Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei rahaa ruokaan ja vappu yksin...Kiitos hallitus leikkauksista!!

Vierailija
01.05.2026 |

Aivan kamala tilanne...Näin Suomessa 2026

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eile ja tänään köyhä tienaa kymppejä pulloilla 

Niin, nyt kannattaa varata jätesäkkejä tai jos ei ole varaa ostaa niitä, niin vaikka pussilakana mukaan, kun lähtee  aarrejahtiin. Siellä sitä suomalaista kultaa on joka paikka täynnä 

Vierailija
22/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pitkäaikaistyöttömällä ei ole edes varaa omakotitaloon tai uudehkoon autoon.

Kiitos hallitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että inhoan näitä ei-rahaa-ruokaan aloituksia.

Sama ! Vai lieneekö ihan tahallista ärsyttämistä kun nämä jatkuvasti aiheina ?

Vierailija
24/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ruma vai vihaatko miehiä kuni sinulla ei ole miestä?

Miten liittyy apn huoliin tämä? 

Siten että jos olisi miehen kanssa niin olisi ruokaa.

Vierailija
25/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin anyaa sulle senverran et saisit munkkia ja simaa. Mene kerjäämään. Suomi on pska valtio omilleen.

Vierailija
26/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se ny siihen yksin olemiseen vaikuttaa. Meneppäs muualle mussuttamaan siitä idioottimaisia änkytyksiäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hallitus, leikkausten takia mun ei tarvitse enää maksaa niin paljon muiden elättämisestä.

Minkälainen suojatyöpaikka sellaisella muka "elättäjällä" on, jos vauva palstalla on aikaa ja energiaa haukkua työttömiä, valittaa elättämisestä.

 

Mun puolisoni tekee oikeita töitä eikä edes tiedä tämmöisestä valitus palstasta, ei olisi ikinä aikaakaan tämmöisillä roikkua.

Vierailija
28/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että inhoan näitä ei-rahaa-ruokaan aloituksia.

Sama ! Vai lieneekö ihan tahallista ärsyttämistä kun nämä jatkuvasti aiheina ?

Sen verran pitäisi ymmärtää että tämä on keskustelupalsta, ei rahankerjuu tai elämänhallinnan tukipalvelu. Ei voida mitenkään vaikuttaa aloittajan tilanteeseen vai mitä oikein haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että hallitus hommaa ihmisille kavereita. 

Vierailija
30/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hallitus, leikkausten takia mun ei tarvitse enää maksaa niin paljon muiden elättämisestä.

Minkälainen suojatyöpaikka sellaisella muka "elättäjällä" on, jos vauva palstalla on aikaa ja energiaa haukkua työttömiä, valittaa elättämisestä.

 

Mun puolisoni tekee oikeita töitä eikä edes tiedä tämmöisestä valitus palstasta, ei olisi ikinä aikaakaan tämmöisillä roikkua.

Pikkusen epäilen, että taitaa olla mielikuvituspuoliso. Tuskin on oikeaa puolisoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ruma vai vihaatko miehiä kuni sinulla ei ole miestä?

Miten liittyy apn huoliin tämä? 

Siten että jos olisi miehen kanssa niin olisi ruokaa.

Ei välttämättä jos se mies olisi peeaa. 

Vierailija
32/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin nuorena opiskelijana tuollaisen vapun viettänyt.  Ei kyllä tullut mielen viereenkään ruveta siitä hallitusta syyttelemään.  Äidille soitin ja äiti auttoi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuli palkka vapuksi. En mulla vappuun kyllä mene euroakaan enempää kuin muutenkaan.

 

Tai se 6€ meni lapsen vappupalloon. 

 

Ulkona on hyvä sää, mene nauttimaan siitä. Ota kotoolta eväät mukaan ja mene luontoon kävelemään.

 

Eväidenkään ei tarvi olla mitkään ihmeelliset. Me tehdään paljon sitä, että pakataan päivällinen lasipurkkeihin ja lähdetään ulos syömään. 

 

Onneksi omat vanhemmat opettivat, ettei hauskanpitoon tarvita rahaa ja että omastakin seurasta voi nauttia. 

 

Ihan parasta on mennä ihan yksin sieni metsään. Sieniä tai marjoja ei nyt vielä löydy, mutta luonto on silti kaunis.

 

N30

Vierailija
34/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että inhoan näitä ei-rahaa-ruokaan aloituksia.

Sama ! Vai lieneekö ihan tahallista ärsyttämistä kun nämä jatkuvasti aiheina ?

Hämmästyttävää ettet ole huomannut: 95% aloituksista on tahallista ärsyttämistä. Pointti on olla ärsyyntymättä, ja keksiä mahdollisimman sarkastisia vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että inhoan näitä ei-rahaa-ruokaan aloituksia.

Sama ! Vai lieneekö ihan tahallista ärsyttämistä kun nämä jatkuvasti aiheina ?

Sen verran pitäisi ymmärtää että tämä on keskustelupalsta, ei rahankerjuu tai elämänhallinnan tukipalvelu. Ei voida mitenkään vaikuttaa aloittajan tilanteeseen vai mitä oikein haluaa. 

Näin juuri eikä tämä edes ole oikea paikkka jatkuvaan rahat loppu Kela sitä Kela tätä Olen työtön ja menen ruokajakoon uli uli ja vali vali 

Vierailija
36/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näe nälkää ja kärsi. onneton ulisija.

Samaa mieltä. Aina ruikuttamassa täällä. Kaikki aina muiden syy. 😀 

Vierailija
37/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on hyöty avautua tästä anonyymillä palstalla ? Valita Riikalle tai Petterille ! 

Valita mieluummin vanhemmillesi, jotka eivät opettaneet sinulle vastuun kantamista ja koulunkäynnin tärkeyttä. 

Vierailija
38/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hallitus, leikkausten takia mun ei tarvitse enää maksaa niin paljon muiden elättämisestä.

Sama.

Vierailija
39/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ei-rahaa-aloitukset on oikeasti vain kiusaamista.

Vierailija
40/54 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuli palkka vapuksi. En mulla vappuun kyllä mene euroakaan enempää kuin muutenkaan.

 

Tai se 6€ meni lapsen vappupalloon. 

 

Ulkona on hyvä sää, mene nauttimaan siitä. Ota kotoolta eväät mukaan ja mene luontoon kävelemään.

 

Eväidenkään ei tarvi olla mitkään ihmeelliset. Me tehdään paljon sitä, että pakataan päivällinen lasipurkkeihin ja lähdetään ulos syömään. 

 

Onneksi omat vanhemmat opettivat, ettei hauskanpitoon tarvita rahaa ja että omastakin seurasta voi nauttia. 

 

Ihan parasta on mennä ihan yksin sieni metsään. Sieniä tai marjoja ei nyt vielä löydy, mutta luonto on silti kaunis.

 

N30

Kuulostat ihanakta naiselta. Mä tykkään. Löytäisinkin samanlaisen.