MYÖHÄSTELIJÄT KESKUUDESSAMME
He eivät vaan osaa ehtiä. Tulevat myöhässä. Joskus on anteeksipyynnön jatkeena ihan hyväksyttävä selitys tarjolla. Joskus sama myöhästelijä esittää saman verukkeen aina samalla tavalla. Miten sinun arkea tai juhlaa myöhästyjät ovat hämmentäneet?
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä pituisesta myöhästymisestä te loukkaantujat loukkaannutte? Minuutista jo?
Kun metristä nipsaisaissaan millimetri jää vielä 999 mm. Mutta onko se enää metri?
Tämä yllä oleva kans yhtä irratonaalinen kommentti. Yirttää ilmeisesti olla hauska tai oivaltava, mutta jää hyvin epämäräiseksi ja sekavaksi. Selvästi sama kirjoittaja kuin aiemmissa. Yhtä outo logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun metristä nipsaisaissaan millimetri jää vielä 999 mm. Mutta onko se enää metri?
Onhan se. Jos menet ostamaan jotain metrin, niin ei ne kaupassakaan millilleen tasan metriä osaa leikata. Ei usein edes sentilleen.
Osaa ne. Ja maksatko sinä tietoisesti puuttuvat palat. Jos mitta on maksettuun vajaa, yritys on tehnyt rikoksen nimeltä petos! Niinpä yritys tekee millin tarkasti työnsä, sortumatta zenbudhismin syviin salaisuuksiin, kuten: miltä kuullostaa yhden käden abloodit. Ei varmaan miltään ellei taputa yhdellä kädellä vaikka vatsaansa. Mutta myöhästelystä oli viimeksi jutun juurta.
Tässä myöskin sama epäloogisuus ja sekavuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä yllä oleva kans yhtä irratonaalinen kommentti. Yirttää ilmeisesti olla hauska tai oivaltava, mutta jää hyvin epämäräiseksi ja sekavaksi. Selvästi sama kirjoittaja kuin aiemmissa. Yhtä outo logiikka.
Irtionaalinen puhu suomea äläkä höpötä.
Vierailija kirjoitti:
Atomikello se ei jää askeltakaan jälkeen puhumattakaan miljoonas osa sekunnista , nerokas tyhjänpäivänen hökötys.Miksi ei minun aamukakka tule ajallaan ja miksi saan kusiherätyksen yöllä, voi minua poloista.
Ja ketjua vahdannut ap tulikin taas heittämään sekaan yhtä logiikatomman kommentin kuin aikaisempansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irrationaalinen se on, mutta en välitä kirjoitusvirheistä. Jätän niitä jopa tahallani, kun tiedän että ne ärsyttää kontrollifriikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irrationaalinen se on, mutta en välitä kirjoitusvirheistä. Jätän niitä jopa tahallani, kun tiedän että ne ärsyttää kontrollifriikkiä.
Puorre päivä apinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin irtionaalinen? Eikö tuo irrationaalinen opetettu jo peruskoulussa?
sivusta
Onpa taas muka törkeen tärkee aihe vappuun, ku on pitänyt oikein huutamalla otsikko kirjoittaa
IRTI ANAALINEN!!!!!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Jotkut saavat sairasta nautintoa toisten epäonnesta. Meilläkin on näitä töissä. Kun jonkun auto aamulla hajoaa, myhäilevät nämä mielissään, ettei heidän auto koskaan hajoa. Yleensä näillä ihmispoloilla ei ole mitään muuta millä päteä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas muka törkeen tärkee aihe vappuun, ku on pitänyt oikein huutamalla otsikko kirjoittaa
ETTEI VAAN ALOITA KÄNNÄÄMISTÄ MYÖHÄSSÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Tuntemani myöhästelijät heillä on suurimmalla osalla diagnosoitu ADHD.
Eivät pysty olemaan täsmällisiä ja puuttuu itsekuri.
Ei puutu itsekuria, vaan dopamiinia aivoista. ADHD ihmiset eivät osaa hahmottaa kuinka kauan minkåkin asian tekeminen vie ja lähtevät yleensä liian myöhään. Varsinkin jos ovat oppineet tämän tavan jo lapsuudessaan. Huom. ja nyt tarkoitan 50+ ikäluokkaa jotka eivät ole saaneet diagnoosia ajoissa. Ja nämä kyseiset neuroepätyypilliset vielä kärsivät tästä todella ja itsesyytösten määrä on valtaisa jos myöhästyy jostain tapaamisesta, koulusta ja töistä. Joten turha tulla syyllistämään itsekurin puutteesta.
Täällä yksi myöhästelijä ja komppaan kirjoittajan tekstiä. Ajan hahmottaminen on todella vaikeaa ja myös oman toiminnan suunnittelu etukäteen. Vanhemmiten olen alkanut oppimaan, mutta usein vieläkin juoksen viime minuutilla junalle. En itsekään tykkää olla myöhässä enkä tykkää siitä että joku muu on myöhässä (kovin paljoa), joten pyrin kiinnittämään nykyään asiaan erityistä huomiota. Lähteminen jonkun aikataulun mukaan on kuitenkin aina valtava stressitekijä.
Itse (olen add) osaan hahmottaa aikaa erityisen hyvin siinä mielessä, että tiedän tarkkaan kuinka kauan aikaa menee erilaisiin askareisiin, tai siirtymiseen kahden paikan välillä, mutta ne seikat, jotka joskus myöhästyttävät minua ovat tyyliltään sellaisia, että pitää lähteä etsimään jotain tavaraa juuri ennen lähtöä. Olen voinut vaikka vaihtaa vaatteita ennen lähtöä ja ennen kotioven sulkemista tajuan, että ei ole avamia mukana, että ne on niiden toisten housujen taskussa. Sitten menen etsimään housuja ja tajuan, että ei ne olekaan täällä, kun minä otin avaimet pois ennen vaatteiden vaihtoa ja laitoin ne hyvään talteen. Sittenhän niitä avaimia etsitään.
Yleensä en kuitenkaan ole myöhässä, koska käytän apuna kännykän hälytyksiä ja tiedän omat ns. vaaran paikkani myöhästymismielessä.
miulle tuli aikoinaan yllärinä, että (kuulemma, tosin en usko tähänkään yhtä lailla kun en usko siihenkään, että adhd:t on aina myöhässä) nolmit saapuu tapaamisiin aina ajoissa ja kuluttaa luppoaikansa sitten vaikka korttelia ympäri kävelemällä. Ihan hirveä ajatus mielestäni. Menen mieluummin ihan rehellisesti istumaan tapaamispaikalle ja odottamaan toisen saapumista sinne. Keksin kyllä tekemistä luppoajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain on ylioptimistinen ja myös todella itsekäs toiminta ajankäytön suhteen.
Eräälle tutulle huomautin, että mene nyt sinne junalaiturille. Et ehdi 5 minuutissa ostaa enää sarjalippua ja vielä siihen junaan. Ei kuunnellut ja myöhästyi.
Myöskään oma kaveri ei voi pidätellä koko junaa siksi, että yksi myöhästelijä ehtisi kyytiin. Ihmetyttää tällainen toiminta.
Yksi kaveri taas teki sitä, et jos oli sovittu tapaaminen kahvilaan esim. klo 16, niin ilmoitti klo 16.05, että lähden nyt kotoa (josta kesti 20-30min päästä paikalle). Ei ollut eka eikä vika kerta. En ymmärrä näitä, jotka ei voi ilmoittaa ajoissa, että myöhästyy. Itse tulin paikalle kauempaa ja olin aina ajoissa. Yleensä etuajassa.
Jos joku on noin törkeä, silloin lähdet pois sieltä kahvilasta. Sylettää tuollainen käytös.
No onpa tosiaan törkeää, kun aivot eivät hahmota ajan kulua.
Jo ekaluokkalainen pystyy hoitamaan yksin aamuheräämisen, kouluun ehtimisen ja harrastuksiin menon.
No jos sillä ekaluokkalaisella on neurotyypilliset aivot, niin hyvin mahdollista, että pystyy. Vaan laitapa vaikka adhd-aikuinen suoriutumaan tuosta niin näet...
minä pelkäsin lapsena koulusta myöhästymistä niin paljon, että pyrin olemaan koulun pihalla aina 15 minuuttia ennen tunnin alkua. Sain sitten toisinaan kuulla vinoiluja siitä, mikä ei sekään ollut kivaa. Toisaalta tuo oli hyvä, koska joskus löysin matkalta jotain tutkittavaa, vaikka jonkun pupun tien toisella puolella tai kotoaan karanneen koiran, joten ehdin juosta vaikka sen koiran kanssa poliisilaitokselle (asuttiin maalla, siellä koirakarkurit vietiin poliisille) tai sitten kävin juoksemassa sen kotiinsa, jos satuin tietämään missä koira asui (tiesin lähitienoon koirien kodit aika tarkkaan, eläinrakas kun olin). Siihen se ylimääräinen 15 minuuttia usein meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonaalisen tiedän ja irrationaalisen tiedän, mutta irratonaalunen ei soita mitään kelloja.
Vierailija kirjoitti:
Poistut paria minuuttia yli. Jos toinen ei kunnioita sua niin miksi säkään?
Aika tylyä.🙄 Esim. liikenteessä voi onnettomuus muöhästytyää muiden kulkua jonouttamalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atomikello se ei jää askeltakaan jälkeen puhumattakaan miljoonas osa sekunnista , nerokas tyhjänpäivänen hökötys.Miksi ei minun aamukakka tule ajallaan ja miksi saan kusiherätyksen yöllä, voi minua poloista.
Ja ketjua vahdannut ap tulikin taas heittämään sekaan yhtä logiikatomman kommentin kuin aikaisempansa.
Sivusta: niinpä, huumori on hukassa kuin kultakello Käkisalmen markkinoilla. Kävi huomioon, että te analysoitte kymmenisen vastaavaa kontrollifriikin (ap:n?) sekopäistä, muka hauskaa lausuntoa. Ne on outoja, ovat logiikkaa vailla, myöhästyjiä moittivia ja irti arjesta järkiään. Luulisi myöhästymisestä käydyn avoimen keskustelun olevan täysin kontrollihakuisuudesta vapaa.
Mielipiteen arvo ja sanamuoto lähtee sen esittäjästä. Eihän me voida täällä jakaa luonnehdintaa a.o. kirjoittelijan psyykkeestä, mutta omin ja harkituin sanoin kertoa totuus ja hieman ohjata yleistä olettamustapaa tiedon pariin. Tekisi tosi hyvää tälle oudolle tyypille käydä avun piirissä, ottamassa siitä selkoa, miten hallitsen kontrollini...
No, en avaudu nyt tämän enempää, kuten suuri simpukka kuiskasi Afroditen märkään korvaan muinaisella rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonaalisen tiedän ja irrationaalisen tiedän, mutta irratonaalunen ei soita mitään kelloja.
Eikö tosiaan? Itse hokasin heti, että on "kirotusvirhe" ja tarkoitti irrationaalista.
Tämä on harmi. Kansalaiset torailee yksilön oikeuksista ja velvollisuuksista. Iso lihava riita myöhästelystä. Kerron Mauri Apeasta (nimi muutettu). Hänen äiti huomasi, että menkat ovat myöhässä. Niiden sijaan potra Poika tuli raskauden päätöksi syntymätukka märkänä maailmaan. Poika sai nimekseen Mauri. Peruskoulussa hän oli pilkkanimellä Murkku. Hän oli uuttera ja oppiva, mutta häiritsi yhteisöä myöhästellen kuin juna lumisateessa: tavan vuoksi aina. Armeijan kylkiäisenä nimi muuttui Mu-luguksi (konekontrolli kierretty). Kaikki saivat kärsiä simputusta ja korvahuutia yhden Mu-lugun myöhästelystä. Joskus jopa koko komppanja jäi varussaareen kun he odottivat vääpelin johdolla sitä tiettyä mokkeria. Yhdyslautta noudatti aikataulua, eikä sitä ikivakaata aikataulua muuttanut edes sotalaki, ymmärrys, armeliaisuus.Mennään noiden kahden taustaa valaisevan elonvaiheen jälkeen oikopäätä Maurin nykyhetkeen. Hän on korvauskäsittelijä.
Moni muukin aikoinaan myöhästelijäksi parjattu henkilö on löytänyt paikkansa yhteiskunnan rattaiden pyörittämiseen, ellei peräti kapulantyöntäjä rattaisiin Kaikella on selityksensä ja jokainen ihminen on laulun arvoinen. Myöhästely ei ole toki ammatti. Se on elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistut paria minuuttia yli. Jos toinen ei kunnioita sua niin miksi säkään?
Aika tylyä.🙄 Esim. liikenteessä voi onnettomuus muöhästytyää muiden kulkua jonouttamalla
Pari minuuttia menee jo liikennevaloissa.
Yksi henkilö kerran lähti kun myöhästyin pari minuuttia. Selitti asiaa myöhemmin niin, että hänen aikansa on tärkeämpää kuin minun. Melko narsistista. En halunnut olla hänen kanssaan tekemisissä enää.