Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulee kutsu juhliin. Mikä on eka ajatuksesi?

Vierailija
01.05.2026 |

Onko se "jee", vai "Voi ei, miten kieltäydyn" vai jotain muuta?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ajatukseni on: eivät ne minua sinne oikeasti halua.

Vierailija
42/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku serkku kutsuu juhliin niin menen mutta jos kaveri kutsuu niin mietin viime tinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli vain mieleen, että viime syksynä saimme sukulaiselta tällaisen "save The date" kutsun häihin heinäkuulle 2026. Pelkästään päivämäärä ja juhlapaikan nimi tiedossa. Eikö nyt luulisi tulevan jotain virallista kutsua, jos juhlaan alkaa olla kaksi kuukautta aikaa? 

Ei ne varmaan ole enää edes kimpassa saati naimisiin menossa. Unohda koko juttu.

Vierailija
44/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan varsinkin häitä. Rahan meno suurin syy, mutta myös tuntemattomien ihmisten tapaaminen ja ne typerät leikit.

Vierailija
45/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on usein sellainen juhla, joka ahdistaa. Paljon ihmisiä ja tuntuu, että osa ovat täysin vierasta väkeä jopa hääparille 

Vierailija
46/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin juhlista. Eipä kukaan kutsu. 

Vierailija
47/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa linnanjuhlat. Tai edes häät.

Vierailija
48/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, keneltä kutsu tulee. Reaktio on joko "oi, ihanaa!", tai "ei heIvetti".

Vierailija
49/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva mennä mutta apua olen noin huono ryhmätilanteissa. Pitäisi osata jutella kivoja, olla esittelykelpoinen elämä ja osata kaikki etikettijutut.

Vierailija
50/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v ttu!

Vierailija
51/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etten ehdi laihtua 20 kiloa joten en mene sinne muiden töllisteltäväksi.

Vierailija
52/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos joku serkku kutsuu juhliin niin menen mutta jos kaveri kutsuu niin mietin viime tinkaan.

Mitä serkumpi sen herkumpi.  Itseäni kutsutaan vain ihmisten hautajaisiin kun olen niin iloton kaveri.

Vierailija
53/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vi##u!

Vierailija
54/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinosta pennin vertaa. En lähde kotoani mihinkään.

Vierailija
55/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva mennä mutta apua olen noin huono ryhmätilanteissa. Pitäisi osata jutella kivoja, olla esittelykelpoinen elämä ja osata kaikki etikettijutut.

Oikeasti semmoiset peikon näköiset tai naiset , joilla on useampi mies piristävät juhlia jos kaikki on aikuisia.

Vierailija
56/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, kivaa! Sitten menee aikaa ja kutsut lähestyy. En mä jaksa. Menee taas monta päivää palautua, oon valmiiksi ihan loppu, miks en saa olla rauhassa. Joko menen tai "en pääse". Olen aikaa sitten lopettanut turhan selittämisen. Usein on kyllä töitä ihan oikeastikin, kun teen kahta vuoroa ja noin joka toinen viikonloppu on töitä. Jos menen, niin jälkeen päin todella harvoin kadun päätöstä. Viihdyn hyvin ja palaudun töistä paremmin, kun teen muutakin vapaalla, kuin nukun. Mutta miksi se lähteminen on aina niin vaikeaa? 

Vierailija
57/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinkohan ottaa koiran mukaan - kysyn järjestäjältä. Sitten jatko riippuu siitä, saanko koiralle hoitajan, jos juhlaan ei koira sovi.

Jos tyypilliset suomalaiset häät tiedossa, kieltäydyn ystävällisesti mitään selvittelemättä. Jos hautajaiset, yritän tietenkin saada koiran hoitoon mitään kyselemättä. 

Vierailija
58/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä serkumpi sen herkumpi.  Itseäni kutsutaan vain ihmisten hautajaisiin kun olen niin iloton kaveri.

Hautajaisissa on usein parempi tunnelma kuin häissä. Yhteisöllisyys on vahvempaa. 

Vierailija
59/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset on ihan ok juhlat mutta kaikki muut häät syntymäpäivät ym. Kissan ristiäiset on sieltä ja syvältä

Vierailija
60/60 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei kutsuja ole 2 kk ennen häitä, niin eiköhän ne ole peruttu tai sitten kutsutut otettu pois listalta.