Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja hallitus haluaa muuttaa myös ambulanssikyytien omavastuun 25 eurosta 43,70 euroon

Vierailija
30.04.2026 |

Näin se Suomi säätää....

Mutta tuo olisi kuulemma tulossa vasta 2028 voimaan..

Eipä sitten turhaan tilailla ambulanssejakaan. Ja jos uutisen oikein ymmärsin, tuon joutuu maksamaan myös silloin kun kotiin tullut ensihoito itse tekee sen päätöksen että nyt täytyy lähteä viemään potilasta sairaalaan.... tätä nykyäkö ei maksa mitään tuollaisessa tilanteessa...

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin

Tt-tukea ei saa, jos  omistaa kesämökin.

Ei saa matkailuauton Trafi maksuunkaan, itse on maksettava.

Et saa tt-tukea lääkkeisiin etkä sairaalamaksuihin, jos omistat matkailuauton.

Vuorokausi sairaalassa maksaa myös maksukaton täyttymisen jälkeen ja hallitus nosti senkin hintaa.

Ambulanssikyydit ei kuulu maksukattoon.

Vierailija
22/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on kyllä rahaa.

Ja he joilla ei ole, saavat maksuvapautuksen noista. Kunhan osaa asiaa hakea.

Hoitamatta jättäminen tulee kaikille kalliimmaksi, että kannattaa vaatia hoitoa heti alusta, jos on oireita. Kyl minä ainakin olen saanut lääkäri ajan terkkarista ja ny ootan erikoissairaanhoitoon kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin

No, samperi soikoon. Kyllä nuo maksut tulevat niittenkin kohdalle, joilla ei ole toimeentulotukiasiakkuutta. Joten turha ottaa aina esiin se, että toimeentulotuki huomioi. Ja taitaapa olla niin, että hallitus - jos vain ehtii - muuttaa myös sen toimeentulotuen... Se yleistukihan vielä laajenee huomenna voimaan tulevasta....

Mutta tuohon ambulanssikyyteihin kaavailtuun korotukseen ymmärtääkseni sisältyy myös se, että nuo maksut ovat sitten hoitomaksukattoon laskettavia, eivät enää Kelan korvattavia matkakuluja...

Ihmiset tulevat kuolemaan yhä enemmän hoitamattomiin ja pitkälle, hoidon ulottumattomiin, edenneisiin tauteihin. Se tästä seuraa. Mutta eihän tuo hyvätuloisia liikuta lainkaan, heille pääsy julkiseen tulee olemaan helpompaa, kun jonot lyhenevät. Saavat lopultakin - hah - vastinetta maksamilleen veroille, jolleivät sitten käytä ottamiaan yksityisiä sairaanhoitovakuutuksia, niissähän korvataan myös julkisen laskuja.

Vierailija
24/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että vähän joutuu arvioimaan milloin kutsuu vai kannattaako sittenkin mennä bussilla. 

Vierailija
25/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhutaan alle 20 eur korotuksesta kenen talous siihen kaatuu, varsinkin kun kukaan (normaali) ei kulje ambulanssilla viikottain tai edes vuosittain

Jos tulee maksu kotikäynteihin niin mummoilta kyllä rahat loppuu hoiva asunnoissa kun nyt jo menee lähes koko eläke hoitoon.

Vierailija
26/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on kyllä rahaa.

Ja he joilla ei ole, saavat maksuvapautuksen noista. Kunhan osaa asiaa hakea.

Hoitamatta jättäminen tulee kaikille kalliimmaksi, että kannattaa vaatia hoitoa heti alusta, jos on oireita. Kyl minä ainakin olen saanut lääkäri ajan terkkarista ja ny ootan erikoissairaanhoitoon kutsua.

Tuttu ei saanut maksuvapautusta, koska on vanha omakotitalo, omistaa siis sen.

Vierailija
27/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut vuokralla etkä omista mitään eikä ole säästöjä voit saada maksuvapautuksen tai sossu maksaa.

Vierailija
28/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssikyydit kerryttävät maksukattoa. Mun mielestä on ok että yksittäisten lääkärikäyntien, toimenpiteiden ja vaikka ambulanssikyytien hintoja nostetaan mutta vastaavasti pitäisi alentaa maksukattoa. Jos kerran kymmenessä vuodessa on pari yötä sairaalassa niin siitä voi maksaa hiukan enemmänkin mutta paljon sairastaville maksukatto on turhan korkea, erityisesti kun lääkkeille on eri katto.

Vierailija
29/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein alkaa tulla halvemmaksi vaan kuolla pois. Säästyypähän konkurssi-Suomen riistohinnoittelulta.

Kuolema se vasta maksaakin, nimittäin tuhansia. Paitsi jos elät pelkillä tuolla niin veronmaksajat maksaa kuoppaamiset.

Vierailija
30/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin

Ei saa matkailuauton Trafi maksuunkaan, itse on maksettava.

Et saa tt-tukea lääkkeisiin etkä sairaalamaksuihin, jos omistat matkailuauton.

Vuorokausi sairaalassa maksaa myös maksukaton täyttymisen jälkeen ja hallitus nosti senkin hintaa.

Sulla on taas kova  tyhjäntoimituspäivä, kun copypastaat näitä iänikuisia paskatekstejäsi palstalle. Oletko koskaan ajatellut hankkia töitä tai edes yhden ihmissuhteen?

Vierailija
31/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa elämäsi aikana aiot käyttää ambulanssia? Ihme kitinää porukalta taas.

Vierailija
32/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ambulanssikyydit kerryttävät maksukattoa. Mun mielestä on ok että yksittäisten lääkärikäyntien, toimenpiteiden ja vaikka ambulanssikyytien hintoja nostetaan mutta vastaavasti pitäisi alentaa maksukattoa. Jos kerran kymmenessä vuodessa on pari yötä sairaalassa niin siitä voi maksaa hiukan enemmänkin mutta paljon sairastaville maksukatto on turhan korkea, erityisesti kun lääkkeille on eri katto.

Ambulanssikyydit ei kerrytä maksukattoa. Mene vaikka sairaaloiden sivuille katsomaan.

Siellä on myös hinta mitä vuorokausi sairaalassa maksaa sen jälkeen, kun maksukatto on täynnä.

Vierailija
33/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helkkarin hyvä. Loppuu se mäkisäkkien turhat soittelut ja käynnit. 

Mua ahdistaa, ihanko totta, sulla on tuota painoa liikaa yhden normaalin ihmisen verran. Pitäisikö sille tehdä jotain? LÄSKIRASISTI! 
Suomessa ja kansainvälisesti liikalihavuuden eli obeesin raja-arvona pidetäännpainoindeksiä 30. Suomessa tilanne on se, että 1,3 miljoonaa aikuista ylittää tämän rajan. 

Vierailija
34/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee tietysti ennakkona lasku kuilemansyyntutkimuksesta, hautapaikan maksu veroineen ja kaksinkertaisena, taivaaseen pääsy maksu, jota ei edes ole, mutta perskokkareet sen keksivät. Mitähän muuta? 

Vierailija
35/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaan omaa tekstiäni. Näköjään ambulanssikyydit eivät kuulukaan maksukattoon. 

Vierailija
36/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa elämäsi aikana aiot käyttää ambulanssia? Ihme kitinää porukalta taas.

Toivon, että sinä joudut käyttämään monta monta kertaa! 😁

Vierailija
37/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas väärää tietoa.

Ei sairaalamaksut kaikki lopu siihen, että maksukatto täynnä. Se koskee vain tiettyjä sairaalamaksuja esim terveyskeskuskäyntejä ja poliklinikka.

Vierailija
38/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuolematon? Ok! 

Vierailija
39/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla tulee maksukatto täyteen kesäkuussa ja saat aivoinfarktin elokuussa niin sulle tulee osastohoidosta lasku. Mutta kun maksukatto on täynnä maksaa osastohoito vähän vähemmän kuin ennen kuin maksukatto on täynnä.

Vierailija
40/103 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin

No duh, myy mökki pois tai mene töihin. Ei tt-tuella ole tarkoitus mökkeilyä tukea. Sitäpaitsi ei tt-tuki riitä muutenkaan mökin kustannuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme