"...loisille jää vielä 600€ ruokaan!" No eipä kuulkaa jää
Tänään sain työkkärirahat. Sen lisäksi, että jääkaappi on ketsuppia lukuunottamatta kirjaimellisesti tyhjä, tässä listani mihin kaikkeen muuhun paitsi ruokaan menee rahaa jahka tästä kauppaan lähden;
-höyliä
-suihkusaippua
-suodatinpussit
-folio
-käsisaippua
-rätit
-yleispesuaine
-tamponit
-ihorasva
-vanulaput
-kasvorasva
-puuteri
ja se kauhein shokki, eli koiran raksut. Juu tiedetään, heti kun jäät työttömäksi, pitää ensimmäisenä antaa se sulle rakas, suhun kiintynyt, paras ystäväsi ja perheenjäsenesi pois, sillä ei työttömällä saa olla lemmikkejä. No, en ole antamassa.
Kertokaas nyt sitten mitä tuosta listasta pitäisi tiputtaa pois? Kun pitäisi elää vain ja ainoastaan makaronilla ja pakastevihanneksilla jotta tämä raha riittäisi yhtään mihinkään.
Terveisin tällainen rahoissa kieriskelevä kelaloinen joka melkein itkua vääntää kun kevättakki hajosi eikä todellakaan ole varaa uuteen.
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Ap. Me olemme 13 v lapseni kanssa myös kelaloisia ja meille jää 870 e kk vuokran jälkeen. Jos haluan antaa lapselle mahdollisuuden elää suunnilleen ikäisensä tavoin karsin kaikki omat menoni pois ja jätän syömättä. Olen ollut työtön jo 2 v joten moni tavara on rikki eikä ole ollit varaa uuteen.
Minä käyn töissä ja asumis- ja työmatkakulujen jälkeen jää vähemmän rahaa, kuin sinulle. En saa mitään tukia, mitta veroja maksan ja mätkyt sain. Tietää entistä tiukempaa budjettia syksylle. Reilua?
Olet siis yh? Lapsilisää saat sitten 170 e ja elatustukea Kelan minimi 200 e eli370 e kk lapselle tuloja. Nuo minunkin lapseni saa,toki yksinasuva työtön saa saman kuin ap.
Nämä lapsen tuet tilevat palkan päälle minulla ne sisältyvät tuon kokonaissummaan jonka kirjoitin.
Onko sinulla jokin erityinen syy että sivuutit täysin lapsesta maksettavat tuet? Luuletko ettei 13 v syö,kuluta mitään?
Joka kerran näissä ketjuissa tulee joku yksinasuva vinkumaan kun perheellinen saa saman verran tukia kuin itse palkkaa. Hyvänen aika, saa työssäkäyväkin lapsen kanssa enemmän rahaa kun saa samat tuet lapsesta kuin työtön vanhempi! Jos ei saa ja palkka on niin pieni,voi hakea vaikka asumistukea.
Minä olin ennen työttönyyttä erittäin pienituloinen,, netto oli 1700 e kk. Siihen päälle tuli kuitenkin lapsesta maksettavat tuet,,isän maksama elari 300 e ja lapsilisä 170 e kk. Eli 470 e kk jolloin netto olikin 2170 e kk. Ei kukaan lapseton työkaveri ollut kateellinen ja vaatinut elatustukea ja lapsilisää itselleen niinkuin tämä lainaamani kommentoija.
Opintolainan lyhennyksen, korkojen ja kulujen, puhelinlaskun ja mahdollisen ylimääräisen opintolainan lyhennyksen jälkeen rahaa ei mene useimmiten muuhun kuin ruokaan Kelan maksaessa vuokran, sähkön, kotivakuutuksen ja lääkkeet. Matkakorttia lataan muutaman kerran vuodessa muutamalla kympillä, siivoustarvikkeet, pesuaineet, hygieniatuotteet, kuiva-aineet yms. ostan paristi vuodessa isommassa satsissa. Kengät, alusvaatteet ja sukat ostan uutena, mutta niitä ei tarvitse ostaa edes vuosittain. Muut vaatteet ostan kirpparilta milloin on tarvetta ja tulee hyvä hyvään hintaan vastaan. Kodinkoneet ovat vuokranantajan ja taloyhtiön ongelma. Maksulliset huvitukset eivät kuulu elämääni. Välillä en viitsi naputella muutaman kympin laskuja ja lääkkeitä Kelaan vaan makselen itse. Tavoitteena on päästä opintolainasta eroon ja saada edes jonkin verran töitä. En tarvitsisi paljoa töitä, että voisin lopettaa toimeentulotuen hakemisen kokonaan ja jos ei ole täyttä työaikaa, toivoisin sen verran, että selviää pelkällä palkalla ja sovitellulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Ap. Me olemme 13 v lapseni kanssa myös kelaloisia ja meille jää 870 e kk vuokran jälkeen. Jos haluan antaa lapselle mahdollisuuden elää suunnilleen ikäisensä tavoin karsin kaikki omat menoni pois ja jätän syömättä. Olen ollut työtön jo 2 v joten moni tavara on rikki eikä ole ollit varaa uuteen.
Minä käyn töissä ja asumis- ja työmatkakulujen jälkeen jää vähemmän rahaa, kuin sinulle. En saa mitään tukia, mitta veroja maksan ja mätkyt sain. Tietää entistä tiukempaa budjettia syksylle. Reilua?
Tyhmä sinä aikakin olet kun et ymmärrä että lapsesta maksetaan elatustukea ja lapsilisää. Sinäkin saisit ne jos olisit yh.
Miksi vertaat omia tulojasi kahden henkilön tuloihin?
Ehkä tämä on tätä tahallista asioiden vääristelyä tai sitten osa ihmisistä on todella niin vajaita etteivät ymmärrä yhtään mitään.
Menkää töihin ja lopettakaa loisiminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus ja ymmärrän täysin. Itselläni ylisuuri vuokra, ja joudun perusosasta maksamaan 130e. Neurologisesta sekä selkäsairaudesta johtuva vaikea liikuntarajoite, sekä tasapainovaikudet, jonka vuoksi en voi muuttaa. Ajokorttia ei ole, enkä saisi mistään muuttoapua. En pysty paakkaamaan enkä kantamaan. Lääkärintodistusei riitä Kelalle, että saisin asua tässä. Minua säännöllisesti auttavat verkostot asuvat lähellä. Lisäksi säännöllisenä kuluna silmälasien osamaksu ja ruoka-aineallergioiden vuoksi rajoittunut mm. gluteeniton ruokavalio.
Tällä "loisella" on nyt 4 erikoisalan ylilääkärin sekä tavallisen terveyskeskuslääkärin lausunnot työkyvyttömyydestä, mutta Kela ei myönnä edes sairaslomaa, kuntoutusrahasta/ eläkkeestä puhumattakaan.
Herranen aika tuota sinun tilannetta! On todella kova tuo 130€ omavastuu vuokrasta, en kyllä itse selviäisi.
Puhumattakaan sairauksistasi.
Olen pahoillani, toivotan kuitenkin valoisaa kevättä,
Meillä sama juttu lapsen kanssa. Meillä ei ole mitään tukiverkkoja ja taas vuokra kallistui. Ei ole ajokorttia eikä autoa itsellä,viimeksi maksoin 700 e muutosta pikavipillä halvempaan asuntoon.
Oma masennus on niin paha taas etten kykenisi edes pakkaamaan saati hoitamaan muuttoa.
Mä vähön luulen että osa loiseksi haukkuvista ei ole oikeasti sitä mieltä vaan tahalleen esittävät noin,
Joku sairas psykologia tyyliin: Niin eikö ole inhottavaa kun haukutaan? Lapsellista!
Mutta hetkinen, miks ihmeessä jollekin tehtäisiin niin?
Vo kysyä idiooteilta buhshaaaaa!
Niin ja haukkuminen on suoraan päin naamaa haukkumista Ei tällä palstalla kritisoimista Hehheh!