Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulee kutsu juhliin. Mikä on eka ajatuksesi?

Vierailija
01.05.2026 |

Onko se "jee", vai "Voi ei, miten kieltäydyn" vai jotain muuta?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli vain mieleen, että viime syksynä saimme sukulaiselta tällaisen "save The date" kutsun häihin heinäkuulle 2026. Pelkästään päivämäärä ja juhlapaikan nimi tiedossa. Eikö nyt luulisi tulevan jotain virallista kutsua, jos juhlaan alkaa olla kaksi kuukautta aikaa? 

Tämä. Ei mitään käytöstapoja. Voitte vähitellen unohtaa ne häät.

Vierailija
22/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli vain mieleen, että viime syksynä saimme sukulaiselta tällaisen "save The date" kutsun häihin heinäkuulle 2026. Pelkästään päivämäärä ja juhlapaikan nimi tiedossa. Eikö nyt luulisi tulevan jotain virallista kutsua, jos juhlaan alkaa olla kaksi kuukautta aikaa? 

Se taateli säästetään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausten perusteella juhlissa ei taida olla montaa osallistujaa...🤔

Vierailija
24/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktio riippuu paljon siitä, kuka kutsuu ja mikä on juhlien syy. Pitkälti kutsu on aina iloinen asia. Joskus on harmittanut saada samalle kesälle liikaa kutsuja puolison tuttujen häihin ja synttäreihin, kun en itse ketään heistä mitenkään tuntenut.

Vierailija
25/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla arki pyörii näillä tuloilla mitä on, mutta kaikki tavallisuudesta poikkeava saa kaiken sekaisin ja minut kauhistumaan.

Vierailija
26/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei.

Vierailija
27/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan tarkoittaa, että hääpari on tullut toisiin aatoksiin eikä haluakaan kutsua teitä. Unohtakaa koko juttu.

Vierailija
28/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan riippuu siitä, kuka kutsuu ja mihin. Enhän mä tietenkään mene mihinkään paskabileisiin.

Tämähän se olis. Jos ajankohta on itselle edes jollain lailla realistinen, sitten tulee arvioitua välimatka x rahanmenon määrä odotettavissa olevan hauskuuden taso. Sillä lailla voi arvioida, mitä vastaa.

Vierailija
29/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, ihanaa, joku viitsii järjestää. Onpa kiva. Hyvää ruokaa... 

Oi että. Mutta äh, mitä mä keksin lahjaksi. Oispa joku yhteislahja

Vierailija
30/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ekana tarkistaa onko näyttelyviikonloppu 

31/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan riippuu siitä, kuka kutsuu ja mihin. Enhän mä tietenkään mene mihinkään paskabileisiin.

Tämä. Jos on valittu sellainen paikka,  mihin autottomana on mahdotonta päästä,  jo se ratkaisee.  Sitten jos kutsuja on joku,  jota en ole tavannut tai muutenkaan pitänyt yhteyttä ikuisuuksiin,  niin lähinnä ihmettelisin,  miksi olen saanut kutsun.  Jos taas joku naapuri kutsuisi mut kissansa ristiäisiin , mulla nousisi hymy korviin asti ja varmasti menisin.  

Vierailija
32/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ajatus on pukeutuminen. Haluan olla parhaasta päästä.

Vierailija
33/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ehdin laihduttaa?

Vierailija
34/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Kivaa, että on ihmisiä, joille olen tärkeä ja jotka haluavat minut juhliinsa.

Vierailija
35/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onks pakko?"

Vierailija
36/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennot juhlat ok mut sellaiset hienot, jäykät, vähän hermostuttaa mutta ehkä osallistun kohteliaisuudesta. Yleensä kuitenkin on ollut ihan kivaa ja mukavia muistoja jäänyt.  

Vierailija
37/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se valitettavasti nykyään on joka kerta "voi vttu". Mihinkään juhliin, paitsi hautajaisiin, ei voi oikein tyhjin käsin mennä, eikä nykyään kehtaa viedä kenellekään vain jotain pientä. Ja vaikka veisikin vain kukkia, kimputkin maksavat monta kymppiä, eikä mulla ole rahaa itsellekään hankkia edes kaikkia välttämättömyyksiä. 

Juuri nyt on vaatteidenkin puolesta tilanne, ettei ole oikein mihinkään tilaisuuteen sopivaa asua. Jos tulisi vaikka hääkutsu, joutuisin ihan vähintään kengät ostamaan ja siinä tulee taas raha vastaan. 

Seuraava ongelma olisi, minne saan lemmikit, jos juhlat olisivat niin kaukana, että pitäisi yöpyä. Mulla oli niille ennen hoitopaikka, mutta enää ei ole, joten tuon takia olisi pakko kieltäytyä yön-yli juhlista. 

Ihan kiva olisi joskus käydä juhlissa ja vaikka itsekin niitä silloin tällöin järjestää, mutta kaikki on niin stanan kallista nykyään, ettei persaus kestä edes pienemmälle porukalle laittaa sellaista tilaisuutta, missä olisi jotain mieltä. 

Vierailija
38/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan hommata häävaatteita ja hankin häälahjan.

Vaikuttaa olevan aika joutilas ja tyhjä elämä

Vierailija
39/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, en halua mennä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi