvien perusteella.
Vaimolle löytyi helposti seuraa ja hän syttyi kerrassaan ja halusi munkin kanssa enemmän. En ole ollenkaan mustasukkainen ja näkemäni liveseksi oli kyllä huikea kokemus. Kannattaisi, ehkä alkajaisiksi sopia että jos toinen ei löydä nopeasti niin saa jatkaa hiukan pidempään.
Avoimissa suhteissa ei ole mitään vikaa sinänsä, mutta avioliiton pelastaminen sellaisella on toiveajattelua yhdeksän kertaa kymmenestä. Onnea kuitenkin matkaan.
Tällaista järjestelyä olen miettinyt itsekin. Vientiäkin olisi. Rouvaa kiinnostaa urheilu ja muut puuhat, joten ei tuo mitään menettäisikään, vaikka kävisin vähän muuallakin silloin tällöin. Ei tiedä, vaikka rouvaa alkaisi enemmän kiinnostaa minunkin kanssani, jos kolossa kävisi välillä vieras kettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakakaa se omaisuus nyt, kun olette vielä puheväleissä! Ja ennen mitään ratkaisua kysykää lapsilta mitä ne ajattelee, jos eroaisitte? Saattaa mieli muuttua. Itsekästä tehdä lapsia ja sitten päättää, että vituttaa olla yhdessä ja sotkea kaikkien elämä!
Ei nyt mitään omaisuutta aleta jakamaan kun ei ole edes erottu. Ja lapset pidetään tämän kuvion ulkopuolella. Tämä on meidän aikuisten asia. Yhteinen kesälomareissukin tehdään etelään kun se on jo tammikuussa varattu. -ap
Vaimo ehdotus ja se tuleekin saamaan parempaa munaa. Sitten se jättää sut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakakaa se omaisuus nyt, kun olette vielä puheväleissä! Ja ennen mitään ratkaisua kysykää lapsilta mitä ne ajattelee, jos eroaisitte? Saattaa mieli muuttua. Itsekästä tehdä lapsia ja sitten päättää, että vituttaa olla yhdessä ja sotkea kaikkien elämä!
Ei nyt mitään omaisuutta aleta jakamaan kun ei ole edes erottu. Ja lapset pidetään tämän kuvion ulkopuolella. Tämä on meidän aikuisten asia. Yhteinen kesälomareissukin tehdään etelään kun se on jo tammikuussa varattu. -ap
Vaimo ehdotus ja se tuleekin saamaan parempaa munaa. Sitten se jättää sut.
Tai sitten ei saa parempaa. On kokemusta rikkaampi sitten joka tapauksessa.