Kuka hevosalan vaikuttaja ja ratsastaja kuollut Ypäjällä onnettomuudessa?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Hevosihmiset ovat kaikki kuspäitä.
On joo, sellaisia itsetietoisia m*lkkuja...
2019 11 vuotias tyttö kuoli oman poninsa potkuun kotipihallaan. Mitkään suojavarusteet ei auta jos potku osuu esim. kaulaan.
Vierailija kirjoitti:
Hevoset on Suomessa tappaneet enemmän ihmisiä kuin sudet.
Vuosittain vähintäin yksi hepan tappama.
Täydellinen kuskikin voi ajaa kolarin.
Eläimet on aina eläimiä ja voi käyttäytyä arvaamattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sulle paskan vertaa.
Kuuluuhan se vähän, kun lehdessäkin kirjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Koko media-ala elää asioista jotka eivät kuulu kenellekään paskan vertaa.
Koitapa tehdä kansalaisaloite uutisten kriminalisoinnista jos helpottaisi.
Jokaisen lastensa harrastusta valitsevan vanhemman olisi syytä tiedostaa että hevosharrastuksessa raatoa tulee kuin raatteen tiellä.
Oma varjoaankin säikkyvä puolen tonnin kavioeläin on monen vanhemman mielikuvissa tuevallisempi ajopeli teinitytön ahterin alle kuin 4-pyörämönkijä vaikka tilastot väittävät ihan muuta
Vierailija kirjoitti:
Onpa ollut henki kortilla muutaman kerran hevosen kanssa. Kylkiluu murtunut, käsi poikki, satutin lonkan pahasti tippuessa. Yhdesti menin hevosen kanssa nurin kun se kompastui. Pahin paikka oli, kun hevonen säikähti maantiellä ja kääntyi kovassa vauhdissa ympäri ja melkein jäimme rekan alle. Oli todella lähellä törmäys
Miksi edes ratsastat tiellä, jossa on rekkaliikennettä.
Siksi minä seitsemänkymppinen ratsastan aina islanninhevosilla. Ne eivät piittaa vaikka mönkijä menisi ohi.
Vierailija kirjoitti:
Siksi minä seitsemänkymppinen ratsastan aina islanninhevosilla. Ne eivät piittaa vaikka mönkijä menisi ohi.
Mä oon onnistunut osumaan useammankin kerran issikkamaastolle, josta on ambulanssi hakenut ratsastajan, kun heppa on säikkynyt tai muuten vaan sekoillut.
Vierailija kirjoitti:
Miten noin täydellinen hevosharrastaja voi kuolla ratsastusonnettomuudessa?
600 kg ja jäät jalkoihin.
.
Niin koko hommahan johtuu siitä että hevonen pakotetaan tekemään asioita jotka eivät ole sille luontaisia. Ei minua ne ihmiset säälitä
Vierailija kirjoitti:
Hevosharrastus on typerää ja rehevöittää vesistöjämme.
Läskiniskojen,rehupunttien,elitistisien pentujen ja elähtäneiden naisten harrastus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ollut henki kortilla muutaman kerran hevosen kanssa. Kylkiluu murtunut, käsi poikki, satutin lonkan pahasti tippuessa. Yhdesti menin hevosen kanssa nurin kun se kompastui. Pahin paikka oli, kun hevonen säikähti maantiellä ja kääntyi kovassa vauhdissa ympäri ja melkein jäimme rekan alle. Oli todella lähellä törmäys
Mitä järkeä? Hevonen kelpaa avuksi perunapellon kyntämiseen ja kotitarvepuun hakemiseen metsästä ja siinä se.
Niin ja lopuksi sen voi syödä. Metvurstia nam.
Joku toimittaja näytti uhriutuvan hevosharrastuksen puolesta jossain (ilta?) lehdessä tänään.
Itse en harrasta hevosia mutta sanoisin että on typerää yrittää selittää sitä riskittömäksi harrastukseksi kun siinä tulee välillä tilanteita joita ei kyetä hallitsemaan ja sitten voi vaan toivoa että tippuu esim. hevosen selästä siten ettei tule vaurioita ratsastajaan tai hevoseen. Ei sen kanssa hysteerinenkään pidä olla, mutta ei se täysin 100% vaaratonkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tilanne missä melkein jäin hevosen kanssa rekan alle johtui siitä, että jonkun mielestä oli hauska töötätä ohi ajaessa. Se on yllättävän yleistä. Hullua kyllä. Hevonen painaa aika paljon ja aiheuttaa tuhoa jos tulee konepellille.
Ulkomailla on tapana töötätä varoitukseksi.
Kiusantekoa jota harrasti erityisesti nuoret miehet. Reaktiivisen hevosen kanssa tuli pelottavia tilanteita. Pomminvarman kanssa ehti näyttää keskaria.
Kypäräkamera ja tööttäilystä rikosilmo. Mu r h nan yrityshän tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko media-ala elää asioista jotka eivät kuulu kenellekään paskan vertaa.
Koitapa tehdä kansalaisaloite uutisten kriminalisoinnista jos helpottaisi.
Media tietää kansaa paremmin joten ei niitä kiinnosta moiset aloitteet.
Sääli vaan että koko mediamme alkaa olla ajattelukyvyiltään kuin irvikuva somebimbosta joka avautuu päivittäin someavauksissaan ehdottoman oikeita mielipiteitään asioista joista ei tiedä mitään ja sensuroi raivokkaasti ne jotka kehtaa väittää vastaan koska somebimbon ei tarvitse kuunnella mitään "toksisen maskuliinista nasseilua" omassa fiidissään.
Vierailija kirjoitti:
Niin koko hommahan johtuu siitä että hevonen pakotetaan tekemään asioita jotka eivät ole sille luontaisia. Ei minua ne ihmiset säälitä
Kyllähän sekä hevoset ja koirat pitää päästää hihnasta irti ja vapauttaa luontoon. Syökööt ja talvehtikoot siellä.
Sinä et ole mikään auktoriteetti joka saa päättää mistä täällä saa keskustella. Jos ei keskustelujen aiheet miellytä niin pysy poissa.