Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmiö: miehet vetäytyvät nyt yhteiskunnasta sekä deittailusta

Vierailija
01.05.2026 |

Mistä tämä johtuu? Miksi miehet katoavat ja muuttuvat näkymättömiksi? 

Kommentit (2138)

Vierailija
1401/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patriarkaatin loppu ja vallan vaihdos. Miehet astuvat sivuun aivan vapaaehtoisesti. Miksi tämä nähdään ongelmana? Olisiko pitänyt saada aikaan ruma riita?

Tuskin astuvat. Nyt ensimmäiset miehet ehkä ovat luovuttaneet, mutta mitäpä lottoat, kun enemmistö miehistä alkaa olla syrjässä? Menevätkö pois mukisematta? Hiipuvat ja kuolevat. Vai ottavatko väkisin  itselleen takaisin sen, mikä heille ”kuuluu”? 

"kun enemmistö miehistä alkaa olla syrjässä?"

Kun nyt ensin esittäisit näyttöä edes sille, että aiempaan tilanteeseen verrattuna löytyisi merkittävä lisäjoukko seurustelua karttavia miehiä. Ekstrapolaatio tulevaisuuteen kun edellyttäisi niitä nykyisiä datapisteitä joiden perusteella tuo ennustus voitaisiin tehdä.

Ei tietenkään ole muiden vastuulla opettaa sulle perusteita, mutta lue vaikka tosta aluksi. Eikä ole kyse vain omasta päätöksestään karttavista, vaan myös heistä, jotka vielä yrittävät, mutta eivät saa.

https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/3868557-most-young-men-are…
artikkelissa on monta tilastoknoppia, mutta ehkä tässä vahvin tieto:

More than 60 percent of young men are single, nearly twice the rate of unattached young women, signaling a larger breakdown in the social, romantic and sexual life of the American male. 

Men in their 20s are more likely than women in their 20s to be romantically uninvolved, sexually dormant, friendless and lonely. They stand at the vanguard of an epidemic of declining marriage, sexuality and relationships that afflicts all of young America.  

Tässä puhuttiin tilanteesta Suomessa, ei USA:ssa. Eli siis tilastotietoa tai uutisia muutoksesta Suomessa pitäisi löytyä.

Väitteen (keskustelun otsikossa) esittäjällä on tietenkin todistuksen taakka joten heitot tyyliin "googlaa itse" ovat merkki siitä, ettei dataa oikeasti löydy.

Arvasin, että tämä ”ei oo Suomi wöö” tulee. Ei ansaitse sen enempää huomiota.

Keskustellaan tilanteesta Suomessa. Tarjoilet jenkkisivuilta kopsattuja esimerkkejä USA:sta. Pyydetään esimerkkejä Suomesta. Uhriudut kun sinulla ei niitä ole.

Pidän sua vihollisena, jonka kanssa keskustelu on ihan turhaa, mutta ihan vaan nöyryyttämisesi ilosta hain silti tän:

https://suomenkuvalehti.fi/paajutut/minusta-on-tullut-helvetin-katkera-…
”Yhä useampi”

Maksumuuri, mutta toi sanapari jo riittää.

Perustelet siis kantaasi lehtijutulla josta olet lukenut vain otsikon 🤣🤣🤣

Itse perustelet mielipidettäsi sillä että susta tuntuu

No mielipiteet on yleensä tunnepitoisia. Faktat on sit toinen asia. Ovat niinku eri asia

Eri

Vierailija
1402/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patriarkaatin loppu ja vallan vaihdos. Miehet astuvat sivuun aivan vapaaehtoisesti. Miksi tämä nähdään ongelmana? Olisiko pitänyt saada aikaan ruma riita?

Tuskin astuvat. Nyt ensimmäiset miehet ehkä ovat luovuttaneet, mutta mitäpä lottoat, kun enemmistö miehistä alkaa olla syrjässä? Menevätkö pois mukisematta? Hiipuvat ja kuolevat. Vai ottavatko väkisin  itselleen takaisin sen, mikä heille ”kuuluu”? 

Kun nyt ensin esittäisit näyttöä edes sille, että aiempaan tilanteeseen verrattuna löytyisi merkittävä lisäjoukko seurustelua karttavia miehiä. Ekstrapolaatio tulevaisuuteen kun edellyttäisi niitä nykyisiä datapisteitä joiden perusteella tuo ennustus voitaisiin tehdä.

Ei tietenkään ole muiden vastuulla opettaa sulle perusteita, mutta lue vaikka tosta aluksi. Eikä ole kyse vain omasta päätöksestään karttavista, vaan myös heistä, jotka vielä yrittävät, mutta eivät saa.

More than 60 percent of young men are single, nearly twice the rate of unattached young women, signaling a larger breakdown in the social, romantic and sexual life of the American male. 

Men in their 20s are more likely than women in their 20s to be romantically uninvolved, sexually dormant, friendless and lonely. They stand at the vanguard of an epidemic of declining marriage, sexuality and relationships that afflicts all of young America.  

Tässä puhuttiin tilanteesta Suomessa, ei USA:ssa. Eli siis tilastotietoa tai uutisia muutoksesta Suomessa pitäisi löytyä.

Väitteen (keskustelun otsikossa) esittäjällä on tietenkin todistuksen taakka joten heitot tyyliin "googlaa itse" ovat merkki siitä, ettei dataa oikeasti löydy.

Arvasin, että tämä ”ei oo Suomi wöö” tulee. Ei ansaitse sen enempää huomiota.

Onhan se ihan eri asia pohtia ilmiöitä Suomessa vs. Jenkeissä! Toki saattaa levitä Suomeenkin, mutta silti pohdinnat pitää liittää kontekstiinsa. 

Valitse karhu ja silleen

No onkohan tätäkään selvitetty varsinaisesti suomalaisten keskuudessa. Marja/sieni -metsällä ollessa usein tapaa miehiä ja naisia. Muualla maailmassa vastaavaa kulttuuria ei niin ole, joten siellä vastaantulijat voivat olla arvaamattomampia. 

Karhuja yleensä harvemmin kohtaa, kun ne mieluummin väistävät ihmistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja jos himot jylläävät, niin elukkakin tajuaa mennä naisten perässä sinne, mistä niitä voisi saada. Kuten yöelämään tai nettiin."

Miten sinulle on niin hankala tajuta että ihmiset ovat erilaisia? Joillain kiima ylittää ujouden ja epävarmuuden, toisilla ei. Eikä se riipu vain kiiman määrästä vaan ujouden ja epävarmuuden määrästä.

Yritä nyt ymmärtää, ettei hän ujoutta syyksi maininnut, vaan vain yksinäisyyden. Sinä keksit ujouden. Kyseessä aivan eri ongelmat.

Kokemattomuuden vuoksi myös ujous naisseurassa oli minulla (se lapsuudenkodissa pitkään asunut m) ongelmana, kun kontakteja naisten kanssa ei juurikaan ollut. Kun kohtaamisia alkoi kertyä niin ujouskin väheni ja erään kohtaamisen seurauksena päädyin pitkään parisuhteeseen. 

Mitä testosteronin puutteeseen tulee niin siitä ei ollut kysymys. Jossakin vaiheessa nuorena aikuisena pikemminkin oli jännetupentulehdusta oikean käden ranteessa. Mutta kun jo tuolloin ajattelin ylä- enkä alapäälläni niin en lähtenyt yrittämään yhden yön seuraa tms viritelmiä. 

Vierailija
1404/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#metoo

Jis metoo on syypää siihen, ettei miehet edes yritä elää yhteiskunnan normien mukaisesti, on ihan hyvä, että tällaiset yksilöt vetäytyvät. Todistaa vaan metoon tarpeellisuutta.

Sinäkö päätät miten miesten tulee elää? Normi on se että ne anelee sulta pillua ja sä sanot ettei onnistu?

Ei, se ei ole normi. Ei normi mies anele eikä elä noin. 

Minä tietenkin määrittelen sen, saako mies meitä naisia häiriköidä. Ja toivon, että sellaiset miehet, jotka eivät osaa käyttäytyä asiallisesti naisten seurassa, eivät ole naisten seurassa. Sitähän tämä apkin julistaa, ja metoo kuulemma syynä. Hyvä, kaikki ovat siis tyytyväisiä.

Vierailija
1405/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nuorempana baareissa, join, olin kännissä. Yksikään nainen ei tullut ikinä juttelemaan. Ei baarin ulkopuolella, ei baarin sisällä. Naisille en itse mennyt juttelemaan koska olin (ja olen vieläkin) kiltti, kunnollnen, ujo, ylipainonen, alle 185cm pituinen ja pelaan videopelejä.

m42

Vierailija
1406/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali mies ei asu kerrostalossa tai ole väkivaltainen. Normaali mies tarvitsee pakopaikan seksuaaliselle turhautumiselle, olkoon se miesluola tai autotalli. Itse ainakin puhun ja pussaan, mutta pitää olla paikka mihin paeta "lohikäärmettä", varsinkin kun en tykkää riitelystä. Öljy ja vesi eivät sekoitu, miksi yrittää sekoittaa niitä väkisin. En ilmeisesti ole mies jota naiset haluavat, joten olen mielummin yksin ja mielestäni olen hyvä mies. En luule olevani taivaan lahja ja sekö vituttaa naisia?

Aika moni normaali mies asuu kerrostalossa.

Ei asu. Normaalius määritetään asumismuodon mukaan. Omakotitalo = normaali. Muut = incel.

Vierailija
1407/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla mitenkään naisten älyttömät odotukset siitä että mies maksaa kaiken ja mahdollisen eron sattuessa nainen vie vielä lapset asunnnon ja muustakin puolet. Suomessa avioliitoista noin 50% päätyy eroon joten olisitko itse valmis heittämään kolikkoa koko elämäsi suhteen?

Jos sitä pelkää, tekee avioehdon ja jättää lapset tekemättä. Eikö niin?

Tai sitten....

ei sekaannu naisiin ja niiden draamaan

Se on aina hyvä vaihtoehto, jos ei kykene avioehtoa vaatimaan. Suosittelen!

Vierailija
1408/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää deittaikullq ja yhteiskunnalla on annettavaa miehille että mieten kannattaisi jatkaa sitä? Ymmärrä kyllä miksi se teitä naisia harmittaa kun te olette tottuneet maksattamaan miehillä kaiken ja kun ei ole miehiä maksamassa niin joudutte itse maksamaan sen mitä haluatte

Tuke pois sieltä amerikkalaisilta naisvihasivustoilta ja tutustu tähän  yhteiskuntaan, jossa sinä elät. Täällä ei pahemmin mieselättäjiä löydy. Suurin osa perheistä tarvitsee molempien tulot.

Öööh molempien tulot?

Pari viestiä aikaisemmin julistettiin kuinka kaikilla sinkkunaisilla on oma, velaton asunto. Ja iso sellainen.

Ei, sellaista ei kukaan julistanut. Minä kerroin, että minun sinkkuna elävillä on omat asunnot, jotka ovat itse hankkineen omilla tuloilla. Miksi lisäät omiasi? Eikö asiasi ole ilman vääristelyä tarpeeksi merkityksellinen?

Jos perustee perheen, on rahanmeno suurempaa ja tilaakin yleensä tarvitaan enemmän. Siihen ne kahden tulot ovat yleensä tarpeen.

Vierailija
1409/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä aika absurdi käsite koko vetäytyminen. Puoli elämää mennyt ja ei ole tähänkään mennessä semmosta deittailua josta vetäytyä pois. Asiaan vaikuttanee se, että en ole syntynyt pitkäksi ja komeaksi ja on joutunut kärsimään kiusaamisesta ja syrjinnästä varsinkin ihan tarpeeksi per elämä. Miehenä joutuu niin helposti semmoseen syrjinnän kierteeseen, ettei moni edes tajua. Kuitenkin koulut käyty ja töitä tehty ja salilla käyty aina. Ette te kauaa minun elämääni kestäisi.

Ketkä te? Meitä on paljon, jotka olemme opiskelleet, työelämässä ja jopa salilla tulee käytyä. Meitä monia on myös kiusattu. Ssilti tässä elellään ihan normisti. Yhteiskunnassa.

Kiusattiin muakin 3-9 luokat ja silti oli kiinnostuneita tyttöjä, venähdin pituutta vasta rippikoulun jälkeisenä kesänä ja olin alipainoinen. Ei se ulkomuodosta ole kiinni, vaan luonteesta. Jos olet ulospäinsuuntautunut ja et ole mikään naisia haukkuva ja h*oritteleva poika/mies, etkä rasisti kallu niin helposti saa parisuhteen. 19-vuotiaana menin vielä salille ja treenasin hieman lihaksia, en kuitenkaan mitään bodari tyylin lihaksia ja oli vientiä. Ei kannata viettää aikaa siellä ylilaudalla ja kuunnella miehiltä, minkälainen miehen täytyisi olla. Sillä pääsee jo pitkälle.

Ei oo ulkonäöstä kii, mutta sit kuitenkin bodasit parantaaksesi ulkonäköäsi

Onko joku kieltänyt sinua tekemästä samaa?

Ei ole millään tavalla minusta kyse 

Missäänhän ei ole koskaan kyse sinusta, paitsi että kaikessa on. Et voi jatkuvasti kertoilla siitä mitä muut tekevät ja täysin ulkoistaa itseäsi joksikin entiteetiksi, joka sanelee kuinka asiat ovat. Olet täysin epäonnistunut misantrooppina, koska etsit jatkuvaa kontaktia ihmisiin, vaikket voi sietää ihmisiä. Todellinen misantrooppi välttelisi tätä palstaa, eikä pyrkisi keskusteluun ihmisten kanssa. Vihaat ihmisiä, etkä osaa tehdä sitäkään. 

Söpöt sekoilut

Oletko sä ihan uupunut tästä sun monen päivän uhoamisestasi, kun et ton parempaan pysty?

Todennäköisesti on. Jaksaa vielä muutaman viikon ja sitten hiljenee kuukaudeksi. Kenties puhelinlasku jää maksamatta, kenties yrittää vieroittautua virtuaalisesta tuttipullostaan, yrittää elää normaalia elämää. Jossakin kohtaa lasku tulee taas maksetuksi, tulee tunne, että tarvitaan jännitystä. Sitä jännitystä jota voi saada muiden ihmisten reaktioista. Koska on heikko eikä osaa olla ilman niitä. Perustelee asian sillä, että yrittää valistaa ihmisiä eikä oma toiminta haittaa omaa elämää. Luultavasti kokee tekevänsä muille palveluksen, onhan hän oman elämänsä näppäinsoturi. 

Puhutko kokemuksestasi, näppissoturina?

Jaksaa, jaksaa trollipoika 🤗

Kertoisitko noista aiemmista kuukausista, joita olet havainnoinut?

Ihan sama, käykö täällä harvakseltaan tai useammin, tuo sama jannu samoine hokemineen on paikalla. On raskas. 

Eri

Vierailija
1410/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sama, miehet kertovat rehellisesti mielipiteensä ja naiset tulevat räyhäämään miksi tämä mielipide on väärin.

Tämmöinen käytös ei ainakaan auta vähentämään MGTOWin leviämistä 😆

Miks sitä pitäis vähentää😆 

Vierailija
1411/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oikea vika oli alhaisissa testotasoissasi. Terve mies tai poika siis alkaa haluamaan naisia jo murrosiässä riippumatta missä asuu?"

Höpsis. Ei se ujo ja sosiaalisesti kömpelo nuori mies uskalla naisille jutella vaikka miten jöpöttäisi päivät yöt.

Minulle kävi yläasteella niin että vahingossa ajauduin amiksen vikalla olleen kanssa riitoihin. Ei ollut tarkoitus tai oli, mutta lähti vaistomaisesti. Niin tämä 20 cm pidempi ja raamikkaampi pilottitakki oli tulossa hakeman tyttöystäväänsä (8 luokkalaista ) autollaan ja törmäsi mun mountain bike:n nurin pyöräkatoksella. Ei siinä mitään, mutta se paiskasi sen ruusupusikkoon (piikikäs). Autoon oli jäänyt jotain naarmuja kuulemma ( punainen datsun) ja tää henkilö etsi minua sen viikon ajan. Kaikki teki tehtäväkseen palvella tätä chadiä ja kertoa olinpaikkani. Hän oli rikkonut mun mountain bike:n vaihteistot ja oli kiva tehtävä selitellä vanhemmille miksi mun uusi mountain bike oli rikki. Itseasiassa olin niin pelkuri että peittelin sitä koko kesäloman ajan. Tämä tapahtui ysin viimeisillä viikoila ennen kesälomaa. Kuitenkin loppu viikot oli sellaista löysäilyä. Oli helppo piiloilla. Usein jäätiin kavereiden kanssa atk-luokkaan pelailemaan doomia. Se amis ei sinne koululle päässyt opettajien valvonnan takia. Sitten iltapäiväkerhot oli myös turvana. Pyörän olin jättänyt läheiseen metikköön ettei Chad olisi vainunut siinä pyörän lähettyvillä. Sain kuulla kaikkea mitä mulle kävisi, kun autoon oli tullut veksi. Olin aika peloissaan ja niillä viikoilla nukuin tosi levottomasti. Elimistö ilmeisesti alkoi puolustautua tätä kaveria vastaan. Olin taistele ja pakene-tiloissa. Hikoilin öisin ja tuntui kuinka olisin heränyt pieninkin ääniin. Oikeastaan tuntui etten nukkunut ollenkaan, mutta siskokin huomautti että kuorsasin kovaa. Tiesin pian kuolevani. En voinut pakoilla ikuisuuksia MARKOA. 

Itse tilanne kävi aika nopeasti lopulta. En edes muista mitään, mutta kaverit sen selitti tarkasti. Kerron nyt yksityiskohtaisesti miten tempasin MARKOA turpaan ja muutuin osittain Chadiksi. Tai käsivarteni ja pääni sai aimoannoksen STERODIA tai sitä iteään mieshormonia Chadin osumasta ja häneltä langennutta johtajauroksen biologista valuuttaa. Olimme poikien kanssa lähdössä metsäreittiä kotiin koululta kitaratunnin jälkeen (metallikaa soitettiin ja harjoiteltiin kevätjuhlia varte), niin tämä Marko oli sielä pusikoissa kavereidensa kanssa. Yritin päästä pyörän selkään ja tönäisi mua rinnuksista ja koppasi lippiksen (winnipeggy Jez) maahan. Tarinan mukaan nostin lippiksen maasta ja samalla löin tätä Markoa turpaan, niin kovaa että se putosi. Sitten lähdettiin pakoon. 

Toisen kerran vetäsin kesälomalla uimarannalla ensimmäisten kännien yhteydessä. Se on toinen tarina. Vetäsin yhtä raukkamaisesti. Marko oli aika jykevä mutta lasileuka. Ehkä osittain näiden sattumoiden takia hän menetti jotain mystistä itsestään. Minusta tuli ylävartalolta roteva ja jäin kuitenkin alle 171 1/2cm. Kädet näyttää tosi pitkiltä suhteessa vartaloon ja leukakin on kuin Shrek- elokuvan Lord Farquaadilla. Vanhemmat toki sinä kesänä olivat minusta ylpeitä, koska olin heidän mielestä miehistynyt. Olisin kuitekin kernaasti halunut pätkiä Markoa päihin sillä tavoin, että olisin saanut myös pitkät jalatkin, koska sain vain 1/4 hänen chad-energioista. Olisiko pitänyt juoda hänen verta vai mitä olisi pitänyt tehdä? Se hormoniryöppy ei kuitenkaan riittänyt täydelliseen muodonmuutokseen. Markon kohtalo oli kamalampi. Mielestäni hän ei ansainnut sitä ja meidän ei olisi koskaan pitänyt kohdata

Vierailija
1412/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän naisilla ole nykyään rahaa ostaa edes uusia vaatteita eikä meikkejä, joten me emme voi lähteä treffeille.

Mulla on raskausarpia ja en halua, että miehet näkevät niitä, joten en voi mennä treffeille. Miehet ovat sanoneet myös täällä palstalla, että raskausarvet ovat rumia.

tyttö hyvä, ei treffeillä ole pakko olla alasti

olen eri, mutta mua rupesi naurattamaan tämä ajatus, että mennään treffeille niin, että päätetään jo etukäteen, ettei tule ikinä olemaan toisen nähden alasti. Luulen, että toi lähtökohta voisi vähän karsia treffikumppaneita.

Tässä vappuna oli ketju yhdyntäkivuista ja naiset kertoivat siellä varsin suoraan ettei seksi miesten kanssa ole naisten listalla mikään tavoiteltava asia. Yhtään vastalausetta naisten suusta ei tullut.

Sulla on luetun ymmärtämisessä jotain ongelmaa. Olisiko itsellesi kivulias yhdyntä jotenkin tavoiteltava asia?

Miksi olisi, mutta miksi treffailla ja näyttäytyä alasti.... ai sä haluat vain miehen lompakolle?

Miksiköhän ihmiset yleensä treffailee? Varmaan ihan siitä samasta syystä.

Juu, nainen haluaa miehen lompakolle koska yhdynnät ei ole ok.

Mies.... miehet ei enää liiemmin treffaile. kts. ketjun aihe.

Muutama harva nuorimies pudottautuu pois deittimarkkinoilta. Yhtä marginaalinen ilmiö kuin mgtow eli ei sitä käytännössä näe mitenkään.

Pudottautujille itselleen toki iso ja tärkeä asia.

61% miehistä on ilman parisuhdetta.

"muutama"

Alle kolmikymppisistä. 

Jep, ja lehdistä saamme lukea kuinka tuon ikäiset eivät edes etsi naista.

Mutta hei, mitäs sille teidän selittelylle tapahtui että kaikki tuntemanne nuoret miehet ovat parisuhteessa ja lähes lapsi tulossa.

61% miehistä voi olla ilman parisuhdetta mutta ei suinkaan ilman tahtoa. Naisiahan on miehille tarjolla ainakin todella paljon. Ei todellakaan ole niin etteivät naiset haluaisi miehiä, päinvastoin naiset haluaisivat parisuhteita ja perheitä selvästi  miehiä enemmän ja ainakin jos mies on vähänkään sellainen kunnon mies niin niitä naisia on todella paljon tarjolla. 90% naisista haluaa hyvän miehen. 

Naisen määritelmä "hyvälle miehelle" on surullista luettavaa.

Joo, varmasti miehetkin huolisi hyvän vaimon, mutta ei nykynaisia.

Niin se on ikävää, et enää ei ole vaimo-nimisiä.kodinhoitajia markkinoilla. So sad.

1413/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin nuorempana baareissa, join, olin kännissä. Yksikään nainen ei tullut ikinä juttelemaan. Ei baarin ulkopuolella, ei baarin sisällä. Naisille en itse mennyt juttelemaan koska olin (ja olen vieläkin) kiltti, kunnollnen, ujo, ylipainonen, alle 185cm pituinen ja pelaan videopelejä.

m42

Kokeilepa lähteä tanssikursseille ja sen jälkeen lavatansseihin. Siellä on aina pulaa tanssitaitoisista tai edes tanssimista aloittelevista miehistä. Sitä kautta itse löysin kumppanin. Muukin sosiaalinen harraste toimii kunhan mukana on paljon naisia. 

Ensi syksynä ja keväällä tanssikursseille ja ensi kesänä on jo taitoa niin että ei taidon puutteen vuoksi tarvitse jäädä seinustalle katselemaan elämää.

M60

Vierailija
1414/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tilastojen mukaan 60 prosenttia miehistä on sinkkuja, ja naisista 30 prosenttia?

Jokin tuossa matematiikassa ei täsmää.

Merkittävä osa naisista asuu kotonaan äitinsä kanssa

Se taitaa olla päinvastoin, siksihän puhutaan peräkammarinpojista - naisille vastaavaa termiä ei ole Suomessa olemassa. Ilmiö on myös kansainvälinen, vähän aikaa sitten alettiin Italiassa puhua siitä, kuinka hyvinkin iäkkäät pojat eli yli 40-vuotiaatkin asuvat vielä naimattomina Mamman luona. 

Puhuttiin aikoinaan 80 vuotta sitten. Ei päde enää tänäpäivänä.

Ja Italialla ei ole mitään tekemistä suomen kanssa.

Vaikka kuinka toivoisit tämänkin faktan olevan toisin, edelleen miespuoliset lapset asuvat useimmin kotona vanhempien kanssa, kuin naispuoleiset. Hassua, et on noin vaikea suostua uskomaan faktoja, vaan väkisin vängettävä jotain omaa totuutta.

Vierailija
1415/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chad pitää voittaa. Siinä on se ratkaisu. Chad voitti joskus jonkun. Hän on varastanut miesvoimat joltain voittamalla. Chadin ympärillä on porukkaa, joka luovuttaa tälle oksitosinin tyylistä hormonia ja voimistaa Chadia, etenkin kasvuiässä nämä tyypit on muita isompia ja miehekkäämpiä. Jos voitat Chadin, niin voit tulla Chadiksi Chadin paikalle tai ainakin saat osan hänelle kuuluvasta voimasta. 

Tämä on luonnon laki. 

Naiset ei ole ratkaisu tai tanssikurssit tai mitkään temput. Sun pitää voittaa Chad, sitten saat kaiken elämässä tarjoilulautasella. Sen jälkeen haiset voittajalta. Trump tietää tämän myös.

Vierailija
1416/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainakin osa nuorten miesten parisuhteiden puutteesta selittyy sillä että asuvat lapsuudenkodissaan nuoria naisia selvästi pidempään."

Noissa on usein hankala sanoa mikä on syy ja mikä seuraus. Voisi ajatella että miehet jotka ovat sosiaalisesti vähemmän rohkeita ja enemmän kiinni lapsuuden perheessä, sekä asuvat useammin kotona kuin myös päätyvät harvemmin seurustelemaan.

Eli voi olla että se kotona asuminen ei ole niinkään syy seurustelemattomuuteen vaan molemmat ovat seurauksia vähän samasta asiasta. 

Ei se kellään ole syy. Outo väite. Ei kukaan jätä seurustelematta sen takia, että asuu kotona. Tai ei ainakaan kukaan terve. Eikä kotona asuminen myöskään seurustelukumppanin saamista estä, vaikka jotkut yksilöt voivat sitä pitää turn-offina.

Et edes ymmärtänyt mitä hän yritti sanoa ja silti piti tulla kommentoimaan.

Vierailija
1417/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei se kellään ole syy. Outo väite. Ei kukaan jätä seurustelematta sen takia, että asuu kotona. Tai ei ainakaan kukaan terve. Eikä kotona asuminen myöskään seurustelukumppanin saamista estä, vaikka jotkut yksilöt voivat sitä pitää turn-offina."

Ei se ainkaan ainoa syy ole siihen että ei seurustele. Ennemminkin se on vain palanen osana muita sellaisia piirteitä jotka eivät useimpia naisia viehätä. Kuten sosiaalisen rohkeuden puute, epävarmuus, epäitsenäisyys jne.

Esim. kun tapasin oman mieheni niin hän asui 25-vuotiaana vanhempiensa kanssa. Mutta se oli väliaikaista eikä määrittänyt häntä muuten mitekään. Oli vain juuri valmistunut ja muuttanut opiskelupaikkakunnalta pääkaupunkiseudulla ja säästi rahaa sillä että asui hetken vanhempiensa luona. No lopulta kävi niin että muutti minun luokseni eikä mihinkään omaan asuntoon.

Voi olla, että kotona asuvat muita useammin ovat arkoja tms. peräkamarinpoikia, mutta eivät aina. Itse en seurustelisi ikinä naisen kanssa, joka sen enempää asiaa edes miettii. Se nimittäin osoittaa sellaista laumasieluista typeryyttä, että kelpaa korkeintaan ränniksi.

Alkajaisiksi voisit tietty luopua loukkaaviksi tarkoitetuista sanonnoista. Mutta se lienee liikaa vaadittu.

Vierailija
1418/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä miehenä avoin parisuhteelle, mutta sanotaanko näin että naisen pitää olla sellainen joka tuntuu itselle "voitolta". Ikään kuin että mennään oman tason äärirajoilla. Ei vapautta kannata keskinkertaisuuteen vaihtaa.

Näin just. Koskee naisia myös. Parisuhteen tulee tuottaa "lisäarvoa" elämään. Ei viedä siitä pois. ((Ja arvolla ei tarkoiteta rahaa😉)

Vierailija
1419/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainakin osa nuorten miesten parisuhteiden puutteesta selittyy sillä että asuvat lapsuudenkodissaan nuoria naisia selvästi pidempään."

Noissa on usein hankala sanoa mikä on syy ja mikä seuraus. Voisi ajatella että miehet jotka ovat sosiaalisesti vähemmän rohkeita ja enemmän kiinni lapsuuden perheessä, sekä asuvat useammin kotona kuin myös päätyvät harvemmin seurustelemaan.

Eli voi olla että se kotona asuminen ei ole niinkään syy seurustelemattomuuteen vaan molemmat ovat seurauksia vähän samasta asiasta. 

Ei se kellään ole syy. Outo väite. Ei kukaan jätä seurustelematta sen takia, että asuu kotona. Tai ei ainakaan kukaan terve. Eikä kotona asuminen myöskään seurustelukumppanin saamista estä, vaikka jotkut yksilöt voivat sitä pitää turn-offina.

Minulla (m) se oli syy. Vanhempani asuivat liian lähellä opiskelupaikkaa joten ei ollut sen vuoksi tarvetta muuttaa pois kotoa. Asuin lapsuudenkodissa, maksoin nimellistä vuokraa ja säästin rahaa asuntoa varten. Kun aikanaan muutin pois niin huomasin selvemmin olevani yksin joten lähdin mukaan erinäisiin rientoihin ja kaupungin yöelämään. Sitä kautta sitten löytyi tyttöystävä.

Oikea vika oli alhaisissa testotasoissasi. Terve mies tai poika siis alkaa haluamaan naisia jo murrosiässä riippumatta missä asuu? Ei niitä harkita miksikään seuraneideiksi vanhempia korvaamaan, vaan koska käytännössä himot vievät. Voidaan puhua myös ihastumisen ja rakkauden tunteista, mutta biologisesti taitaa olla kyseessä sama asia.

Sinulla on aika paljon muutakin alhaista kuin pelkästään testosteroni.

-eri

Vierailija
1420/2138 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin. Väitteet ovat edelleen loogisia. Yritä uudelleen."

Yritä sinä uudelleen selittää miten testosteroni ja yksinäisyys liittyvät toisiinsa.

Kuten itsekin sanoit, tuo mies lähti ulos kun huomasi olevansa yksinäinen. Testosteronille ei tuossa välissä tapahtunut mitään.

Niin ei tapahtunut. Joten testoa ei ollut tarpeeksi. Testo ei riittänyt ajamaan tikanpoikaa puuhun, vaan vasta yksinäisyys teki sen.

Voi jessus ihmiset ovat yksinkertaisia nykyään.