Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja hallitus haluaa muuttaa myös ambulanssikyytien omavastuun 25 eurosta 43,70 euroon

Vierailija
30.04.2026 |

Näin se Suomi säätää....

Mutta tuo olisi kuulemma tulossa vasta 2028 voimaan..

Eipä sitten turhaan tilailla ambulanssejakaan. Ja jos uutisen oikein ymmärsin, tuon joutuu maksamaan myös silloin kun kotiin tullut ensihoito itse tekee sen päätöksen että nyt täytyy lähteä viemään potilasta sairaalaan.... tätä nykyäkö ei maksa mitään tuollaisessa tilanteessa...

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Terveydenhuollon asiakas-maksuihin rajut korotukset - hallitus päätti täysin uusista maksuista"

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011962981.html

Nousee muutkin terveydenhuollon maksut ja tulee uusia maksuja.

Vierailija
102/106 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa elämäsi aikana aiot käyttää ambulanssia? Ihme kitinää porukalta taas.

Olet kuolematon? Ok! 

Heh, aika moni ihminen kuolee sairaalassa, kotona tai kadulle. Ambulanssit ei kuljeta ruumiita. 

Aika moni ihminen joutuu menemään sairaalaan ambulanssilla ennen kuin kuolee. Mulle sama vaikka itse konttaat!

Miettiikö joku ihan oikeasti jotain ambulanssikyydin hintaa siinä vaiheessa jos sellaista oikeasti tarvitsee?

Köyhä miettii rahaa koko ajan,  on pakko. Itsekin laskin sairaalareissun hintaa sairaalan petissä. Summa oli viikon jälkeen jo niin suuri että ilmoitin lähteväni kotiin. Hoitajat siinä kävi vttuilemassa ja naureskelemassa ettet sinä mihinkään lähde. Lähdinpä kuitenkin, ei se mikään vankila ole. Oli jo aika heikko kunto kun ei viikkoon saanut nukkua 2-3h pidempään ja ruokaakin sai vain yhden aterian päivässä (jaettuna neljään osaan).

Mäkin mietin lattialla liikuntakyvyttömänä maatessani kuinka paljon tämäkin keikka taas maksaa ja kuinka paljon on muita lääkärilaskuja sen lisäksi tulossa. Ambulanssilla kuljetetaan paljon muitakin kuin tajuttomia ja akuutissa hengenvaarassa olevia, ja kyytiä odotellessa ehtii miettiä yhtä sun toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei vattuakaan. Jus tuli lasku Meilahdesta kun oli jalka leikattu kun olin saanut maamuilta jonkun harvinaisen tulehduksen: lasku 2000e viikon houdosta: uuniin meni sekin lasku. Valtio tuonut kaikki uudet pöpöt maamujen mukana joten en maksa yhtäkään laskua jota ne aiheuttavat.

Vierailija
104/106 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä että vähän joutuu arvioimaan milloin kutsuu vai kannattaako sittenkin mennä bussilla. 

Tiedoksi boomerille että nykyään ambulanssi EI EDES Tule jos oikeasti ei ole kuolemassa. Olen joutunut monta kertaa tilaamaan ambulanssia ja niillä on uusi ohjeistus minkä mukaan jos jalat kantaa edes 2 metriä ne ei tule!

Vierailija
105/106 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa elämäsi aikana aiot käyttää ambulanssia? Ihme kitinää porukalta taas.

Olet kuolematon? Ok! 

Heh, aika moni ihminen kuolee sairaalassa, kotona tai kadulle. Ambulanssit ei kuljeta ruumiita. 

Aika moni ihminen joutuu menemään sairaalaan ambulanssilla ennen kuin kuolee. Mulle sama vaikka itse konttaat!

Miettiikö joku ihan oikeasti jotain ambulanssikyydin hintaa siinä vaiheessa jos sellaista oikeasti tarvitsee?

Ei varmaan, mutta toivon sinulle onnea,  ettet sitä tarvitse.  😁

No jos joskus sattuisin tarvitsemaan niin joku viiskymppinen tuosta yhteiskunnan palvelusta on aivan naurettava hinta.

Vierailija
106/106 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on muutenkin aivan perseä.estä. Miksi MUN pitäisi maksaa ambulanssista, mitä en tarvitse enkä ole tilannut vaan joku muu idiootti on tilannut sen mun puolestani? Typerä systeemi. Terveisin epileptikko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi