Mikä vaivaa ihmisiä jotka myyvät tyhjiä kahvipusseja, käpyjä tai muuta vastaavaa?
Kommentit (13)
Ai kirpputoreilla? Siellä myydään paljon vastaavanlaista roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka myy
Nettikirppareilla oon törmännyt erityisesti noihin tyhjien kahvipussien myyjiin. Ap
Ehkä heillä on luja luottamus siihen, että ne ovat hyvää askartelumateriaalia ja löytyy himoaskartelijoita, joille ne menevät kaupaksi.
Tyhjistä kahvipusseista voi taitava tehdä kasseja ja muuta askartelua. Käpyjä käytetään myös askartelusta ja niistä saa havupuiden siemeniä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjistä kahvipusseista voi taitava tehdä kasseja ja muuta askartelua. Käpyjä käytetään myös askartelusta ja niistä saa havupuiden siemeniä.
Mutta miksi pyytää rahaa sellaisella mikä on ilmaista
Eihän myyjät niitä tyhmiä ole, vaan ne jotka maksavat...
Ne ovat haluttuja askartelumateriaaleja.
Askartelutarvikkeina myydään liikkeissä jotain kiinalaisia käpyjä kalliiseen hintaan. Kahvipussiboomi taisi olla pahimmillaan joku aika sitten. Aika paljon saisi juoda kahvia, että saisi tarvittavan määrän kasaan. Monet saavat niitä ilmaiseksi tuttaviltaan, mutta jotkut joutuvat sitten ostelemaan.
Täytyykin varmaan kesällä käydä keräämässä pihasta kävyt, kun ne kopsahtelvat männyistä alas ja pistää ne sitten myyntiin.
Olen nähnyt roskalavaryhmissä noita kahvipusseja, käpyjä, omenapuun oksia kaneille, kaikkea mahdollista ihmiset tarjoaa, ja kaikelle on joku tarve jollakulla. Tosin en itse viitsisi lähteä hakemaan hernekeittopurkkia tai kauranryynipakettua joka menossa vanhaksi.
En tiedä kelpaavatko tosi huonossa kunnossa, vaikka kissan raapimat sohvat, huonekalut kellekään vai onko tarkoitus vain säästää kuljetuskulut.
Homeiset lastenvaunut, tuli mieleen, hain. Tarvitsin vain runko-osaa mökkikäyttöön, kopan hävitin asiallisella tavalla eli kaatopaikkakuormaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän myyjät niitä tyhmiä ole, vaan ne jotka maksavat...
Kyllä myyjäkin tyhmä voi olla. Moni onkin, kun katsoo, mitä roskaa ja millä hinnalla yritetään myydä.
Ei mikään vaivaa. Noillekin on joillain käyttöä. Joku haluaa askarrella, mutta ei riitä kärsivällisyys kerätä kahvipusseja montaa vuotta (oma käyttö vähäistä) tai polvet ei kestä käpyjen keräämistä metsässä?
Vaikka ilmaisia olisivatkin, niin onhan siinä pieni vaiva. Itse olen kirppareilta ja kierrätyksestä ostanut siskolle niitä tölkkirenkaita. Muutamalla eurolla saa isoja säkkejä ja siskon touhukkaaksi ja tyytyväiseksi.
Kuka myy