Onko 22-v. liian nuori loppuelämän suhteeseen
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuoruus muka jää elämättä, jos sitä elää yhdessä rakkaan ihmisen kanssa?
Eroon päättyy kuitenkin.
Mä menin naimisiin 23 vuotiaana. Ja olen edelleen samassa avioliitossa, olen yli 60 vuotias. Lapsia saimme vasta melkein kolmekymppisenä.
Ei jos käy hyvä tuuri. Mutta sitähän ei voi tietää kun kokeilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei jos käy hyvä tuuri. Mutta sitähän ei voi tietää kun kokeilemalla.
Ja ihmiset seurustelee ja menee parisuhteisiin muutenkin tuossa iässä ihan sama onko loppu elämän vai ei. Parempi kai se on loppuelämän parisuhteeseen ainaki tähdätä.
Näin 18-vuotiaana elämäni rakkauden löytäneenä ja 22 yhteistä vuotta viettäneenä voin kertoa että joo, liian aikaista. Tai miksi et voi elää nuoruutta rakkaasi kanssa? Meillä ainakin oli kivaa enkä kadu että saman ihmisen kanssa sen vietin. Mutta pettämässä olen käynyt viime vuodet kun miestä ei saa panostamaan suhteeseen. Ja se tulee kaikille väistämättä eteen. Ei ihmistä ole tarkoitettu elämään vuosikymmeniä jonkun toisen kanssa. Ei me olla mitään joutsenia.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä kannattaa hankkia kokemuksia eri ihmisistä, jotta näkee, mitä haluaa. Ei sitoutua liian varhain.
Niin ei muutakun sskset levälleen ja paneskelee kun hupra ristiin rastiin :)
Naisvalituksen määrästä päätellen liian monella on ollut liian kiire siihen rakkauteen. Koska sukupuoliroolit ja kotitöihin liittyvät asenteet opitaan jo lapsuudessa ja kun aikuisena sitten muutetaan samaan huusholliin, sukupuolittuneet kaavat ovat olemassa naisvalitus elää ja voi edelleen hyvin naisten paapoessa näitä aikuislapsiaan.
Itse aloin tuon ikäisenä seurustelemaan mieheni kanssa. Nyt 16v myöhemmin ollaan edelleen sitä mieltä, että on loppuelämän suhde. Kyllä minä ehdin elää vapaata nuoruutta ennen mieheni tapaamista ihan riittävästi. Sen jälkeen elettiin sitä nuoruutta yhdessä. Eihän parisuhteessa olo tarkoita mitään kotiin sohvalle jäämistä automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä kannattaa hankkia kokemuksia eri ihmisistä, jotta näkee, mitä haluaa. Ei sitoutua liian varhain.
Tuossa iässä kannattaa hankkia kokemuksia eri ihmisistä, jotta näkee, mitä haluaa. Ei sitoutua liian varhain
Kokemuksia kannattaa hankkia jo teini ikäisenä. Ei vasta nuorena aikuisena. Itse pariudui 19 vuotta sitten 21 vuotiaana nykyisen kanssa ja silloin minulla oli jo kokemusta parista kymmenestä seksi kumppanista. En tunne että olisi jäänyt mitään kokematta. Parasta seksiä olen kuitenkin saanut nykyisen kanssa.
Nainen joka on 22v vanha on pian liian vanha päästäkseen enää suhteeseen.
Mies joka on 22v vanha on liian nuori voidakseen laillisesti naida riittävän hehkeän nuorikon.
No, mä tapasin mieheni 21-vuotiaana (hän 22) ja olemme nyt olleet yhdessä 26 vuotta. Kolme lasta. En usko, että voisin löytää ketään itselleni sopivampaa ja olemme edelleen hyvin rakastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia on syytä hankkia varhaisteininä, jotta osaa/tietää aikuisena tehdä hyviä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisten eroissa on kyse juuri tästä, mihin hittoon unohdin itseni, kun se hiekkakakku on valettu parikymppisenä betoniin.
Nykyään ehdottomasti liian nuori!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiin ja itseensä ei voi tutustua kuin panemalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää ettei muusta tiedetä, kun tuo elämänvaihe on jäänyt elämättä.
Jos suhdetta johonkin ihmiseen tarvitsee miettiä tuolta näkökannalta, ehkä ette ole vaan riittävän hyvä pari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä kannattaa hankkia kokemuksia eri ihmisistä, jotta näkee, mitä haluaa. Ei sitoutua liian varhain
Kokemuksia kannattaa hankkia jo teini ikäisenä. Ei vasta nuorena aikuisena. Itse pariudui 19 vuotta sitten 21 vuotiaana nykyisen kanssa ja silloin minulla oli jo kokemusta parista kymmenestä seksi kumppanista. En tunne että olisi jäänyt mitään kokematta. Parasta seksiä olen kuitenkin saanut nykyisen kanssa.
Seksi, seksi ja seksi. Aikuisuus = seksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen oppinut eniten itsestäni työn, harrastusten ja ystävieni kautta. Kun muuttaa pois sieltä lapsuudenkodista, elämä alkaa alusta. Sulla on siihen asti ollut se vanhempien käsikirjoittama rooli roolileikissä nimeltä perhe. Ihan valtava määrä älä-sanoja joka on typistänyt sinut ahtaaseen muottiin. Super ahdistava ajatuskin, jos siitä olisi joutunut suoraan siirtymään seuraavaan roolileikkiin, älä tee sitä älä tee tätä, ota huomioon sitä sun tätä. Kuka käy kaupassa, kuka sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi, seksi ja seksi. Aikuisuus = seksi
Kyllä minä ymmärrän, että ei kaikki tykkää edes seksistä.
Siitä huolimatta minä ja vaimoni olemme äärimmäisen seksuaalisia. Joidenkin mittapuiden mukaan olemme yli seksuaalisia. Joten ei. Seksi ei ole yhtä kuin aikuisuus. Seksi on jotain, joka on molemmille erittäin tärkeä osa arkea ja on ollut sitä esimurrosiästä lähtien. Meile kokemukset seksistä ovat tärkeitä. Meillä ei nuorempana edes parisuhde tullut uusien kumppanien tielle. Harrastimme kimppakivaa niin kauan kun halukkaita löytyi.