Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 22-v. liian nuori loppuelämän suhteeseen

Vierailija
01.05.2026 |

Vai jääkö nuoruus elämättä?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot ehtii kasvaa vielä eri suuntiin monta vuotta. 

Vierailija
22/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

70% suhteista päättyy kuitenkin eroon, että anna mennä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa 16-vuotiaana. Meillä oli ihan mahtava nuoruus yhdessä. Tuntuu että enemmän jäi elämättä niillä kavereilla jotka käyttivät vuosia vakituisen kumppanin etsimiseen välillä jopa pakkomielteisesti.

Vierailija
24/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat varakkaista piireistä kotoisin ja elämä on turvattua taloudellisesti, ehkä kestääkin. Ennen sanottiin: "Kun köyhyys astuu ovesta sisään niin rakkaus karkaa ikkunasta." 

Vierailija
25/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli just 32 v hääpäivä ja ollaan oltu sieltä 20 lähtien. Kyllä me nuoruutta elettiin, opiskelijaelämää, matkusteltiin, touhuttiiin ennen lapsia aika paljonkin... lapsia alettiin miettiä yhteisten vuosien 8v kohdalla. Siitä mentin naimisiin, ostettiin aikuiskoti ja sitten olikin esikoisen aika... 

Vierailija
26/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ja mitä se loppuelämä edes tarkoittaa. Entä jos itse on vaikka 60 v ja toinen kuolee esimerkiksi syöpään, eikö voi mennä 65-vuotiaana naimisiin, jos elää vielä 25 v?

Vierailija
27/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole liian nuori.  Mikä on hienompaa kuin elää piiiiiitkääään rakkaan ihmisen kanssa? Meillä on seurustelun aloittamisesta pian 50 vuotta ja nyt ollaan onnellisia 65-vuotiaita isovahempia. 

Vierailija
28/86 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.

Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan jos pystytään. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.

Vierailija
29/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse toivon että tämä on loppuelämän suhde, ollaan oltu yhdessä 18-vuotiaista asti, ja kohta tulee 20 vuotta yhdessäoloa täyteen. Opiskelijaelämä ja nuoruus oli hauskaa aikaa yhdessäkin. Ja meillä on edelleen hauskaa yhdessä, vaikka ei niin nuoria enää ollakaan. 

Hyvää jatkoa suhteellenne, meillä kesti yhteensä 60 vuotta. Pitäkää huoli toisistanne.

Vierailija
30/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 21 kun aloin seurustella nykyisen aviomieheni kanssa. Nyt ollaan 50 ja ollaan edelleen onnellisesti naimisissa. 

Vierailija
31/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ehdottomasti. 

Vierailija
32/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on. Tossa iässä ei vielä oikein tajua, että pitää valkata kunnolla. Mieluummin seurustella vaan.

Vierailija
33/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole.

Vierailija
34/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se suhde sitä kestä kuitenkaan (tai sitten ei puhuta pitkästä elämästä) joten ehkei se ole niin hyödyllinen tapa jakaa asioita. Jos joku muuta koittaa väittää, se on isompi ongelma eikä suoraan liity tuohon odotukseen. :P

Vierailija
35/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18 ja puolisoni 16 kun tavattiin. Emme koe, että meillä on jäänyt nuoruus elämättä.

t: mies 54v

Vierailija
36/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hyvä ja rakas löytyy niin sehän on ihan parasta. Itse olin just 22v ja mies 25v kun aloimme seurustella ja muutimme yhteen. Nyt olemme 57v ja 60v. Ja yhdessä olemme yhä ja 2 aikuista lasta. En vaihda. Eikä todellakaan jäänyt mikään elämättä. 

Vierailija
37/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään välttämättä ole liian nuori. Mutta voi olla. Riippuu tapauksesta.

Minä olin 21v, kun aloin seurustella mieheni kanssa. Sitä "villiä nuoruutta", josta muka jää paitsi, oli eletty jo ihan tarpeeksi. Nyt olen 42v, meidän lapsista nuorempi täytti juuri 18. Ollaan edelleen erittäin onnellisia yhdessä. Ei ole minkäänlaisia merkkejä, etteikö jatkettaisikin näin.

Vierailija
38/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivot ehtii kasvaa vielä eri suuntiin monta vuotta. 

Eli lapsiakaan ei kannattais tehdä alle 3-kymppisenä, että olis tarpeeksi viisas ja kypsä kasvattamaan niitä...?

Vierailija
39/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% kanssasiskoillasi globaalisti ei ole mahdollista kysyä tuota kysymystä edes 20-vuotiaana.

Vierailija
40/86 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin puolisooni 16 vuotiaana, 22 vuotiaana menimme naimisiin, tässä kuussa tulee 58 vuotta yhteiseloa, mikä on ollut todella mukavaa ja sopuisaa. Harmi vaan, kun perälauta alkaa vilkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän