Kuka hevosalan vaikuttaja ja ratsastaja kuollut Ypäjällä onnettomuudessa?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
2019 11 vuotias tyttö kuoli oman poninsa potkuun kotipihallaan. Mitkään suojavarusteet ei auta jos potku osuu esim. kaulaan.
Vuosia sitten uutisoitiin Kemppaisen Minnan kuolemasta. Hän oli tuttu, kokenut pitkän linjan ratsastaja. Nuoruuden tallilla Mikkelissä (jossa Minnakin vaikutti) nuori ratsastaja tippui hevosen selästä kesken ratsastustunnin ja kuoli, kun kavio murskasi keuhkot.
Itse aloitin ratsastuksen 8-vuotiaana isoilla hevosilla ja on vain ihme, ettei koskaan mitään sattunut. Alas tipahdin sen sata kertaa, mikä hyväksi ratsastajaksi tulevan pitääkin tipahtaa. Omien lasteni annoin ratsastaa vain sopivan kokoisilla poneilla silloin kun ratsastusta harrastivat.
Kyllä on asiatonta keskustelua! Ei minkäänlaista kunnioitusta vainajaa tai hänen lähipiiriä kohtaan! Kuolema korjaa tiedätkin vielä ja teidän läheiset, niin miettikää omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on asiatonta keskustelua! Ei minkäänlaista kunnioitusta vainajaa tai hänen lähipiiriä kohtaan! Kuolema korjaa tiedätkin vielä ja teidän läheiset, niin miettikää omalle kohdalle.
Tältähän se näyttää ja kuulostaa, kun ihmiskunnioitus puuttuu. Ei ole kaikilla sisäsyntyistä, eikä kotona koskaan opetettu.
Ihan kuin teinit täällä kirjoittelisi. Ei mitään käsitystä lajista eikä isoista eläimistä. Ei mitään käsitystä tai kunnioitusta menehtynyttä henkilöä kohtaan. Ei mitään sivistystä tai myötätuntoa omaisia kohtaa. Missä ”metässä” olette kasvaneet. Sivistymätöntä tekstiä kehtaatte kirjoittaa ja piiloutua nimimerkin taakse. Osaatteko yhtään hävetä, epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin teinit täällä kirjoittelisi. Ei mitään käsitystä lajista eikä isoista eläimistä. Ei mitään käsitystä tai kunnioitusta menehtynyttä henkilöä kohtaan. Ei mitään sivistystä tai myötätuntoa omaisia kohtaa. Missä ”metässä” olette kasvaneet. Sivistymätöntä tekstiä kehtaatte kirjoittaa ja piiloutua nimimerkin taakse. Osaatteko yhtään hävetä, epäilen.
Anteeksi teinit, ei ollut tarkoitus loukata teitä. Käytin väärää ilmaisua. Näille joillekin kommenteille ei ole osuvaa nimitystä.
Hei kaikki hevostietäjät. Minulla on 10 vuotias tyttö mennyt esteratsastus tunneille tarkoituksena kisaaminen. Minua pelottaa ihan oikeasti, ettei tuon ikäinen pikkutyttö tajua kuinka vaarallisesta touhusta on kyse. Hän ja äitinsä ovat asiasta niin innoissaan, että kaikenlainen kyseenalaistaminen menee kuuroille korville eikä asiasta edes voi järkevästi keskustella. Mikä avuksi?
T. Huolissaan oleva iskä
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki hevostietäjät. Minulla on 10 vuotias tyttö mennyt esteratsastus tunneille tarkoituksena kisaaminen. Minua pelottaa ihan oikeasti, ettei tuon ikäinen pikkutyttö tajua kuinka vaarallisesta touhusta on kyse. Hän ja äitinsä ovat asiasta niin innoissaan, että kaikenlainen kyseenalaistaminen menee kuuroille korville eikä asiasta edes voi järkevästi keskustella. Mikä avuksi?
T. Huolissaan oleva iskä
Moni muukin laji on vaarallinen, ja sattua voi ihan myös koulumatkalla. Ei ne hevoset mitään hirviöitä ole, eikä niitä onnettomuuksia ihan jatkuvasti satu! Pojat ajaa crossimopoilla, ja siitä ei tupata olemaan huolissaan.
On juttuja vabnhoista työhevosista, jotka osasi visusti varoa astumasta kenenkään päälle. Ehkä nämä monen käyttäjän ratsastamat ja käskyttämät hevoset, jotka vielä vihtaa omistajaa, ovat erilaisia, eivät ole oppineet varomaan.
Tarvitseeko hevostallit molempien huoltajien suostumuksen? Jos ei niin voit ilmoittaa ettet salli lapsesi käyvän tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koko hommahan johtuu siitä että hevonen pakotetaan tekemään asioita jotka eivät ole sille luontaisia. Ei minua ne ihmiset säälitä
Kyllähän sekä hevoset ja koirat pitää päästää hihnasta irti ja vapauttaa luontoon. Syökööt ja talvehtikoot siellä.
Hevosia voi pitää isolla laitumella laumassa, ei ole pakko ratsastaa. Mutta kun mä haluun alistaa
Ei kukaan pidä hevosia huvikseen pihankoristeena. Kuolevat kaikki pois ilman hevosharrastusta
Vierailija kirjoitti:
T. Huolissaan oleva iskä
Onko tytöllä siis oma poni?
Vierailija kirjoitti:
Hevoset on Suomessa tappaneet enemmän ihmisiä kuin sudet.
Moottoriurheilu myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tilanne missä melkein jäin hevosen kanssa rekan alle johtui siitä, että jonkun mielestä oli hauska töötätä ohi ajaessa. Se on yllättävän yleistä. Hullua kyllä. Hevonen painaa aika paljon ja aiheuttaa tuhoa jos tulee konepellille.
Ulkomailla on tapana töötätä varoitukseksi.
Kiusantekoa jota harrasti erityisesti nuoret miehet. Reaktiivisen hevosen kanssa tuli pelottavia tilanteita. Pomminvarman kanssa ehti näyttää keskaria.
Nuoret miehet typerin ryhmä liikenteessä. Ajokortti pitäisi sallia miehille vasta kolmikymppisenä
Vierailija kirjoitti:
Niin koko hommahan johtuu siitä että hevonen pakotetaan tekemään asioita jotka eivät ole sille luontaisia. Ei minua ne ihmiset säälitä
Ihan luontaistahan hevoselle on kantaa ratsastajaa selässään. Hevosella on vahva selkä, toisin kuin vaikka lehmällä.
Myös ratsastuksen askellajit ovat hevoselle luontaisia.
Ei ole omaa ponia/hevosta. Eniten tässä mietityttää jos tytölle sattuu jotain vakavampaa millä on vaikutusta loppuelämälle. Syytänkö siitä itseäni etten tehnyt aikoinani asialle mitään. Asiastahan ei kanssani ole neuvoteltu vain todettu, että hei nytpä sitä mennään heppatalleille ratsastamaan. Onko kohtaloni lapsen toisena huoltajana vain odottaa ettei mitään satu ja hyväksyä harrastus?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko hevostallit molempien huoltajien suostumuksen? Jos ei niin voit ilmoittaa ettet salli lapsesi käyvän tunneilla.
EI TARVITSE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI TARVITSE
Tähän olisi mielenkiintoista kuulla perustelut. Löytyykö asiasta lakipykälää tms?
Vierailija kirjoitti:
Hevosihmiset ovat kaikki kuspäitä.
"Vai juu oolveis liiv fuckin ämpäri evriveör?" Tulipaha mieleen😂
Olen ollut Ypäjällä Ratsastusopistossa töissä 90-luvun alussa.
Hevosia voi pitää isolla laitumella laumassa, ei ole pakko ratsastaa. Mutta kun mä haluun alistaa