Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"...loisille jää vielä 600€ ruokaan!" No eipä kuulkaa jää

Vierailija
30.04.2026 |

Tänään sain työkkärirahat. Sen lisäksi, että jääkaappi on ketsuppia lukuunottamatta kirjaimellisesti tyhjä, tässä listani mihin kaikkeen muuhun paitsi ruokaan menee rahaa jahka tästä kauppaan lähden;

-höyliä

-suihkusaippua

-suodatinpussit

-folio

-käsisaippua

-rätit

-yleispesuaine

-tamponit

-ihorasva

-vanulaput

-kasvorasva

-puuteri

ja se kauhein shokki, eli koiran raksut. Juu tiedetään, heti kun jäät työttömäksi, pitää ensimmäisenä antaa se sulle rakas, suhun kiintynyt, paras ystäväsi ja perheenjäsenesi pois, sillä ei työttömällä saa olla lemmikkejä. No, en ole antamassa. 

Kertokaas nyt sitten mitä tuosta listasta pitäisi tiputtaa pois? Kun pitäisi elää vain ja ainoastaan makaronilla ja pakastevihanneksilla jotta tämä raha riittäisi yhtään mihinkään. 

Terveisin tällainen rahoissa kieriskelevä kelaloinen joka melkein itkua vääntää kun kevättakki hajosi eikä todellakaan ole varaa uuteen.

Kommentit (368)

Vierailija
261/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Ap. Me olemme 13 v lapseni kanssa myös kelaloisia ja meille jää 870 e kk vuokran jälkeen. Jos haluan antaa lapselle mahdollisuuden elää suunnilleen ikäisensä tavoin karsin kaikki omat menoni pois ja jätän syömättä. Olen ollut työtön jo 2 v joten moni tavara on rikki eikä ole ollit varaa uuteen. 

Minä käyn töissä ja asumis- ja työmatkakulujen jälkeen jää vähemmän rahaa, kuin sinulle. En saa mitään tukia, mitta veroja maksan ja mätkyt sain. Tietää entistä tiukempaa budjettia syksylle.  Reilua?

Olet siis yh? Lapsilisää saat sitten 170 e ja elatustukea Kelan minimi 200 e eli370 e kk lapselle tuloja. Nuo minunkin lapseni saa,toki yksinasuva työtön saa saman kuin ap.

Nämä lapsen tuet tilevat palkan päälle minulla ne sisältyvät tuon kokonaissummaan jonka kirjoitin.

Onko sinulla jokin erityinen syy että sivuutit täysin lapsesta maksettavat tuet? Luuletko ettei 13 v syö,kuluta mitään? 

Joka kerran näissä ketjuissa tulee joku yksinasuva vinkumaan kun perheellinen saa saman verran tukia kuin itse palkkaa. Hyvänen aika, saa työssäkäyväkin lapsen kanssa enemmän rahaa kun saa samat tuet lapsesta kuin työtön vanhempi! Jos ei saa ja palkka on niin pieni,voi hakea  vaikka asumistukea.

Minä olin ennen työttönyyttä erittäin pienituloinen,, netto oli 1700 e kk. Siihen päälle tuli kuitenkin lapsesta maksettavat tuet,,isän maksama elari 300 e ja lapsilisä 170 e kk. Eli 470 e kk jolloin  netto olikin 2170 e kk. Ei kukaan lapseton työkaveri ollut kateellinen ja vaatinut elatustukea ja lapsilisää itselleen niinkuin tämä lainaamani kommentoija.

Vierailija
262/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainan lyhennyksen, korkojen ja kulujen, puhelinlaskun ja mahdollisen ylimääräisen opintolainan lyhennyksen jälkeen rahaa ei mene useimmiten muuhun kuin ruokaan Kelan maksaessa vuokran, sähkön, kotivakuutuksen ja lääkkeet. Matkakorttia lataan muutaman kerran vuodessa muutamalla kympillä, siivoustarvikkeet, pesuaineet, hygieniatuotteet, kuiva-aineet yms. ostan paristi vuodessa isommassa satsissa. Kengät, alusvaatteet ja sukat ostan uutena, mutta niitä ei tarvitse ostaa edes vuosittain. Muut vaatteet ostan kirpparilta milloin on tarvetta ja tulee hyvä hyvään hintaan vastaan. Kodinkoneet ovat vuokranantajan ja taloyhtiön ongelma. Maksulliset huvitukset eivät kuulu elämääni. Välillä en viitsi naputella muutaman kympin laskuja ja lääkkeitä Kelaan vaan makselen itse. Tavoitteena on päästä opintolainasta eroon ja saada edes jonkin verran töitä. En tarvitsisi paljoa töitä, että voisin lopettaa toimeentulotuen hakemisen kokonaan ja jos ei ole täyttä työaikaa, toivoisin sen verran, että selviää pelkällä palkalla ja sovitellulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Ap. Me olemme 13 v lapseni kanssa myös kelaloisia ja meille jää 870 e kk vuokran jälkeen. Jos haluan antaa lapselle mahdollisuuden elää suunnilleen ikäisensä tavoin karsin kaikki omat menoni pois ja jätän syömättä. Olen ollut työtön jo 2 v joten moni tavara on rikki eikä ole ollit varaa uuteen. 

Minä käyn töissä ja asumis- ja työmatkakulujen jälkeen jää vähemmän rahaa, kuin sinulle. En saa mitään tukia, mitta veroja maksan ja mätkyt sain. Tietää entistä tiukempaa budjettia syksylle.  Reilua?

Tyhmä sinä aikakin olet kun et ymmärrä että lapsesta maksetaan elatustukea ja lapsilisää. Sinäkin saisit ne jos olisit yh.

Miksi vertaat omia tulojasi kahden henkilön tuloihin?

Ehkä tämä on tätä tahallista asioiden vääristelyä tai sitten osa ihmisistä on todella niin vajaita etteivät ymmärrä yhtään mitään.

Vierailija
264/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin ja lopettakaa loisiminen

Vierailija
265/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus ja ymmärrän täysin. Itselläni ylisuuri vuokra, ja joudun perusosasta maksamaan 130e. Neurologisesta sekä selkäsairaudesta johtuva vaikea liikuntarajoite, sekä tasapainovaikudet, jonka vuoksi en voi muuttaa. Ajokorttia ei ole, enkä saisi mistään muuttoapua. En pysty paakkaamaan enkä kantamaan. Lääkärintodistusei riitä Kelalle, että saisin asua tässä. Minua säännöllisesti auttavat verkostot asuvat lähellä. Lisäksi säännöllisenä kuluna silmälasien osamaksu ja ruoka-aineallergioiden vuoksi rajoittunut mm. gluteeniton ruokavalio. 

Tällä "loisella" on nyt 4 erikoisalan ylilääkärin sekä tavallisen terveyskeskuslääkärin lausunnot työkyvyttömyydestä, mutta Kela ei myönnä edes sairaslomaa, kuntoutusrahasta/ eläkkeestä puhumattakaan. 

Herranen aika tuota sinun tilannetta! On todella kova tuo 130€ omavastuu vuokrasta, en kyllä itse selviäisi.

Puhumattakaan sairauksistasi. 
Olen pahoillani, toivotan kuitenkin valoisaa kevättä,

Meillä sama juttu lapsen kanssa. Meillä ei ole mitään tukiverkkoja ja taas vuokra kallistui. Ei ole ajokorttia eikä autoa itsellä,viimeksi maksoin 700 e muutosta pikavipillä halvempaan asuntoon. 

Oma masennus on niin paha taas etten kykenisi edes pakkaamaan saati hoitamaan muuttoa. 

Vierailija
266/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ruhtinaallinen summa rahaa. Ihme jos ei riitä, mutta monilla on ongelmia rahan ja elämänhallinnan kanssa.

1. Priorisoi ostoslista – mitä ostetaan ja mitä jätetään

Pakko ostaa tällä kertaa (arvio 120-150 euroa):

- Koiran raksut. Tämä on prioriteetti ykkönen sinun jälkeen. Osta iso 10-15 kg säkki Lidlistä tai Tokmannista. Halvat merkit maksavat noin 15-25 euroa ja riittävät kuukaudeksi. Vaihtoehtona iso säkki myös Zooplus.fi:stä (toimitus ilmaiseksi yli 49 euroa).

- Tamponit. Halvin iso pakkaus Lidlistä tai Tokmannista, hinta noin 2 euroa.

- Suihku- ja käsisaippua. Osta yksi iso 1 litran pullo nestesaippuaa, joka käy molempiin. Saatavilla Normalista noin 2  eurolla.

Näitä voi tiputtaa tai korvata:

- Kasvorasva, puuteri, ihorasva ja vanulaput. Jätetään ostamatta kuukaudeksi. Jos iho kuivuu pahasti, voit käyttää ruokaöljyä kosteuttamaan.

- Höyliä. Venytetään vanhoilla tai ostetaan vasta kun on pakko.

- Suodatinpussit ja folio. Kahviin kannattaa ostaa uudelleenkäytettävä suodatin (3 euroa) Tokmannista tai Lidlstä. Folio korvataan vanhoilla pusseilla tai lautasilla.

- Rätit ja yleispesuaine. Tee itse etikasta ja ruokasoodasta. Osta 1 litra väkiviinaetikkaa (noin 1,5 euroa) ja 500 g ruokasoodaa (noin 1 euro) Lidlistä tai Tokmannista. Sekoita 1 dl etikkaa + 9 dl vettä + tippa saippuaa yleispuhdistukseen. Rätit leikataan vanhoista pyyhkeistä tai t-paidoista.

Näillä tarvikkeilla menee yhteensä noin 40-60 euroa ja ne riittävät pitkään.

2. Ruoka – makaroni + pakastevihannekset + halpoja lisukkeita (noin 250 euroa/kk)

Viikon ostoslista esimerkki (50-60 euroa Lidlissä tai Tokmannissa):

- Makaroni tai spagetti 1-2 kg

- Pakastevihannekset 2-3 pussia (sekoitus, herneet, porkkanat)

- Kaurahiutaleet 1 kg (puuroon)

- Soijarouhe tai linssit (halvin proteiini)

- Munia tarjouspakkaus

- Perunat, kaali ja porkkanat

Esimerkkiruokia:

- Makaronilaatikko: makaroni + pakastevihannekset + soijarouhe + muna + ketsuppi

- Kaurapuuro aamupalaksi

- Linssikeitto pakastevihanneksilla

Lidl on yleensä halvin näihin peruselintarvikkeisiin, kannattaa vertailla myös Tokmannin tarjouksia.

3. Muut tärkeät vinkit

- Ruoka-apu heti tänään: Mene sivulle ruoka-apu.fi, syötä postinumero ja katso lähimmät jakelupisteet. Moni paikka jakaa ilmaista ruokaa työttömille.

- Kevättakki: Etsi Tori.fi:stä tai Facebook Marketplacesta käytettyä edullisesti (5-15 euroa) tai ilmaiseksi. Myös Fida ja Kierrätyskeskus.

- Toimeentulotuki: Jos 600 euroa ei riitä, hae Kelasta toimeentulotukea. Se on juuri tähän tarkoitettu.

- Kävele kauppaan ja osta vain tarjouksesta sekä omia merkkejä.

Yhteenveto 600 eurolla:

- Ruoka noin 300-350 euroa

- Koira 20-30 euroa

- Hygienia ja siivous 40-60 euroa

- Pieni puskuri yllättäviin menoihin 100-150 euroa

Tällä pärjäät hyvin kuukauden. Seuraavalla kerralla menee jo helpommin kun varastot ovat kasassa. Itse olen selvinnyt paljon pienemmillä summilla.

Olen60vuotta kasvattanut koiria isoja ja pieniä. Silloin kun koirien ruokaa alkoi tarjoamaan marketit niin meidänkin koira lauma siirtyi raksuruokintaan oli Sertiä, Pirkkaraksuja ja muutama muu merkki joita en nyt muista. Muutaman vuoden raksulaiset alkoivat sairastaa iho-ja ruuan sulatusongelmia ripulia tai paskakasa kaksi jopa kolme kertaa niin suuri kuin syötymäärä sapuskaa.  Ja  kuolivat jokainen paljonkin  alle 10vuotiaina. Siis halpa ja helppo  ei ollutkaan se  hyvä. Totta kai tämän päivän tarjonta voi olla  laadukaampaa kuin ennen  mutta en ole syöttänyt 30vuoteen enää yhtään  markettien nappuloita. Viimeinen kuollut oli tanskandoggi ikä 12v.  Ruokittu laatunappulalla ja lihalla. No pienet koira syö seitsemän kertaa vähemmän kuin doggi mutta silti.  Kun katsotaan meitä loisia jotka joudumme syömään kelan rahalla tuo sama näky seuraa meitä samoin kuin koiriakin hiilihydraatti pöhötystä,  vatsavaivoja iho-ongelmia jne. 

Vierailija
267/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän on turha syyllistyä tuistaan kun ottaa huomioon miten verorahoilla tuetaan suurimpia yrityksiä ja niiden johdon palkkoja puhumattakaan osingoista. Sitten jos lisätään siihen vielä kansanedustajien, ministerien sun muiden "istumatyöläisten" kokouspalkkiot, taksi- ja lentokonematkailu, torkkupeittoja unohtamatta, on työttömyyskorvauksista aika turha vinkua siinä sarjassa.

Vierailija
268/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso, löytyisikö tuolta jotain takin tynkää. Ehkä joku vois korjata sen vaikka palvelusta vastaan.

https://www.sellpy.fi/search/Naiset/Vaatteet/Takit-ja-ulkoilutakit?sort…

Joo kyllä, Sellpy on ainoa mistä olen vaatteita ostanut sen jälkeen kun työttömäksi jäin. Minäkin suosittelen tuota sivustoa. Nyt vaan ei olisi varaa laittaa edes kymppiä mihinkään ns. ylimääräiseen, vaikkei takki varsinaisesti sellainen olekaan.

Ap

Ostin viime viikolla kirpparilta siistin farkkutakin hintaan 3e.

Olet varmaan tyttäreni. Hän ostaa kaikki kirpparilta. Laadukasta ja kaunista. Ei kausikrääsää ei kiinalaisia vaan oikeita siistejä ja kestäviä. Voi pitää jonkun aikaa myy takaisin samalla  kirpparilla pitämänsä vaatteet ja saa maksamansa hinnan takaisin.

Vierailija
269/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolainan lyhennyksen, korkojen ja kulujen, puhelinlaskun ja mahdollisen ylimääräisen opintolainan lyhennyksen jälkeen rahaa ei mene useimmiten muuhun kuin ruokaan Kelan maksaessa vuokran, sähkön, kotivakuutuksen ja lääkkeet. Matkakorttia lataan muutaman kerran vuodessa muutamalla kympillä, siivoustarvikkeet, pesuaineet, hygieniatuotteet, kuiva-aineet yms. ostan paristi vuodessa isommassa satsissa. Kengät, alusvaatteet ja sukat ostan uutena, mutta niitä ei tarvitse ostaa edes vuosittain. Muut vaatteet ostan kirpparilta milloin on tarvetta ja tulee hyvä hyvään hintaan vastaan. Kodinkoneet ovat vuokranantajan ja taloyhtiön ongelma. Maksulliset huvitukset eivät kuulu elämääni. Välillä en viitsi naputella muutaman kympin laskuja ja lääkkeitä Kelaan vaan makselen itse. Tavoitteena on päästä opintolainasta eroon ja saada edes jonkin verran töitä. En tarvitsisi paljoa töitä, että voisin lopettaa toimeentulotuen hakemisen kokonaan ja jos ei ole täyttä työaikaa, toivoisin sen verran, että selviää pelkällä palkalla ja sovitellulla.

Millä perusteella sinun koko vuokrasi maksetaan, kun tavallisesti maksetaan vain 70 %?

Vierailija
270/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja pitää työttömän myös välillä rentoutua viinalla ja harrastaakin jotain.

Aivan samalla tavalla kuin työssä käyvänkin. Monesti on erona vain se, että työssä käyvä pummaa baarissa puolet juomistaan  joskus jopa työttömän piikkiin jos jostain syystä työnantajalla ei ole piikki auki. 

Vierailija
271/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei vaan vieläkään tiedä mikä tämä mystinen tuki on josta 600e on ruokarahaa. 

Kukaan?... joko ennätit haastattelemaan kaikki työttömät tai  kelantukien saajat. Minäkin saan 600e ja et kumminkaan ole ollut minuun yhteydessä.

Vierailija
272/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ruhtinaallinen summa rahaa. Ihme jos ei riitä, mutta monilla on ongelmia rahan ja elämänhallinnan kanssa.

1. Priorisoi ostoslista – mitä ostetaan ja mitä jätetään

Pakko ostaa tällä kertaa (arvio 120-150 euroa):

- Koiran raksut. Tämä on prioriteetti ykkönen sinun jälkeen. Osta iso 10-15 kg säkki Lidlistä tai Tokmannista. Halvat merkit maksavat noin 15-25 euroa ja riittävät kuukaudeksi. Vaihtoehtona iso säkki myös Zooplus.fi:stä (toimitus ilmaiseksi yli 49 euroa).

- Tamponit. Halvin iso pakkaus Lidlistä tai Tokmannista, hinta noin 2 euroa.

- Suihku- ja käsisaippua. Osta yksi iso 1 litran pullo nestesaippuaa, joka käy molempiin. Saatavilla Normalista noin 2  eurolla.

Näitä voi tiputtaa tai korvata:

- Kasvorasva, puuteri, ihorasva ja vanulaput. Jätetään ostamatta kuukaudeksi. Jos iho kuivuu pahasti, voit käyttää ruokaöljyä kosteuttamaan.

- Höyliä. Venytetään vanhoilla tai ostetaan vasta kun on pakko.

- Suodatinpussit ja folio. Kahviin kannattaa ostaa uudelleenkäytettävä suodatin (3 euroa) Tokmannista tai Lidlstä. Folio korvataan vanhoilla pusseilla tai lautasilla.

- Rätit ja yleispesuaine. Tee itse etikasta ja ruokasoodasta. Osta 1 litra väkiviinaetikkaa (noin 1,5 euroa) ja 500 g ruokasoodaa (noin 1 euro) Lidlistä tai Tokmannista. Sekoita 1 dl etikkaa + 9 dl vettä + tippa saippuaa yleispuhdistukseen. Rätit leikataan vanhoista pyyhkeistä tai t-paidoista.

Näillä tarvikkeilla menee yhteensä noin 40-60 euroa ja ne riittävät pitkään.

2. Ruoka – makaroni + pakastevihannekset + halpoja lisukkeita (noin 250 euroa/kk)

Viikon ostoslista esimerkki (50-60 euroa Lidlissä tai Tokmannissa):

- Makaroni tai spagetti 1-2 kg

- Pakastevihannekset 2-3 pussia (sekoitus, herneet, porkkanat)

- Kaurahiutaleet 1 kg (puuroon)

- Soijarouhe tai linssit (halvin proteiini)

- Munia tarjouspakkaus

- Perunat, kaali ja porkkanat

Esimerkkiruokia:

- Makaronilaatikko: makaroni + pakastevihannekset + soijarouhe + muna + ketsuppi

- Kaurapuuro aamupalaksi

- Linssikeitto pakastevihanneksilla

Lidl on yleensä halvin näihin peruselintarvikkeisiin, kannattaa vertailla myös Tokmannin tarjouksia.

3. Muut tärkeät vinkit

- Ruoka-apu heti tänään: Mene sivulle ruoka-apu.fi, syötä postinumero ja katso lähimmät jakelupisteet. Moni paikka jakaa ilmaista ruokaa työttömille.

- Kevättakki: Etsi Tori.fi:stä tai Facebook Marketplacesta käytettyä edullisesti (5-15 euroa) tai ilmaiseksi. Myös Fida ja Kierrätyskeskus.

- Toimeentulotuki: Jos 600 euroa ei riitä, hae Kelasta toimeentulotukea. Se on juuri tähän tarkoitettu.

- Kävele kauppaan ja osta vain tarjouksesta sekä omia merkkejä.

Yhteenveto 600 eurolla:

- Ruoka noin 300-350 euroa

- Koira 20-30 euroa

- Hygienia ja siivous 40-60 euroa

- Pieni puskuri yllättäviin menoihin 100-150 euroa

Tällä pärjäät hyvin kuukauden. Seuraavalla kerralla menee jo helpommin kun varastot ovat kasassa. Itse olen selvinnyt paljon pienemmillä summilla.

.... kävele kauppaan 😳.tässäpä  todella hyvä vinkki minunlaiselle loiselle😂... katos helvetti kun kaikki ei asu ja elä Prismaa vastapäätä.  Jos minä kävelen kauppaan tuon 24km suuntaansa  niin luulen,  että olen syönyt matkalla  puolet siitä mitä olen ostanut tai mitä jaksaisin kantaa.  Bussi on mennyt pohjosiin päin jo vuosikymmeniä sitten ja kukaan ei ole nähnyt tai kuullut että se olisi  ajanut takaisin kaupunkiin päin.

Kyllä ihmetyttää miten teidänlaiset aina onnistuu hommaamaan itsensä kaikenlaisiin ongelmiin ja hankkia itselleen kaikenmaailman sairaudet ja vaivat. Ja kaikki tietenkin maksaa, ja valtion piikkiin pitäisi tietenkin.

Vierailija
273/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintarvikkeet ruokajonosta, saippuan saa menemällä ostarin vessaan pullon kanssa, vessapaperin samalla (tai bidee/sanomapaperi) jne jne.

Ap on naurettava pelle kun pitää jotain kermaperse elintasoa ylläpitää.

Selvä. Onhan just joku suihkusaippua kermaperseilyä ja sun ehdotuksesi varastamista.

Ap

Ps. Mikä ruokajono? Ei täällä ole.

Okei, eli jos olet maalla, missä ei ole ruokajakelua, niin onhan siellä sitten muita etuja. Voi kerätä nokkosia puhtaalta paikalta ja tehdä nokkoslettuja. Voi vaikka kerätä ison satsin niitä nokkosia ja ryöpätä ja pakastaa koko talveksi. Voi myös onkia kaloja. Nyt keväällä saa hyvin ahvenia. Ahvenfileistä saa ihan herkkuannoksia. Ne säilyy pakastimessa hyvin puoli vuotta. 

ap. taitaa olla työikäinen.  Kalastuskortti on lunastetrava.  Vesi näyttää olevan niin alhaalla ettei onki oletä veteen vaikka kuin viskelet ja roikotat jos ei omista venettä  niin ei ole kaladtus mahdollista ei edes joella. Jos poimis nokkosia niin tiedät varmaan että nokkoslettuihin tarvitaan muutakin kuin ryöpättyjä lehtiä ja nokkonen nostaa rauta-arvoja että kohta on hemohessi. Luulenpa vielä, että jos sinäkin vetäisit nokkosia läpi vuoden niin kasvi kurkkis jo persreiästä poltepiikkien kera. Parhaat nokkoskasvut maaseudulla kasvaa paskatunkijoiden reunoilla ja luulen että ap.kin on sen verran sivistynyt että pyörittää paskan ja ruuan eri lautadilla.

Vierailija
274/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintarvikkeet ruokajonosta, saippuan saa menemällä ostarin vessaan pullon kanssa, vessapaperin samalla (tai bidee/sanomapaperi) jne jne.

Ap on naurettava pelle kun pitää jotain kermaperse elintasoa ylläpitää.

Selvä. Onhan just joku suihkusaippua kermaperseilyä ja sun ehdotuksesi varastamista.

Ap

Ps. Mikä ruokajono? Ei täällä ole.

Okei, eli jos olet maalla, missä ei ole ruokajakelua, niin onhan siellä sitten muita etuja. Voi kerätä nokkosia puhtaalta paikalta ja tehdä nokkoslettuja. Voi vaikka kerätä ison satsin niitä nokkosia ja ryöpätä ja pakastaa koko talveksi. Voi myös onkia kaloja. Nyt keväällä saa hyvin ahvenia. Ahvenfileistä saa ihan herkkuannoksia. Ne säilyy pakastimessa hyvin puoli vuotta. 

Lisäänpä tuohon, entä jos ap. onkin allerginen kaloille.

Vierailija
275/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaikkin turhia ostoksia työnnä kasvosi murkkupesään niin saat elämäsi parhaan kasvohoidon.

Vierailija
276/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jääkö sulle työttömänä 600€ kauppaan ja tuosta vähennetään asiat, jotka listasit ja loput jää ruokaan? Sulla on todella hyvä taloudellinen tilanne.

Käytän itse 200€ kauppaan kuukaudessa. Näin oli työttömänä ja työssäkäyvänä. Tähän summaan kuului kaikki ruoasta meikkeihin.

Jos haluaa säästää, kannattaa vaihtaa höylät höylään, johon vaihdetaan vaan terä. Rasvat voi korvata kookosöljyllä. Vaihda suodanpussit kestosuodattimeen. Mihin tarvitset foliota, voitko ostaa kannen ruoille? Osta tai tee itse palasaippua. Tee itse puuteri tai käytä talkkia. Sulla on netti täynnä ideoita ja ohjeita ja työttömänä aikaa tutkia/suunnitella/tehdä.

Miten noin yksinkertainen ihminen on saanut työpaikan? Tätä saa jatkuvasti ihmetellä.

Joo mutta nykypäivänä  isokenkäisetkin näyttää saavan lähtöpassit johtotehtävistä. Yritätkö kertoa että nää johtajat ovat yksinkertaisia? Pistää miettimään kuka tässä on niin yksin kertainen sinäkö vai minä.

Vierailija
277/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rakista voi ainakin luopua. ei sitä tarvitse veronmaksajien rahoilla elättää.

Rakki voi olla ilman läähätystä työttömälle samallainen salikortti kuin sinun käyntisi  kuntokeskuksessa. pullistelemassa hikisenä ja jos hyvin sattuu läähät ja melkein läkähdyt fitnesmallia iskiessä.  Rakki voi olla se ystävä/läheinen surun kantaja ja ilon tuoja. Sama kuin sinulle ryyppykaveri baari tiskillä. Koiran hoitamisesta ja  ulkoiluttamisesta ei jää krapulaa eikä häpeän tunnetta vaikka olisi laskettu kuntoportaissa persmäki. 

Vierailija
278/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kuuluu toimeentulotuen perusosaan. Erittely löytynee Kelan sivuilta.

Kannattaa muuten opetella budjetoimaan, ettei mikään tule yllätyksenä ja, että rahat riittävät.

Muista pistää pieni summa säästöön joka kuukausi koirasi mahdollisia tulevia eläinlääkärikäyntejä silmällä pitäen. Tämäkin löytyisi bidjetistasi.

Vierailija
279/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron mikä pois; rasvat. Tiedätkö miksi yksikään mies ei käytä.nouta rasvoja? MINÄ tiedän. Ne ovat turhia ja höpötystä.

Mutta entäpä jos kyseessä ei olekkan mies vaan nainen  atopia sairastava ja allergikko nainen. Kausi allergikko puolivuotta tätä ja kuusi kk tuota.

Vierailija
280/368 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän on turha syyllistyä tuistaan kun ottaa huomioon miten verorahoilla tuetaan suurimpia yrityksiä ja niiden johdon palkkoja puhumattakaan osingoista. Sitten jos lisätään siihen vielä kansanedustajien, ministerien sun muiden "istumatyöläisten" kokouspalkkiot, taksi- ja lentokonematkailu, torkkupeittoja unohtamatta, on työttömyyskorvauksista aika turha vinkua siinä sarjassa.

Olisi mielenkiintoista toista kuulla, mitä osingot sulle tarkoittavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi